neden filmimi çekemiyorum bugünkü konuğu harika Uygur harika Uygur mesleğinde bir Duayen ama aynı zamanda beni benim çok çok sevdiğim bir dostum neredeyse birlikte büyüdük diyebileceğim dostum zaten ilk sezonun bütün konukları çok yakınlarımdan başlayarak geldi Eee kendisine Hoş geldin diyorum Hoş bulduk Evet harika senle Aslında benzer yollardan geçip hayata katıldık Sen de İstanbullusun Sen aslında üniversitede okurken Osman Seden le çalışmaya
başlıyorsun Nasıl oldu bu yani birdenbire üniversitenin son yılında Hadi ben yardımcı yöneten olayım Bir de dedin nasıl oldu Nasıl bu hele Osman Seden tam bir Yeşilçam simgesi gibi Aslında onun öncesi var yani Çocukluğumda şöyle bir şeydi çocuk radyosu programında Vedat Demirci yönetiyordu Vedat Demirci’nin kızıyla Ben aynı sınıftaydım ilkokulda ben böyle çok istekliyim yani tiyatro yapayım falan böyle o yaşlarda herhalde o zaman benin cumartesi günleri çocuk saatini alıyordu ve hatta Simbat diye çizgi filmim vardı o simbat’ın çizgi
filmindeki e Dayı Eee Oya küçümen konuşuyordu insan halini Ben konuşuyordum Aa Bunu ben de şimdi öğrendim Evet ve böyle Hatta ben o y küçümen de söylemiştim bunu o beni hatırladı Çünkü birlikte kayda gidiyorduk sonra böyle olunca benim böyle bir tiyatroya ilgim bir sanata ilgim böyle bir içimde bir heves falan Ben de Eee Aslında ilk önce şeyle başladım TRT lafu güzaf vardı belgeseldeki drama kısmında bir iki bölümde oynattılar beni Oradan da ben dedim ki ben size asistanlık yapabilir miyim ben 3ün asistan olarak başladım
ardından da Osman Seden Sami güçlü ile çalıştım anneler babalar ve çocuklar Arzu film ferde ilmez de sevgiler Çünkü beni ferde ilk gördüğünde bu kız kim kovun bunu dedi Sami güçlü arkamda durdu Yani o da öyle bir hanım bayağı yeşil çamın en damar yerlerinden birinde gözünü açmışsın gibi bir şey olmuş Evet Evet tabii Konsept film vardı 16 kutlar orada da çalıştım Geçmiş Bahar m dizi vardı on asistanlık yaptım yani böyle bayağı yaptıktan sonra sonra osmanen yollarımız kesişti Hani gerçekten babam gibiydi yani çok korudu beni çok kolladı
en unutamadığım şey her hafta her hafta Pazartesi günü ofise gelirken kitap getiriyordu A ne kadar müthiş bir tane Elinde kitap önüme bırakıyordu O hafta Onu bitiriyordu konuşuyorduk hakkında Pazara kadar O bitecek onun hakkında konuşacağız Pazartesi Başka kitap geliyordu çok güzel kitapları sayesinde okudum zaten kitap okuyordum bildiği için belki yapıyordu ama böyle bana acayip güzel kitaplar hediye etmiştir yani Peki sen radyo tiyatrosu o deneyimler filan kendini burada buldun ve başka bir meslek düşünmedin mi Yani
bu sektörde olmaya mı karar verdin o zamanlar çok da kolay değildi Harika Yani söylediğin 80’lerin sonu gibi ortaları gibi ya Tabii ki bir de bilmiyorum Sen de yaşamış sındır bunu yani erkek egemenliği olan setlerde ve tek başına kız olarak olduğum günler vardı yani kadın olarak orada bulunmak yani hepsini sitayişle anıyorum yani hepsinin böyle abilik babalık yaptığını bilirim yani böyle hani o set amirleri bir şeye ihtiyacın var mı yani kız çocuğu gibi böyle bir prenses gibi pamuklara sardığı setler vardı ama yine
de çok zordu yani erkeklerin egemen olduğu bir sette var olmak yeni bir dil gibi yeni bir dil gibiydi Evet Sabahları erkenden 5 bularda o set ekibinin arabasına binmek Aslında ne anılarımız var gerçekten yazsak M Peki ev ya işte zaten biraz da bu podcasti Hem neden filmimi çekemiyorum diye düşünenlere kariyer süreçlerini ve nerelerden nerelere geldiğimizi biraz anlatmak üzere konuşuyoruz Peki o sırada kendin film çekme hayali kurdun mu o zaman kurmadım yani Ben hiçbir zaman yönetmen olacağım demedim yönetmen yardımcısıyım
da benim Yönetmenlik yoktu ama bir gün ta ki yine seninle yaptığımız o okumak yazmak ve anlamak atölyesi Yekta kopan’la Yekta kopan’la birlikte o yazma yolculuğum sırasında yekta’nın bir hikayesine aşık oldum film Mezarlığı Hayatımda ilk defa onu çekmek istedim yani Bunu ben dedim kısa film olarak yapacağım yaptım ve çektin o kadar başarılı ki neden filmimi yapamıyorum O yüzden ilk sezonun konukların birisin çünkü kalktın ki sen bunu yaptığında hemen hemen 2014 yılı yani bundan 10 yıl önce akademik hasting Akademi üyesi
olmuşsun e kasın üyesi olmuşsun dünyada tanınan bir kas direktörsün ve dedin ki ben bunu yapacağım beni Aslında bu cesaret çok ilgilendiriyor bna karar verme sürecin nasıl gelişti aslında bütün hepsinde faydasını görüyorsun daha önce yani setlerde bulunup yönetmen yardımcılığı yaptığın için karar vermem de aslında yine seninle yaptığımız atölye de var birlikte biliyorsun ben yapım labın ilk öğrencisiyim y ilk öğrencisin sen de orada atölye yaptın zaten Evet yani o yapım lapta hem atölye yaptım hem senin atölyelerine katıldım
hem yektay la yazma sürecine girdim ya bir kere öğrenme açlığım var Ben her seneye girerken böyle Yeni yıla girdik Evet bu sene ne öğreniyorum bu sene Mesela bu sene tenis öğreniyorum tenise gidiyorum tenis öğrenmeye başladım yani her sene bir şey öğrenmek istiyorum ve Doymak bilmez bir açlığım var öğrenme açlığım var Benim için o yapım labaki seninle yaptığımız o yapımcılık şeyi Bende çok kafa açtı A ne kadar böyle bir Hani aydınlanma yaşadım ben yani hiç para koymadan da yapımcı olabiliyorsun Yani bunun bir sürü donesi var Ve bir
sürü şeyi var matematiği var o matematikle Ben yaptım aslında kısa filmi yi o matematikle Ben kendime bir plan program yaptım Sen bizim önümüze koydun zaten nasıl plan ve program yapılırı ö ettin Ben oturdum O plan programla ben bu kısa filmi çekebilir miyim çekebilirim çekebilir mişim çektim ve Eee kanda Short film Corner Yani kısa film köşesine de gitti ve de orada Bayağı da izlendi Yani bizim Aslında Kış uykusunda oldu Seniz Short film Corner da da senin E bu filmin gösteriliyordu Peki ben şuraya geleceğim bir şey
yaratma ve ortaya koyma cesareti çok güçlü birisin Ben de Buraya gelen konuklarım hep bunu konuşuyorum ama kas direktörlüğü en uzman olarak olduğun alan senin Türkiye’ye getirdiğin bir kavram yani daha doğrusu K direktörü kavramını hala çok yani yapımcılık gibi yanlış anlamlar içerisinde yürüse de biz seninle bazen Dertleşiyoruz ya Ya bizim mesleğimizin durumu nedir doğru düzgün kişi açıklanamıyor diye kast direktörlüğü ve bu da aslında Öncü bir karar Biliyorum çok eğitim aldın o konuda da gittin geldin toplantılara
katıldın bu ifr de oldu sanıyorum 90’ların ortasında ifye başladın ve orada e gelişti böyle bir alanda uzmanlaşmak nasıl oldu sende ya ben yönetmen yardımcısıydı diye bir kavram yoktu kastları da yönetmenler yönetmen yardımcıları yapıyordu yani yönetmen yardımcıları oyuncuları seçiyordu ya da yönetmen zaten ana kastı Kendi kafasında kuruyordu çalışmak istediği oyuncuları çağırıyordu Ben yönetmen yardımcısıyım başladığımda keyif aldım yani oyuncuları tanımak oyuncularla sahne çalışmak benim çok keyif aldığım
bir alan oldu aslında renda Güner benden daha öncedir o kendisi kast direktörlüğü yapıyordu Ben de inhouse olarak o zamanın i diye bir şirketi vardı Ezel Akay’ın hem yönetmen yardımcılığını yapıyordum Ezel Akay’ın hem de kastını yapıyordum Hatta özel kasta hiç bakmazdı Biz toplantılara giderken bana derdi ki sevdiğin oyuncu Kaç numarada duruyor yani 2 mi birinci mi ikinci mi Üncü mü falan ben numara söylerdim ona O da ha bu iyi ama ha şu İkincisi çok iyi falan diye Söyler şey yapardı seçerdi sonra bana dedi ki ya sen dedi sadece Niye kas
direktörlüğü yapmıyorsun Ben de dedim ki Ezel herhalde benim yönetmen yardımcılığımı beni kovuyor falan ben böyle küstüm falan iki gün üçe gitmedim ne demek kas direktörlüğü falan Sonra delirdin sen galiba Gel buraya Hiç mi jenerik okumuyorsun dedi ve ben O sayede bir dakika ya bu dünyada nasıl yapılıyor ben buna bir bakayım Yani yani yaptığım işin de en iyisini yap yapmak istiyorum yani hani dünyada kas direktörlüğü var ülkede yok nasıl yapılıyor renda yapıyor tek başına O ne yapıyor yani böyle bir araştıra araştıra Eee gidip Hatta
Bununla ilgili bir okula da gittim seattle’da Eee döndüm dedim ki bir dakika kas direktörlüğü inhouse olmuyormuş H ben ofisimi açacağım dedim o zaman Emel Bilal ve fün aydınlık çok destek oldular hiç unutamam onlar sayesinde ilk ofisimi açtım O gün bugündür 2000 yılından beri 24 yıl olmuş Bana da ilk gittiğim sette Sen neden yapımcı olmuyorsun dediler çok uzun her şeyi denedikten sonra ben de sinemada Tabii yönümü çizen bende de kutlu Ataman onun Bana bak böyle bir yapımcılık Aslında nasıl olur hakikaten e baktığım
zaman Çünkü yapımcının yatırımcıyla karıştığı Eee hala karıştığı işte kast direktörlüğünü kast ajansıyla karıştığı yıllardan hala devam ediyoruz bunları da arada söylemiş olayım onlar Evet kas direktörü oldun ve o kas direktörlüğü le de durmadın dünyada hep biliyorum ki geziyorsun ve e yapıyorsun Bir taraftan da Eee şimdi kast direktörlerinin en önemli bence yanı senaryoyu Eee okumak ve anlamak ve hissetmek şimdi Dolayısıyla şunu da biliyorum ki sen senaryo okuma üstüne oyunculuk üstüne devamlı eğitimler eğitimler eğitimler alan ve
tabii ki veren de birisin Ama K direktör ün senaryo okuması en hassas konu mu Ben her zaman söylüyorum yani Ben senaryo benim benim için bir oturmuyorsa kafamda yani ya da kalbime dokunmuyorsa o senaryo üzerinde çalışamıyorum ben yani ona inanmadığım bir senaryoyu oyuncu seçemem Çünkü oyuncular benim yaptığım işlere bakıyorlar benim background umu biliyorlar benden bir şey gelirse artı 10 puan önden gidiyorlar Yani diyorlar ki arkadan bir şey geldi Demek ki iyi bir şey geldi Tab ki önce senaryoyu okuyorum Eğer
senaryoyu yeter yeterli iyi bir kelime olmayabilir ama hani senaryoyu ben anlamıyorsam eğer Belki de ben anlamıyorum orada başka bir şey var s bir şey Geçirmiyor belki Hani bir başka geçenle de var Öyle olduğu zaman o zaman diyorum ki sen yönetmeni arıyorum Yani bir daha buluşuyoruz bir daha üstüne konuşuyoruz Ben her zaman şöyle söylüyorum zaten yaptığın işi Sevmeyeceksin oyunculukta da öyle yaptığını beğenmeyecek bazı bazı genç yönetmenler yazdıkları senaryoyu o kadar çok seviyorlar ki tapıyorlar yani Dolayısıyla Hani onun
üzerine revize alamıyorlar fikir dinleyemiyoruz Zaten ben tıkanıyorum diyorum ki yani oyuncu seçiminde de aynı şeyi yaşayacağız ve şey yapamıyorum Evet senaryo Çok önemli çünkü ben senaryoyu okur okumaz gözümde oyuncular canlanmaya başlıyor böyle askeri nizamda önümden geçiyorlar böyle şey gibi o zaman ben buradan bunu alalım bunu alalım bunu alalım diyorum yani o heyecanı Bana vermesi gerekiyor tabii ki sen aynı zamanda hem onu okuyorsun hem çok fazla oyuncu görüyorsun yani tiyatro oyunlarına gidiyorsun özel göstermeye
gidiyorsun seninle özel gelip tanışan var bir sürü atölyede açıyorsun ben artık diplomaların yani üniversite diplomalarının çalışmadığını düşünüyorum yani yaptığın işle ve kendini ne kadar geliştirdiğiniz de şunu söyleyeceğim Yani bu oyuncuları tanıma süreci Çünkü kolay bir iş değil yani yönetmene yönetmenin dünyasına hizmet eden bir skala sunmak zorundasın bu nasıl bir şey yani E tabii ki burada en önemli şey audition yani audition vermeleri gerekiyor ve E artık Çok da kolaylaştı Self tape diye bir sisteme geçildi
pandemi ile beraber Aslında pandem önce geçildi Ama herkes pandemi ile geçildiğini zannediyor Çünkü dünyanın neresinden olursan ol bir oyuncu ins Sana gelen bir sahneyi çalışıp onu bir kameraya kaydedip artık elimizde cep telefonu var elimizde kendimizi kaydedebilen var İyi bir ışık iyi düz bir Duvarın önünde sadece o kendini ve karakteri gösterebileceğim bir sistemle yönetmenlere sunabileceğiniz saçmalık var artık audition dediğin kast direktörlerle birebir yapılır sonra ona Herkes tepki göstermiş bayağı Old fashion’s diye
Şimdi bizim kast direktörleri birliğinde en çok konuştuğumuz konu bu bak bizi yargılamam falan diye gülüyoruz konuşuyoruz kendi aramızda bunu da burada söyleyeyim dedim biliyorum ki çok aktif de çalıştın Biz de çalıştık seninle birlikte Beraber çalıştık da ve filmlere bakıyorum çalıştığım profesyonel işlere onlarca iş ve ç kolay değil yani bu kadar kadro bulmak insana aracılık etmek Çünkü bir taraftan da doğru algılanması için sen oyuncuyu öneriyorsun sonra yapımcıyla oyuncunun Ajansı iletişime geçiyor değil mi
Bildiğim kadarıyla böyle sistem şimdi bütün bunlar olurken büyük bir ilişkiler ağı var ve bir dolu güzel şey kadar bir dolu hayal kırıklığı var mesela Hayal kırıklıklarıyla nasıl baş ediyorsun neler seni hayal kırıklığına uğratıyor bazen senaryo için doğru oyuncu olmadığını düşündüğümde ve eğer tamamen yapım cı kaygısıyla ya da o filmin dizinin ya da dijital filmin E bir kanalda yayınlanmak için reyting kaygısıyla yanlış oyuncu seçildiğinde çok üzülüyorum o kadar pırıl pırıl oyuncular var ki bu arada ben Sadri
Alışık jüri başkanıyım Eee yılda yani 90’a yakın oyun izliyorum 90’ı geçtiği yıllar oluyor bu seneki gibi orada görüyorum oyuncuları yani o güçlü oyunculukları görüyorum Eee Elbette ki kaygılar anlıyorum ama bir orta yolunda olması gerektiğini düşünüyorum Beni en çok üzen konu bu eee diğer bir konu da seçilmeyen oyuncuların üzüldüğü zaman çok üzülüyorum yani eee yani her zaman şey söylüyorum yani Mesela benim kızım da oyunculuk okuyor ve onun da çok seçilemedi yi audition L olacak deneme çekimleri olacak beni bir anne olarak en
başta Bir de bu mesleği iyi bilen biri olarak kaygılandırıyor Ama maalesef casting dediğin şey seçme ve seçilme sanatı Aslında bu ben sinemanın ya da sinema ya da içerik üretimi alanında bir üretim yaparken E insanın onaylanma onaylanmama veya o orada yani düşüp kalkma e durumunu çok önemsiyorum Dolayısıyla Eee hep onay beklediğimiz bir dünyadayız yani oyuncu onaylanacak yönetmen oyuncuyu onaylayacak bakalım oyuncu da onu onaylayacak mı gibi gibi senin hayatında kendi onayların la ilişki onay Almanla ilişkili durumun ne
yani gittin diyelim bir kast çalıştın e ve dediler ki hiçbirini istemiyoruz hiç beğenmedik bunu ne yapıyorsun Ne hissediyorsun Öyle bir şey olmamıştır da Ay çok şükür olmadı ama bazen şey oluyorum böyle bazen tıkanıyorum ve diyorum ki Harika ya bir şey de yapamamış ol ne olacak yani bu kafaya geldim Aslında şöyle yani benim Çocukluğum çok Onayla geçtiği için Yani sürekli onay beklemekle Çünkü meşakkatli bir yoldan geldim çocukluk olar ol E Dolayısıyla ben hayatımda bunu çok fazla beklediğimi iyi onaylanmak için çok
çalıştığımı özellikle fark ettiğimde Aslında o onu beklediğin onayın seni ne kadar kurbana soktuğunu kurban enerjisinde olduğunu anladım Dolayısıyla benim hayatımın çok büyük bir bölümü de kendi kişisel gelişimim içindir yani harcadığım çabayla ilgilidir O yüzden artık Hani onaylanmayı beklemiyorum yani onay dediğin sistemin karşılıklı olduğunu düşünüyorum açıkçası tabii yani bu bence de Aynı fikirdeyim Peki sana şeyi soracağım Sen E bu yola girdin üniversitesin birdenbire gittin Yeşil Çam Hani bunu herkese soruyorum Mesela
sen şimdi biraz önce kızım oyuncu oldu oğlum Yönetmenlik okuyor bizim özel konuşmamızda dedim işte benim de öyle oğlum psikoloji okudu ama gene bu sektörde çalışıyor şimdi Hani ebeveyin olarak biraz kendimizi şey yapıyoruz ki kendi aramızda sessizce kendi anlaşabileceğim kaygılarımızdan söz ettik senin Ailende böyle bir bir kaygı olmadı mı oldu mu Nasıl oldu olmadı Hıı yani çünkü ailem olmadı benim B bilmiyorum biliyor musun Ama ben çok yalnız büyümüş biriyim Yani onun için de seçimlerimi hep tek başıma karar verdim
Yani kimseye Danış amadı ama şimdi Tabii ki kızıma rehber olmak istiyorum Hatta oğlumla kızıma diyorum ki bakın önünüzde bir tane Fener var ve beni kullanın yani sonuna kadar kullanın Bana sorun tıkandığını da bana sorun falan yani Şimdiki gençler de çok bireysel ya Yani yaptık bir özgüven patlaması yaşıyorlar Bu iyi bir şey aslında bir de tabii ki yurt dışında okumanın da şeyleri orada rehberleri var hani her öğrencinin bir mentoru var mentorları yla çalıştıkları için çok bana şey duymuyorlar yani çok benden bir yardım ya da bir fener
duymuyorlar ama benim tabii ki anne olarak kaygılarım oluyor çünkü bizim işimiz biliyorsun ki tamamen dediğin gibi Onay ilmek seçmek seçilmek başarı başarı başarı Neyse tırnak içinde Mesela atıyorum bana göre başarı işte filmi bitirip son seyrettiğim zaman Mesela senin için başarı ne zaman oluyor Daha çok yani senin için Hah bu çok güzel Hani ödül almaktan bahsetmiyorum Çünkü ödüller bazen bizim hani çok zor durumda hani ona kölesi de oluyorsun hen ödül alayım diye iş yapmak diğil İçine sinen bir iş hangi aşamasında e başardığını
düşün düşünüyorsun ben gerçekten şöyle Son yıllarda çok tatlı bir yönetmenle çalışıyorum Her böyle onunla iş yaptığımda gelip harika yine çok iyi oldu yani ben bu oyuncularla çalışmaktan çok mutlu oldum Çünkü şeye çok inanıyorum Yani bir senaryonun % isi oyunculuk yani gerisi geri kalan diye düşünüyorum bunu Yıllardır böyle düşünüyorum belki yanılıyorum bilmiyorum kimseyle de bunu tartışmadır ama yani çok kötü senaryoların çok iyi oyunculukla karıldı gördü çok iyi oyunculuklar onun için iyi oyunculuklar Çok ihtiyacımız var Evet
ama İyi yönetmenlere de ihtiyaç var burada tabii ki yani işte % isini Ben oraya koydum kendi mesleğim olduğu için belki koymuşum durur bilmiyorum ama yani dolayısıyla bir yönetmen gelip ya harika ben bu oyuncularla çalışmaktan çok keyif aldım çok iyiydiler çok da memnun oldum onlarla sette olmaktan dediği zaman ben kendimi başarılı hissediyorum İşte bu bunu merak ediyordum çünkü hani bu sonuçta Evet burada da bir Hani konuştuğumuz bir olay var ama karşılıklı bir memnuniyet var aslında yani o da mutlu olmuş bir işe hizmet etmiş öbürü
herhangi birisi bakıp da Aa bu en iyi bilmem ne dememiş yani ikiniz arasında geçen bir ilişkide olmuş Peki yönetmenlerin e senaryoyu okuduktan sonra yönetmenlerin dünyasıyla ilgili bir toplantı yapıyor musun Nasıl bir şey nasıl bir dünyada geziyorlar yapıyorsun kesinlikle yapıyorum yani bir bir dinliyorum hikayeyi onlardan dinliyorum Bazen ben bambaşka bir şey düşünüyorum onlar bambaşka bir şey düşünüyor ama şu konuda da çok inatçıyım o dünyayı çıkartacağını inandığım bir oyuncu olduğuna inanırsam çok inat ediyorum
yani gerçekten şey oluyorum yani bir inatçı oluyorum ama sonra hep çok şükür ben kazanıyorum Yani sonunda yönetmen diyor ki iyi ki ısrar ettin İyi ki çok mutlu oldun falan bu benim çok hoşuma gidiyor Yani yani Güzel oluyor her şey çok hoşuma gidi aslında burada şunu soracağım cesaret ve risk alma ev Yani hepimizin aldığı riskler ve cesaret bu noktada çok önemli Sen hiç düşünmedikleri bir oyuncu konusunda ısrar ediyorum şimdi Ben oradaki kararlılığa hayranım çünkü hani mesela ya adam mutlu olmazsa filan diye ben
mesela vazgeçebilirim Yani sen o kararlılık O noktan işte galiba konuna hakim olmandan kaynaklı bir şey ve objektif bir bakış koyabiliyorsan hem de Challenge seviyorum Yani herkes hep aynı rolleri oynatmaktan sığ ters köşe bir şey oynat mayı çok seviyorum Eğer benim projelerim bakarlarsa bakılırsa Eğer görecekler ki Aa nasıl ters köşe oynamış falan Ya ben bunu seviyorum çok iyi bir yere getirdin Burada hep Sorduğum bir şey var etiketler insanların üstüne Özellikle de oyuncuların bir sürü etiket yapıştırılıyor ve Yeni Kuşak
sinemacılara hep gördüğüm bir şey var o dizideki haline göre karakter yazıyor halbuki belki oyuncu sıfırdan başka bir yerde başka bir yerde görmesi gerekiyor Yani kopyala yapıştır Halbuki onun fiziğini sevebilir oyunculuğunun başka skalasını görebilir Gibi Gibi Değil mi yani evet dizide mesela seviyor atıyorum kötü adam oynuyor senaryosunda da kötü adam var Aa diyor çok iyi kötü adam oynuyor onu alalım diyor ben de diyorum ki hayır bak Şuradaki iyi adam var ya daha küçük bir rol ama onu ona alalım Ben oraya kötü adam bulurum yani ben
dizideki dizi ve sinema başka bir şey kesinlikle yani dizi ve sinemanın bir kere ayrışma bir şey olması lazım Bir de yani senin zaten dizide seyrediyor kötü adamı senin filmine niye gelsin aynı kötü adamı orada da seyretsin böyle bir gerçek yok yani bütün metod oyunculuklar da şey bilir bütün metod oyuncularının söylediği ortak bir nokta vardır komedi dramdan doğar diye yani mesela çok drama oynayan bir oyuncudan çok iyi bir komedyen çıkartabilirsin bunların bu ters köşelerini görmek gerekiyor diye düşünüyorum Aslında Tabii bütün bunlarla
birlikte oyuncularla dost oluyorsun bir taraf taraftan takip ediyorsun hatta biraz daha ileri gidip sahiplenip onları yönlendir yani sağlıklı mesleklerine faydası olacak yönlendirmeler yapıyorsun ve ben burada söylemek zorundayım ki senin arkadaşın olma ayrıcalığından hayatımda tanıdığım hani böyle bir şey var kimi ararım hemen insanın aklına gelen bir insansın çünkü hep böyle bir iyi kalplilik üstüne yürüyen bir hayatın var Orada mesela ben şunu da biliyorum uzun yıllar içinde herhangi bir şekilde olayın pozitif çalışan ya da dengeyi
Kuran yani yani yapımcı yönetmen ve Oyuncu arasında dengeyi Kuran bir yapın var Bence senin önceki e süreçlerdeki kamera arkasındaki görevlerinin çok büyük faydası olduğunu düşünüyorum çünkü empati kuruyorsun doğruu Çok doğru bir de şeyi çok yıllar önce daha böyle 20’li yaşlarım başında çözüm olmak diye bir kitap okumuştum Şimdi mesela dün de konuşuyorduk bunu Yani bir yere gittim Şarj aletim yok şarj aletiniz var mı dedim bir kafede geldi çocuk Gencecik garsonlar öğrenciler Belli ki yok dedi gitti Hani Çözüm çözüm yok yani a yok
ama bir bakalım Yani bir yan kafeye soralım bir Bilmem neye soralım yok mesela Ben çocuklarıma hep şeyi de Dedim tartıştıklarını bile bunun Çözümü ne ya da işte Anne bu yok falan diye şikayet ettiklerinde bana şikayet etmeyin Çözümü ne çözüm Ne yani bence en iyi şey bu yani ben genç sinemacı arkadaşlara bir tavsiyede bulunmam istiyorsanız her zaman yok diye bir şey yok Çözümü ne bir kere bir kere böyle prodüksiyonda çalışıyordum böyle prodüksiyonda çalıştığım zamanlar da var ta Canan gerede’nin Rober Movie filmi of 90 yılı
mı Ne genç kız hal Evet yani ben orada prodüksiyonda çalışıyorum en küçük Runner Prodüksiyon dayım hem de ona bana benden bir tane tonet istediler ya böyle askı vardır ya Yani paltomu asarız o tette Ben her yerde aradım aradım bulamadım yapımcı dedi ki bana bunun için çözümün ne yani yok diye bir şey yok harika dedi çözümün ne ve ben o an aydınlandım merdivenleri Hızla indim Tombak vardır çukur Cumada tbaa yalvardım nasıl yalvardı İsam beş kuruş almadan Tombak oradaki tontini bana verdi götürdüm çekimde kullandık geri
iade ettim yani çözüm var çözümsüz Hiçbir şey yok ben de buna inanıyorum çünkü biz Aslında benzer yıllarda Ben de prodüksiyonda aynı senin gibi çalışıyordum sokakta çekim yaparken E bir kapıyı çalıp bir başörtüsü istediğimi veya evden bir obje istediğimi çok iyi bilirim Benim bir defterim vardı biliyorsun ajandalar çok meşhurdu Fakat ben böyle tabela okurdum mesela burada ne iş yapılıyor Burada ne iş yapılıyor Hani Prodüksiyon yapacağım zaman oralardan faydalan diye yani o da bir mesela çözüm yarat kendine çözüm
yaratma yoluydu yani bence gerçekten çözüm odaklı olmak hayattaki en önemli bir şey bence başarının en kilit noktası Bu çözüm odaklı kesinlikle kesinlikle Peki sen bu kadar hani oyuncularla çalıştın oyuncu seçimi kendin oyunculuk yapmayı düşünmedin mi o anlamda bir kariyer düşünebilir dinin Ben bende kamera şeyi var galiba kamera korkusu ama bunu yendim ben yani Yıllar İçinde böyle televizyon programlarına Çıka çıka aslında hani teklif almadım değil aldım Sonra İvana çapakla çalışırken İvana bana şey demedi Yani gel yanımda not al
öyle öğreteyim metodu demedi beni sahneye attı Ben bayağı İngilizce Hatta bir tane Michael Kane le baba kız oynadık bildiğimiz micha Michael Kane 90 80 küsür yaşındaydı yani düşünebiliyor musunuz 80 küsür yaşındaki adam hala İvana Çağ’ın özel ders de değil bütün öğrencilerinin olduğu sınıfa geliyor ve oturuyor bizimle birlikte sahnesi sırası gelince çıkıyor sahneye ve partneriyle şey oynuyor ve feedback alıyor Çünkü hala öğrenme açlığı var Yani bu öğrenme açlığının oyunculukta bırakın oyunculukta her meslekte bitmemesi
gerekiyor dünyayı araştırmak gerekiyor Onu yapmak gerekiyor Bunu yapmak gerekiyor hala senaryosunu alıp masa üstünde bırakıp unutup giden oyuncular var korkunç ya neyse eee bir arada bir de Şikayet Edeyim Dolayısıyla İvana beni sahneye attığında sürekli bana şey diyordu yani Hani sen Sen çok iyisin ya Yani sen niye oynamıyorsun falan hiç öyle bir şey almadım teklif almadım ama yani Bilmiyorum belki yapaz mısın ya bir t bir tane tek kişilik Belki bir oyun okursam ve çok hoşlanırsan belki bilemedim şimdi Aslında Tabii bu cesaret
yaratma cesareti Umut Çünkü bizim mesleğimiz Aslında yaşsız ve zamansız bir meslek Yani aslında Bana sorarsan kendi mesleğimde de en iyi hissettiğim zamanlardayım Çünkü o çok çabaladığım yıllar çok yorulduğum yılları biraz Geride bırakıp başka türlü Eee kendimi Eee farklı challenge’lar farklı durumlarda veya işte oyun kurmalarının içinde e bulabiliyorum Eee sende de bu var ve Mesela işte dediğim gibi 10 yıl önce gittin bir film yaptın bu deneyimi ilk seyredenler biri de benim o filmi zaten Eee bu deneyim Mesela sana ne getirdi
Çünkü genellikle insanlar başlamakta sıkıntı çekiyorlar Yani bir film yapacağım ama başlayamıyor bir türlü başlayamıyor e mükemmeliyetçilik diye bir şeyle takıl durumdalar hani dediğimiz şey ne Dolayısıyla sana ne getirdi yani Sen şöyle bir şey düşündün mü y Ben artık bütün Türkiye’de yapımcıların yönetmenlerin Hani uluslararası ödüller almış bir kast direktörüydü şü dün mü Hayır hiç düşünmedim Hatta bana bir tane yapımcı var Behruz haşem miyan tanıyorsunuz çok severim Behruz Behruz la kanda otururken dedim ki ben de bir kısa film çekeceğim
dedim Niye dedi bana dedim ki yani çekmek istiyorum hikaye çok hoşuma gitti ve çekmek istiyorum yani istiyorum Peki dedi sonra beni aldı film markete götürdü Ve gördün mü dedi bak buradaki film marketteki çöplerden yani birine gireceksin bence çok şey iyi bir bir bir şey değildi yani ben filmlerin çö olduğunu düşünmüyorum Evet çok değerli filmler ömür boyu hayatımızda kalıyor ama hani ben her filmin Çok kıymetli çok emek harcanan çok değerli olduğunu düşünüyorum Üstün üstük Sen de biliyorsun ki hani biz Oscar Akademi
için oy verdiğimiz için aday aday filmleri 300’den fazla film izliyoruz yani bayağı her Benim her günüm sabah akşam film izlemekle geçiyor çok kötü diyeceğimiz tırnak içinde Ay hiç beğenmedim diyeceğimiz filmler ama hani bir emek var yani neyse ben dedim yine de yapacağım e yaptım tabii ki ama yani o Birazcık işte Sana da dediğim gibi senin yapım laba gelmiş olmam orada o planlamayı görmüş olmamın verdiği bir enerjiyi ev yi kalabalık içind Yalı çok sevdim Belki bu benim Yani aslında hikaye bendim Aslında benim çok kalbime dokunmuştu
öyle ama titizlik dediğin şey ben kitabımı 6 yılda yazdım kimse beğensin diye yapmadım kimse şey olsun diye de yapmadım kısa film Corner seçildiğinde de a falan oldum yani Hayat sürprizlerle dolu bir cesaret gerekiyor yapmak istediğinizi yapın arkadaşlar başka bir şey yok aynen ben bunu bu çok değerli bir şey Bir taraftan da e ş şunu sana söyleyeyim yi Sen diyorsun atölyeye geldim ama o atölyeye seni getiren ayak motivasyon o kadar iş içinde iki saatini işte haftada 3 saatini oraya ayırmak Bunların hepsi çok e önemli şeyler ama
bence önce ilk adımı atıp cesaret ve sonuca göre değil yani başkasının onayına bağlı yaşamak bizim Aslında sinema yapan birisi için çok zor bir şey ende sonda onaylar var ama önce bir hazırlanmak gerekiyor yola çıkmak gerekiyor ki ne yapıyorsun Ne diyorsun görebilesin şimdi kitabın var Bence o da çok iyi hatta baskısı yapılıyor zaman zaman ama güncelleniyor da çünkü bilgiler de güncelleniyor Anladığım kadarıyla ama o kitap zaten Eee başlı başına baştan sona bir herkesin okuması sadece Bence oyunculuk için değil bu
sektördeki Herkesin okuması gereken bir kitap değil mi Evet ben onu her sene update ediyorum yani işte dediğim gibi Self tape girdi hayatımıza Self tape bölümü yapıyorum şimdi bu sene de kitabın yeni baskısı için tekrar bir baştan bakacağım eklenecek Yerler çok Çünkü artık uluslararası Oyuncu olmak çok kolaylaştı her şey çok daha kolaylaştı Çünkü bu Self tape le birlikte uluslararası oyuncu olman için olmaman için hiçbir neden yok tabii dünyanın her yerine yollayabilir yollayabilir ve bunun için Web siteleri
açıldı web sitelerinin adlarını gireceğim oraya upload ettiğin Eee yüklediğin sistemler var şeyi de söylüyorum Yani oyunculuktaki en önemli şey Bence her meslekte ama yani ben oyunculukla ilgili açtığımız için söylüyorum film Business dediğin şey çok çalışkan olmayı gerektiriyor disiplinli disiplin kesinle Yani en iyi arkadaşın disiplini olmalı kesinlikle ben buna % y00 inanıyorum Peki şunu söyleyeceğim Zaten disiplin olmazsa ben hiçbir şeyin olabileceğini düşünmüyorum bir kere onu yani öz disiplininde olması lazım ve Aslında
dışarıya bağımlı olmadan Yani kendi içindeki Öz disiplinini üretebilmek gerektiğini düşünüyorum şimdi şuraya geleceğim işte seninle aynı kuşak büyüdük Aynı şekilde sen benden birkaç sene önce Oscar’a Akademi üyesi olarak kabul edildin 2020’de de ben kabul edildim sanıyorum kendi kuşağım zdan da iki kadın olarak Aslında bu şimdi şunu soracağım ben öğrencilerime söylüyorum yani Ben 80’li yılların ortasında böyle bir şeyi Hani Hayal filan falan hayatımda düşünmediğim zaten düşünmüyorum ben kendim de web
sitesinden e email öğrendim böyle bir şey olduğunu ben de öyle İkimiz de bunu sonuç değil süreç odaklı yaşayıp uzun yılları sabırla yaşadık ve böyle beklemezken gelmesi Aslında sürecin iyi kullanıldığını düşünüyor musun Tabii ki 2016’da Mustang Oscar için yarışırken beni Lorena ment warner bros’un Head of Cast direktörüydü benimle görüşmek istedi araba gönderdi warner brasa davet etti oradaki görüş de anladım ki yani ben bir şekilde intervyu girmişim bir şekilde bu süreci benim IMDb mii her şeyimi kontrol etmişler Tabii ki sürecin
hediyesi Yani sen de biliyorsun ki yani Oscar’ı Ben Oscar Akademi üyesi olacağım diye başvuramıyor birileri değil onlar kendileri şey yapıyorlar Evet muhtarlarımız var her bölümün Muhtarları var Evet onlar onlar bir şekilde ve o senin muhtarlar bir şekilde seni refere etmesi gerekiyor ve seninle ilgili iyi bir donanıma sahip olması gerekiyor Yani ben gurur duyuyorum seninle de gurur duyuyorum orada olmakla da gurur duyuyorum Çünkü bizim ordinar Profesör olma şeyimiz tatlımız Belki de bu diyorum Aslında şöyle belki dinleyenler
için de ben e Oskar Akademisi üyesi olduğumu email’ de önce telefonla Öğrendim Senden Birkaç yıl sonra olmuş sanıyorum Gökhan Tiryaki beni aramıştı o Galiba evet bir yıl sonra Evet bir yıl sonra görüntü yönetmeni Gökhan Tebrikler filan dedi neyi Tebrik ediyorsun dedim Tabii bu duyuldu çok da güzel Eee duyuldu Tebrikler alırken bir arkadaşım dedi ki nereye başvurdun da oldu bir yere başvurmadım dedim Evet aynı şey sorular bana da geldi Onun için söy Yani aslında Oscar Akademi kendisi araştırıyor sizin Ne yaptığınızı Ben de
şuna inanıyorum Evet yaşadığımız coğrafyada bir sürü sıkıntılar çok olmayan bir sektörün içinde bir şeyleri var etmeye çalışırken Aslında Eğer işinizi iyi yapıyorsanız her yerden görülebiliyor diyorum Evet tabii ki dünya odaklı çalışıyoruz Zeynep sen de ben de yani biz hiç Türkiye’nin içinde minimal kalalım Aman burada kas direktörlüğü yapıyoruz işte geçinecek kadar paramızı kazanalım demedik Hani oyunculukta da söylediğim bir şey var para harcamadan para kazanamazsın diye biz kendimize çok yatırım yaptık öyle
düşünüyorum yani dünyada yaptık Tab E çok fazla Mesela ben pek çok tatile gitmek yerine e pek çok eğitime gittim yurt dışında Aynen ben de öyle yani Yani bütün paramı eğitimler de yedim di Fesal biliyorsun şeyi hatırlıyor musun kampf festivalinde E bir biri gelmişti Aa Senin burada ne işin var demişti Ben de senin yanında limon satmaya geldim bava Festivali değil miydi Yanlış Yerde miyim dedim de sen gülmekten sandalyeden düşüyordun azda işte burada Aslında demin söylediğim etiketler konusu var Şimdi burada bu etiketleri yaparken de
pek çok şeyi anlamaya çalışırken senin için de zor olduğunu biliyorum ama bütün konuklara sorim Hayır demeyi yani yaptıklarımız kadar yapmadıklarımızdan senin Hayır demeyle ilişkin nasıl Ben uzun zamandır işte beğenmediğim ya da dediğim gibi Kalb Beni bana bir şey vermeyen bir senaryoya Evet demiyorum yani Çok uzun zamandır ana akım projelerde çalışmıyorum hep aynı şeyler aynı 120 dakika o şeyler falan hani Bunlar benim için E artık hani seçici olmak zaten İşini iyi yaptıkça seçici olmayı da öğreniyorsun hayat sana öğretiyor Çünkü artık bizim
bir misyonumuz var yani senin de benim de Akademi bize bir mektup yazdı onda diyor ki biz sizi buraya sinemaya katkılarınızdan dolayı dünyanın iyi bir yer olması için katkılarından dolayı aldık diyor ya o cümle beni çok etkiledi o cümle beni çok etkiledi Ben artık dünyaya bir katkı sağlamayan işin içinde olmak istemiyorum Hı hı yani yaptığım projelerde ne anlatıyor kim anlatıyor nasıl anlatıyor Bütün bunlar benim için çok önemli bu noktada galiba şunu öğrendik 1 yılından itibaren Sabancı Vakfının yaptığım Kısa Film Yarışması
sanat yönetmeni olduğum kısa film yarışmasında gelip çocuklara geri bildirimler yapıyoruz ve Mesela senin şunu da biliyorum olmayan bir şey olmadı Çünkü aslında oldu demek iyilik değil onu biliyoruz Ve Eee biraz burada Eee eğitim sistemine gireceğim yani olumsuz geri bildirim aldığı zaman insanların kalpleri mutlaka kırılacaktır hepimizin Bizim de kırılıyor ama aslında bir düşünmeye de gitmekte fayda var değil mi işin olurunu almak değil mesele nasıl göründüğünü anlamak senaryo gösterdikleri zaman şunu fark ettim Ben
özellikle o senin söylediğin Eee kısa film de gelip feedback verdiğim zamanlardan da anladım Yani Özgüven ile ego arasında çok ince bir çizgi var yani sen o özgüvenin artık bir egoyu aşma sınırına geliyorsa yani ya da bir Kibre geliyorsa orada dikkat etmen gerekiyor Yani kibir yetersizlik hissinden doğar Tabii K Yani kesinlikle kendini yetersiz hissettiğin için o Kibre giriyorsan Söyleyecek bir şey yok Eee ama yani biz o kadar profesyonelizm veren Nesim var Ben varım yapımcı arkadaşımız var Biz aslında pozitif feedback veriyoruz yani negatif
bir şey bile çok pozitif yerden söyleyerek veriyoruz aen Ellerine sağlık diyerek başlıyoruz bir emek var Biz o emeği görüyoruz o feedback veriyoruz ama önemli olan sen o feedback alabiliyor musun Tabii tabii kesin duyuyor musun Tabii duun duyuyor musun Biz senin bir sonrakine katkın olsun diye söylüyoruz hepimiz çok değerli yerlerden noktalardan yaklaşıyoruz olaya ve de yönlendirmeden söylüyoruz yönlendiriyoruz Yani şöyle yapsaydın Keşke falan demiyoruz tamamen dediğimiz bunu görmek isterdim bunu yapmanı dilerdim dil tabi çok dikkat ediyoruz
dilimize çok dikkat ediyoruz Aynı dille konuşmak da çok önemli ya Yani bazen karşılaştığın tepkide karşı tarafın söylediği bir şey ya da yaptığı bir hareket Bana Çince geliyor kal şeyi söyleyeceğim Yeni Kuşak veya hangi yaşta olursa olsun yaşsız ve zamansız heps Yeni Kuşak diyorum ben yaratıcıların üreticilerin sezgilerini geliştirmesi iç dünyalarına yatırım yapması yani kalplerini açması çok değerli bir şey Çünkü ben mesela son dönem söylediğim bir şey var hani kalbimizle düşünüyoruz sonra akılla yapıyoruz sonra gene birilerinin
kalbinden ne girmeye çalışıyoruz Dolayısıyla Evet şimdi buradan yola çıktığımızda Aslında Eee insanın kendine işte film seyretmek E işte kitap okumak yenilikle takip etmek bunların her biri çok değerli değil mi insanların yani e birinci şey bu artık elimizdeki cep telefonuyla kısıtlı kalmış bir gençlikten bahsediyorum ve bu beni çok korkutuyor gerçekten çok korkutuyor Hatta ben şey düşünüyorum Bir gün el ele tutuşacak hep beraber çatıdan atlayacağız Herhalde yani Hayal dünyamızı kısıtlayan bir şey bu hayal dünyamız biterse her şey biter kuraklık
başlar bence yani meditasyon da çok önemli yani kalbimizle duyabilmek için ben onu bütün oyuncu arkadaşlarıma zaten oyunculuğun pratiği meditasyon Yani ben ama bütün yaratıcı insanlara Bunu da çok tavsiye ediyorum yani okumak geliştirmek film izlemek tiyatro çok güzel oyunlar var çok o kadar güzel oyunlar var ki yani o oyunları takip etmek sergilere gitmek Evet yani İstanbul’da yaşayıp mesela o kadar güzel sergiler Old D yani çok e ilham perileri orada derler ya Yani ilham perilerinin bulabileceğin tek yer Müzeler sergiler Eee filmler
tiyatrolar ilham perileri le kaynıyor sonra evinde kapanıp Ha işte ben bir senaryo yazayım senin o kısıtlı kapalı alanında yazabileceğin de zaten kısıtlı ve kapalı kalıyor Evet yani bize yardım eden seni tetikleyen bir travm mutlaka var bir etkilendiğin bir şey mutlaka var ama onu artık senden çıkıp ortak bir alana getirirken dünyadaki yerini konumlaması doğru yapmak ve kalbinden çıkanla aklındakini buluşturmanın neden filmimi çekemiyorum diyenlere Yarından itibaren ne yapmalarını önerirsin neden filmini çekemiyorsun söyleyeyim bence yeteri
kadar düşünmüyorsun ve çözüm odaklı değilsin derim o zaman sorarım ona çözüm odaklı olman için ne mümkün filmini Çekmen için ne mümkün Yani önce iyi bir Hikayen var mı iyi bir Hikayen var mı arkadaşım iyi bir Hikayen varsa Bununla ilgili işte adım adım Ne yapman gerekiyor yani Nereye başvurmanız adımlar atman gerekiyor Bununla ilgili eğitimlerin var mı Bununla ilgili donanımın var mı hepsine bakmak gerekiyor sabır önemli yani o Hikayem iyi bir hikayem var Hemen bir yapın kesinlikle Yani ben şunu şunu Zaten şöyle Bana bazen geliyor Gencecik
arkadaşlar işte senaryom burada e E ben bilmem nerelere başvuracağım Ee bana önce kast yapar mısınız ne zaman çekeceksin işte bir ay sonra ya nöbetçi eczane miyim ben taksi durağı mıyım yani Yani bir ayda senin senaryonu okuyacak seni değerlendirecek bir yere Sen daha önce git şeyini bul yani hangi kanalda kanal mı bu dijital platform mu neresi ne yapıyorsun Nereye yapıyorsun Sinemaya mı yapıyorsun Senin önce bir final Ondan sonraki oyuncular zaten Buna göre gelir Yani bir küye hazırlıyorum ben oyuncuya diyorum ki yönetmen bu işte
yayın tarihi bu yayınlanacak alan bu yapımcı bu Tab ki Tabii ki bir tarif veriyorum bir küye veriyorum o künyeyi önce senin bilmen gerekiyor o künyeyi önce senin bilmen gereki İşte aslında filmim geldi çekeceğim diye bir şey var ya hani orada ş şey de var mesela Engel diye görünen pek çok şeyin engel olmadığını Sonuçta Mesela bana getireceğinin noktanın önce gideceği noktalar var yani yazdım hikayeyi hemen yapımcı bulayım değil O arada ciddi bir yol var o yolun bulunması gerekiyor ya da yazdım hikayeyi Harika hanım oyuncu
bulsun o zaman yapımcı bulacağım bu da ikinci bir yol olmuş oluyor yani sonuçta Ben hikayemi yazdım ilk sorun şu bundan bir film olur mu hani bana o soruyla gelse ben orada diyeceğim ki bu bu bu bu bu git ama ben direkt filmini yapmak üzere geliyor herkes O da bir çare değil ben bu Podcast in adını düşünürken neden filmimi çekemiyorum Hayatımda en çok karşılaştığım sorulardan bir tanesi ama çeken de var Onlar da çok çalıştılar İşte o yüzden de biz bu podcasti yapalım Ve siz de onlardan ilham alın Evet peki harika şunu da biliyorum Sen
erişilebilir birisin ve insanlar her zaman üslup doğru olduğu sürece hikayeyi seversen ne kadar adanmış çalıştığını ve ne kadar çok insana Destek olduğunu biliyorum bundan sonra neler yapacaksın Bundan sonra umarım iyi film yapmaya devam ederim yani film yapmak benim için bambaşka bir şey eee Ben şu anda uluslararası Cast direktörleri yani casting Society of america’nın European bardayım Eee ve biz biliyorsun seneye artık Oscar akademi’de kast direktör 2025 itibaren de kast direktörlüğü ödülü de verilecek Eee ben o bta çalıştım ve
bu bende çok büyük bir motivasyon aşıladı Yani ben biraz daha bu boarda çalışmayı daha sinemanın faydalı olam Yani artık kendimi şey gibi görüyorum Hani Emekli olduktan sonra sosyal derneklerde çalışırsın ya emeklilik yok bizim işimizde Evet yani emeklilik değil ama ben biraz daha sosyal sinemanın sosyal bölümüyle Ç T dah ii En azından yapay Zek aktörlerin oynamaması için çabalamak istiyorum yani sinema devam etsin diye çabalamak istiyorum Bu European Board larda olmak akademinin boardlar anda olmak için e ne
yapabilirim oraya bakıyorum biraz daha oralarda yani onu yapmak istiyorum Bir de çok tatlı genç yapımcı arkadaşlarım oldu o arkadaşlarımın bir filmini yaptım ve küer yaptım O filmde bu çok hoşuma gitti Yani buradan biraz ilerlemek istiyorum ama tabii ki kas direktörlüğü ya oyuncu seçimini çok seviyorum Yani bunun üzerine tartışmak istemiyorum oyuncuları da seçmek istiyorum hala İyi iyi projelerde İyi yönetmenlerle daha uluslararası işler yapmak yeni kitap gelecek mi Evet adı da oyunculukta şifa healing in acting
İngilizcesi bir yandan aynı zamanda İngilizcesini de yazdıracağım ama işte titizlik ilk kitabı 6 yılda yazmıştım İşte bu da 8 yıl oldu yazmayalı E yani tabii ki 2 yıl bir düşündüm bu da bir 6 yılı geldi Yakın yakın gibi bir kaşınıyorum Yani bu ara bir de anılarımı yazayım diyorum ha Evet o başka bir şey işte anıları Ara ara buralarda böyle bir şey yapıyoruz Deşifre edeceğim çok insan var diye Peki E sana çok teşekkür ediyorum geldiğin için Çünkü seninle konuşmak Her zaman benim için çok güzel hem çok Eee aynı
şeyleri yaşıyoruz Eee birbirimizin bir telefon uzağında bilmek çok güzel Amin hep çok teşekkür ediyorum ben çok teşekkür ederim Çok keyif aldım