Skip to main content
Merhaba bugünkü konuğumuz Ada Öztekin Mehmet Ada la tanışıklığımız yıllar öncesine dayanıyor galiba 20 yıl kadar belki daha da geriye gitmem gerek Kutlu ataman’la projeler yapıyordu ve tanıdığım en nazik nezaketin yanı sıra Çalışkan disiplinli son derece donanımlı ve sıcak kanlı biriydi kendisiyle ben kendi filmimde çalışamadım onun nedenini
birazdan O kendisi anlatır ama Yıllar İçinde çok iyi dost olduk ve de bu sektörde adından çok söz ettiren bir yönetmen olacağına ilk günden beri inandım Onu tanıdığım yıllarda Mehmet diye hitap ediyordum sonra bir de Ada çıktı ama nasıl hitap edeceğimi bir türlü bilemediğim için Hoş geldin Mehmet Ada diyorum Hoş bulduk hakikaten Sana nasıl hitap edeceğiz ya Yani şöyle Mehmet diyen de çok insan var sadece Ada diyen de çok insan var Mehmet Ada diyen bir grup da var Ama genel olarak şunu kullanıyorum Hani Diğerini pek
kullanmıyorum gibi bir durum yok onun da karşıdakine bırakıyorum Şimdi sen Antalyalı sın orada doğdun büyüdün ve işletme okutun Aslında neden filmimi çekemiyorum birazcık bu konuklarım dostlarımın maceralarını anlatıyor Çünkü film çekme fikrin nasıl gelişti sende işletme okuyorsun yani sinema okumak istedin istemedin o ayrı ama işletme okuyorsun ama bu içindeki film Yapma ya da bu sanata dönüklük nasıl bir süreçti Nasıl fark ettin sinema direkt sanat Güzel Sanatlar Fakültesi Yani bu ne olabilir yani sinema olabilir fotoğraf
olabilir dramatik yazarlık olabilir bu gibi bölümlere yönel meme hali çok devlet memuru bir aileden gelmem yüzündendir yani Ben diyordum ki okuyan da bir çocuktum biraz babamın etkisiyle babam çok okurdu hala çok okur sinema film yani yazarlık gibi şeyleri konuştuğumda böyle çok büyük bir olay yaratmışım gibi büyük tepkiler olurdu ailede Hep de şöyle denirdi bu çok kişinin de yaşadığı bir şeydir bu ülkede Ya oğlum yap onu da yap yani bir mesleğin o olsun onu da yanda yani o asla bir meslek olamaz asla hayatını
idame ettirecek bir Konfor alanı sağlayacak bir şey değil bunlar sevimli de değil ayrıca Yani dolayısıyla bir mesleğin olmalı yani Doktor Avukat mühendis yönetici bir şey olmalısın Onun dışında da mesela fotoğraf çekmek istiyorsan çek kitap yazmak istiyorsan yaz gibi bakılıyordu ya bir yerde buna inanmaya da başlıyorsun herhalde böyle yani çünkü bütün büyüklerin toplanıp ağız birliği yapıp böyle konuşunca ben ama girdim e sinema Okulu sınavlarına da girdim kazandım da yani Ama bir San Francisco State Üniversitesi sinema
bölümünü kazandım burslu ama ailevi olarak çok kötü bir dönemin içine denk gelmişti gidemedim yani Hiç konuşulmadı bile bu yani ailede bir de sinema olunca Yani o da yine ciddiye alınmadı belki Mühendislik falan kazansan başka türlü bir herkes E bir seferber olacak uykuda götürürlerdi beni yani hani sabah orada uyanırdım yani sonra Türkiye’de bir maceram oldu Ama orada da o dönemde yani 90’ların başları oluyor 93 94 çok büyük hayal kırıklığına uğradım çok kötü bir mülakat geçirdim Yani yazılı sınavı
geçtim Mülakatta çok tartıştım hocalarla Çünkü sinema mesela sinema konuşamıyordu televizyon konuşuyorduk sürekli Ben de konuyu sürekli sinemaya doğru çektikçe yani Sinema bitti ki yani biz burada televizyon için kalifiye insanlar yetiştirmeye çalışıyoruz dediler bana Ay ben de dedim ki gerçekten bitikli bu arada o yıllarda film üretilmiyor neredeyse Türkiye’de demek istiyorsun türkiyde tabii Ben de dedim ki o zaman çok yanlış bir yerdeyim zaten burada olmamam lazım Çünkü ben televizyon gibi bir hayalim hiç yok dedim yani O da öyle
bitti Sonra İşletmeyi kazanmıştım zaten dedim ki ya Bari böyle şey bir bölümde okuyayım hayatla ilgili genel bir bölümde üniversite olayı bitsin çok uzun anlattım ama ha y aslında ama biraz ülkenin de genel durumunu Bir de senin sorunun üstünden de bir değerlendirmek istedim buradaki ilk soru zaten biz Hani neden filmi çekemiyorum Çünkü işte Aile meselesi Ben E şanslıydım hep bunu her sefer söylüyorum ama Aile meselesi gündemde Hala da gündemde Çünkü bir endüstriden hala tam anlamıyla sinema anlamında söz etmek mümkün değil Belki
şimdi televizyon diziler dijital platform Belki bir endüstri yarattı ama çok haklı olarak aileler de kaygılanıyorum çocuğumuz ne yapacak ne okuyacak ne edecek diye O yüzden önemli Peki bütün bunlar olurken üniversitedeyken İstanbul’da reklam prodüksiyonlar katıldım bunu nasıl başardın çünkü hem Antalya’dan Hem üniversitede hem aile Hani işletme okumanı seni destekliyor Hem sen İstanbul’a gelip reklam prodüksiyonlar ina giriyorsun bunu Nasıl becerdin dedim ki bu işi yapacaksam Yani bir kere kararlıyım sinema yapacağım Onda da önce
senaristlik sonra Yönetmenlik şeklinde bir hayal kurdum Yani önce Senarist olmak istiyordum sonra Yönetmenlik sonra geldi o zaman Okulu çözemedim yani şu an bir birinci aşamayı geçemedim Şimdi yeni bir plan üretmem lazım kendime dedim ne yapılıyor ülkede çok fazla reklam ve çok iyi reklam prodüksiyonları yapılıyor nadiren diziler var Yani bunlar yapılıyor bunlardan birini tercih etmem lazım dizi hayatına girmem mümkün değil Çünkü eğitimim ve yani o an yaşım yani 18 19 20 yaşlarında mümkün değil reklam prodüksiyona çok büyük bir Hareketlilik
var ülkede burada en alttan başlayabilirim gibi bir şey oldu ona yöneldim çok kısa bir süre sonra Antalya’da ben biraz da şanslıyım Yani bu konuda Antalya’da ki ben o zaman İzmir’deyim ama bir ayağımda Antalya’da olduğu için Antalya film stüdyoları açıldı bir anda ben de hep şey geyi yapardım Ya ben sinemaya gidemiyorsam sinema gelir bana Merak etmeyin diye arkadaşlarım Evet ama Antalya Bu anlamda şanslı bir şehir yani evet evet evet Antalya film stüdyoları yapıldı bir holmar prodüksiyonu orada gerçekle hala
daha bilmiyoruz Benim telefonum çaldı Biz stüdyodan arıyoruz görüşmeye gelir misiniz diye müthiş Evet yani gittim görüştüm işe aldılar Bu arada çok az Türk yani 3 kişiydik Biz 175 biliyorsun Evet bildiğin için o bir avantaj oldu herhalde Evet kim önerdi ya birinin önerisiyle diyor aradık dediler ama onu da bulamadılar sonra yani o kimdi Hala bilmiyorum sessiz bir değnek Evet benim hayatımı çok değiştirdi yani çok büyük ivme kazandırdı gördüm gördüm sonra hemen yabancı prodüksiyonlar yani yabancı yönetmenlerle yabancı görüntü
yönetmenleriyle yapılan işlere yani reklamda da yöneldim yani onları Öncelikle tercih ettim E bir süre sonra sen de çok iyi biliyorsun O dönemleri zaten onları öyle sınıflamaya başlıyorsun Bu adamı bu prodüksiyonlar da kullanayım bunu burada falan diye Tabi yardımcı yönetmenliğe kadar öyle yükseldim ama o arada yani çok kısa Runner olarak production Driver olarak başladığım bir şoförlük yaptığım bir kısa dönemin hemen arkasından beni hallmark da böyle gayet de iyi bir pozisyonda sette çalıştırınca uzun da bir prodüksiyonu çok uzun sürdü zaten
hemen şeye girdim yani radara girdim İstanbul’daki Prodüksiyon şirketlerinde de oradan prodüksiyonda reklam prodüksiyona ilerlemek hızlı oldu kolay oldu Yani güzel Ben de reklamla başladığım için kendi kariyerime Eee reklam prodüksiyonlar çok ciddi anlamda özellikle Tabii sen benden bir jenerasyon daha gençsin ama 90’larda çok en parlak döneminde ve çok eğitici ydi Çünkü işte biliyorsun 35 çekiliyordu hala dijital yok bir dolu başka iş tanımı var peki ilk gördüğün film seti bu Antalya stüdyolarında mi yoksa daha
önce Runner ve Driver E production e Driver olarak çalıştığın işte miydi ilk gördüğün set hangisi oluyor bu durumda ya ilk gördüğüm Tabii hep aklımda hallmark seti var ama tabii ki Daha önce set gördüm yani o di Nasıl bir şeydi hayal ettiğin gibi miydi Peki diğer setler Aslında hayal ettiğim gibiydi yani küçük ve şey olmasına rağmen ondan önce gördüğüm setler Çünkü o başka bir tecrübeydi E hallmark şu çok önemliydi Zeynep yani çok küçük ve çok Böyle basit de olsa gördüğüm setler İlk birkaç set Çok heyecanlanmıştım yani o o atmosfer o
Duygu İstanbul da o şeyin içinde O nasıl diyeyim kaosun içinde evet he o kaosun ve o atmosferin içinde olmak çok böyle keyifli gelmişti bana çok heyecanlanmıştım ve çok mutluydum o duyguyu hiç unutmuyorum Yani şöyle bir şey gelmedi ya bu sette Hiç öyle enteresan bir yer değilmiş ya falan iki tane sarı kafa Işık bir kamera falan öyle olmadı yani ki çok küçüktü set yani çok küçük bir setti ilk gördüğüm set Peki o zaman Ailen seni merak etmedi mi ne yapıyor İstanbul’a gitti reklam setlerinde neler oldu yani çünkü esas
problem Orada başlıyor Yani neden filmi bize çekiyoruz or bravo bravo o kadar büyük sorun oldu ki yani İstanbul’a gitmem ne dersin O hayalin peşinden koşacak galiba bu Delinin artık ailede iyice yerleşmesi mi dersin Yani bunlar çok büyük problem oldu Bir de bu soruyu hemen şöyle açayım çok uzun yıllar Bitmedi bu Ha tamam şimdi biz artık bu Tamam ya yorini aldı yorulduk bu Tamam yok şunu diyorum ben artık hayatımı da kazanıyorum Yani ev kiramı ödüyorum bir şekilde hayatımı y böyle bir meslek de varmış Bak siz bilmiyormuşsun da ikna
olmadılar yani bir şey talep etmiyorsun ekstra Hatta belki senin katkın olabilecek bir hale gelmişsin o asistanlık hayatında ya bundan Yani sana anlatamam Ne kadar uzun yıllar vazgeçmedik e o hepimizin yaşadığı bir hikaye ki benim ailem son derece destek olduğu halde Aslında biraz da çevre ve çevreye aslında senin kızın ya da Oğlun ne yapıyor deyince ne diyeceğini bilememek kaynaklı bir şey olduğunu düşünüyorum Öyle Bir Şey ki uzun Çok uzun zaman halledemiyorum onu yani şimdi ama mesela işte senin ailen Büyük ihtimal diyor ki işte yönetmen
şöyle böyle Şimdi de Onun tadını çıkarıyorlar diye düşünüyorum Peki sana bir soru daha daha eski yıllara film seyreder miydin film seyretmeyi sever miydin Nasıldı film sinemayla ilişkin Şimdi en en önemli soru bu Aslında şimdi E şöyle yine babamla bağlantılı bir durum var orada 80’li yılların ortalarında bize Video geldi eve şimdi Antalya’da bir eve video gelmesi İstanbul gibi değil Çünkü daha videocu kavramı yok yani video kaset evleri yok Antalya’da ya bir video var ama bu videoyla ne yapacağız tamam yani hiçbir
şey yapamazsın televizyondan program kaydedebilirsin televizyonda yayınlanan filmleri boş kaset de bir yerden bulduğunu varsayıyoruz bu da böyle bir video alıp o videoyu evde bulundur Denecek bir şey değil babam ulusal videoyla İstanbul’da bir anlaşma yaptı her hafta bize de ki her pazartesi bir kutu küçük bir koli film geliyor oldu Evet bunların hepsi İngilizce altyazılı birçoğu vizyona çıkacak Yani ulusal Video almış dağıtımını yapacak ama hani şey kaseti gönderiyor bize 10 kaset bir haftan var yani öbür Pazartesi o kolinin
dön olması lazım Dolayısıyla Tam 7 gün de değil böyle 6 56 günün var Hepsini izlemen lazım Ben hepsini ikişer defa izliyordum yani o 56 günde ama tohumları baban ekmiş zaten tabii tabii tabii çok Delirdiğim bir şey çıkarsa içinden onu ü defa yani her sabah kalkma önce onu izleyip öyle okula gitmeler falan o zaman tabii A ne güzel sinemacı olayım duygusu gelmedi ama filmin büyüsünde gezen bir adamdım y her şeyi izliyordum çok şey izlemiş oluyordum Ve bu çok uzun zaman devam etti yani video kaset dükkanları o meşhur 90’lardaki açılana
kadar Antalya’da da bir yaygınlık kazanana kadar Bu hayat böyle sürdü Ben o ara korkunç film izledim bir iki bunların hiçbiri Tabii ki yeni gelen yurt dışından dağıtımı yeni yapılan filmler olduğu için dublajı yapılmamış filmlerde hepsi ingilizcey dilimi geliştirmem de tabii korkunç katkıda bulundu böyle demek bayağı bir sinefil oldun o zaman diyelim Tab çok izlemiştim Benim de aslında sinemaya ilgim sinemayı s verdim giderdik filan ama aslında video kaset döneminin çok büyük bir katkısı olduğunu söyleyebilirim ve sonra
tabii sinema okumaya başlayınca İstanbul’da Esentepe’de bir yer vardı oradan bütün bu klasikleri bulabiliyorsun Tabii çok üzülüyorum Peki şuna soracağım şimdi bu senin e özgeçmişinde yer alan Hani ilham kaynakları dediğim birinci ilhamını Ben baban gibi görüyorum babanın yarattığı şeyler o filmler o videolar video kasetler o ve kitaplar okuma alışkan sonra anladığım kadarıyla bu 645 Yayınevi kurucusu ve Kaybedenler Kulübü radyo programı yapımcısı Kaan çaydamlı la tanışm bunu İstanbul’da mı oldu bu nasıl oldu bu aslında
İstanbul’da olmadı şöyle oldu işte tam o karışık yıllarda yani Benim okuduğum yıllarda Ben bir yandan da Çalışmak zorunda olduğum için kelepir kitapçıda çalışmaya başladım O zaman bir kelepir kitapçı zinciri vardı Belki hatırlarsın kelepir kitapçının dört kurucu Yayınevi yani dört yayınevinin ortaklığından üç büyük ortak bir de küçük ortak Kavram Yayınları o zaman E % diğer % 30 % 3030 % 30 AFA Cem ve 645 Yayınlarının ortaklığıyla kurulmuş bir organizasyondu Kaan da bunun ortağıyız Tabii ki dolayısıyla da kerep kitapçılar onların
bünyesinde Biz Kaan’la öyle tanıştık Kaan’ın kendi sahibi olduğu bir dükkanda işe girmiştim Çünkü ben yani Franchise veriyorlardı ama bazı dükkanlarda kendilerinin çok hızlı gelişti ilişki yani o bir elektrik biliyorsun işte bir merhaba deyince aslında bir orada bir şey başladı ki benim haberim bile yoktu Kaybedenler kulübünden falan o dönem ki o dönemki Kaybedenler Kulübü de bugün algılanan yani radyoda bir program yapıyor adı da Kaybedenler Kulübü bu kadar Yoksa kimsenin dinlediği öyle büyük bir program falan değil o y marka
oldu artık Kaybedenler Kulübü Evet evet İstanbul’a da zaten gelmemi biraz Kaan’la tanışmam kolaylaştırdı Çünkü ben Kaan’ın evine girip yerleştim yani o Tabii hayatımı çok kolaylaştırdı yani Kaan dedi ki hanani bende kalabilirsin dedi adam tabii böyle bir şey hayal etmiyordu herhalde yani kalabilirsin derken uzun yıllarca kal Seni öyle ama ne kadar verimli bir şey olmuş o Yani bir üretime dönüşmüş sonradan Peki şunu soracağım sana bir film çekmem lazım demeye başladığın zaman ne zaman hatırlıyor musun Yani çok net
hatırlamıyorum ama şöyle doğru bir soru Evet o Duygu geliyor bir yerde Ama şu da var aslında çok erken geldi o onu söyleyeyim yani o böyle bir çalışmaya başlıyorsun zaten bu ülkedeki genel problem bu bir şey görüyorsun mesela bir yönetmen yanında çalışıyor Sen de ona asiste ediyorsun onun eksiklerini görüyorsun kenardan Bu benim asistanlarımız o koltuğun yanında ayakta durdum ya da hemen biraz gerisindeki koltukta oturdum yardımcı yönetmen olarak hep görürdüm Ya bunu nasıl g uyarırdı da bazen ya burada bir problem
var Aa Teşekkür ederim falan derdi yönetmen nasıl görmüyor derdim fakat sonra Şunu fark ettim o koltuğa oturunca Sen de görmemeye başlıyorsun çünkü bütün her şey senin üstünde ve Bütün sorumluluk yani başka aslında Sadece bir monitöre bakmak olmadığın olay T hani çok fazla parametreyi aynı anda Düşünmek zorunda olmanın verdiği baskıyla Bir de hiçbir zaman o yaratıcının Yani kendi yaratma eylemi kenardan birinin izlediği kadar basitleşmiş hesaplaşmalar başka zorluklar başka psikolojik bariyerler devreye giriyor ama ilk başta baktığında
ilk projelerde o zaman da gençlik de var Serde 20’li yaşların baş ben de yaparım bunu ya Ne var falan duygusu geldi gelişti güçlendi çok böyle şanslı bir şekilde bir klip çektim Hiç öyle olmadığını durumun görüp hemen geri kaçtım zaten sen itene kadar yıllar harika bir yere geldin Çünkü aslında ben her deneyimin çok değerli olduğunu düşünüyorum Bunu ben çekerim meselesi Herkese çok hızlı gelen bir duygu bu duygunun bu dürtünün gelmesi çok güzel Çünkü o bir motive ediyor ama diğer tarafa baktığımızda nasıl yaparım ha
geldiğimize Belki de senin o sükunetli gözlemci tavrın sonraki Baş Başarılarını sonraki o yapmak istediğin şeyleri hayata geçirme durumunu getirdi diye düşünüyorum Çünkü denemeden göremezsin işte bir klip çektim gördüm diyorsun ya Ben diyorum ki bugünkü dünyada telefonla bir tane bir şey bir hikayeyi basitten anlat Sokağın başından sonuna kadar bir hikaye anlatacağım desen ne kadar zorlanabilir insan yani kendim de çok zamanında deneyimledim zaten Peki senin bir de eee bir deneysel kısa filmin var O böyle Amerika’da bir takım yerlere
seçiliyor Evet ondan sonra o filmi deneysel Çekmen nasıl bir karar oldu yani o senin yolunu açtı mı o film Ne oldu Çok açtı uluma benim için çok önemli bir film mesela şu çok değerli yani çok uzun işte yine 20’li yaşlarda böyle bir kısa film çekmişsin ve bugün o filmi hatırladığında ya da izlediğinde y ne büyük rezillik demiyorsun yani Büyük bir keyifle Ben izleyebiliyorum şu anda ulumayı çok güzel bir proje Bence benim kendi adıma benim gelişmem adın bunu görebileceğimiz bir yer yok değil mi var aslında Nerede YouTube’da var a Yaşasın
o zaman buradan söylüyorum insanlar izlesinler yani motivasyon ve cesaret için T Tabii ula’nın bende yani deneysel olma sebebi şu hikayesi şu Alen ginzberg’in Hall oluma şiiri üstüne yapılmış bir iş bu aslında bu şiiri bu şiirdeki işte Elen ginzberg’in İstanbul’u ziyaret etmişliğim bir tasavvuf Aslında Rumi ye de göndermeleri olan hani böyle bir çok altta metnin çok altında böyle mesajları olan bir tarafı olduğunu biliyoruz ben o yükselmenin yani o esrikliği Kaan’la beraber geliştirdiğimiz bir proje Bu
arada yine Hem bir tasavvuftaki ulaştığı yerle Aslında bu Beat kuşağının ulaştığı yer yani o esrikliği o yükselme halinin aslında aynı duygu durumu olduğu gibi bir yere geldim kafada ve mesnevinin ilk 18 beytiy le Baş layan dinle bu ney nasıl şikayet etmede diye bir ne eşliğinde İstanbul görüntüleriyle Alen ginzberg’in havluna uzanan bir hikaye anlatmaya çalıştım orada kendimce Ama dediğin gibi çok gençtik imkanlar çok sınırlıydı şimdi bugünkü gibi dediğin gibi ben de hep söylüyorum ya telefonla bir şey çekseniz yani neredeyse aynı
kalitede yani böyle bir imkanınız var diye genç arkadaşları ama o zaman zordu Çünkü kamera bulmak zordu ya mutlaka Işık gerekiyor ki en büyük dert oydu ya ışığı buldum bir de yapacak adamı da getirmen gerekiyor falan gibi Kaan’ın Allah’tan çok önemli bir fotoğrafçı olduğu için o anlamda çok ciddi şeyleri oldu çözümleri oldu yani o şeyle çektik hlu çok ciddi bir Reaksiyon aldı yurt dışında 996 yılında al ginzberg’in yaşamı belgeseliyle Oscar aday olmuş Jerry aon gönderdim Jerry aon çok büyüttü bu meseleyi bilimi çok sevdi
harika enen ginsberg vakfına gönderdi Amerika’da bakın işte Türkiye’de bir çocuk neler yapıyor siz orada oturuyorsunuz öyle falan diye haberiniz bile yok diye San francisco’da falan bir o mailleri bana iletti sonra forward etti uzun yıllar sürdü ilişkimiz bu bile benim için yeterliydi yani hiç kimse bunu değerlendirmesi bile Jerry aons sonın bu kadar beğenmiş olması bence çok değerli bir şey çıkmış ortaya Çünkü bunu yaptığın zaman hem gördün hem dediğin gibi o zam zamanki imkanları düşünüyorum yani 2007 2008 L Bir de tam bir geçiş
dönemiydi ne Tam Dijital ne tam 35 e aldın Hangi formatta göstereceğin Hani onların olduğu yıllar ama ben hep şunu söylüyorum bir şey yaratma cesareti göstermek de önemli bir şey yani bir şey yapma ve ortaya koyma cesareti göstermek Bu da özellikle kısa film yaptıı da hani Bence her iş Biricik Evet ama insanın Hiç beğenmediği işleri bile belki sergilemesi lazım yani Bak buradan buraya geld di Yani bir referans oluşturmanın için muhteşem bir referans olduğunu düşünüyorum bunun Benim de seni tanımam kutlunun video Art projeleriyle
ilgiliydi hiç unutmuyorum e o dönem kutlunun çalıştığı bir uzun metraj proje için benden ziyade Zuhal Olca la iletişimde ydin sen ve diyorduk ki biz ikimiz de telefonu Sen kapattıktan sonra genellikle yanında oluyordum diyorduk ki ya ne kadar güzel anlatıyor ne kadar ifade ediyor ne kadar güzel aslında Bu bir iletişim meselesi ben şimdi buradaki anlattıklarından gördüm başından beri bir şekilde kendi isteklerin var ama bir taraftan da uyum sağlayan bir tarafın var yani kendi kararların la çevre koşullarının bir arasını bulmaya
çalışıyorsun bir şekilde Eee iletişim açısından Öyle değil mi Evet bunu şöyle de biraz daha genişletebilirim benim şöyle bir teorim var yani hep söylediğim bir şey bu bana göre film dediğimiz şey yani bunu her şeye genişletebiliriz Yani reklam filmi klip e uzun metraj kısa metraj dizi Yani her şey ya film diye genel olarak adlandırıyor onu bana göre Zeynep kendi yaşayan bir organizma kendi nefes alıyor Kendi düşüncesi var Kendi yolu yordamı var şimdi ben bu benim kendi çalışma anlayışım hep böyle yaptım doğru ya da yanlış diyemem yani buna ama
ben kendim bunun böyle olması gerektiğine inanıyorum başlattığında ona Can suyunu verdiğinde o büyümeye başladığında Bazen senin planladığın değil başka bir yöne doğru diriltiyor seni diyor ki bak bu değil ben bu tarafa doğru gitmek istiyorum ben bunu sağlamaya çalışırım mesela buna kulak verim Yani bunu dinlemeye görmeye çalışım Hayır ben böyle planlamıştım böyle olacak değil ama tabii burada bunu yaparken de kendi bildiğin doğrulardan şaşmadan kendi bünyende nasıl geliştireceğini bakıyorsun Ve bu bence çok değerli bir şey en önemli şey o
Çünkü Şuna da yani Herkesin fikrini Dinlemek de çok bazen iyi olmay kesin sadece kendini dinlemekte Bunun arasına bakmak ve iç ses sanıyorum insan zaten Eğer sezgilerini güçlendirir ve deneyim kazandıkça ona inanıyorum bir sinemacının kendi Ruhunda bir uyarıcısı oluyor zaten Yani Kalbi yani sabah bir sıkıntıyla uyandıysan bil ki orada bir şey var dön Ara yani ben öyleyim En azından evet evet ben de ona inanıyorum artık kalbi dinlemek lazım yani her şey rasyonalite le olmuyor çünkü bir Biz kalbimizle bir şey hissedip üretiyoruz
sonra onu akılla yapıyoruz ama perdeden birilerinin kalbine gitmeye çalışıyoruz yine o zaman akıl sadece işlevini görüp orada durmalı biraz Kalbimizin biraz da yolun götürdüğü suyun götürdüğü ruhta ilerlemek gerektiğini düşünüyorum Kesinlikle evet Kutlu la bunları yap yaptın ve ben senin çok adını telefonunu her şeyini aldım Sonra 2009 yılında seni aradım Dedim ki E biz bir sete çıkacağız bir zaman Anadolu’da Evet Ne olur yardımcı yönetmeni olarak gel çalış benim senin gibi birine çok ihtiyacım var dedim ve benim Nişantaşı’ndaki
ofiste buluştuk Evet sonra ne oldu Sen anlat istersen anlatayım çalışamadım ayrı Ama neden güzel bir nedeni var onun Evet sebep oldun yani şimdi orada zaten önceden de hani tanışıklığımız verdiği bir Hep de beraber çalışalım kovalamanın verdiği Oh işte bak şimdi ne güzel fırsat da çıktı Nuri bir gece Ceylan Bu sefer büyük prodüksiyonlu oldukça zor bir iş yapacak Benim de burada senin gibi bir yardımcı yönetmene ihtiyacım var diye beni çağırdın Ben de büyük bir mutlulukla geldim ki o dönem biraz yoğun bir dönemdi her şeyi ben böle görmezden
gelerek ve iptal ederek koşarak geldim ve Anlaştık da evet anlaştık Tamam çalışacağız işte Hatta hafta başı Pazartesi günü gel ofiste Oturalım bir genel üstünden geçelim senaryoyu falan paylaşma aşamasına geldik yani Evet tabii Sonra işte bir yönetmen benle bir hep beraber bir Oturalım bir yol haritası belirleyelim falan derken bana o dönem tmcd Yönetmenlik teklifi geliyor sürekli zaten geliyordu Yani bu arada Hani ilk gün ilk defa o gün aramadılar arıyorlardı ama ben de nazik bir şekilde Hayır deyip telefonu kapatamayan için
Sonuçta insanları e bir şekilde böyle öteleyerek bir şekilde yani şu an çok karışık bilemiyorum falan ya Çok teşekkür ederim çünkü tmc de o dönem çok güçlü çok büyük bir firma ki ben onna çok hakim değildim Bu dönem senin sayende biraz hakim oldum farklı bir alanda çalıştıkları için Senin önünde telefon gelip Sen de dinlediğinde anlayınca yani dedi ki tmc mi geldi o telefon Evet yönetmen ne istiyorlar Yönetmenlik ama ilgilenmiyorum dedim hemen tası tarağı toplay git dedim Evet dedim ki Çünkü dedim ki yani ben Tabii
bu Sada sana söylüyorum ama işte kalbimin sesiyle Eee aklımı sesi asasın Şimdi aslında aklım senin kalman gerektiğini söylüyor Çünkü çok kısa bir zaman içinde sete çıkacağız bir hazırlık yaptık artık e yönetmenle Seni tanıştıracağım yani ve biz altyapı hani ne yaparız ne ederiz yi konuşuyoruz Çünkü çok büyük bir setti o Hatırlarsan çok büyük bir programlama gerekiyordu kendimizce Şöyle de düşünüyorum Bir taraftan çok hızlı E ben tamam dedim 4 ay son çocuk ne yapacak bir Yönetmenlik var ve bu şeyi de biliyorum yani bu
fırsatlar her zaman gelm Sen şeyi de çok söylüyordun ama onu da söylemek lazım Burada altını çizmek lazım O an çıkan bir fikir değil Sen zaten Epeydir bana senin artık bir şey Çekmen lazım tabi diyordum senin artık Yönetmenlik yapman lazım diyordun Ben de bu da çok önemli hani bunun da altını çizelim Eee özellikle reklamdaki konforu şu anlamda çok zordu ama yani bir yılda 10 15 tane farklı ülkeden farklı kültürden iyi yönetmene asistanlık yapma şansı elde ediyordum Bu da farklı Ekoller farklı kültürleri farklı
disiplinleri anlamamı sağlıyordu ve beni çok geliştiri oldu çünkü o adamlarla sadece iş çekmiyordu Yani bir akşam yemeği yerken atıyorum Danimarkalı bir yönetmenle Danimarka sinemasından bahsetmek çok [Müzik] faydalıymış lardı E şimdi buna ulaşma buna temas etme şansı da elde ediyordun yani Evet o çok değerli bir şey ve de ama bence sen olmuştun ve öyle ya da böyle benimle çalışsaydın da bence son yardımcı Yönetmenlik setin olurdu diye düşünüyorum Dolayısıyla seni yönetmen kategorisini aldıysa artık birisi O yola
girmeliyim ve biliyor musun bunu ben E böyle yaptım Sonra unuttum Sonra sen bana tekrar hatırlattın yani çünkü benim aslında daha yeni kuşakla olan Eee iletişimim de e Aslında motive edici ve destekleyici bir taraf olmaya çalışıyorum fakat diğer taraftan da Eee işimi yaparken de mutlaka daha ileri olabilecek daha neler arabil girim neler olabilir Eee bunu görüyorum ama inşallah yine birlikte çalışacağız bir gün diye düşünüyorum ve bu Kaybedenler Kulübü oluyor bu arada bunun Hem senaryosunu yazıyorsun hem süpervizörlüğü yapıyorsun
gayet de başarılı oluyor Evet Ve arkasından da Eee Bir Efsane dizi Kuzey Güney Geliyor evet bu bence büyük bir deneyim değil mi dizi yönetmek ve o kadar oyuncuyla çalışmak vesaire çok büyük deneyim burada güzel olan şöyle bir durum vardı şimdi Kaybedenler Kulübü zaten çok uzun yıllardır üstüne çalıştığım bir projeydi ve bunun hayata geçmesi Tabii ki çok değerliydi tam Arkasından da Kuzey güneyi Teklif etmeleri biraz kafa karışıklığı da oldu çünkü Her zaman böyledir ya Yani proje bir yere geldikten sonra dönüp
baktığında buradan bakarak o gün Kuzey Güney diyoruz ama o gün sana gelen bir teklif var bir yapım şirketinden ve o çok klasik klişelerle dolu bir dizi de olabilir aslında ve burada bir karar vermen gerekiyor şimdi Kaybedenler Kulübü diye bir film var ve çok iyi gidiyor büyük bir şeye doğru efsane olmaya doğru hızla ilerliyor o dönem ve sen de artık Yönetmenlik kariyerin başlamış Ve bir dizi teklifi geliyor ya dizi mi çekmeliyim acaba Yoksa ben Diğer taraftan mı yürümeliyim gibi soru işaretleriyle ilk defa kar aşmaya
başladım çünkü daha önce bir artık oturmuş yıllardır süren bir meslek şeyi var hayatı var şimdi başka kararlar alma vakti gelmiş durumdaydı fakat projenin yapım şirketi projeye çok inanıyordu yani Ay Yapım çok büyük baskı yaptı gerçekten ki o dönem Ben CV olarak bugünkü gibi bir yönetmen değilim yani tamam çok set tecrübem var ama Yönetmenlik yaptığım iş bir tane yani hani ama Huyun suyun Evet yani unutma yapım şirketleri yönetmenlerin Huyuna suyuna çok bakar yani uyumuna bakar E çünkü yani ben reklamda da tabii E öyle
ya da başka bir şey yaparken de gerçekten zor bir iş Yani o önemli ya Tim Burton diyor ki ki animasyon okumuş ve filmlerinde de çok ciddi animasyon kullanan ve hemen hemen hep aynı kastla çok ciddi yıllar film çekmiş bir adam olarak diyor ki ben anladım ki film ciliği in % 40’ı kreatif düşüncey demiş % 60’ı insan ve iş yönetmek biriş diyor kesinlikle bunu onun demesi de çok enteresan Yani tamamen animasyon filmleri var yani Hiçbir oyuncu trafik uğraşmadı stüdyo içinde Hall olan ama Evet filmcilik böyle bir iş gerçekten
yani bu böyle kreatif düşünceler Hayaller aleminde gezilen bir iş değil yani Yani aslında şu hep söylüyoruz Hani kameranı al ışığını Al şunu yap yap çek Hani git telefonla çek filan fakat orada zaten Evet bir ilişki yönetimi Benim birinci isteğim çok yakın arkadaşlarınızla hemen ilk işe girmeyin diyorum Çünkü birdenbire ortama girdiğinde Çünkü bir insanın Aslında nedir Eee özellikleri işte bir film setine gir ben film setinin İyi bir ekip kurulursa bütün işin yüzdesinde aynı e düşünüyorum yüzde 40l filan bir şey
olduğunu düşünüyorum daha az olabilir bu daha bile az olabilir çünkü önü yani hazırlama ve mesela İnsan kaynağı dediğimiz şey yani Türkiye’deki en büyük sıkıntılardan biri şey anlamında çok insan var ama onu seçmek ve bir araya getirmek ve yapmak ve o sağlıklı bir ortam yaratmak öyle çok kolay bir iş değil o da bayağı başına bir mühendislik işi yapıyorsun yani Evet onu bütçeye denk getirmeye çalışıyorsun Dolayısıyla ben hep dediğim bir şey var yani filmi çekmek filmi yapmak demek değil filmi yapmak bir bütün kocaman bir iş Yani
filmi çekmeyi ne olacak olak Canım hani prodüktörlük denince de şimdi insanlar işte biraz yabancı dil bilse Biraz ortalığı organize etse olur gibi algılıyor Ama değil işte yani onun çok ince bir matematiği var tabii burada sana şunu soracağım yani e bütün bunlara girerken cesaret Eee meselesini ve Bun yanında da mükemmeliyetçiliği soracağım Çünkü bugün pek çok insanın filmini başlayamamak gibi bir sorunu var mükemmeliyetçilik adı altında diyorlar ki yani ya iyi olsun ya hiç olmasın ki sen burada cesaretle adım adım işte
diyor Kuzey Güney geliyor tamam diyorsun E işte Kutlu atamın video projelerini diyorsun idari yapımcılık yapayım diyorsun işte gidiyorsun ulama diye bir film çekiyorsun gibi gibi böyle farklı şeyler yapıyorsun Bu ikisi Nasıl yani Bu cesareti nasıl buluyorsun bu yaratıyorsun e ve bunu ortaya koyuyorsun ve orada mükemmeliyet çekle olan ilişkin nasıl ilerliyor Güzel soru herkes Tabii ki yaptığı işin Mükemmel olmasını istiyor Yani kimse ben bir iş yapayım diye yola çıkmaz k yani o alanda zaten Mükemmel olmasını ister fakat yine çok
iyi arkadaşım berkun Oya’nın bir lafı vardır mükemmel mümkünü imkansız kılar der Yani kesinlikle bunu yapmamak lazım yani çünkü Evet yani tam bir mükemmeliyetçilik üstünden konuşursak hiçbir işe başlamamız lazım yani mutlaka bir hasar bir problem ya da hele ki bu yaşadığımız coğrafyada her şey harika gidiyor mükemmel oldu dememiz zaten mümkün değil Yani o dediğim gibi İşte bazı sorunlar çıktığında Ona Doğru O çevreye uyum sağlayabilme lazım O Jungle uyum sağlayabilme gerekiyor Yoksa ben de mükemmeliyetçiyim yani ben de yaptığım
iş mükemmel olsun istiyorum ama iki tane önemli nokta var burada söylediğin Zeynep Yani bir cesaret Yani bu işte acaba diyorsan bu iş olmaz olu Ben hep verdiğim bir örnek vardır nolan’ın Batman Kara Şövalye Yükseliyor da da olabilir başlangıçta da olabilir sahne bir sahne var orada tutsaklar tırmanıyorlar bir şeyden yukarı bir kuyunun içinde tutuluyorlar çok geniş bir çukurun içinde yukarı tırmanıyorlar iple bağlılar çok yukarı tırmanıyorlar ve bir yere atlamaları gerekiyor orayı hiç kimse atlayamıyor ve aşağı düşüyor Ama
ip de bağlı oldukları için de kurtuluyorlar baş karakter Bakıyor Bunlar çok uzun zaman izledikten sonra diyor ki atlayabilmek bir koşulu var ipten kurtulmak H tabii yani şimdi İpten kurtulacaksın ama atlamazsan yere çakılacak bu sefer Yani bu örnek Çok yeterli bence onaylanma konusu yani birileri beğenecek birileri beğenmeyecek onaylanmadığını la nasıl baş ediyorsun çünkü şu anda hani birçok fikir hayatımızda her yani Bizim yaptığımız iş ortaya atılmış bir şey birileri sevecek birileri sevmeyecek burada yani
onaylanmadığını düşündüğün beğenilmediği düşündüğün şeyler sende nasıl bir et etki yaratıyor bu çok bir kere kırıcı yıpratıcı ve üzücü bir süreç bu Evet çok üzülüyorsun ama bununla ben şöyle başa Çıkmaya çalışıyorum Bunun buna Üzülüp depresyona girip bir de şöyle gelişir psikolojide genellikle Reaksiyon bunun hemen yok olması ve doğru duygunun gelmesi için hemen yerine bir şey yapıp hemen onunla o eksiği kapatmak ki en tehlikeli en yapılmaması gereken iş Çünkü o da büyük ih ihtim bir felaket olur Ve böyle bir tabi motivasyon
çıkışın kötü Çünkü Yani çıkış noktan kötü Çünkü Evet doğru çıkış noktan aslında bir iş yapmak değil Eski işin pisliğini temizlemek gibi oluyor Ben ondan ders çıkartmayı Çok klişe ve Çok yavan bir şeyle açıklamayla söyleyeyim Gerçekten Niye olmadı ya En baştan ama fikir değil sadece yani Mesela bu fikrin kötü olduğunu Ya da buradaki sıkıntının bu olduğunu Niye görmedin yani o an H neyden kaçtın seni o dalgaların o k topunun içinde sürükleyen hangi element karşı çok gözünü kapatmayı seçtin başını çevirmeyi tercih ettin ve bu işi buraya
kadar getirdin şimdi pozitif transferler ve negatif transferler var ya hayatta Yani geçmişte yaptığın işin bugün yaptığın işe katkısı ya da işte kötü etkisi yani şimdi yardımcı yönetmenliğinin böyle bir negatif etkisi oldu benim yönetmenliğe benim Bunu kırmam çok uzun yıllarımı aldı bunu fark edip işte O dediğin noktalarda Ben bunu fark ettim Çünkü sen yani benden de iyi biliyorsun bir prodüktör olarak yardımcı yönetmenin işi iş koymak Yani işi gerçekleştirmektir prodüktör karşı sorumludur yönetmene karşı değil tabii
ki yardımcı yönetmenin işi yönetmeni çalıştırmaktır Aslında tabi Aynen şimdi ben çok uzun yıllar bunu mesela iyi bir yönetmen olduğumu iddia edemem Bu Göreceli bir kavramdır çünkü yani kreatif bir işte Ben iyiyim falan Hani bunu kimse diyemez kendi adına ama Mühendislik gibi bir işte ben iyi bir yardımcı yönetmenim Yani bunu hep her zaman her yerde gururla söylerim iyi bir yardımcı yönetmen olarak ben çok iş oldurdum yani çok işi direkten aldım çok işi son saniyelerde böyle çok önemli kararlarda müdahale ederek O gemiyi
yüzdürdüm ve karaya oturtmadan e hedefine ulaştırdı yönetmenin eksikliğinde yönetmenin problem yarattığı durumlarda prodüktör karşı yönetmene karşı ekibe karşı bütün bu dengeleri iyi yönetirdim ve o işi Sağ Salim karaya çıkarırdım Yönetmenlik de bu böyle çalışmıyor Ben bir süre Yönetmenlik de de bunu yapmaya kalktım yani yönetmen olarak da bu reflekslerle hareket ettim ama halbuki yönetmenin Tabii yaratıcı tarafına bakması lazım Evet onu olmadığı takdirde hemen durabiliyor olması lazım kendin kadar iyi yardımcı yönetmene ihtiyacım varmış
Evet onu da çok söyledim şimdi şöyle bu benzer bir şey ben de prodüktör olmaya Aslında Eee şimdi artık yardımcı yönetmen deni ama Benim zamanımda birinci Asistan birinci reji Evet evet Türkçede böyle bir Hani dizi dünyasını getirdi biz de onu kabul ettik aldık diyelim bunu yapa yaptıktan sonra ben de Tabii ki sinema televizyonda yönetmen olayım diye gim ama bir baktım ki Aslında ben o işte daha iyiyim programlı iyi götürüyorum ekiple iyi ilişki kuruyorum Çünkü yardımcı yönetmenin ekiple iyi ilişki kurması artı prodüktör iyi çalışması en
önemli şey Çünkü ekibi doğru bilgilendirmesi lazım ki ekip çalışmasını yapsın o yüzden ben hep derim ki bakın Prodüksiyon ekibini her an değiştirebiliyor o yardımc bize kimse dokunmasın Evet beni prodüksiyona rejinin birbirine böyle takıştı bir an vardır ya bana sakın getirmeyin derim onu o çok önemli bir şey çünkü bu söylediğin de çok önemli bir nokta var yani onun da ben burada hemen bir parantez açıp kapatmak istiyorum Çünkü ben de eskiden senin gibi çok rahatsız olurdum sonra tabii mesleğim olunca alıştım yardım yönetmen reklamda ben hiç
yardımcı yönetmen title’ kullanmadım yani şimdi anlatırken o zaman yardımcı Yönetmenlik yapıyorum diyordum yani Halbuki Bunun tek doğru şeyi yani first aiddir yani first Assistant Evet hep de böyle yani doğrusu da budur zaten biz daha iyi bilmiyoruz amerikalıdan yani Yok sözlük var sözlükte bir yardımcı yönetmen Ama mesela second unit director yani ikinci grubun yönetmeni var ev tabii ama aslında yardımcı yönetmen yok bunun çıkma sebebi benim gözlemim bu bir yerde okuduğum ya da birileriyle tartıştığım bir şey değil dizi sektörü Aynen Eee
dizi sektörü çok hareketli ve Aslında kitaba göre şimdi bugün yurt dışında Avrupa’da bir böyle bir grup insan yani film Maker oturup sohbet etsek benim anlatamayacağım bir tempoda film çeken bir grup senaristi yönetmeni ekibi görüntü yani 100 sayfa her hafta deliler gibi yani şimdi şöyle bir şey yok Bir yönetmen shat list hazırlamak zorunda yani bir yönetmenin bir projede kaç plan çekeceğini ekibe bildirmesi gerekir ki ekip ona göre bir hazırlık yapabilsin kaç açı var bu odada yani 20 de olabilir Bir de olabilir Bunlar çok büyük farklar
Ama senin bunu hazırlayacak bir vaktin yok Dolayısıyla yardımcı yönetmen orada gerçekten ya böyle hem yönetmen biri first A ama bir yandan da böyle Yönetmenlik de anlayan falan o böyle eksik kaldığında orayı dolduracak adam doğru title ama sistem yanlış yanlış Tabii Tabii Aslında mesela reklamda bazen ek plan çekmek gerektiğinde Pack shotlar bir takım yerlerinde zaten Bizler çalışıyoruz çekiyoruz yani orada bir şey yok ama ben çok uzun zaman bu title derslerde de itiraz ettim ama sonra dedim ki yani bir de bu ülkenin
içinde bir gerçek ve bazı şeylerin tam çevirdiğin zaman tam karşılığı yok o işin karşılığının durum bu dedim ve bundan kaynaklanıyor işte Yani bu benim dizi yönetmenliğinde de birazcık uzaklaşma sebeplerimden birii ona Ayrıca geliriz Çünkü ben sonra bu kasların dizi kası farklı bu ülkede Tab Tab böyle gelişiyor böyle gelişince de ben onu Yönetmenlik Yani normal film yönetmenliği gibi yapmaya kalkınca çok yıprandım ve yoruldum yani çok hızlı yoruldum çok zor çok zor dolayısıyla da ama o kası da kaybetme gerekiyordu bana
göre yani bir yönetmen Nasıl çalışmalı nasıl hazırlanmalı Yani bunun dizide bunu yapman mümkün değil Yani bunun gereklerini yerine getirmem mümkün değil ama onları da unutmak istemiyorum Bu sefer aslında biliyor musun Ben dizi hiç yapmadım Hı hı Ama mesela e Ekip kurarken dizide çalışmış insanları tercih edebiliyorum Çünkü o pratik ve çözüm üretme kabiliyeti muhteşem oluyor Evet yani o yüzden mesela Ben diyorum ki hiçbir şey bulamadan Han sette git ilk en yani Prodüksiyon asistanın asistanının asistanı ol Runner ol Neyse
ama gör Çünkü orada hep her an bir çözüm üretme var O büyük geliştiren bir şey ben kendim onu reklamda yaşadığım için yapmadım Bir daha aynı şeye dönmeyeyim diye ama benim de e çözüm üretme Kasım çok iyi çalışır O da yani b000 yakın reklam filminin sahasında bulmuş olmaktan Tabii ki Peki şimdi sana şeyi soracağım Bütün bunlar var Tabii ki Hayal kırıklıklarım var ya Hayal kırıklıkların en Sende nasıl bir etkisi oluyor çok kapanıp küsüyor musun yoksa oradan bir yola mı çıkıyorsun hepsi oluyor mu Nasıl oluyor ya şöyle hayal
kırıklığı Bu da enteresan bir soru oldu benim için gerçekten çok yakın yani hani 35 ay öncesine kadar o kadar yakın bir zamana kadar bu hayal kırıklığı beni çok yıpratıyor ve çok oluyordu Hı hı Yani hep hayal kırıklığı hep Ya hayır falan Böyle olmamalıydı bir projenin nasıl çıktığı la ilgili değil yolda da çok hayal kırıklığına uğruyorsa ya bir konu konuşuyorsun Mesela bir proje ile ilgili bir fikir üstüne sohbet ediyorsun öyle görüşler öyle planlar programlar öyle argümanlar geliyor ki bu sende hayal kırıklığı
yaratıyor Bunlar da çok tanıdığın insanlar değil ama sektörde önemli insanlar yani sektörde mesleğinde bir yere gelmiş biriyle konuştuğunda Ondan bir beklentin var Yani b düşünce biçimi olarak felsefe olarak Bir beklentin var bunlarla çok savaşıyordum Zeynep Yani bu fikirle yani evde gidip yani kafamı duvarlara vurmalar falan yani niye böyle diye Ama sonra ben çok yeni şuraya geldim Evet coğrafyaya göre de düşünmen lazım Tab çok dedim İngiliz düşünüyorsun çok Amerikan kafasıyla düşünüyorsun çok çalıştım çünkü onlarla
Onlar Tabii ki Aslında bu Hamuru biraz mayaladı ve bu hale getirdiler burada o sistemle düşünsünler istiyorum insanlar ama bu mümkün değil ki bir de düşünceleri kontrol etmemiz mümkün değil Evet İkincisi de beklenti yüklemek Çünkü ben şimdi şöyle filmini yaparken bir ya da sinema film üretimi içerik üretimi burada bir kariyer yaparken Hayal kırıklıklarıyla dolu kocaman bir yoldan yürüyorsun gibi Evet hayal kırıklığı yaşamıyor mu yaşıyorum Sadece yıllar geçtikçe daha iyi baş etmeye çalışıyorum daha iyi baş etmeyi öğrendim öyle
söyleyeyim ve de as asında beni iyi yerlere de taşıyor onlar yani o farklı düşünmemi sağlıyor biraz hani o Konfor alanından çıkarıyor başka bir yere koyuyor filan Sen daha iyi uyumlanmak olmuyorsun Mesela yani Ha tamam o zaman bunu böyle yapma Demek ki bu böyle düşünüyor Demek ki buradaki mantık bu Evet yani tam prodüktörlük yani başkanın adlarındaki Dustin yani çünkü bir prodüktör Aslında yaratıcı bir senaryo yazmıyor ama o yola çıkarken başına gelebilecek her türlü mesele için bir senaryosu ve planı var aslında
prodüktörlüğünü sinemasını Seçen ve o filmleri yapmış birisiyim Evet Eee ben orada senaryodaki Detay beni hiç ilgilendirmiyor benim oradaki o çalışma alışkanlıkları Ekstra ne istenebilir ne olabilir Ve tabii Benim de aslında reklam sektöründeki o hız ani istekler değişen kararlar noktası çok büyük pratik geliştirmiş Benimkiler daha duygusal anlamda üzüntü gibi kırgınlık gibi oluyor ama onunla da artık baş ediyorsun ama ben senin de özellikle birazdan geleceğim bununla iyi baş ettiğini düşünüyorum açıkçası öyle
söyle yani En azından artık diyebilirim ama sen de çok gıpta ettiğin bir şey var yapımcılarına Gayet güzel çalışıyorsun uyumlu Bu nasıl oluyor yani ben de uyumlu yapımcı yönetmen ilişkileri yaş birisiyim nasıl derken dinleyenler için Ama senin gibi hikayesi başlayıp Antalya’dan İstanbul’a geliyor sıfırdan bir şey var ederken çok önemli yapımcılarla çalışıyorsun onlar seni arıyorlar işte İşe çağı Bu bağı nasıl kuruyorsun Çünkü bu ilişkileri iyi yönetmek de değerli bir şey ben bunu kendi adıma bunu tabii onlara da bir
sormak lazım ama yapımcılarla ki burada yapımcılar derken Şunları da katalım işin içine uygulayıcılar executive Yani bütün o rangin tamamıyla iyi anlaşmamız e ve iyi çalışmamızın sebebi yine işte seninle demin üstünden geçtiğimiz sözlük anlamlarını çok iyi biliyor olup o servisi yönetmen olarak onlara vermek zorunda hissetmem yani şimdi bizde ülkenin kültürüyle de ilgili Yani bir saygı Mesela şimdi bir mevkiye saygı duymak Bizde böyle bir şey vardır yani sağlıyorum eski jenerasyonda bizim jenerasyonlar mızda asker böyle önemli
bir adamdır yani o bir Yani bir polonyalının ya da bir ingilizin baktığı gibi bakmayız o meslek geçmişten gelen Saygın mesela o mesleğin bir saygınlığı vardır Türk kültüründe gibi yönetmenin de bir yönetmen yönetmen hani böyle koridorda yürürken birine Tokat atsa sanki yani kimse Niye yaptın bunu demeyecekmiş gibi bir atmosfer var şimdi Bu sektöre çok yayılmış durumda yönetmen de Halbuki herkes gibi orada E bir görevi olan ve bunu icra eden adam günün sonunda onun gözünden olan şey çıkacağı için tezgahın üstüne masaya yani ona o
servisi Bir tık daha dikkatli vermek gerekiyor ki ürün zarar görmesin günün sonunda yoksa o adam mest olsun diye yapılan bir şey şimdi bunları bilerek servis verdiğinde Sen de yönetmen olarak Aslında karşıdaki adam da işini rahat yapabiliyor yani o zaman zaten sorunlar kendiliğinden çöz şimdi Dediğim gibi benim işimde Mesela bu çok şaşkınlık yaratmıştı bunu bunun altını bir çizerim yani shot list verdim ben kimse bana shot list verecek misin diye sormadı sonra diler ki bu ne dedim ki işte bu hangi plan sahneyi kaç planla
çekeceğimi ve planların ne olduğunu açıklayan bir liste çekim listesi Oh ne kadar güzel ya inanamadılar Yani bu inanamadılar ve Tabii o kadar kolay bir hayat oldu ki sonra da aynı ekip sana şunu da yapabiliyor Yani günün sonunda iki proje sonra Ama bu planı söylememiştim Tabii T Evet evet söylememiştim ama bu işte şu sebepten çıktı Bunu da açıklayarak yani çünkü beklenmedik bir durum oldu Havanın böyle olmasını beklemiyorduk Güneş çok sert geldi kesmemiz gerekti gibi bunu da açıklayarak ya Ne var yazdıysak ne
olacak diye ki biliyorsunuz shat listte % bir pay vardır yani hani kesinlikle her zaman her zaman bahsediyoruz tamtı Evet çekti diye bir şey olmaz ama ben bunu diğer meslektaşlarımın yapmadığını biliyorum projelerinde yani duyuyorum da zaten kendileriyle konuştuğumda da söylüyorlar Tolga örnek bu konuda çok hassastır O yapar şimdi hakkını yemeyeyim berkun mesela hassastır ama o kendi prodüktörlüğünü de kendi yapıyor zaten ama prodüktörler için bu büyük bir çün Ç Hani sapmalar olabilir ama aşağı yukarı bir yol var çok değerli bir şeyi Tabii y
yani bende de % olmaz o sapma Yani aşağı yukarı ne planladı İsam Çünkü shot listin son hali teknik rekel Erden sonra da iyice keskinleşir yani mekanı da gördük hani artık oyuncu provası da yapılmış falan hani son haline getiririm onu son haline getirdikten sonra da hakikaten finale yakın bir sonuç çıkar şimdi işte sen de prodüktör olarak sen söyle şimdi elinde böyle bir veri olduğunda Tabii canım şimdi buna hazırlanmanın Biliyorsun bugün iş Aşağı yukarı 16’da biter ve tab Daha sonra bir yemek söylemeye gerek yok B Hatta havaya
bağlıysa B planı Tabii tabii Tab Yani eğer havaya bağlısın ve hava yani beklemediğin gibi olabilir mesela Bahar Geldi gibiydi Dün yağmurlar yağdı mesela onun o duruma B planı yaratmak Bence Eee müthiş bir şey Tabii senin burada baktığımız zaman art arda 2019’daki 7 koçtaki mucize bu taraftan da bayağı gişe rekorları kırdı ve Türkiye’de izlendiği gibi Türkiye’nin Oscar adayı oldu ve Eee Fransa’da dijital platformlarda B yük izlenme aldı Evet şimdi bu müthiş bir veri Tabii ondan önce yaptığın Kaybedenler Kulübü yolda
var Martın Han Efendisi var Mahmut’la Meryem var beni çok sev Yolun açık olsun ama geleceğim yer Atatürk filmleri Evet çünkü bu başlı başına büyük bir iş Evet ve sorumluluk isteyen bir iş Aslında biraz önce konuştuğumuz onaylanmak onaylanmamaktadır önemli bir konu üstüne film yapıyorsun ki bu süreci içselleştirme nasıl oldu Ben senin iç dünyan la ilgileniyorum hani şöyle oldu böyle oldu ya ama çünkü bu gelince kolay Evet denebilecek veya yaparım diye atl bir proje değil yani çok düşünülmesi o süreci merak ediyorum
öyle oldu çok uzun sürdü bir kere haddinden fazla sürdü Yani o kadar söyleyeyim yani o dönem Çünkü ben dedim ki bir Atatürk filmi bu ülkede yapılamaz Yani bunu ilk söyleyen yönetmen de ben değilim yani 1950’lerden beri bu konu böyle sürekli e devinip duruyor yapılan örnekler yani burada önemli olan şey şu Yani bir Tabii ki Atatürk birçok filme konu oldu ama adı Atatürk olan Yani tamamen bütün Odak o ve Hani genel olarak onun hayatı anlatılacak biyografik bir film meselesi bu kadar keskin yapılmamıştı daha önce ben bunu yapılamaz dedim ve
şiddetle Okumayı da reddettim projeyi yani senaryoyu bile okumadım sonra senaryoyu okuyunca Ya evet Hani bir enteresan bir iş var burada dedin dedim Sonra ikinci aşama senin dediğin o hissi kısımda Tamam bunu görüyorsun Bu senaryoda bu var bu güçte bir şey çıkabilir fakat Senin o kafanda oluşan şeye işte o prodüktör hazır mı yani yapım şirketi bunun farkında mı böyle bir şey olacak Bak günün sonunda Yani bu Biz Bu Yola tamam böyle çıkıyor muyuz Ona İkna oldum O iç dünyamda bu başladı sonra tabii ki şey Savaşı başladı Evet
ne diyecekler Yani tabii yani işte onaylanma meselesi burada çok hassas bir yere geliyor ya evet çok güzel soru şöyle bitti o konu kafamda bir gün oturdum Kendi kendime dedim ki y iki yol var bir hani tam doğru yolu nasıl bulurum diye çabalamak ve Hani bir böyle alt alta maddeleri değerlendirip bilgisayara yükleyip kafandaki bilgisayara oradan en doğru sonucun çıkmasını beklemek birinci yol ikinci yol bir film yapıyorsun Bırak Atatürk’ü falan yani burada bir kahraman hikayesi var Bu film nasıl yapılmalı yani film
olmasının doğru Yolları neler Sen sinemacı kimliğinle bu hikayeyi nasıl anlatmalısın bu film en güzel nasıl çekilir böyle düşünüp Atatürk’ü falan unutarak bir yola çıkmak Tab dedim ikinci yolu seçtim çünkü birinci yoldan çıkış şansı yoktu yani yok zaten Yani bu kadar önemli bir insanın hepimiz için Ç büyük değeri olan bir insanın filmini yaparken mesela Ben filmleri seyrederken gerçekti değildi değil hakikaten bir film seyrettim ve Hani oraya da da başka şeylere de takılmadım Dolayısıyla Aslında belki de en iyi yol ve en
istenecek şey hani iyi bir film çekmeye odaklanmak ve kendi o geceki iç sesinle rahat uyumak herhalde değil mi yani oraya bağlamak durumunda Çünkü o beğenmedi bu dedi Ve bunun sonu gelmiyor ve Aslında pek çok Yeni Kuşak Arkadaş da bu kaygılarla film yapamıyorlar Tabii ve bu bu bu kaygıyla yaptığın şey günün sonunda aynı anda buna sebep olur O beğenmez bu eleştirir O bir şey yapar çünkü hiçbir ya bir film yaparak herkesi mutlu etmen diye bir şey söz konusu değil mümkün değil bu benim filmim Benim karakterim bu benim Evet yani baktığın
zaman öyle gözüküyor Evet filmin ve karakterin kahramanın yolculuğunda sorun olmaması lazım yani Sen bir de ben kafama göre yapacağım Ama kafama göre yaparken de bütün kuralları yıkacağım dağıtacağım dersen kötü de bir film yapmış olursun Üstüne bir de çor O da olmaz ben bununla böyle baş ettim oyuncularım da böyle konuştum yani kurtulun dedim o şeyden o Baskıdan çünkü onu yani yanınızda gezdirdiğin anda sizi Ezer yani benim için de Mustafa Kemal Atatürk’le Ben gezmeye kalkarsam Ben buradan çıkamam nefes alamam Yani beni
her durumda boğar o Yani onun gölgesinin altında bile soluksuz kalırsın tabii ki senin bir film kahramanı üstünden düşünmen lazım ki onu yüceltebilir bir de senin ilginç bir şeyim var rainx motosiklet kulübünün kurucusun Evet evet bu ne ya bu şimdi neden biliyor musun Aslında biz film yaparken bir sürü iş yapıyoruz ya yani Mesela bu nasıl bir şey aslında şöyle İkinci filmde Kaybedenler Kulübü yolda da biz Kaan’la motorcu da olduğumuz için ve bu motosiklet kulüpleriyle de Dünya çapındaki büyük zaten HS angeles’ın
kurucularından Tony burger’ın kitabını Biz bastık Cehennem meleği kitabını 6 45’ten Hani bu bu kültürü de takip ettiğimiz için ben dedim ki Bir Yol filmi de yapıyoruz motosiklet de kullanacaklar bunlara yelek giydirelim birer tane motosiklet yeleği Onun da bir takım kuralları var yani bir kulüp logosu arkası yeleğin önü Yağmur köpekleri koyduk o şeyi sonra yine eski iki arkadaşımız hend Sakarya Hendek’ten gelip dediler ki ya biz bunu filmden sonra biz bunu realize edelim hayata geçirelim y kuralım buı Kulübü Yani
aslında film nerelere doğmuş Evet Evet Evet biz dedik ki olabilir Kaan’la ikimiz Sonra işte dört kurucuyu böyle bir şey başladı Bugün bu yıl itibariyle yani üçüncüsünü yapacağız 2024’te motofest on the road diye bir organizasyonumuz var rexla işte ilk sene 5 şehir 5 konserdi geçen sene galiba 9. işte 7 konserdi bu sene Gene 5 ya da 6 Şehir 5 konser gibi düşünüyoruz Bunlar ciddi eventler oluyor bir yola çıkıyoruz bir rotamız var her gün belli bir noktada durup daha önceden belirlenmiş noktada akşam oradaki konser etkinliğine
katılıp sonra Ertesi sabah tekrar yola devam ediyoruz Rain Dogs Yani bu anlamda beni çok heyecanlandırıyor yol yapmak Zaten yıllardır yani he hayatımızda olan düşünüyor musun o sırada şöyle söyleyeyim Zeynep yol motosiklet kullanmanın ve Hani onun bana verdiği en güzel şey hiçbir şey düşünmüyor olmak ha güzel Evet yani hayatta hiçbir şey düşünmeyip yola odaklandığını rüzgara işte yoldaki koşullara tek şey motosiklet kullanmak oluyor yani düşünmeyi başka türlü durduramıyorsanız devam edince anlıyorum H Fakat o motoru
kullanırken tamamen bir garip bir e meditasyon hali oluyor ve hiçbir şey düşünmüyorsun O yüzden bana çok iyi geliyor Yani Süper ya bu müthiş bir şey ve Tabii bütün bu kariyer yürürken E bir taraftan evlendin çok güzel bir oğlun var babalık Mesela senin Hayat bakış açına neler getirdi çok şey getirdi değil mi Çok farklı bir şey bir kere O noktada şunu söyleyeyim eşim Aysun da bu anlamda sen biliyorsun İşte bu mesleği bu mesleği yapan delilerin nasıl bir psikolojik hali olduğunu Yani çok iyorum Tabii ki yani benim bir senaryo yazma sürecim
Mesela ben kendime tahammül edemiyorum ki başka bir insan bana tahammül etsin yani gerçekten o anlamda müthiş bir destekçi harika Murat Han da tabii Yani inanılmaz bir deneyim yani şimdi her hepsi zaten bunların kendi karakterleri oluyor yani Sen ne yaparsan yap çocuklar bebekler karakterleriyle birazcık geliyorlar sonra sen ona biraz şekil vermeye çalışıyorsun iyi bir insan haline getirmeye çalışıyorsun ama aslında bir bir model geliyor yani senle hiç ilgisi ol Kesinlikle bu yüzden ben de çok enteresan bir deneyim benim için
Yani sadece hayatta hakikaten Murat’ın babası olmak diye de başka bir title var artık Yani onun sohbet etmek Onun bir düşüncesini bir fikrini bana öğrettiği bir sürü şey bu teknik bilgi de yani Sadece büyük bir eğitim canım çok büyk Evet a böyleymiş Bu duygu böyleymiş değil yani Hani bana mesela öyle bir olay oldu Venedik’te birlikte bir kiliseye girdik Yani bir ikona baktım ben böyle anlamadım ne olduğunu çok uzun açıkladı bana ne Yatsa okumuş daha önce yani oraki o crucify ayininin ne olduğunu falan bana böyle uzun uzun
anlattı yani Yani buradan tut da hani onun o duygusal şeyinde e yolculuğunda konumlanmalı bazen ne yapacağını bilmemek Bazen çok çare hissetmek Bazen çok iyi çare olduğun için çok iyi hissetmek gibi bütün o duyguları eee bir arada yaşat sorguluyorsun ve öğreniyorsun Aslında sen ona rehberlik ederken o sana bambaşka bir rehberlik ediyor evet ebeveyn olmak öyle bir durum Evet tabii Tabii uzun yıllar içinde Çok şey değişti Türkiye’de değişiyor kadınların fırsat eşitliği değişiyor senaryolarda değişiyor pek çok şey
değişebiliyor ama ben mesela baktığım zaman 36 37 senenin Eee lik bir mesafeden şunu çok net görüyorum ki yani birçok şey değişip dönüşürken olumlanması yaşadığımız sıkıntıları güzellikleri zorlukları anlatıyoruz ama iyiye giden de ben hep olumluya odaklanan biriyim öyle düşündüğüm şeyler var çünkü film yapmak isteyen bir insanın hiçbir Engele takılmayacak düşünüyorum Sen ne düşünüyorsun Yani bunun zaten bu dediğini çok doğrulayan da çok fazla örnek var Yani hem bizde hem Bizden de doğuya doğru gidince Senin de çok iyi
Bildiğin Hani yaptığın işlerle de çalıştığın insanlarla da zor bir yerde zor bir coğrafyada zor koşullar altında yani Sadece böyle coğrafyaya yüklemek de bunu doğru değil Ama evet yani Sana katılıyorum Yani yani film yapmak bir hikaye anlatma ihtiyacı aen hikayeciler her zaman vardı yani 1000 yıl önce de vardı dolayısıyla da bunu anlatmanın yolu sadece teknikle ifade edilebilecek kadar zayıf ve çaresiz olamaz aile fikir değil yani dolayısıyla da senin iyi bir Hikayen varsa teknik son gelen şeydir işte oraya kadar konuştuk değil mi
cesaret Evet dosy filmimi çekemiyorum podcaste filmin çeken ve bir zamanlar kendine bu soruyu soran ya da sormayı sormuş insan kişilerle konuşuyoruz Peki sence neden filmin çekemiyorum diyenler ne yapmalı stan’in bir lafı var film çekmeyi nasıl öğrenebilirim sorusuna verilecek tek bir cevap var bir tane yapın dediğin Bak ben şimdi sen onu burada söylediğinden beri düşünüyorum yani bu konuyu kapatıyor aslında yani Sen bunun cevabını verdin ya sabah çık köşedeki bakkala gidene kadar bırak işi gücü bunu bir hikayeleştirme çalışan
Burada da bir şey yani sein Felden yola çıkalım Yani seinfeldin çıkış fikrinden sabah kalkarsın işte hazırlanırsın kahvaltını eder otobüse biner işe gidersin diyor karşıdaki yayıncı da diyor E sonra işte hiçbir şey olmaz diyor yani Biz bunu anl istiyoruz diyor projeniz bu aslında ev ve bundan televizyon tarihinin en büyük dizisi çıkıyor Ben sana çok katılıyorum Yani bir kere doğru kesmeyi Öğren yani hani şu Kapıdan çıkan adamın dışarıdaki açısını Hani bu kapıyı açıp dışarı çıktığı kesmeyi yapabil yani böyle böyle
başlamalı Bu bir anda büyük film çekmek istiyorlar Yani bir anda ben Art House diye bir tehlikeli bir kavram var hayatımızda adı üstünde Art var içinde yani işte çok seninle taze konuştuğumuz için Hadi o zaman yarın ben bir tablo yapayım kavacığın tablolarına benzesin Yani bu mümkün mü yani böyle bir şey yani Tabii çok güzel film yapmak da böyle bir şey değil yani sen bir art House filmi yapamazsın yani bu bir Bu bir tedrisattan geçmek bir olgunlaşmak filmci olmak önce yani ve ruhunu da aynı şekilde beslemek ve gelişmek ev Evet o
yüzden de bence böyle küçük küçük bugün çok büyük imkanlar var gerçekten yani E bu elimizdeki telefonlar çok rahat bir şey çekilebilir bir bize şey sunuyorlar yani tekneye takılmasın kimse ve bir film yapsınlar neden filmimi çekemiyorum Çünkü yapmadıkları için anlıyorum Yani bu şimdi o koltuktan bunu söylemek çok kolay diyecekler yani Ama o Ben de o koltuktayım bir zamanlar hemen burada sana araya gireyim tanıdığın yoktu kimseyi tanımıyordum Evet Kimseyi bilmiyordun ben hani çok konuşulan bir şey var torpil o o torpil konusuna
torpil bir gün çalışır ertesi gün gidersin o yüzden çok değerli buluyorum Bütün bu söylediklerini Evet bu bu hakikaten Yani ben bunun Tabii özellikle altını çizmiyor Ama bu söylediğinin yarattığı zorlukları çok yaşadım ben yani Ben Eee ben 3,5 saat bir bekleme odasında bekletilip görüşülmeden geri gönderildim Tabi canım Yani şimdi bunları yaşamış bir adam olarak konuşuyorum yani randevu verildi Bana bir yapım şirketinde elimde dosyamda senaryolarla gittim oturdum 3,5 saat Zeynep 3 bu5 saat sonra sekreter gip
dedi ki bugün görüşemeyeceğiz dedi yani Maalesef öyle tabii canım hepimiz yani işte hayal kırıklığı Buyur Tabii tabii Aynen öyle y oradan çıktığım zamanki durumu sen hayal edebilirsin hissedebilirsin yani Yani çok iyi Tab canım Ve bu bir kere olmadı yani bu başka versiyonları Hani bekleme odasında olmadı ama mesela başka bir versiyonda bir restorantta 2 saat beklediğim de oldu bizde Mesela atıyorum yatırım görüşürsün Tamam oldu derler Yani bu nasıl bir Oldu oldu mu olmadı mı Yani bu zaten İşte aslında bütün anlattığım
bütün hepsini hepimiz yaşıyoruz Hala da hani kapılar böyle sonsuz açılmış değil Evet bu güzel ama zorlu bir yolculuk Ben hep diyorum ki Dünyaya bir daha gelsem gene yapar mıyım yaparım herhalde sen Evet ben Yok ben başka bir yol Ben başka bir yolu Çok denedim çok istedim ya Yeter Bırak artık bak bir sür önünde imkan var H diye hep huzursuz uyudum O gecelerde yani Yani sen de yapamazsın öle mük değ Ben de öyle Dolayısıyla Eee bu deneyimleri burada işte konuşarak Aslında biraz da motivasyon çünkü bütün bu işin yapısında var hele bugünün
imkanlarında kendini gösterme yani ortaya koyma cesareti koyduğu anda artık dijital medyada Her şey bir anda büyüyor bu çok önemli bir şey sana çok teşekkür ediyorum katıldığın için benim için çok güzeldi evet özellikle bu ilk sezonda Seninin olmanı çok istedim çünkü maceranı 20 küsur yıldan beri izliyorum ve çok güzel yollara gidiyor ve İnşallah bir gün birlikte de çalışmayı çok hayal ediyorum Seninle birlikte İnşallah Dört gözle bekliyorum ben de benim için de seninle sohbet etmek Bu anlamda çok değerli Yani bir sürü şeyi böyle çok
detayına girerek anlatmak zorunda olmamak çok yanlış yerlerden anlatmak zorunda olmamak harika Evet peki Çok teşekkürler Evet bugünkü e konuğumuz Mehmet Ada Öztekin kendisiyle sektöre giriş gelişme sonuç her şeyi konuştuk Herkese iyi [Müzik] dinlemeler