Neden filmimi çekemiyorum podcaste bugünkü konuğum Bennu Yıldırımlar. Bennu Yıldırımlar benim kendi kuşağımın beraber büyüdük diyebileceğim çok önemli oyuncularından bir tanesi ne kadar şanslıyım ki kendisiyle beraber j üyeliği yaptım filmimde Beraber çalıştık birçok anımız var şimdi birazcık onun kariyer yolculuğunu dinleyeceğiz Hoş geldin benno Hoş buldum Hoş bulduk Evet bir Türkçe konusunda şey oluyor yaani Hoş geldin Hoş bulduk demek lazım diye Evet evet onlar evet bayağı bir Aslında konuşma diliyle yazma dili vesaire böyle bir şey ilerliyor Evet ama hani yine de dikkat etmek gerekir ya gerekiyor Aynen öyle ben kendi kendime uyarayım dedim
Aslında sen göçmen bir aileden geliyorsun ve İstanbul’da doğdun yaşadın büyüdün işte onun için dedim biraz da kendimiz beraber Ayn yakın zamanlarda geçtik diye istanbul’da Tabii doğup Büyümek bizim kuşak için bir ayrıcalık bir fark sen bunu yaşadın mı Biraz buradan başlayalım istersen İstanbul’un güzel yerlerinde bulundum Ortaköy Erenköy Göztepe evlendikten sonra Şişli Ondan sonra Kuzguncuk işte şey Üsküdar derken Bana hep iyi gelen yerlerdi ruhum açıldı yani o bölgelerde olmaktan dolayı güzel ama sen konservatuvarda okudun Ben
böyle araştırırken baktım ki eski Yunan dili edebiyatı bölümünde de okumuşsun iki tane soru geliyor hani bu eski Yunan dili edebiyatı nasıl bir karardı ve sonra oyunculuk hep eskiden gelen bir şey miydi nasıl karar verd Şimdi ben Eren kökkız Lisesi mezunuyum Öyle olunca hemen tiyatro ile ilgili bir lise olamıyor Sadece kızların olduğu lisede o dönem kafamda bazı soru işaretleri var ve belediye konservatuarının işlevini biliyorum yine kendimden çok emin olmadığım için belediye konservatuarının e sınavlarına gireyim eğer kazanırsam
bir sene hazırlıkta işte asıl karar verilecek ve üniversiteyle birlikte götürülebilecek bir durumu da vardı ben ilk üniversite için yazdıklarımda bir şey kazanamadım sekiz tane seçenek yapmıştım girdim konservatuara tesadüf kazandım böyle 30 kişilik e gerçekten güzel bir sınıftı bir seneyi çok yoğun geçirdik fazla gelebilir ama 30 kişi sonra 6 kişiye düştük ve bir sınav var işte O sınavı geçemezsen hazırlığı geçemezsen 1 sınıfa gelemiyorsun o sırada da ben tabii konservatuarın İstanbul üniversitesi’ bağlanacağını
bilmiyorum ve hem tiyatroya bir katkıda bulunayım yani şey bilgi açısından bir de arkeolojiye karşı ilgim vardı çocukluğumdan itibaren eski Yunan dili ve edebiyatına girdim ki orada Tabii çok arkeolojiyle ilgili t Tabii muhteşem bir bölüm aslında muhteşem de ben bitiremedim işte olsun ben onu kazandığımda ikisi de üniversite oldu Sultan Ahmet’le Kadıköy arasında mekik okudum Tamam Bazı yerlerde imza verdiriyo da bayağı bir daha da hani ders açısından yoğunlaştı ik sene cebelleş iki senenin sonunda artık dedim
ben normal gel senin döneminden Kimler var konservatuvarda Benim dönemim bayağı ünlü kaynıyor sen de dahil olm Teşekkür ederim şey Oktay Kaynarca var Fikret kuşkan var jully de kural var Ayşen sezerel var gerçekten hani şey çok önemli isimler çok Şimdi birden sorulduğu zaman Ev hakimi unuttum unutmadım yok can zaten Erkan Can var O bayağı Lütfen evet evet burada Aslında neden filmimi çekemiyorum dediğimizde Bunu herkes için düşünebiliriz Çünkü bir oyunculuk eğitimi bir konservatuvar eğitimi alırken de insan lar Tabii ki
filmde oynamak Güzel oyunlarda oynamak yani sonuçta bir kariyer hikayesi başlayacak sen okuldayken bir filmde Oynamışsın değil mi Türk İnanoğlu’nun Hacı Yusuf Efendi de oynadı Yani demek ki okuldayken Türk İnanoğlu’nun Hacı Yusuf Efendi isimli yapımında rol alın nasıl bir rol foto ramanı vardır Lütfen son dakika golü yani A ben onu hürriyette falan aradım Çünkü eskiden öyle oluyordu ya filmlerin fotoğrafları arşivden ald hürriyetten bir arkadaşım sayesinde Bunun dışında öğrenci filmlerinde falan rol aldın mı O
zamanlar o zamanlar bir iki denemem oldu fakat şu an aklımda değil hangileri oldu o yıllarda Ben de biraz yukarıda sizin konservatuvarda Haydar Paşa Lisesinin olduğu yerde sinema televizyon okuyordum biz sizin okula çok geliyorduk ki hani filmlerimiz de oyuncular vesaire Doğu adres Evet Evet kesinlikle konservatuar eğitimi yaparken sonra bitince tiyatroya giriyorsun zaten şehir tiyatrolarına giriyorsun galiba değil mi gir geleneklere sahip çıkan tiplerdenim Ben şeir tiyatrosuna belediye konservatuarından insanlar yetişir ve
oradan oraya geçerler Ben de 20 yaşındaydım daha okurken haldon dormen’in yöneteceği bir oyunda yer almak için Kuşlar müzikali ile aristofanes kuşları müzikali ona girdim öyle başladı ya o zamandan beri ben şehir tiyatrosunda yıl kaç işte yani 80ler 88 filan Tabii işte Tam benim de sinema televizyon okuduğum yıllar tiyatroyu hiç bırakmadın hayatın her döneminde var oynuyorsun ama bir taraftan da çok güzel bir kariyer geliştirdiniz dizilerinde oynamak bir şekilde ya burada dediğim hiçbir şey olmadı Hepsi çok güzel şeylerdi bunları
seçerken nasıl bir Kriter yapıyordun Nasıl ya mesela bir yönetmenle çalışacağınız önce sinema için konuşuyorsam Tabii ki senaryo senin için önemli ama yönetmenle ilgili ne gibi kriterlerin var Ben aslında çok iyi bir izleyici İyim diyebilirim yani Özellikle Türk sinemasının vazgeçilmez seyircilerinde neler yapılmış ne olmuş Ne bitmiş çok meraklısın biliyorum takip etmeyi seviyorum şu sıra Belki o kadar hepsini seyretmesi festivaller Tabii güzel oluyor özellikle Bir de jüri isen harika oluyor Sen de öyle bir seninle
bir anımız var ya İstanbul fil festivalinde beraber jürilik yaptık ya evet müthişti ve o zaman Emek sinemasında izleni her şeyi Emek sinemasında izlemiştik Evet mü kadar güzeldi Öyle olunca onun benim hakkımda bir şekilde beni bir yerlerde ya da sahnede izledi isse de yaptığım işlerden Benim de onun hakkında yani yönetmen hakkında kendimce fikirlerimin olması önemli çünkü neleri çektiğini nasıl çektiğini Hani ben akademik bir insan değilim bu konuda ama benim de ruhuma hitap edebilecek E hayat bakışı vesair Esi çok önemli ben de kendime göre o da
beni araştırıyordu diye düşünüyorum e ya o zaten karşılıklı bir şey mesela Ben onu söylüyorum mesela oyuncuların Aslında film izlemesi bildiğim Yani sen Çok film izleyen birisin Onu biliyorum Senle Çünkü film sohbetlerimiz ve Hatta şunu da söyleyebilirim seninle bu jürilik yaptıktan sonra ya dediler ki ne kadar çok bilgi sahibi Çünkü birçok konuda Biz hatırlıyorum jüri toplantısında çok güzel katkılarda bulunduğunu çok iyi hatırlıyorum ama şu da var yani sen dünya sinemasında da neler oluyor takip ediyorsun Türkiye’de
de takip ediyorsun bu Evet geldiğince Ama bu önemli bir şe ş ve Aslında orada bir yönetmenin de ne yaptığını ve dünyasını tanımak senin için önemli Yani çok iyi bir senaryo var ama yönetmen çok içine sinmez Sen Nasıl mesela ilerleyebilir böyle bir şey çok zor Çok zor değil mi Çok iyi senaryolarında bazen Hani yönetim eksikliklerinden dolayı başka şekilde çekildiği başka çekiliyor ya Tabii ki iyi senaryo olmaz ol ii senaryo şamam iyi senaryo olmazsa hiçbir şey olmaz yani o o o kesinlikle birinci şey ben bazen şöyle yapıyorum
birinci aşama Tamam Hani ikinci aşama Bazen diyorum ki bu filmi acaba Daha mı geç çeken Hani o gelen yönetmene Hani bazen de bana danışmak için geliyorlar ya o yüzden söylüyorum Onu söylemeye hakkım var tabii ki bunca yılın insanısın ve her şeyi daha önden görebiliyorsun görüyorum Hani stratejinin önemli bir şey olduğunu düşünüyorum yani çünkü deneyim çok önemli O deneyimle bulduğun yeni buluşlar çok önemli aynı herhalde oyunculukta da böyle yani Sana da farklı roller ve o rollerin kendi Yapı arının filan gelmesi Sana gelen karakteri
araştırmak bakmak Bunlar zaman hepsi çok çok değerli kadın hikayeleri açısından çok farklılaşma olmuyor Her Şey Yine genelde erkekler üzerinden döndüğünden hep kadınlar güzel eşlikçi halleriyle devam ediyorlar birkaç örnek var ki Tabii onlar çok değerli yaşım Ustaoğlu gibi Eee mesela onun bir filminde yer almak isterim ama bir ara böyle olacaktı benim dizim vardı başka bir şey kalmıştır kalış Aslında Tabii düşündüğümüz zaman kadın yönetmenler Türkiye’de bir araştırma vardı Yani birinci filmini çekiyor ikinciyi e
çekmesi epey bir zaman alıyor üçüncüyü çekmesi gene bir zaman alıyor yani bu yavaş yavaş bu açık kapansa da sinemada böyle bir durum var dizide galiba daha çok kadın yönetmen var mı Evet evet e tanıdığımız çok iyi yönetmenler var Mesela biz oyuncular olarak onların artık sinema filmi çekmesini is iç vall Ben de istiyorum ne kadar yaptım ben de 2019’dan sonra Türkiye’de uzun zamandır yani uluslararası işler yapıyorum ama kadın yönetmenlerle çalışmak istiyorum hep bunu söylüyorum Her yerden harika başka yani işe başka yani ben kadın
erkek arasında fark bulmaktan yana değilim ama kadınların duyarlılığı başka ya Fırsat eş başka bir şekilde kullanılabilir fırsat eşitliği demek daha anlamlı şimdi en azından hikayelerde biraz daha onların olduğu kadın ın karakterlerin önde olduğu yani Örneğin işte behel test diye bir şey var Avrupa’da bu testi uyguluyor Bunun iki kriteri var birinci Kriter iki kadının başrol olması birinci jenerik yani Zeynep ve Bennu gibi düşün ikinci Kriter de bu iki kadının aralarındaki en az iki diyalogta erkekler işte cinsellik
vesaire gibi bir şeyin geçmemesi ve bu Kriter uluslararası alanda bile çok ciddi anlamda sınıfta kalıyordu senaryolarda İşte bu fark edildi şimdi bu noktada da baktığı da sana gelen senaryolarda Sana gelen rolün yapısını incelerken ne gibi kriterlerin var yani sen Mesela ben biliyorum hiç böyle ezik bir karakter canlandırmasını eziği nasıl ezik oynamazsın üzerinden geliştirdim Ben Evet onu söyle Hayır sen öyle algılatma yok şimdi Hani o kriterler var ya hani kadınlar belli yaş grubu kadınlar bunu oynarlar T on sınırları
içerisinde kalmak zorundasın dizi açısından söylüyorum Tabii sinema filmleri daha skalası daha geniş Ama genelde böyle bir yerlere Doğru kadınlar kıstırıyorlar mış gibi geliyor bana E tabii yaş ayrımcılığı çok fena bir şekilde var Bunu zaten çok sık dile getiriyorum direkt bir klişenin içine seni oturtmak aynı şeylerin içine oturtmak işte belli bir yaş üstünde Aşık olamazsın kesinlikle hiçbir şey yapamazsın yatağı toplarsın tuvalete gid de evet bir de torunları alırsın filan falan gibi ama biz onları kabul etmiyoruz Bence Valla ruhumuz kabul
etmiyor Fakat devamlı Hani bu tip şeyler gelirse yapmama hakkım var onu kullanıyorsun diye e kesinlikle Ama bence senin şimdi canlandırdığını anda Aslında mesela Süper Baba benim çok çok sevdiğim aşırı sevdiğim bir iş ama benim seninle olan esas takibe alış şey kaç para kaçtır rehan Evet çünkü Reha benim hem e reklam sektörün arkadaşım hem de hani gene çok o dönemler hepimiz biraz sinemaya geçiş Benim de aynı yıllar Eee Kaç Para Kaç Bence Türkiye sinemasının en önemli filmlerinden biri olarak duruyor hala benim ilk Yani ilk Evet evet aynen öyle
Gerçekten şimdi Onda da şey olmuştu Süper Baba dönemi O zaman işte birazcık e ses getiriyorsun diye röportaj yapılıyor seninle İşte o dönem aay restorasyondan çıkmıştı ve küçücük bir Eee sinemada da Bülent’le birlikte Beyoğlu Beyoğlu sinemasının arka tarafından minicik bir 4050 kişilik şeyi vardı ya bilmiyorum hala duruyor mu orada Onun restorasyondan geçmiş halini izlemiştik ve bu nasıl bir yönetmen diye B taze taze onu da izlemiş Ken bir soru soruldu sinema yapmayı düşünmüyor musunuz diye böyle hani garip garip
sorular vardır ya onu düşünmekle bir ilgisi yok yapmak isterlerse Ben buradayım mesela Reha erdemle çalışmayı çok isterim demiştim kulağına gitmiş neyse bir şekilde basılı olduğu için Benimle çalışmak isteyen bir insanla Ben de bir tanış dedi Öyle oldu mesela Kaç Para Kaç sonra bir rol vardı ufak bir rol vardı ya bulamıyorum falan derken Bülent dedim işte eşim onunla tanıştı zaten onunla tanıştı hep onunla çalışıyor Bir de böyle bir şey oluyor kadın olmanın getirdiği zorluklar Aslında Tabii şöyle bir şey var Aynen
ama güzel bir şey de var sevgili Bülent Emin yararla Çok uzun zamandır ev güzel bir ada var adada sizin anne baba mesleğini seçti ama mesela aynı mesleği yapan eş olmak da aslında gene çok hani zorlu bir şey Zorlu gerçekten yani bunu ben de zamanda deneyimlemiş biriyim kolay bir şey değil aslında ama bir şekilde siz kutluyorum beceriniz teşekür Ed Ondan sonra Bülent’le senaryoları paylaşır mısın konuşur musun okur musun birbirinize Bülent’in yoğun olduğu dönemden hem okul hem tiyatro gerçekten halihazırda şu an oyunu var hatta dördü
de var E o sırada kafası yoğun oluyor okuyor falan bir Sen de oku dediği senaryolar olmuştur genelde fikirlerimizi paylaşırız O kıymetli bir şey çünkü sana birebir yansıtma yapması hissi geçirmesi tabii ki önce kalbimizle bir şey hissediyoruz sonra onu yapmak için akıla ihtiyaç duyuyoruz sonra o perdede bir yerlere gidip birilerinin kalbine girmeye çalışıyoruz şimdi Sen hem insanların kalbine çok güzel giriyorsun hem de aslında e kendini koruyorsun da bir şekilde neden koruyorsun oyunculuğunda hiçbir zaman şey yok her zaman çok
mütevazisin yani bir genç arkadaş Geldiğinde reddettiğin hiç görmedim herkesle konuşuyorsun böyle bir şey var bu aslında ruhunu beslemekten Hani nasıl beceriyorsun bunu hani hem kendin olmayı Hem bu kadar tanınır olurken kendin olabilmeyi nasıl beceriyorsun zor bir soru bu R cevaplamaya bilirsin rahatlama şey yani eee hayattan kopmam özen gösteriyorum o değerli bir şey kendimi bir yerlere koymayı beceremedim hiçbir zaman zaten o konuda hiç gitmedim ama becerebilen var ya da hayatında Rol yapabilenler var bazıları Gerçekten iyi
olabiliyor ben yapsam Yüzüme gözüme bulaştırır En iyisi ben kendi bildiğim yoldan gideyim diyorum bunu seviyorum genç arkadaşlara karşı her zaman hani bir şey olduğunda ne yapabilirim duygusu hı bilam şary var vesaire zamanım varsa okurum ederim birkaç cümle ederim çünkü genç bir insanın ruhunun kırılmaması gerektiğini ve daha sonrası neler yapabileceğinin Altını da çizerek o Şevki elinden bırakmaması ve o şevkle devam etmesi hayat çok önemli geliyor bana ya ben tamamen katılıyorum sanıyorum bunda anne olmanın da bir rolü
var var değil mi yani çünkü çocuklar da bize büyük bir rehberlik ediyorlar bir taraftan baktığımızda Oradan da beslenmeye çalışıyorum ama sadece hani çok anarsın vesaire gibi şeylerle sınırlandırmak lazım insanın Hani ben 5 yaşında da böyleydim Hani 7 yaşında da böyleydim bahçede kaç tane kedi ya da köpek var bilirim hepsinin Nesi var bilirim Çünkü benim görüş açım girdiği zaman sanki ona karşı sorumluluk hissediyorum Belki de hastalıklı bir durum Bilmiyorum Ama ben bu yaşıma kadar Bunlar geldim y Ben de benzer bir yerden
yaklaşıyorum hayata Evet kesinlikle yani o E kapatamıyorum yamı ben de yapamıyorum ve de bazen de buradan dolayı hayır demek diyememek meselesi var ya mesela seni nasıl hayırlar lan hayır hayırı kullanıyorum Kullanıyorum Ben de kullanıyorum ama çok böyle süzerek ve şey yaparak bazen kırmamak adına bazen zorlanıyorum Evet yok doğru sonradan ediniyoruz sert söylemeden nasıl Hayır denir tabii Onu ben artık profesyonel nasl dolanarak neler istihza edilebilir güzel şimdi Tabii şunu soracağım yani biraz önce reha’nın
filminden konuşurken Reha Erdem sonradan da sen dizilerde işte Yaprak Dökümü çok uzun bir zaman Umutsuz Ev Kadınları önemli roller ki ben e umutsuz ev kadınlarının orijinalini de seyretmiş biriydim çok daha acayip o tipler çok müthiş güzel uyarlanmıştır güzel bir ekip değil senaristi çok iyiydi çok güzel uyarlamıştır ü sezon öyle devam etti gerçekten Peki şeyi düşünüyor musun televizyonda görünür olmanın E senin diğer yaptığın işlere yani sinemada farklı roller Almana aranman veya bir takım şeylere faydası olduğunu düşünüyor
musun Bana hiçbir zaman tam anlamıyla bir faydası olmadı Sanırım bir dönem İşte en başında süper babayla birlikte ol reın olayı Hıı o dönemde ama Sen dizilerde oynuyorsun gibi bir Klişe bir şey vardı şimdi dizilerde oynayanlar sinemada y her dönemin başka doğruları var güzel söylüyorsun böyle kalıyorduk ha tiyatro mu yapıyorsun bu akşam Gitmesen olmaz mı çekim onları da hani geçtik esas tiyatro yapıyor olman Eee tabii şimdi mesela Eee Herkes eğitildi bu konuda akşam oyun mu var Tamam 5’te çıkman lazım vesaire ama biz ilk
girdiğimizde bu akşam Gitmesen olmaz mı diyen asistanlara karşılaş dehşetle K oyuna gitmemek ne demek Tabii ilk girdiğin zamanlar onun konuşulması kabul etmesi yani çok zor bir zaman onu çok çok iyi anlayabiliyorum şunun için söylemek istiyorum ben mesela etiketlere karşı biriyim işte dizide oynuyorsan buraya gelme buraya da yapıyorsan vıdı vıdı bu etiketlemeler konusunda ne düşünüyorsun yani İnsanlara direkt bir şey yapışıyor özellikle Türkiye’de inanışlar Biraz önce söylediğin gibi işte Aa oyuna Gitmesen olur mu Mesela ya
da dizide oynuyorsun o zaman bu filmde olmaz gibi gibi Şimdi onları açtık gerçekten hani dizi filmlerinde oynayanlar ve de çok çok çok oyuncu geliyor arka arkaya hani çok okul var çok oyuncu yetişiyor biz sanırım Yeşilçam geleneğinden hala kurtulamadık onun getirdiği bir şey var E belli fizikler demeki insanlar belli şeyler oynar yani hepsi hakkında öyle düşünmüyorum ama arada çok güzel senaryolar ve işler çıkıyor tabii ki ama bir yerde bunu tam iyi yapıyor Evet başka bir filminde de bu karakteri bu oynasın geliyor olay iyice damga
yiyebiliyorsunuz Evet geliştiğini düşünüyorum yani bu normal hayat için de böyle bir şey mesela ben güleryüzlü biriyimdir işte enerjisi yüksek algılanır Ama bir gün de gülmeye bilil birim a canım mı sıkın Hayır değil sadece gülmüyorum yani Aradaki fark bu y onu ondan bahsediyorum yani Halbuki Mesela ben senin Biraz iç yüzünü bilen biri olarak Şahane de oynayabileceğiniz Şahan şeyler olabileceğini düşünüyorum kişisel olarak ben de hissediyorum Kaç yaşıma geldim hala bekliyorum belki senle bundan sonra bir komedi filmi yaparız ne dersin çok çok
iyi olur çok iyi ol kurtları dökmek lazım gerçekten Evet yani Mesela kendimce espri yapıyorum ama benim de kendime göre esprilerimi gülüyorsunuz değil mi Ama böyle bir şey yazılsa ben de böyle oynasam diye düşünüyorum ama böyle oynayacağım diyorum mesela arkadaşlarıma Evet bu tipte pek yazılmıyor p kabul görülmez gör Aynen aynen bunu söyleyeyim ben senin Aslında o gizli esprin çok iyi biliyorum Burada birazcık dinleyiciler için de söyleyeyim kanda kırmızı alıya giderken Ada ben ve Bennu aynı arabada gittik Bennu çok
sakin gözüküyordu ama durmadan espri yapıyordu kendi durumumuz la ilgili Çünkü iki adımlık bir yere arabayla gittiğimiz için kendimize çok gülüyorduk Sonuçta Tabii ki senin o yanını E çok iyi tanıdığım için onun için de sen Seni konuk etmek istedim çünkü bunları konuşabileceğim çok fazla insan da yok aslında etrafta Peki Eee yaratma cesareti dediğim şey yani bir rolü çıkarırken Aslında Herkese bu konuklara soruyorum ortaya koyarken Tabii yönetmenle konuşuyorsun onun isteğine hizmet ediyorsun ama o süreçte kendi
içinde nasıl bir süreç geçiyor zor mu yani o tiyatro için de geçerli Sadece bu hani sinema veya dizi için sormuyorum bunu tiyatro için de soruyorum Bu Tabii kendi yaşanmışlığını Hayata bakış açınız la çok ilgili e sizi ele geçiren o güzel hikayenin içinde neden olduğunuzu bilmek ve ona dahil olurken hangi renkleri getirebilir mi düşünmek üzerine gelişiyor Çünkü birçok oyuncu birçok iyi oyuncu bir rolü verin aynı rol olsun kendisinden getirdiği gerçeklikle 100 tane isse o oyuncular 100 tane farklı doğru getirirler önemli olan o
samimiyetle içtenlikle gelebilecek bakışlar tonlamalar konuşmalar bunların bütünü Gönül rahatlığıyla yönetmenle çalışılmış ve belirlenmiş de olduğunda tadından yenilmiyor Tabii ki Tabii tabii Tahmin edb ne kadar inanırsanız o kadar içinde oluyorsunuz y kendinde o rolü yaratmak gibi hani başkalaşıyor muu gibi olup ama yine kendinden vazgeçmeyerek bir ekip işine eşlik edebilmek yani Mesela tek başına yapılan şeyler değil de bir ekibin başarısı beni daha etkiler yanımda yöremde olacak çalışacağım arkadaşların enerjisi beni çok etkiler
Ben de onlara iyi enerji Vermeliyim ki bir işi yaparken aynı noktaya doğru Birlikte yürüyelim benim için her zaman hani Şurada da ne güzel bakmışım Şurada ne kadar şunu yapmışım duygusundan ö Ben bu işin içinde olarak yeterli kendimi verebilmiş miyim ona bakıyorum Çünkü aslında kolektif bir iş yapıyoruz ve hiçbir başarı bir kişinin değil yani kolektif bir şey var o beni çok etkiler Dolayısıyla burada sana Aslında sormak istediğim şey şu şimdi yeni yönetmenler yönetmen adayları oyuncularla çalışmak istiyorlar ve senaryo yazıyorlar Tabii o
senaryoların birçoğunu ben görüyorum eğitimci kimliğimle ve baktığım zaman şöyle görüyorum Örneğin senle seni düşünmüş kimi düşündün diyorum ama senin atıyorum yaprak dökümündeki Fikret karakterini almış oraya koymuş Yani aslında bir karakter geliştirmeye bu yeni sinemacı arkadaşların bir karakter geliştirip özellikle oyuncuyla diyalog geliştirirken o konuda biraz veri üretmek o karakteri anlatabiliyor olmak değerli bir şey değil mi Çok değerli ön çalışması ne kadar hani uzun süren işler oluyor oyuncuyla da hani o kadar olmasa
da daha oturup kal yakından Evet evet Eee Mesela ben şeyi biliyorum E biz 2001 yılında Tayfun Pir selimoğlu’nun hiçbir yerde filmini yaptım ve Zuhal Olcay başroldeydi biz işte senaryo okuyoruz oyuncu falan Sonra Zuhal dedi ki Bu kadının adı Başka bir şeydi niye dedi bu isim Yani ben bu ismi çok Peki ne istiyorsun dedi sayf Şükran olsun D Tamam on Şükran olsun o zaman dedi Mesela bu çok değerli bir konuşmaydı Çünkü aslında karakter isim onu yaşarken onu benimsemek ve yürümek çok kolay da bir şey değil yani çok ne güzel filmdi
arkadaşım Natali çalışmıştı e Natali Benim de çok sevgili arkadaşım Onu da burada konuk edeceğiz inşallah Natali benim hem okul arkadaşım hem de Evet o da benim aynı böyle beraber bir kuşak geldiğim çok sevdiğim çalışma arkadaşlarımdan bir tanesi çok Peki ilk sete çıktın Hani öğrenciydim okulda filan bu sende bir anksiyete yarattı mı o kadar gençtim ki o 19 yaşında işte böyle bir şey e Hacı Yusuf Efendi Arada sırada ramazanlarda gösteriliyordu şimdi gösterilmiyor Eee Tabii Dönemin en iyi oyuncularıyla birlikte aynı karelerde
olmak müthiş bir şey anksiyeteyi yaratmadı sadece ben bu yaşımdayım ve kötü de para kazanmadım duygusu da geldi Çünkü 19 yaşında dah profesyonel oldun işte Ha yani ben o profesyonelin bile farkında değilim demek ki ufak ufak ben artık bu meslekten kendimi doyurabilecek duygusu geldi Tabii Anladığım kadarıyla ailen de zaten destekledi bu mesleği yapmanı Aslında biz şanslı bir azınız Benim de öyle desteklenen çocuklar olmakta bir fark yaratıyor buna inanıyorum ben Ben konservatuardan mezun olurken oyunumuzu Babamla annem geldi izledi babam şeyle
şimdi anladım evet evet sen bu mesleği yapabilirsin dedi yani kaç yıld Tamam Bizim kızımız da konservatuvara gidiyor tiyatro bölümü falan ama böyle hani elle tutulur İktisat falan gibi bir şey değil ya T gibi bir şey değil ya Tabii canım tamam doğru karar vermişsin E benim de daha ilginç bir hikayem var E Burada bazı yerlerde anlattım Ama burada da anlatmış olayım Benim babam da Eczacı ve aileden öyle geliyorlar ama bize dedi ki ben yani dayatmaya ne istiyorsanız olun sinema bölümü peki Ama kimse anlatamıyor
ama ben para kazanıyorum işte önce reklam sektöründeyim vesaire babam anladı fakat şöyle bir şey oldu ü filmi kanda ödül aldığında Eee herkes beni televizyonda görünce Babam diyor ki Çok rahatladım şimdi herkese anlatabilirim senin an gü böyle bir hikayem var aslında Eee ne kadar da değerli bir bakış açısı değil mi yani beni Aslında yönlendiren annemdir de e babam da destek oldu öyle söyleyeyim Tabii bütün bu anlatılan uzaktan çok ışıltılı gibi gelen hayatın içinde yaşarken Hayal kırıklıkları oluyor istediğin şeyler olmuyor kendini
izlediğin zaman hayal kırıklığına uğradığın oluyor mu oluyor Olmaz olur mu kendini izlemek zor bir şey herhalde değil mi zor Çünkü aslında hep bir adım daha ötesi var Daha iyisi var işte zamanla vesaire ile kısıtlandığını da onları yapamadığınız olabiliyor bununla karşılaştığınız olabiliyor ama hep ne kadar elinden ne gelirse ne kadar iyisini yapabilirsin üzerinden gittiği için hayat Tabii o önemli Sezi de şöyle bir şey bir yazar atıyorum yazdı kitabı editöre gitti okundu okundu artık ortaya koyuyor Ama siz birebir fiziksel olarak
da kendinizi ortaya koyuyorsunuz Ve bu çok e Bence mucizevi bir şey çok zorlu bir şey mesela işte hastasın vesaire ama oyuna çıkıyorsun yani Bir sürü bir sürü hikaye şimdi oradaki Hani kendimi de fiziksel olarak orada olduğun için hani o gün çok canın sıkkın olabilir moralin bozuk Mesela ben canım sıkkın randevularımı iptal ettim diyorum ama sen oyunu edemiyorsun Orada nasıl başa çıkabiliyorsun birçok oyuncu arkadaş fan biliyorum Ama sormak istedim dönüştürmek duyguları dönüştürmek üzerinden ne kadar Başarılı olursan o kadar çok üzüntülü
bir durumda olabilirsin hayatındaki gidişattan hoş olmayabilirsin ülkenin gidişatından hoşnut olmayabilirsin bir sürü şey Tab Türkiye’de çok şey var tabii kapılmadan biraz daha olayın dışına çıkıp kendine ve etrafa bakmayı zamanla öğrenebiliyor İnsan tabii ki kimsenin başına çok büyük üzüntüler gelmesin Ama bunu sahnede nasıl dönüştürürüm ve kendime yararlı olabilecek bir durum yaratırım onun üzerine hep deneme üzerine zaten biraz deli işi ya o sahneye çıkıp bir şey yap diye kimse seni zorlamıyor Sen kendin
çıkıyorsun bir şekilde o akşam belki bir iki ton vesair Esi farklı oluyor tiyatrodan söz ediyorum Hani başka şeyler yani aşırı derecede neşeli olduğun vesaire bunları yansıtırken de hep bir potta eritip oyuna hizmet edecek şekle kıvama getirmesi oyundan kendini almadan ama Aa bu akşam öyle bir şey yaptı ki farklıydı başka bir ışıltı yaydı zaten tiyatronun büyüsü de o yani Mesela ben niye tiyatroyu çok seviyorum gidiyorum ve o gece o günün tek şahidi benim Evet sen o yani o duyguyla yaptığında ertesi gece başka bir şey olacak yani o yüzden de
zaten bir E şey var hani tiyatronun mucizevi olma nedeni o an tek ve Biricik bir daha Tekrarı yok yani sinema gibi değil biz bir film yapıyoruz Oho Biz biteceğiz filmler devam edecek yani öyle söyleyim şey soracağım Eee Tabii e ada var bir de annesin ve de Ada şimdi kaç 24 yaşında mı 24 yaşında annelik nasıl etkiledi senin hem bu çalışmaya ara verdin mi mesela annelik sırasında Biraz ara verdim tiyatroda böyle şey 10 aylık falan olmuştu Ada bana rol asmay acak mısınız diye gittim Sen git biraz çocuğunu büyüt dediler O bana ters geldi
işte Hem işe yaramak istiyorsun ya mesleğini bir şekilde yapmak istiyorsun bir evin içinde çocuk vesaire güzel ama biraz da nefes almak istiyorsun bir fazla sorumluluk sahibi olmanın getirdiği bir durum evdeki sorumluluklar bitti Evet dışarıda kendim adıma ne yapabilirim annelik her şeyi daha da dikkatli yapıp kontrolü elinde tutmakla ilgili bir şey bunun da tabii mutlaka sınırları var ama böyle bir şey gelişiyor biraz da daha çok kadına düştüğü için Tabii E ben de 2 bu5 sene ara verdim yani Bayağı uzun çünkü
çocukla sete gitmem mümkün değil yok olacak iş değil Ben de 10 aylıkken başladım böyle bir televizyon filmiydi 90 dakikalık bir şey ufak ufak derken işte eee oyunlara başladım çok çok büyük ara vermedim sayılır ister istemez Anne Olunca sektörün kendi içinde bir algısı vardı bunu da kırmaya uğraşıyoruz Aslında ben bir dönem bir Festival için ortak yapım marketi organize ediyordum bebekli Anneler de gelsin diye ekstra bir kontenjan yazıyordum onlara bakıcıları la davet ediyordum ya da bakacak bakım veren kim olacaksa onla ki
anne kopmasın diye çünkü çok kötü hissedebiliyorsunuz da vardır tamamen işe yaramaz hissettiğin anlar geliyor Eee ama sonra da çok işe yaradığını o deneyimin seni çok güçlendirdiğini görüyorsun çünkü hani çocuğa Bakım vermek beraber olmak da bayağı bir mesai ve o seni güçlendirmiş oluyor ama Evet ben Eee Bu nedenle ara verilmesini değil annelerle bebeklerin de birlikte bu işi yapabileceğini düşünüyorum yani bebek için de faydalı olur tamam evin içinde olle kesinlikle Peki sana şeyi sormak istiyorum bu kadar ilgilisin işte film
izliyorsun oyun izliyorsun seyahatler ediyorsun Eee başka bir alan mesela film çekmeyi Hiç düşünmedin mi düşünmedim kendim E yani Şey fotoğraf seviyorum H Fotoğraf çekiyorsun kendimle hani böyle bir yerlerde e dolanırken vesaire o kendimce anlamlar ama bunları yazıya dökmüyorum bir anlam telaşı içindeyim insan olarak kendime göre bir bakış açım var fotoğrafı da çok profesyonel değilim işte bugün elimizdeki o iPhone’lara vesair lerle çekiyoruz ediyoruz ama herkesin Hani fotoğraf çekişi de farklıdır ya benim görmek istediklerimi
kendimce çekiyor ay filmini izlerken reha’nın filmini izlerken Benim bildiğim kendimce bildiğim bildiğimi sandığım İstanbul’u Bana farklı göstermesi mesela beni çok etkilemişti İşte o sinema Kadraj çok farklı bir şey açıyı yakalamak önemli Hıı Hı hı Ben aslında şöyle yani şehir ve görmek istediğin eee şey mesela ben şimdi çocukluk Fotoğraflarıma bakıyorum Fotoğraf çok değerli bir şey onun için söylüyorum doğduğum ve büyüdüğüm şehrin coğrafyası yok gibi yani tamamen değişmiş ha bu Tabii ki bütün dünya değişiyor Hani bu
Ah Neydi o gün ama bizimki gibi değil Evet evet bayağı bir hani mesela şu anda kayıt yaptığımız stüdyonun olduğu yerde ne bileyim bundan bir 40 sene önce piknik yapılıyordu şimdi burada bir iş merkezi var mesela Levent’te Eee o yüzden hani biraz farklı ve böyle bakıyor Dolayısıyla sen hani yönetmekten ziyade kameranın arkasından bakmayı iyi bir gözlemcisinin sanki yapabilirim ama yani yönetmene eşlik edebilirim edebilirim diyorsun Peki şu sabırlıyım izlerim Evet çok sabırlısın Hatta aşırı sabırlısın Hatta Peki sana şeyi sormak istiyorum
Eee Yeni Kuşak sinemayı nasıl buluyorsun isim vermeni istemiyorum yani sadece izlediğin bu kadar takip ettiğin için sormak istiyorum Yeni Kuşak gelen sinema acıların yeni filmlerde özellikle senin ilgini çeken konularla ilgili olsun birtakım şey bir moda akım Bazen oluyor Herkes birbirine benzeyen konular da yapıyor ama birbirlerinden etkilenmeden olmaz ama daha farklı hikayelerin peşindeler mii gibi hissediyorum klişelerden biraz daha kendi dillerini oluşturmak daha çevresindeki insanlara daha dikkatli bakıp kendi hikayelerini
oluşturmaları mesela çok fazla kentsoylu iş olmuyor mesela o konu üzerine sanki gidiliyor Muş gibi konu çok bol bu ülkede çok hiç bitmeyecek bir şey var sorun çok hikaye çok kendimizi bulma aşamam hala devam ediyor sonra komşu ülkelere bakıyorsunuz İran sineması çok seviyorum bu kadar olanaksızlıklar içerisinde başka anlatımlarını oluşturmuşlar ve dünyaya kendilerini kabul ettirmişler Biz burada Niye bir İran sineması de neden tarkovski olamıyorum da değil Neden filmimi çekemiyorum işte ondan neden hikayelerimizi kendi
anlamlarını verip yerelden bir dil oluşturma konusunda eklektik Yani ben yeni kuşakla çok yoğun çalıştığım için biliyorum bunu senin de dikkatini çekiyor mu diye eklektik yani gördüğü bir zihninde gördüğü bir şeyi yazmayı senaryo gibi algılanması çok muhtemel yani Ben diyorum ki bu bir senaryo betimleme Hani burada fikir felsefe karakterin gelişimi vesaire gibi hani olayın olay akışı gibi burada biraz kültürel bir şeye gireceğim özellikle Yeni Kuşak gelecek yönetmenler yazarlar falan için film izlemek kitap okumak ve
hala birtakım şeylerin önemli olduğunu hala demeyeyim hep önemli yani ben haftada belli bir sayı okuyorum belli bir film izliyorum Çünkü mesleğim için bunu yapmam gerekiyor beslenmek gerekiyor Dolayısıyla Hani birine bakıp Ben buradan buraya getirim Yani mesela mesela dijital platformlar için ürettim diye bir takım projeler bana geliyor e bakıyorum orada çok benzeri var yani niye bir tane daha bundan olsun o fark yaratamam manın Sence sebebi ne olabilir yani çok şablonlar kopyala yapıştıra dönen bir dünyaya geldik nasıl bir fikir
Yürüsem diye içimden geçirdim Şimdi o kadar çok görüntüye boğulduk ki evet Onları izleyip izleyip kendi Kafamızda Hani yaratıcılığı öldürüyor Sanırım yani ben de dahil olmak üzere Biraz fazla bakıyoruz o işlere ekran Hani yani bir sinema ortamında bir şey izlemekten kaçınıp insanlar nasıl olsa bende şu var bu var evde de izlerim ama sinemanın büyüsü gibi olmuyor ya da işte bu sosyal medyaya çok fazla dalıyoruz kendimiz olmayı sanırım kaybediyoruz dinginleşmek farklılaşması liyakatin gidişi derken hani kimlerden feyiz alınıcak da hani
gençler açısından oraya doğru gidilecek kendine Dünyası olan bir insan olmak çok özel bu olduğu zaman fikirler üretilebiliyor yoksa reklam İzler gibi her şeyi izliyor ya Hareketli şeyleri izliyor parmak ucunda öyle olduğu zaman hareketin büyüsüne Halbuki içerik Ne Nedir onun üzerine Eee Aslında ben burada şunu söylüyorum biçimle Öz arasındaki durum yani biçim o kadar önümüzde Akıyor ve gidiyor ki özü kaybediyorsun gibi sanki orada esas çekirdek çıkan Fikri kendi fikrinden ya da etkide kalma çünkü etkide kal kal
birinin bir şeyin çok aşırı etkisinde kalıp yön değiştirmemenin tek yolu kendi bilgilerinden ve fikrinden emin Olmaktır yani e olgunlaştırmak geliştirmektir bizim kuşak biraz şunu da gördü Ben 35 senedir senaryo görüyorum Hatta şu daha ileri gideyim Türkiye’de 7-8 filmin üretildiği yıllarda bildiğim için çok daha kendi başına olabilen işler çıkıyordu ki bugün anıyoruz pek çoğunu Evet işte Mesela Hayallerim aşkım Ve sen Eee festivalde gösterildi ne kadar eee şey yani bir şeyin bambaşka bir şey var şimdi bu kadar bilgiye boğulduğum bir ve
hızın olduğu bir çağda herkes galiba kısa yolla yol almak istiyor Halbuki biz uzun bir kariyerden bahsediyoruz değil mi uzun bir zaman süreçten bahsediyoruz Yani sonuç değil sürecin daha önemli olduğundan hiç bitmemesi de bu bunun önemli O öyle bir süreç Tamam yeter ben oldum ben şöyleyiz denemiyor öyle bir meslek türü değil y Tabii Sürekli yeni challenge’lar işte ben mesela kendi adıma bir şeyde çok aynı ritme girince sıkılı veriyorum ve onu Hadi çarkını değiştir şeklinde Bu da mesela şu an yaptığımız podcastte bir Aslında
belgesel Projesi olarak doğdu ama bir podcaste dönüşü verdi biraz farklı alanlardan beslenmek ve bambaşka bir deneyim haline geliyor şimdi bu podcastte Biz genellikle yaş konuşmuyoruz ödül konuşmuyoruz etiketleri almıyoruz Ama bu etiketsiz dünyada herkese meslektaşımız dediğimizde Sen sana şu soruyu soracağım yani neden filmimi çekemiyorum diyen genç yönetmenleri ne önerirsin bir oyuncu olarak Neden ya da mesela filmimi çekemiyorum diye neden oyunculara ulaşamıyorum diyene nasıl ulaşmalı ne yapmalı sosyal medyadan Eğer yapılacaksa
ki bazı insanlar dikkat edebiliyor ne olduğuna Ben de elimden geldiğince Veer oradan bir şey geldiyse okumaya Özen gösterebiliyor çok çok yoğun değilse Eskiden mailler gelirdi onlar da şey ama yine oyuncuların oynadığı tiyatrolara gidip oyunları izlemeleri Hikayenin ne kadar özel olabileceği üzerine daha da kafa yormalı bu dipsiz bir kuyu gibi gelebilir ama buradan Hani istedikleri oyunculara belki ulaşabilirler gibi geliyor Hı hı Bir de Üstat diyebileceği insanlar olması lazım insanların tutunabilecek olması lazım Hı hı hı tek başına
olabilecek bir iş değil bu Tab danışacak edecek daha şekillendirecek daha renklendirecek işi ondan sonrası gerçekten özgün bir şey varsa yazdığında bir yere doğru daha da ilerletebilirim aslında keşfetti Evet şey üzerine Çünkü genellikle ben gencim gençlik bir mağduriyet gibi bana yardım et destek ver filan Aslında mesele kendi kendine destek Aslında insanın Yani sen o desteği kendin sağladığı zaman karşındaki görüyorsun Biraz da ben şeye inanıyorum yani Örneğin işte benen yıldırımlara Ben çalışmak istiyorum dedi
oyuncu sana gelmek istiyor ama ben mesela şunu öneriyorum başka neler yapmış izle bugünün dünyasında gördüğün tek bir şeyle değil bilgi sahibi ol ve konuşacak düzeyde bir şey olsun işte ne bileyim oyununa git bir randevu iste 5 dakika Bir çay iç çünkü bunlar kapalı değil hiç kimse aslında Sadece üslupla ilgili ve o telaşla ilgili bir sorun var Sen de öyle düşünüyor musun doğ ben de öyle düşünüyorum katılıyorum Yani şeye de karşı değilim Şimdi bu yeni çok hani gene etiketleme sevmiyorum ama yeni Hani kuşakta emojilerle konuşma o değil tamam
ona da karşı deyım Tamam yani bu böyle bir şeyse anlamaya çalışayım anlayayım ama benim de anlaşılmamak değil mi Doğru doğru Çok doğru Peki önünde ne projeler var şimdi oynuyorsun şehir tiyatrolarında şu anda halihazırda şu anda tartüf oyununu oynuyorum Haziran ve ağustosa açık havada da oynayacağız harika 5000 kişilere oynamak hoş oluyor Başka bir duygu Orada öyle büyük bir seyirci tam böyle seyirciyi organizma olarak hissediyorsun O nefis bir duygu o Duygu müthiş değil mi seyirci Yani aslında seyircinin sana geçirdiği enerji o
tiyatroda müthiş bir şey değil mi kesinlikle kesinlikle açık hava ve dağılır diye düşünüyorsun Hani o şey onu tek bir göz olarak hissetmek çok güzel ve her akşam hani oynadığın akşamlar yeniden yeniden yapabilme duygusu çok güzel Şimdi Tabii önümde bir yaz duruyor belki Hani olursa Ağustos ayında bir dizi çekimi olabilir Şu an görüşmeler devam ediyor ama önümde bir yaz var Evet peki şey E ben de büyük ihtimal ben şöyle söyleyeyim İstanbul’dan da biraz istanbulluları bulduğum zaman konuşuyorum Eee açık hava e oyun
seyretmenin zevki de bambaşkadır ben çocu ben mesela kuşları açık havada izledim Tabii e Evita Eee yani çok bambaşka bir dönemini biliyorum O yüzden de ben E bu sene açık havadaki bütün oyunlara gidiyorum olduğu zaman yani geleceğim Evet evet E peki sana kısa film için çalışmak isteyen oluyor mu sana kısa film yapmaya gelen giden şu sıra olmuyor şu sıra olmuyor çünkü programın la ilgili birazcık programla ilgili programla ilgili ama normal şartlarda doğru referanslarla doğru bir şekilde iletişime geçtiklerinde de
geçebiliyorsun artık sona gelirken kızın da oyunculuk yolculuğuna çıktı Evet Eee ama eğitimi devam ediyor Bildiğim kadarıyla bitirdi mi a harika o neler yapıyor biraz da belki onu da konuk ederiz on bizdeki zamanlarda Ada da auditiona giriyor bakalım onlardan bir şeyler bekliyor kendince çalıştığı yerler var işte oradaki ilişkileriyle güzel belki tekrar bir asistanlık tiyatroda Tabii bu da önemli değil mi bir keyifle yapıyor artık Hani sahneye de artık adım atması lazım bekliyoruz Bizim Aslında birilerinin setlere girip çalışması gibi
e Aslında tiyatroda da asistanlık önemli bir çok arkayı bilmek o matematiği kurmak filan falan değil mi Benim hiç deneyimim yok o konuda sadece İzleyici olarak duruyorum Allah’tan öyle bir de on bir Evet o da bambaşka bir sabır ve şey işi Peki çok teşekkür ediyorum ben hocam i geldin teşekür Eee gerçekten benim için senin kabul etmen ve gelmen çok değerliydi Çünkü bu kadar yoğun çalışıp bu kadar sakinlikle Bu kadar iş yapmak çok değerli çok ilham verici teşekkür ederim Çok teşekkür ediyorum görüşmek üzere bugünkü
konuğumuz Bennu Yıldırım lardı bir başka programda görüşmek üzere oh [Müzik]