Skip to main content
Evet Ceylan çok heyecanlı Ben de hayatımda ilk defa bir şeyi seninle birçok şeyi seninle deneyimledim ama bununla başlamamız çok güzel neden filmimi çekemiyorum Aslında Podcast in yapısını ve konseptini ayrı bir kayıtta dinleyenler alabilirler ama ilk konuğum Sen olması benim için çok değerli seni nereden baksan 10 yıla aşkın bir süredir takip ediyorum Çok da güzel bir kariyer yapıyorsun hem annesini hem kariyer yapıyorsun ikisi bir arada Şimdi şunu sormak istiyorum Sen aslında İzmir Amerikan Lisesi ve Bilkent Üniversitesi İşletme fakültesi mezunu oldun lise yıllarında böyle bir iş hayalinde var mıydı Önce onu sorayım Eee Öncelikle ben
böyle bir Podcast serisi Hazırladığınız için e çok mutluyum tüm dinleyiciler adına İkincisi de benim buraya gerçekten ilk konuk olarak davet etmeniz de inanılmaz beni onore etmiş durumda ve çok gururluyum Bunun için size çok teşekkür ediyorum canım sağ ol şöyle lise yıllarında benim her zaman sanata dair acayip bir ilgim oldu yani bu ailemden de kaynaklı Babam da annem de yani Hem sinema işte resim kitap vesaire Yani biz hep böyle ailece çok Eee onlar Ticaretle ilgileniyor olmasına rağmen annemin mimarlığı vesaire sanıyorum
bunda çok büyük etkisi oldu ama lisede hani böyle bir ya meslek ne seçerim ne seçerim hiçbir zaman ya zaten böyle bir sektörün varlığı yani bu kadar hakim de değildim e ve aile de hep böyle işte Ticaretle vesaire uğraştığı için işletme okunsun ekonomi okunsun o zamanlar uluslararası ilişkiler vardı onlar okunun gibi bir dünyamız vardı bir tek ben Lise sona Ya ben sanat tarihi okumak istiyorum demiştim babama Eee Babam da işte evladım Şimdi sen bir işletmeyi oku sonra bakarsın oralara filan gibi deyince ben de böyle gerçekten işletmeye
girdim ama okurken de yani İlk başladığım yıl Mesela şimdi geriye dönüp baktığımda mesela sinemadan ders almışım Yani o benim içimde Ya sinemaya zaten hep aşığım yani film izlemek okumak Bizde çok yoğun yaşanan bir şeydi Dolayısıyla o herhalde benim hep hayatımda olmasını hissettiğim bir şeydi üniversitede ya bölümüm olmasa da yan taraflardan hep Ders Aldım zaten sinemadan çok arkadaşım vardı işte Onların projelerinde rol aldım filan gibi yani böyle bir şekilde o Bağlar kuruldu ama esasında büyük bir tesadüfler zinciriyle sektöre girdim
diyebilirim Evet Aslında onu soracağım hemen arkasından Çünkü Çalışma Hayatında reklam sektöründe yapım asistanı yani Okulu bitirdiğinde böyle bir kafa ya da üniversitedeyken Hadi ben bir filmci olayım hadi bir sinemacı olayım kafası var mıydı Ve nasıl oldu bu giriş bu Giriş şöyle oldu şimdi E üniversite sondayken ben reklam yönetimi diye bir ders alıyordum ve orada da bizi böyle işte setler vesaire y set nasıl kurulur filan gibi böyle bilgiler alıyorduk Ama bu sadece ders olarak aldığım bir şeydi ilgimi çekiyordu Evet ama günün sonunda
böyle yine ben daha uluslararası şirketlere gireceğimi düşünerek hep okudum Bir yıl başında Çok yakın bir arkadaşım yine benim bana acayip sinemayı sevdiren ve böyle Hayatımda çok etkin bir insan Eee o da şu an yapımcılık yapıyor e Fikret manoğlu bana dedi ki yılbaşı için ben İstanbul’dayım ve arkadaşlarımla beraber yılbaşını kutladım 1 Ocak oldu öğlen değim Fikret beni arıyor diyor ki Ceylan e bizim bir setimiz var oyuncu gelmedi bugün 1 Ocak Her yer kapalı Sen oynamak Zorundasın Ben dedim ki Fikret asla
gelmiyorum Benim oyunculukla hiçbir alakam yok Neyse aradan bir saat geçti 1 buçuk saat geçti tekrar aradı Ceylan gel Sen set yapılamayacak ve ben kovulacağım böyle söyleyince Tamam dedim ben sete gittim ben hayatımda ilk kez bir setin varlığı set nedir insanlar ne yapar Orada gördüm ve gidip de yani reklamda sadece Ben oynuyorum Bu bir halı reklamı halılar geliyor gidiyor Ben halıları gösteriyorum filan böyle bir dünya ve ben girince acayip etkilendim yani böyle o kendi içinde herkesin acayip bağımsız ama bir yandan da o askeri Düzen işte
herkesin ne yapacağını bilmesi acayip profesyonel bir ortam yönetmen yönetmen yardımcısı muazzam bir şekilde etkilendim ve yani esasında oyunculuk yaparak girdim diyebiliriz Tekar a güzel Yani aslında büyük bir şans Çünkü bir insanlar biliyorsun sen de şimdi yapımcı olarak biliyorsun bir sete girmek için neler neler yaşanıyor senin Aslında bu tesadüf Peki o içinde bir istek mi oluştu ben bu sektörde olayım mı dedin ben onu görünce gerçekten o yani İki gün sonra Ankara’ya dönüyordum dönerken dedim ki ben reklamda çalışacağım ve ben
setlere gideceğim yani orada böyle şey oldum Benim hayatımda aradığım İşte bu oldum Yani gerçekten de o gün bugündür setlerde yim ve yani hani siz de biliyorsunuz Hani çeşit çeşit alanlarda hakikaten Eee çok farklı kategorilerde de çalıştım çok seviyorum Evet biliyorum peki burada Ailen nasıl karşıladı bunu esas onu merak ediyorum çünkü seni sanıyorum Bir beyaz yakalı olmanı falan Hayal ediyorlar büyük ihtimalle İstanbul’da İstanbul’da Üstelik bir de film sektöründe Bu nasıl oldu ya bir zaten İzmirliyim İzmir’e
dönmem bekleniyor ikincisi yani o zamanlar işte ailemin işi var oraya dönmem kesinlikle bekleniyor isteniyor zaten filmcilik nedir yapımcılık nedir Prodüksiyon nedir prodüktör nedir filan böyle hani kimsenin hiçbir bilgisi yok yani şöyle e Annem çok gerçekten istememişti ve bununla ilgili çok ciddi konuşmalar yaptı ama yani ben de çok böyle zaten şey bir insan ya ben bir şey yapacağım dediysem o da yani bu kadar hisseder hissettiğim şeylerin Hiçbirinde o çocukluğumdan beri olan bir şey sonra dediler ki biz dokunmayalım kendisi
Yaşasın görsün ve sen hızla ilerlemeye başladın açıkçası Tabii burada Benim sorularım dahan biri ilk işini nasıl buldun zaten sen bunu anlatmış oldun cevabın içinde vermiş oldun Ama sen galiba bir şeyleri düşünürken hayal ettiğin bir şeyin içinde buldun kendini Bu biraz şanslı bir durum ama ben hep derim ki insanın şansı olduğu kadar o şansı nasıl yönettiği de çok önemlidir Çünkü benim de hayatımda ilk setlere gitme Hikayem çok benzer bir hikaye E onu başka bir zaman anlatırım ama o şans devamında nasıl gelişti yani oyuncu
olarak girip sonra nasıl yapım asistanlığına gittin onu bir anlat bakalım ben zaten dedim ki bu mükemmel bir şey yani bu benim tam Hayalimdeki şey Ve ben bunu yapmak istiyorum Ne yapmam lazım işte yapım asistanın olman lazım O zamanlar tabii bizde Yani ben şu anda gerçekten çok üzgünüm ama 20 sene öncesinden bahsediyorum yani 20 sene Öncesinde bir kere şey de çok azdı işte yani setlere gittiğimizde kadın sayısı çok azdı Siz benden çok daha iyi biliyorsunuz kadın sayısı az okul mezunu insan çok az yani hep işte İngilizce
bilen çok az filan dolayısıyla böyle bir anda ben ya Ben yapımda çalış istiyorum dediğinde hem şok geçirip hem de tamam o zaman deil yani bir sürü alan açıldı Çünkü o zamanlar işte görüntü yönetmenleri hep şey yurt dışından getirilir Ondan sonra işte yani çok yurt dışından y formatların değiştiği bir zaman yani 35 milim metreler vardı Hala çün vardı 35 milimetre vardı ondan sonra ve yurt dışından yönetmenlerin ağırlandığı bir dönemdi filan Dolayısıyla bizim gibi yani böyle şey hani y biraz İngilizcesi olan vesaire
vesaire İnsanlara çok ihtiyaç duyulan bir dönemdi esasında dolayısıyla çok iş vardı ve zaten Yani sektörde çalışan çok az insan ya ben bugün Hani bu kadar şey Bazen diyorlar işte Nasıl bunların hepsini yapıyorsun ya biz o zaman şirkete giderdik derlerdi ki ya bugün yardımcı yönetmesin az insan var yani Bu sektöre girmek isteyen az insan vardı yönetmen az görüntü yönetmeni az ve Yani ben her şeyi yaptım O yüzden de birçok şeye hakim olabiliyorum İşte rejide yaptım işte kostümde yaptım ya o gün ofise gittiğimde Ne eksikse onu hayata
geççi ya bundan 11 sene önce seni bir yandın mı Ceylan Bana yardım et diye aradığımda da Geldin iki kişi kocaman bir organizasyon yapmıştık seninle Evet peki şunu soracağım Tabii bu çok güzel geldi ama ilk hayal kırıklığı ne oldu çalışırken ilk moralini bozan ilk canını çok sıkan şimdi aileyle olan tartışmalar olabiliyor herkes de var ki ben aileleri de anlayabiliyorum çünkü bir Muamma bir sektörden bahsediliyor ona açtın ama sonra çalışma hayatına girdin ve ilk gerçek hayal kırıklığın Acaba bunu yapmalı mıyım dediğin şey Ne oldu Mesela
şöyle bir hayal kırıklığım oldu Zeynep Hanım o zamanlar set saati limitli değildi ve biz 36 saat 48 saat setlerde kalıyorduk ve ben ik senenin sonunda dedim ki yani bu şekilde hayatıma devam edemeyeceğim Çünkü şey limitsiz bir çalışma ortamı vardı ve çok sevdiğim ve yani içindeyken mutlu olduğum bir şeyi yapamıyorum Yani hani vücut olarak bünye olarak kafa olarak kaldıramıyorum deyip Ben kurumsal hayata geçtim bir süre ilk hayat ve şeydi o zaman ya Demek ki buraya kadarmış işte her Herkes bana söylemişti E hani bu sektörün zor
olacağını yapamayacağımı Demek ki yapmamam gerekiyormuş Haklılar mış deyip böyle bir geri adım attım Bir 22 bu5 senem var kurumsal hayata geçtim ve yani bayağı bir bankaya geçtim O bayağı E güzel bütün aile de tamam gördü sonunda falan D Peki tekrar aklına düşen şey neydi Eee yani kurumsal Yani şöyle çok güzel esasa güzel markalarda çalıştım ve şu an hani oralarda çalıştığım herkesle hala iletişim halindeyim ama o kurumsal Hayat yapısı ve Yani bir fikir aklımıza gelip onu hayata gerçekleştirme süremiz o kadar Kısaydı ki yapım dayken Hala da
öyle yani oturduğumuz masada bir şeye karar verip hop aksiyona geçebiliyor Tabii daha kurumsal yerlerde uluslararası şirketlerde vesaire Hani bu adımlar çok yavaş çok başka konular var bir şey bir insanlara bir şeyleri kabul ettirmek çok uzun süreler alıyor filan Dolayısıyla ben böyle yavaş yavaş Oradan da ya Bu da olmadı galiba deyip Yani gerçekten benim Bunu bu Fikri bir şekilde revize etmem lazım başka bir çalışma ortamı kendime bulmam lazım diye düşünmeli başladım yaklaşık 1 bu5 ik sene sonra e bayağı dayanmışsın zorlamış
Aslında öyle bir dönemler hepimizin hayatında oluyor Ben de şunu biliyorum 72 saat platodan çıkmadı mı bir hafta stüdyodan çıkmadı mı Hatta rahmetli babam gelip stüdyoda ne oluyor Burası gerçekten bir stüdyo mu yani Bir haftadır Ne yapıyorsunuz siz de aynen gelmişti Dışarıdan görünen Aslında o renkli gibi gözüken Çok ciddi bir işçilik ve birazdan oraya geleceğim zaten Ama ben şimdi burada başka bir yere geçmek istiyorum Bu sırada bütün bunlar olurken evlendin Bir de bebeğin oldu genç yaşta ama ben bildim bireli
bebeğin küçücüktü ve Sen çalışmaya yine devam ediyordun anne olarak Ama o süreçte de üretim durmadı ve sen ilk Kutsal İnek diye bir kitap yazdın Şimdi burada şuraya geleceğim Şu ana kadar yaptıklarını anlattın ama orada bir yaratım süreci var E aslında bir de çocuk da bir anlamda öyle bir şey beraber yeni bir şey bu kutsal ineği yazma sürecini yazabilirsin bugün birçok insan yazıyor ama oturup bastın ve yayınlandı ve ben de okuduğumda bayılmıştım biraz oradan bahsetsene bu cesaret nasıl geldi nasıl yazmak istedin
Çünkü sonra senaryo yazarlığına evrilen bir süreçten bahsedeceğiz Evet yani şöyle Bence o benim işte dediğim gibi size bu hem kurumsal hayatta devam edemeyeceğim geriye dönmek istiyorum ama sistemde yani nasıl bir şeye dönmeliyim vesaire Yani bütün bunları sorguladığım bir dönemde Bence yazma konusu oğlum Ege’nin bana hediyesi gibi oldu yani ben hamilelikte normalde çok biliyorsunuz böyle enerjik mutlu vesaire hamilelikte bir anda bana böyle çok başka Duygular geldi yani bir şekilde bu Korkular geldi Yani normalde ben işte bir şeyle ilgili
hiçbir korku hissetmem yani hiç o güne kadar hissetmediğim şeyleri hissetmeye başladım ve dedim ki ben bunları bari bir yazayım Yani benim bir anda öyle bir şey geldi Yani yazarak ben bunları aşmaya çalışayım diyip bu hikayeleri başıma gelen şeyleri hissettiklerim biraz da böyle mizahi bir dille yazmaya başladım Eee o zamanlar böyle hani bu kitaplar da çok fazla yoktu Yani daha böyle gerçeklerin çok konuşulmadığı dönemlerdi hani her şey böyle çok büyülüyorsun yazmaya devam et dedi Onun esasında bana vermiş olduğu büyük bir şevkle Ben
yazmaya başladım bazen hikayeleri abarttım falan ve Sonrasında hani sonuna doğru şey kendim hikayeler de çıkardım yani kitabın hepsi birebir zaten bir gerçeklik değil Ve o bana hamileliğimin Yoldaşı oldu esasında o kitap bana ve sonra hayatımın esasında her döneminde yani çıkan her kitabım yazdıklarım benim kendimi çok da iyi hissetmediğim zamanlarda benim hayat eşlikçileri gibi oldular Aslında ben bir bütün olarak bakıyorum Yani kitap yazmak film yapmak Eee senaryo yazmak yapımcılık yapmak e Yönetmenlik yap Bunların hepsi aslında
bir bütün hep aynı şey yani bir eseri sıfırdan alıp hayata geçirmekle ilgili bir şey bunu yaratma cesaretimiz var ama ortaya koyma cesareti de çok değerli bir şey Ve tabii ortaya koyduğumuz zaman da olumlu ve olumsuz eleştiriler oluyor pek çok insan da aslında yazdıklarını ortaya koymuyor Çünkü olumsuz eleştiriden korkuyor mükemmeliyetçilikten Hani neden filmimi çekemiyorum aslında burada bir küçük not Çünkü Aslında her şey neden ortaya koyamıyorum yani film çekmek bir sadece bir eee burada Simge öyle söyleyeyim
şimdi bunu ortaya koyduktan sonra olumlu da olumsuz da bir sürü şey geliyor tabii olumlu da hepimiz mutlu oluyoruz ama olumsuzda ne yapıyorsun Tab onu düşünüyorum hep yani benim için başarmanın karşılığı onu bitirebilmek bilgisayarda Word dosyasını tamamladığım Ben zaten kendimi başarmış hissettim yani o Evet sonra kitabın basılmaya layık görülmesi basılması satılması y Bunlar ekstra m uklar ama benim o yaratımı gerçekleştirmemiş arı son karar ver verip bitirdi de bitti demen bitti demem yani o o o Hep de öyle şey yaparım Hani
o gün kutlarım ben onu kendi kendime sonra gelen şeyler Evet çok güzel yani ne kadar güzel başkaları tarafından da beğenilmesi vesaire ama bitirdiğim an ki kadar o hazzı başka hiçbir şeyden almıyorum Dolayısıyla başarısızlık geldiği zaman beğenilmediği zaman istenmediği zaman da çok fazla etkilenmiyorum Çünkü zaten benim için ben onu yaptım yani evet o sana bir hediye Aslında başarısızlık diye bir şey de yok Çünkü zaten bir süreci Ben de mesela filmlerimi yaptığım zaman ben o süreci hakkıyla bitirdin mi benim için
ödül o yani sonrası birileri beğenecek birileri beğenmeyecek bu dünyanın Yani herkes de beğenirse Orada da bir anormallik oluyor tabii ki ama çok insanın yaptığı işi bir türlü yapamama nedenlerinden bir tanesi bunu ortaya çıkaramamak kaynaklanıyor Onun için şey yapmak istedim Kesinlikle katılıyorum şimdi Tab etli tarafların var Biz kutsal inee gelmeden daha neredeyse hamileyken Mustafa Nuri’nin yaptığı vücut filminin birdenbire bir uzun metrajın içinde buluyorsun kendini orada orada uygulayıcı yapımcılık
yapıyorsun Eee sonra benim uluslararası festivallerde söyleyenler seni genellikle hamile kız ne yapıyor diye riyor çünkü sen hamileliğini bütün orada geç gezerek bir taraftan hem kutsal ineği yazdın hem Ege’yi Onu buradan da selamlayalım Evet hem filmin oldğu gibi uygulayıcı yapımcılığını yaptın Evet e Aslında şuraya getireceğim soruyu insanlara hamile oldukları zaman özellikle kadınlara bir sürü yük yükleniyor işte onu yapma çocuğuna zarar verirsin bunu yapma büyük bir şey aslında bizim sektörde de bu büyük bir sorun biraz
ondan bahsetmek ister misin Çok ciddi bir baskıya maruz kalıyor insan değil mi Eee kesinlikle Ya ben monreal biz şey vücut filminin biliyorsunuz premieri monreal film festivalinde yapılmıştı oraya giderken Yani ben hamileydim ve uzun bir uçuş vesaire vesaire işte sen Gitmesen mi acaba diye mesela konuşmalar olmuştu ben böyle hani bu kadar uğraştım ve günün sonunda ben buna gitmeyecek miyim ve hamileyim diye mi falan şey oluyorsunuz Hani vücut olarak da biz performans sergilemek zorunda olan insanlar olduğumuz için hep ayaktayız
vesaire koşturuyoruz filan O yüzden böyle hani bir şey olmasın İşte kırılma vesaire gibi insanlar bir şey yapıyorlar gerçekten hani çocuk fiziksel olarak da böyle bir durman gerektiği sana söyleniyor Ama bu Herkesin kendi bağımsız haliyle ilgili bir şey yani kimi ben hiç Mesela etkilenmemiş şey olarak ya aynı performans sergileyebilir ama kimi İnsan gerçekten yatarak geçiriyor bütün hikayesini etrafın bunda yorum yapma hakkı olması Tabii canım Herkesin bir hikayesi var ve e Özellikle bizim sektörde de sana birdenbire Hamile
olduğunda bir Eğer kadınsan engel Yani bir örnek Bana bakarsan ben hamileliğim ve Oğlum 2 bu5 yaşına gelene kadar çalışmadım Mesela e Belki de hayatımı verdiğim en güzel ara diyeyim güzel bir nedeni var ama şimdi bugün artık biraz daha o konuda ilerliyoruz ve sonra 2014’te crowdfunding yani kitlesel fonlama Aslında bugün çok revaçta sadece sinema için değil pek çok alanda kullanılan bir noktada Mustafa Nuri’nin yaptığı gerçek gizlidir filmlerinin yapımcısı oldun üç filmi art arda çektiniz ve yaptınız ve bu da bir ilk
Aslında bu da bir cesaret mesela o dönem birilerinin Ay gidecek çıkacaksınız birilerinden para alacaksınız filan böyle çok takılan şeyler oldu hatırlıyorum Evet Eee biraz ondan bahseder misin o cesareti nasıl buldun ve o kararlılıkla nasıl gittin şimdi o cesareti en çok Sizden buldum Çünkü ben si zım ben böyle bir şey yapmak istiyorum dediğimde Siz böyle yani bu y sizin Tabii bu vizyon ve yani karşı tarafa yani dünyayı Takip ettiğiniz için karşı tarafa Vermiş olduğunuz çok ciddi bir güven ve o vizyonu aktarma yeteneğiniz var
Dolayısıyla siz ile bir konuşma yapmıştık Ben de ondan sonra tamam ya ben bunu her türlü hallederim deyip esasında giriştim e ya yapılmayan bir şey yapmak o beni çok heyecanlandıran bir şey yani crowdfunding o dönemlerde gerçekten Türkiye’de neredeyse yapan yoktu biz o dönem Bayağı da uzun bir süre 23 sene crowdfunding en çok bayağı bir önce olduk gerçekten e ve çok da iyi oyuncularımız vardı yani Hatice Aslan İbrahim Selim yani bize çok şey özellikle Hatice’nin hayatımızda vücut filmiyle beraber böyle Mustafa Nuri ile
yaptı ğum projelerde bize hep çok Muazzam desteği olmuştur Bir kere metinler çok iyiydi yani Mustafa’nın yazdıkları çok iyiydi onların hayata geçmesini gerçekten istedim Dolayısıyla bu crowd funding de ben altından girdim üstünden çıktım hakikaten nasıl o zamanlar mesela şeyler filan yoktu Yani bütün dünyadaki örneklerini izledim e nasıl yapıyorlar nasıl yönetiyorlar kampanyalarını içerikler hazırladık İşte ne bileyim logolar tasarladık kendi içimizde filmler çektik çok da basit maliyetlerle yaptık bunları yani
Tab ve hatırlıyorum ben hala derslerimde örnek veriyorum hedefinde üstünde bir para topladınız ü tabii şimdi burada senin hep gördüğün bir şey var bir dolu şey yapıyorsun ama böyle yeni bir şey denemekten de hiç geri kalmıyorsun bütün bunları yaparken kendin de üretiyorsun yaratıcı olarak yani Hem yapıyorsun hem üretiyorsun Aslında galiba Hani burada ben neden filmi çekemiyorum diyi bir yerden başlamalarını mı önermeli yiz Sence % 10000 Yani şöyle daha geçen hafta bir yönetmenle konuşuyorum Biliyorum hep bir senaryosu var yazıyor
ya dedim ki bu ne zaman bitecek işte hala Üzerinde çalışıyorum kaç senedir çalışıyorsun Yani zaten mükemmele Yani böle şeyler oluyor ya işte benim için en mükemmelini ulaşmaya çalışıyorum Yani onun sonu yok Yani yazılan her yazı daha iyi olabilir çekilen her film daha iyi çekilebilir Dolayısıyla buna limitler konmalı Yani birazcık oralarda daha belki de işletme tarafım benim risk alınmalı bir finalize edilmeli yani o prensipleri e insan kişiler tüm yaratıcılar Bence kafalarında kodlamalı Ben aslında hep şunu söylüyorum yani
kalıplara tıkalı kalmak Hani bir senaryoyu kalıp diye bir şey yok o senin senaryonu o aslında bizi biz yapan şey de hatalarımız yani Ben bütün iyi şeyleri Hayal kırıklıklarım borçluyum O yüzden e öğrencilerime de hep söylediğim bir şe Hata yapmaktan korkmamak ve Aslında hata Senin özelliğin önceliğin Yani bir el dokuması halıyla bir makine halısını Nasıl kıyaslayıp Hı hı Bir baskılı bir resimle elde yapılmış bir el işini ya da elde yapılmış bir Eee ahşapla E başka türlü fabrikasyon çıkmış nasıl birbirinden farklıysa işte oradaki hata
yani Örneğin Eee Bir çeşme Bülbül sanatı var orada bakıyorsunuz böyle içinde üfleyen yapan cam sanatçısının minik böy böyle çok üzücü ama kan şeysi var o emeğin o kanını bırakmış Oraya kendi beki ne oldu yani bu böyle bir örneği var o yüzden e mesela cam sanatı Hani niye bu kadar elde yapılmış denmesi önemli tabii ki belli bir formata gelmesi gerekiyor ama olmadı bir daha olmadı bir daha sadece Bence zaman kaybı ve insan gerekiyorsa yaptım ama olmadı Demeyi de becerebilmek zaten o iş sizden çıkacak da bir başkasına gidecek O
başkalarının yorumları gel vesaire yani Zaten daha önde o kadar süreçler var ki ya sen bir bitir Sonrasına bakacağız Yani bakız tabii Ben de öyle diyorum bebim yaptığım film sayısından iki misli yapmadığım film sayısı var ya da yapamadığım ya da kendimi ii hissetmediğim bir de tabii burada gene cesaretli bir şeyden bahsedeceğim Kuzenler Aşksız gurursuz diye bir kitabım var ve onda da bir klip yaptın Evet yani şimdi e o kadar güzel bir format ki yani orada bir kalıba sıkışmadan Ay ben bir kitap yazdım klip de yapmayacağım filan deyip bayağı
klibini yaptın biraz ondan bahsetsene gene çok cesaretli ve hayatından mutlu bir örnek bu ya şöyle Zeynep Hanım siz de biraz önce söylediniz Ben bütün bu disiplinlerin bir arada olduğuna inanıyorum zaten kendim reklam yapımcılığı yapıyorum yani hani e film fotoğraf yapımcılığı yapıyorum bunların bütün hepsinin bir bütün olduğuna inanıyorum yani hepsinde Biz belgeselde de uzun metrajda da kısa filmde de işte fotoğrafta dahil olmak üzere Yani bir an yakalamaya çalışıyorsunuz bir duygu aktar çaya çalışıyorsunuz bir hikaye
anlatmaya çalışıyorsunuz günün sonunda Dolayısıyla bütün bunları bir bütün olarak görüyorum eskiden daha böyle bu ayrışır dı çok hatırlarsanız hani İşte kitap yazan onu yapmaz o öbürünü yapmaz işte bilmem ne bilmem ne yapmaz ya artık öyle bir şey de zaten kalmadı artık Hani yeni jenerasyonda zaten iki tane işi olmayan yok Hani herkesin birkaç farklı iş kolu var bu bütünlüğü Ben yaptığım her şeyde düşünüyorum açıkçası yani bu işte bir belgesel yaptığımızda da aynı şeyleri düşünüyorum Bir bütünleyici yani çünkü günün sonunda o hikayeyi benim
karşı tarafa aktarmam da neler yardımcı olabiliyorsa ona dair içerikler üretmeyi seviyorum yani o yüzden de kitabın e gerçekten reklamını çekmiştik Evet evet kitabın klibini çektiniz ve bence çok yaratıcı bir çalışmaydı Aslında bizim Hani medyalar arası dediğimiz Yani transmedya hikaye anlatımı dediğimiz şey çok güzel bir örnekti ve Bence Eee böyle sınırlar Biraz önce söylediğin gibi klişeler koymak ciddi anlamda sıkıntı yaratıyor değil mi Yani bir kalıba bağlı kalmak çok zor bir şey kesinlikle ya Çünkü yaratıcı yaratıcıdır yani o şey de
bence aralardan kalktı yani Sokak kültürünün hayatımıza bu kadar girmesi Yani bir sürü klişeyi ortadan kaldıran bir dönem yaşıyoruz esasında yani teknolojinin bu kadar gelişmesi vesaire bu Tabii ki bir sürü negatif şey de sayabiliriz ama bir yandan da farklı bir gerçekliğimiz artık olacak bence Yani hiçbir üretimin daha aşağı diyeyim görülemeyecek Eee hepsinin bir bütün olduğunu kabul ettiğimiz yeni bir döneme geçeceğimizi düşünüyorum işte Tam burada sormak istediğim aslında herkes Eee bu crowd funding ya da kitlesel
fonlamak seti sinema filmi kısa filmler kitlesel fonlamak farklı Hedef kitleler yani Aslında her üretimin bir izleyicisi var ve sanıyorum o izleyiciyi yakalamak değerli değil mi t Tabii ki yani benim kendi adıma yani yaratılan şeyin insanlara ulaşması ve anlatmak istediğin şeyin karşı tarafa geçmesi bütün hikaye hepimiz için bence bu zaten o insan sayıları arttıkça sanıyorum daha fazla mutlu oluyoruz birilerin daha o Fikri geçirebilmek insanın hoşuna gidiyor Dolayısıyla katılıyorum söylediğinize kat ve arada bir gene 25 kısa filmden
oluşan kısa kısa aşk var Evet çok sevdiğim bir proje kendisi Evet o da evet o da acayip bir proje y sela şunu da bakıyorum formatlar hep bir bir farklı formatlarda Arayışın var işte neden filmimi çekemiyorum diye Aslında sen bir sürü film çekiyorsun evet yap bu anlamda Hani bir şeyi beklemek yerine kalkıp yapmayı tercih ediyorsun sanıyorum kesinlikle şimdi orada gerçekten genç dinleyen genç arkadaşlarımız için söyleyeyim yani bir şeye çok takıntılı ben olamıyorum Yani mesela sinema filmi Gerçekten hayatımda hep en çok yapmak istediğim şey ama
totalde baktığınızda bugüne kadar yazarı olarak bir tane bir işim var ama yıllardır bu sektörün içerisindeyim biliyorum ki yani şeylere falan çok inanıyorum Yani doğru zamanı geldiğinde bir şekilde daha çok istediğimiz şeylerde gerçekleşecektir bütün onlar olana kadar ben üretimimi devam ettirmek istiyorum yani o üretimin daim olması benim en büyük hayalim esasında Yani bu artık çıktısı bunun ne olur E onu o anki dönem şekillendiriyor kısa kısa aşkı çok seviyorum çünkü ya benim çok güzel Kendim Çok sevdiğim bir aşk hikayesi
vardı işte onu bir sürü yapımcıya anlattım kabul ettirmeye çalıştım vesaire vesaire günün sonunda o hikaye olmadı ve ona gerçekten hani böyle çok da böyle ya çok şeyim var Benim Hikayem Bu arada Hani oldu oluyor olacak imzalanıyor olmadı falan diye dolayısıyla alıştığım yenilgilerden bir tanesi daha yaşandı o sırada Özer Feyzioğlu ile tanıştım ve o da dedi ki ben yani böyle küçük içerikler üretmek istiyorum o zaman daha bu kadar bu işte şey e içerik üretme lafı çok kullanılan bir şey değildi işte sen bir şeyler
yazar mısın dedi Ben de o oradaki Aşk hikayesinden yola çıkarak bir hikaye yazıp sonra 20 tane daha farklı şey yazıp ona götürdüm o böyle ben bunların hiçbirini seçemiyorum Biz acaba bunların dakikalarını kısaltıp böyle bir seri mi yapsak dedi tamam dedim sonra ona öyle giriştik yine aynı şekilde orada Tabii özelin de çok büyük katkısı vardı yani Hani bazı yani beraber de çalıştık birçoğunun üzerinde ama hakikaten dönemine göre Bence o da çok Öncü bir projeydi proje Evet ve yavaş yavaş geliyoruz Merve külte sen kitabı
yayınladığın sonra biz seninle böyle geleneksel öyle yemeklerimiz vardır yemek dedin ki Zeyn Hanım ben Ne yapayım bunu filan ben dedim ki bir an önce harekete geç yap Evet ve sonra tabii bir kitabın senaryoya senaryodan filme dönüşmesi bir süreç geçtiğimiz yıl yayınlanan mre Kült isimli film ortaya çıktı bu süreç Tabii birdenbire çok daha farklı ve şey ve ben de çok sevdim çok Sevgi Cemal Alpan çekti benim de çok e sevdiğim bir yönetmen Arkadaşım bu yaparken Tabii kitabından senaryoya geçirdin ve orada format noktasında ne
gibi zorluklar yaşadın ve Tabii burada önemli bir dijital platformda gösterileceği için belli kısıtlamalar da oldu o zaman Nasıl geçti bu süreç ben bu ara süreci merak ediyorum açıkçası ya ara süreç şöyle bu projeyi yapalım diye yani bir filme çevirelim dendi şimdi filmle zaten kitap arasında inanılmaz uçurum fark var yani Kit kitaptaki karakterimiz e mervenin e 30 yaş sonrasını anlatıyor Eee ancak film 22 yaşındaki halini anlatıyor Dolayısıyla ana karakterlerimiz Eee Anne işte baba vesaire Onlar aynı olmakla birlikte
bütün hikaye bambaşka bir hikaye Dolayısıyla ilk önce bana dediler yani beni proje için o zaman işte başka bir firma vardı dediler ki hani biz bunun filmini yapalım istiyoruz ama bu bize başka bir hikaye lazım yani E bu karakter olsun senin Yazım dilin olsun bu espriler olsun ama başka bir hikaye olsun Dolayısıyla ben de ona göre tekrar sıfırdan Eee bambaşka bir şey yazdım tam pandem önceydi dediler ki bize Kore’de virüs varmış bir tane İşte o yüzden bazı projeleri durduruyoruz filan gibi şey söylediler Ben de böyle Herhalde yapmak
istemiyorlar yine bir yenilgi olarak bu haneme yazacak filan diye düşünürken E sonra Korona patladı zaten hani gerçek İşte biz İşe gitmiyoruz filan diyorlar Ben diyorum atıyorlar kafadan böyle bir şey olamaz filan derken hakikaten Aynen sonra bütün dünya kapandı proje durdu Dolayısıyla ben bunu yazmış oldum ama hayata geçiremedim daha sonra pandem sonra şey ortaya çıkınca işte e alternatif projeler arıyor diye tekrar Benim kapım çalınınca projeyi tekrar paylaştım onun üzerine bu sefer bambaşka bir yapım şirketi O zaman onlar işte
bazı tabii yani her döneme göre gerçekten şeyler de değişiyor işte bazen kadının daa önde olduğu projeler isteniyor bazen romantik komediler isteniyor bazen vesaire vesaire gibi bana da hani bir takım şeyler söylediler hani bunun İşte şu karakterin biraz daha şöyle olması lazım işte vesaire vesaire bütün o değişiklikleri yapmıyor yani totale baktığınızda Belki 10 kere tekrar yazmış yani reviz Tabii ki tabiev sürecine gird tabii ama artık orada kendi senden çıkıyor biraz insanlara dönük başka bir şeye dönerken ben her
zaman söylüyorum Bir kitapla bir film o kitabın filmi ise hiçbir zaman aynısını beklemeyin Çünkü bu çok zor Çünkü ara bir formattan geçiyor senaryo Oradan da filme gidiyor yani birinde o kelimelerle oynarken artık görüntüler takım işte kamera açıları şunlar bunlar giriyor Tabii bu arada sen Uzunca bir sene zamandır hayatını bir fotoğraf Prodüksiyon şirketin var asithan ve asithan de çok güzel üretimler yaparak geçiriyorsun Aslında fotoğrafın da bence seni fotoğraf prodüksiyonu yapmanın da film prodüksiyonu yapmaktan çok büyük
bir farkı yok biraz Bunu evet konuşmak istiyorum benim hep Önerim şu fotoğraf çekerek başlayın arkadaşlara hep önerdiğim şeylerden bir tanesi Çünkü o bir süre sonra yani prodüksiyonu yla her şeyle sonuçta herkesin aklında ve zihninde bir tane kare kalıyor tabii değil mi ya fotoğrafı ben çok önemsiyorum yani o anı yakalama meselesi Beni aşırı heyecanlandıran bir şey işte Bir Sürü filmi vesaire düşündüğünüzde aklınıza gelen tek şey bir kare esasında Eee o yüzden de ben hani Bütün bunların hepsi bir bütünü Bu yüzden de söylüyorum
gerçekten her şey bir fotoğraftan çıkıyor Bir kareden çıkıyor Bir sahneden çıkıyor Dolayısıyla bütün bunun sıfırdan yaratılışını ben sürekli gördüğüm için çok motive oluyorum yani ya şey Fikri bana çok ürkütücü geliyor açıkçası İşte yazdığım herhangi bir şey hayata geçsin istiyorum Bunun için sürekli evdeyim ve yazıyorum yazıyorum yazıyorum birilerinin beğenisini bekliyorum o gerçekleşmiyor ve ister istemez depr Yani bu Çünkü bunun devamı böyle oluyor o yüzden bana Eee bu alternatif üretim alanları bana Esasen yaşama motivasyonu
veriyor Ve tabii ki setler çok şey setler yani set ortamını da çok seviyorum çünkü Böyle herkesin e en gerçek halini Biz setlerde görebiliyoruz kesinlikle bazen ayağ Ama sen Mesela bir set insanısın Çünkü ilk Hani oyuncu olarak girmişsin aman bu içinde olayım demişsin e bazen de seti çok farklı Hayal edebilme durumları olabiliyor şimdi Tabii burada E benim baktığımızda ama anlattığımız süreç sonuçtan ziyade Ben süreç odaklı biriyim ve 20 seneden bahsediyoruz değil mi Evet Aslında ilk işte oyuncu olarak girdin sonra yapım
asistanı oldun Sonra reji yaptın Hani o sabah geliyorlardı bugün bu rolü yapıyorum e Benim zamanımda da öyleydi yani ben 4 be işi bir arada yapardım yani hani mesela kast Hani kartlar gelirdi oradan ha kastı yaptık ha kostüm yapalım Ha evden onu gel böyle bir hayatın içinden geldim şimdi baktığımız zaman yeni bir ekip kurarken ya da E bu işe heyecanı olan kişilere Ben diyorum ki hiç motivasyonunuzu kaybetmeyin Ama sabırla süreci yönetin kesin kesinlikle Eee bu konuda sen sana başvuru yapanlara ne gibi kriterler arıyorsun Örneğin e
Mesela senin önce neleri sevdiğini sonra da neleri sevmediğini konuş Tamam Tabii ki ben çok enerjiye inanan bir insanım yani bir karşı tarafa geçirilen o benim en büyük kısası esasında e kişinin çalışma mo isteği ve buna dair gösterdiği enerji oluyor yani ben ne okuldan mezun olduğu işte ne bileyim hangi dilleri bildiği filan beni Esasında Çok bağlamıyor Çünkü her şey öğreniyor yani Zaten isteği olan ve motivasyonu olan herkes her şeyi yapabilir yani ben buna çok inanıyorum çok da örneklerini gördüm Dolayısıyla
ben motivasyonu içinde hisseden bunun da işte benimle görüşmeye geldiğinde konuşmasına y yansıtabilen herkese kapımı açık bir de tabii cv’ye şeye bakıyorum yani cv’de o yıllar nasıl geçmişe bakıyorum yani çünkü o yazlar oturulmaz L bir staj yapılmış mı Bravo Ben de diyorum bitirdiğin diplomalar değil yaptıkların önemli diyorum Çünkü diploma yani benim öyle bir şeyim var Eee Burada da bu podcastte de anlatayım ben 1992’de üniversiteyi bitirdim 6 senede piyasada çalıştığım için Okulu geç bitirdim bir hocam sağ olsun bayağı
bir bekletti beni 3 sınıfta ama çıkışımı aldım Okudan ama diplomamı almadım neden 65 yaşındayken alacağım Çünkü bugüne kadar hiçbir işime diplomayla girmedim Sadece yaptığım ve işte heyecan dediğimiz ruh Birliği dediğimiz ama burada şu da oluyor mu mesela çok heyecanlı gözüküyor birisi alıyorsun ve bir gün sonra Aslında o hayal kırıklığı yaşamış Onu görüyorsun gözlerinde Bu da oluyordur bazen değil mi Bu da oluyor çünkü şimdi dışarıdan böyle çok renkli bir hayatımız olduğu görülüyor ama esasında Özünde çok büyük bir Yani uzun
saatler çalışmalar ve hakikaten ciddi bir bedensel ve ruhsal yıpranma yaşadığımız zamanlar oluyor Dolayısıyla buna hazırlıklı olmuyorlar yani olmayanlar var yani ben işte İşe başladıktan sonra ben artık köpek gezdiricisi olacağım diye ayrılanlar Ondan sonra ben Şehrime geri dönüyorum İstanbul’da daha fazla yaşayamayacağım diyen çok da insan oluyor Peki sette çay taşırım başvurusu kaç tane alıyorsun artık herkes prodüktör olarak geliyor ama şöyle yani ben Eee açıkçası hani kendi ekibim için söyleyeceğim hakikaten Biz şu an böyle
10 kişiye Yakınız ondan sonra Yani herkesin her işi yaptığı bir şirketiz biz Dolayısıyla Bizde böyle onu yapmam bunu yapmam diyenler çok net hızlı eleniyor Evet mesele Eee sadece çay yapmak değil çay da yapmak çay da yapmak aynen yani ben de öyle bir disiplinden geliyorum ve E iş Seçen setin içinde aslında bir anda döndüğünde onu dönüştürebilen çözüm üretebilen Herkes bu işi yapabilir enerjisi motivasyonu olup o anda çözüm üretebilen ve bu yüzden de ben bunu çok önemli görüyorum Peki şimdi senin yapmak istediğin şeyler
Neler biraz yeni projeleri konuşalım ya şöyle esasında hayatımda böyle yazmak % 2 yapım kısmı böyle bir 75′ lerdeyiz şu anda E onu biraz daha Art Yani yazma kısmını biraz daha artır yapımı biraz daha azaltmak istediğim bir dönemdeyim bence 2024’e tabii ki herkes gibi E daha fazla sinema yapmak istiyorum daha fazla senaryo yazmak istiyorum Bunla da ilgili bayağı çalışıyorum zaten devam ediyor Bütün bu süreçler yani üretime e her türlü devam edip e Yazım kısmını biraz daha artırmak artırmak istiyorsun Evet
yani neden filmimi yapamıyorum demiyorsun yapacağım diyorsun yapacağım diyorum yapıyorum diyorum Peki şu an yapıyorum neden filmimi çekemiyorum diyenlere ne önerirsin şimdi herkes kendi yazdığının çok Biricik olduğuna inanıyor veya işte kendi fikrinin çok Biricik olduğuna inanıyor Eee inanıyoruz yani buna ben de dahilim bir filmin yapılabilmesi için ve iyi bir film olabilmesi için çok fazla Done var yani bir kitabı yazmak için bir insana ihtiyacım var yani ben tek başıma yeterim ama bir filmde 250’ye yakın
insan çalışıyor Yani totaline baktığımızda kolektif bir iş çok kolektif bir iş ve E bunun yani sadece insanlardan bağımsız olarak dönem beklentiler durumu dünyadaki beklentiler ülkedeki beklentiler yani birçok etkinliği içinde barındıran bir şey ki bunun böyle Hop diye hayata geçme ihtimalinin olduğunu düşünmek bana çocukça geliyor açıkçası Martin scoresin çok güzel bir lafı vardır yani bu filmciler ve senaristler için söyler en iyiler değil En sabırlar kazanır diye yani bu böyle bir şey Hani yani siz benden bin kat iyi biliyorsunuz ama ne
kadar sabrederseniz ve bu arada boş bir sabır da olmamalı Yani eğer birileri güvendiğiniz insanlar özellikle işte bir takım otoriteler e herkesin Fikri doğruda olacak diye de bir şey yok ama size yapılan yorumların doğruluğunu kabul etmek projenizi geliştirmek eee buna çaba sarf etmek yani ben yazdım ve bu muhteşem Bence deyip orada takılı kalmak sadece tek bir projeyi hayata geçireceğim diye habire sadece onunla uğraşmak geri negatif dönüş alsanız bile görüyorum Çünkü bunu yapıyorlar Yani negatif bir geri dönüş alıyor hiçbir şey
almamış tasına devam etmek yani biraz gelen Tabii ki kim yorumların kimden geldiğinin çok çok önemi var ne kadar ciddiye almanız gerektiğiyle ilgili ama bir takım otoritelere güvendiğiniz insanların yorumlarını Buna göre revizyonlar yapmak Buna göre yani hep bir çıkış noktası kişiler kendine oluşturmalı yani bu senaryo geliştirme çok fazla esasa seçenek var araştırdığınız zaman film festivallerinin yarattığı işte kurumların yarattığı Yani bunların hepsini takip etmek onlara girmek projeyi geliştirmek Eee yani masada
bitiyor bu Kesinlikle aslında o kadar çok mecra var ki yani ben şimdi bundan 36 37 sene önceye gittiğimde hiçbir mecra yok ve tek birkaç tane kanal içerisinden Hayat E böyle bir yere getirdiyse Biraz önce söylediğimiz gibi Aslında sabırla gidildiğinde kendi izleyici kitleni bir şekilde yaratıp ilerliyorsun burada Mesela format değiştirmek deyince senin de bana verdiğin Yani bu gördüğüm şeyle mesela neden filmimi çekemiyorum bir dijital bir belgesel Mini belgesel projesiydi ve sonra Go noa’ya geldikten sonra dediler ki bunu ne olur Podcast
yapalım ve buradan yürüsün O zaman da ben şöyle düşündüm Evet neden filmimi çekemiyorum diyenlere bir cevap olsun bu Podcast ve senin cevabın da gerçekten çok kıymetli Çünkü biraz önce söylüyorsun mesela deneyimi de arttırmak sabırla deneyimi arttırmak Çünkü oturup televizyonda görüp Ben de bunun gibi bir şey yaparım ya da ben de bunun gibi yazarım dediğinde maalesef Hayal Ama hayal kırıklıkları da İyidir Yaşamak lazım Her zaman her zaman ay Ceylan Çok teşekkür ediyorum ne kadar güzel oldu e Sağ ol söylemek istediğin bir şey var mı Eee
yani ben çok ümide Umuda inanan bir insanım dolayısıyla böyle pozitif bakış açımı hayat boyu hep koydum Eee bütün üretim yapan herkesin de özellikle gençler dinliyor olduğunu kendimce inanarak bunu söylüyorum E yani hiç vazgeçmemeli gerektiğini Eee düşünüyorum e Her ne olursa olsun yolu her zaman var inanmak çok önemli yani inanacağını ve devam edeceğiniz projelere odaklanıp devam ettiğinizde O film bir şekilde yapılacak yani harika Evet ben de Aynı fikirdeyim Çok teşekkürler ceylanım Sağ ol görüşmek [Müzik] üzere