Skip to main content
Merhaba Neden filmimi çekemiyorum Podcast inin bugünkü konuğu Ali Kemal Güven Hoş geldin Ali Kemal Hoş bulduk benim için çok değerli Çünkü 2010 yılında yapım labı açtığım zaman bir numaralı kayıt yaptıran İnsansın 2 numara da Seda özkaraca yani yapımcı Evet Eee ve aşağı yukarı da tam 14 sene oluyor Temmuz ayında açılmıştı yapım Lab Bugün de bu kaydı yaptığımız günde Temmuza geldiğine göre çok müthiş bir yıl dönümü Benim için de bir gurur Çünkü 14 yıl sonra bir profesyonelleşmek ve onun yolculuğuna
tanık olmak senin yolculuğun çok Uzunca bir zamandır aşağı yukarı 14 yıldır tanıklığını yapıyorum Dolayısıyla benim için ayrı bir heyecanı var bugün Tabii ki yapımcının konuğu olacak dolay dolaysıyla birbirinizle bağımsız sorular soracağım birbirinizle ilgili O da ilginç olacak aslında dinleyenler için evet Eee Ali Kemal Hemen ben bir başlıyorum İzmir’de doğdun İzmirlisin Evet İzmirliyim sonra liseyi İzmir’de bitiriyorsun Evet sonra ben benim seni tanıdığım yıllar long İsland Üniversitesi Medya sanatları bölümüne
gidiyorsun şimdi sinemay okumak Fikri bir İzmir çok güzel bir şehir çok da bence Türkiye’de film dünyasına çok önemli insanlar katan bir coğrafya Her anlamda sanat dünyasına Sen de onlardan birisin Hani Suyundan mı havasından mı bilmiyorum Nasıl başladı yani nasıl bir çocuklukta nelere meraklıydım ve sinema okumaya karar verip Amerika’ya gitme kararını nasıl aldın Aslında öyle çok sanatla ilgili bir aileden Gelmiyorum ben ama filmi çok seven bir aileden geliyorum benim çocukluk zamanımda İzmir’de işte Şan Sineması Sena sineması
işte İzmir sineması çok büyük sinemalar vardı ve Hani sinemaya gitmek bugünkü gibi bir Hani alışveriş merkezinin içindeki bir salona girmek gibi değildi bir ritüeldir yani kırmızı büyük merdivenler var vardı biletler fiş şeklinde değildi bilet kesilirdi yani hakikaten bir Opera izler mii içesine bir Büyülü Bir ritüeldir o zamanlarda da aslında Hem annem hem babam çok seviyordu sinemayı ve biz her filme gidiyorduk ailece bir şekilde herhalde Oradan Kanıma girdi diye düşünüyorum Çünkü mesela her zaman Çocukluğumda çok
fazla vhs film vardı evde her zaman böyle bir film izlenirdi Belki oradan Kanıma girmiştir diye düşünüyorum ama hani Lisede Bir gün bir kamera aldım Eee ve Hani arkadaşlarımı da oynatarak Böyle kısa filmler çekmeye başladım ilk başta herkes böyle bir ne yapıyor bu çocuk gibi böyle bir Hani delirmişim gibi baktılar Hani yaşlarım Çünkü hiç öyle şeylerle ilgilenmiyordu Bir de o zaman bahsettiğim 90’lı yıllarda şey de yok ne derler kameralı telefonlar yok Herkes elinde öyle bir şey çektiği bir dönem de değil yani Sony HD kameraları alıyorduk
Oradan da aslında bir bu kısa filmleri kendi kendime yaparak lise bittikten sonra da aslında hani her zaman sinemacı olmak istediğim için ben aslında Bilgi Üniversitesi karşılaştırmalı edebiyat kazanmıştım iki senede gittim oraya Ondan sonra sonra dedim ki ben zaten hani Eee sinemacı olmak istiyorum Bu doğru bir tercih olmadı diyerek O zamanki dolar kurunun da böyle olmamasından fayda faydalanarak Amerika’ya gittim ve okudum aslında edebiyat yani karşılaştırmalı edebiyat Bence sinemacılar için çok değerli bir
bölüm ve Aslında sen aynı zamanda yazıyorsun çiziyorsun birazdan Hepsini konuşacağız Hani edebiyata meraklı mıydın okuldayken yani Çünkü sonuçta Biret birden bire izmir’dir de bunu destekliyor senin olarak bu büyük bir şans Peki Amerika’ya gidince nasıl bir deneyimdi senin için Amerika’ya gitmek İlk kez mi gittin yok çocukken yine bir gitmiştim birkaç kere Aşina olduğum bir yerde ama öğrenci olarak gitmek tek başına gitmek bir de dediğim gibi teknolojinin internetin ve Google Map yani Ben gittiğim zaman
Google Maps diye bir şey yoktu mesela yolumuzu düşünüyorum şu anda da Yolumuz nasıl buluyorduk acaba diye düşünüyorum yani GPS falan yoktu yani araba kiraladığımız ama bir şekilde Survive edebiliyorsun Onun da aslında şöyle iyi bir tarafı var orada o kadar tek başınasın ki öyle bir deneyimi bitirebildik sonra şey gibi geliyor insana artık Dünyanın her yerinde ben yaşarım Hani her şekilde bir şekilde Survive ederim duygusu geliyor ama karşılaştırma edebiyat okurken Ben bir tane her zaman edebiyata çok ilgiliyim
her zaman kitap okuyordum Çok sevdiğim bir şeydi Eee 17 yaşındayken bir roman yazdım işte gel buraya gel Ben bunu istiyorum Çünkü birazdan geleceğim bir şey var ama 17 yaşında bir roman yazıyorsun ve sonra ne yapıyorsun onu sonra o romanımı kolumun altına alarak İstanbul’a geldim Yayınevi Yayınevi gezdim Ben bir roman yazdım Tabii romanımın da çok iyi olduğuna da çok eminim Sonuçta gencim daha biraz da kusursuz bir roman yazdığıma aşırı Eminim tabii şu an asla öyle düşünmüyorum ama bir yandan da şey inatçıyım yani hani bir hedef koyuyorum
ve oradan gidiyorum en sona Epsilon Yayınları kitabı b bı o dönemde 2000 adet basıldı o bütün 2000 adet de bitti Aslında sonra bir ikinci baskı yapmadılar ama ben o kitabım basıldıktan Sonra birazcık Kendimi böyle Orhan Pamuk oldum Zannettim ve artık karşılaştırma edebiyata ihtiyacım yok benim ya sinemacılar yaptım zaten evet evet Hani o gençliğin getirdiği aptallık diyeceğim hala gençsin 38′ yani genç sayılırım Ay çok gençsin en güzel bence bir insanın en iyi üretimlerini yapacağı döneme geliyorsun ve de o zamana kadar da Elin
Kolun dolu yani yani bayağı bir şeyler biriktirdin Şimdi benim için ilginç olanı 2010’da seni tanıdığımda derse geldiniz Çok şey Seda’nın yapımcı olacağı hemen belli oluyordu Siz sanıyorum bir kursta tanışmışız onunla onu birazdan soracağım ama sen böyle inanılmaz bir proje Bankası gibiydin tiyatro oyunları kitaplar senaryolar çekilmiş deneme filmleri Yani denemekten hiç yorulmayan bir yanın vardı Bu da benim için çok etkileyici bir şeydi yani mutlaka yapet Bir de aslında iletişim Yani gidip insanların o dönem kapısını
çalıp ben böyleyim filan diyordun şimdi hem İzmir’den geliyorsun hem İstanbul hem Amerika hem vesaire ama o yarattığın şeyi ortaya koymak için de büyük bir çaba gösteriyorsun Evet evet o enerjini nasıl buluyordu ya o enerji Aslında hala daha var olan bir enerji Evet hiç bitmedi sende Bitmesin zaten İnşallah yani bu sinema hani böyle Çok klişe bir şey olacak ama öyle bir aşk ki öyle bir insanın içinde bir ateş ki yani Zaten bana mı söylüyorsun doğru doğru sizden daha bunu hiç kimse bilemez şey gibi y Hayat damarı gibi olmazsa yaşayamam
noktasında oluyor özellikle ilk başladığım zamanlar için söylüyorum Yani bu olmak zorunda yani ben O bahsettiğim liseli lise zamanında arkadaşlarımla çektiğim filmlerde de Yıldız Kenter’in numarasını bulup İzmir’den Yıldız kenter’i arayıp filmimde de oynamaya razı edip Aslında Ondan sonra da bir şekilde benim hani gençliğimden ötürü de o filmi çekemedim kısa film olacaktı ama bir şekilde de insan insanları bir noktaya getirebiliyorsunuz hem seni süreç odaklı ama fazla sayıda hedefleri var gibi bir not var o da
şuradan gelmiş Hatırlarsan ben İlk derslerde Hedef amaç onların farkını anlatıyorum Hani hedefi ne dediğimde herkes böyle Hedef amaç arasındayken Sen bir sürü hedefler saymaya başladın evet ve ben şey dedim işte Sonra bir projenin gelişme zamanı o zamanlar diyordum ki 6 Ayla 2 sene arası şimdi 18 ay falan diyorum artık çünkü bazı şeyler de değişti Tabii 14 senede Hocam ben bunlar için ik nasıl bekleyeceğim dediğini hatırlıyorum ama sonra çok güzel adımlar attın yani burada mesela hani mülti disiplin ya da trans Medya diyeceğim
mesela Fatima nın erkeklerini Gittin devlet tiyatrosuna verdin yazdığın bir oyun mesela hani nasıl oturdun oyunu yazdın sonra Gittin devlet tiyatrosuna mı başvurdun nasıl yaptın o işi Aslında Devlet Tiyatrosu tamamen e şans sesi Bir Minik şans eseri gelişen bir durum oldu orada şöyle bir şey oldu ben onu işte oyun yarışmalarına O benim yazdığım oyundu gördüğüm her oyun yarışmasına gönderiyordum hiçbir yarışmayı da kazanamıyorsan ödül vermedik ama çok güzel bir oyun Bunu biz alalım mutlaka bir sabah beni arıyorlar ve Diyorlar ki biz böyle böyle
bir oyun okuduk Aslında oradaki Bence anahtar şey şu ben yolladığım yarışmalardan hiçbir şey alamayarak elim boş döndüğüm zamanlarda yani işte seçilen oyunlar basılıyordu önü çıkmış oluyordu işte yani şimdi o noktada vazgeçse eydim devlet tiyatrosuna uzanan bir yolculuk olmayacaktı Yani birazcık devamlılık ve kendini objektif olarak kendine ve yeteneğine objektif olarak bakabilmek lazım Ee bu en önemli şey yani yaratma cesareti yapıyorsun ama daha önemli bir şey var gördüğüm ortaya koyma cesaretin çok güçlü yani ortaya
koyuyorsun sonucu da kucaklı musun aslında öyle ya da böyle kucaklı olun Mesela ben şunu söylüyorum İlk projeniz le dünyaları değiştirmeyecek siniz ama bir adım ilerleyeceksiniz HP karşıya gidecek geri gelecek gidecek Gelecek Böyle bir hayat Dolayısıyla bu bence gerçekten önemli bir adım Çünkü artık yazar olarak Üstelik bir oyun yazarı olarak kendini kurumsallaştırılması evliliği var bu kısa filmi yapmaya karar verdi ve ve Eee Aslında orada da çok değerli oyuncularla çalıştın ve koca bir Prodüksiyon yaptın yani Ben hatırlıyorum
büyük adada yerler tutuldu prodüksiyonlar nasıl finanse ettin bunu Seda la Nasıl yaptınız Seda’ya da soracağım Ayrıca asa Aslında bizim şöyle bir şansımız vardı tabii ki de kültür Bakanlığından ufak bir para aldık ufak kendi cebimizden paralar koyduk ama bizim kısa film yaptığımız dönemin şöyle de bir iyi tarafı vardı insanlar hala daha kısa filmcileri biraz daha destekliyor lardı biraz daha bazı şeyler kesinle olarak çözüyordu Şimdi mesela bazı kısa film bütçeleri duyuyorum aklım almıyor yani Neredeyse yarım
milyonlardan bahsediliyor Yani bir kısa film Tabii ki de hani ne hayat şartları var İnsanların para kazanması gerek ama ticari dönüşü olmayan hiçbir şey tabii ki ama onun biraz daha farklı şartlarda yapılması gereken Kesinlikle öyle yani yeni seslerin çıkabilmesi için Yani bizim o kısa film yaptığımız dönemde görüntü yönetmenleri aralarda böyle destek olsun diye mesela kısa filmlere geliyordu aynı şekilde Işık şefleri set Yani herkes bir şekilde bir yeni sesler çıksın diye böyle destekliyordu şimdi bakıyorum yine herkes Hani normal uzun
metraj gibi kaşe alıyor Mutlaka onlar da hakkıdır ama yeni soluklarını yeni insanların çıkabilmesi için ihtiyaç var Yani birazcık kısa filmde farklı bir bakış açısı getirmek gerekiyor Aslında ruhu iyi oluşturduğun zaman kendine güven yaptığın zaman desteklenebilir Çünkü orada da işte Meral Çetinkaya la çalıştın tabi se se aydın Allah rahmet eylesin o vardı Lale Belkız yani böyle inanılmaz kostümler dekorlar filan ama ben parayla yaratıcılığın çok denk düştüğünü düşünen birisi değilim kişisel olarak sen de orada o filmi gören Belki de milyonluk
bir film zannedeceği ama bunu da yıllar boyu yaptın o krediyle yaptın yani insanlarla konuşarak Hatta ben şeyi aradığımı hatırlıyorum filmin bir aşamasında kast için net Duru’yu aramıştım hatırlıyorum n net’i çok istemiştik çok İst istemiştik ve birdenbire siz çıktınız yaptınız bir sürü ödüller aldınız Evet ve derken e Aslında Duygu Asena’nın Aslında Özgürsün romanını geyne çektiniz Evet evet bayağı böyle işler ilerlemeye başladı ama benim için en mutlu olduğum an sizin çilingir Sofrası biraz noray çok detaylı
gireceğim çünkü çilingir Sofrası Benim birkaç kez üst üste seyrettiğim ve çok beğendiğim çok değerli bir iş Onun için tekrar Seni kutluyorum bunu sizen duymak Yok çok güzel Teşekkür Ed Gani seni de Seda’yı da tabii ki Ama şunu söyleyeceğim burada en önemli bu Podcast Adını da veren Hani neden filmimi çekemiyorum dediği isyanların hangi aşamada oluyordu bu süreçlerde ya aslında şöyle Bizim bence tabii Seda da geldiği zaman kendi anlatır bizim Seda ile en sağlam özelliklerimizden bir tanesi bir durumla karşılaştığımızda O
durum yani bir sorunla karşılaştığımızda o sorunla uzun uzun yaşamak yerine onu bir süre bir gün 24 saati geçmeyecek şekilde o sorunu kabul edip sonra bir çözüm üretip yeni duruma göre şekillenmek Aslında çilingir Sofrası şöyle başladı Biz Antalya film Forum diz pitching Platformu açmıştı ve Ben büyük bütçeli bir queer başka bir şey yazmıştım dizi İstanbul’un erkekleri diye onu oraya göndermiştik işte ödül aldık Beta filmden jüri özel ödül aldık falan filan ben pandemi dönemi olduğu için hatta online olmuştu o ve sonra ben
tabii şey zannettim biraz daha Naif zamanlarımı zannediyorum ki Bütün Türkiye’deki dijital platformlar beni arayacak ve Hani Hadi İstanbul’un erkeklerini yapalım Diyecek gibi şey Hayaller kur ö Beta filmler ödül jüri Öz ödülü aldık falan filan Tabii ki de böyle olmadı ama şimdi bizim e witchcraft fil films olarak anlatmak istediğimiz temelde kadın ve kuir hikayeleri sonra Seda la oturduğumuz zaman karşılıklı Peki biz böyle bir kuir hikaye anlatmak istiyoruz Nasıl yapacağız buna kafa yörü belki İstanbul’un erkekleri kadar büyük bir
proje yapamayız ama daha küçük bütçeli bir İstanbul’un erkeklerine kardeş proje yaratalım dedik Sonra ben çekildim ve Aslında çilingir sofrasını o şekilde yaratmış oldum yani produc Action friendly neredeyse tek mekanda geçen diyaloğa dayalı ama bir sinematografisi de olacak olan böyle bir şey planladım Seda da bunu anlattığım zaman tamam bunu çekeceğiz dedi Tabii Seda da hem seninle çalışırken hem başka setlerde çok deneyim sahibi oldu karakter yapısı olarak da benim Yeni Kuşak yapımcılardan çok desteklediğim ve beğendiğim bir
yapımcı Yani bütün tarzını Geçenlerde bana bir pitching kaydını yolladı hayran oldum bayıldım Yani şunu sormak istiyorum şimdi orada müthiş bir şey vardı aslında bütün bütün o deneyimler Bence çilingir sofrasının bu kadar iyi olmasını hazırlayan nedenlerden biriydi bunlardan bir tanesini Ben aslında yazman oyun yazman diyalog yazan Çünkü diyalogların çok üstüne gidilen bir şey fakat çok ince bir matematiği var filmin o matematik çok iyi kurulmuştu Aslında her türlü deneyimin yapacağın işe bir faydası var yani sen işte ne bileyim
2011’de çilingir sofrasını yapmak ister miydin isterdin ama böyle mi olurdu asla böyle olmazdı bütün o deneyimler yani kitap yazmaktan işte tiyatro yazmak tiyatro yönetmek iyi kötü kısa filmler yapmak iyi kötü deneyimler Daha sonrasında işte ana akım yapım şirketlerinde senaryo ekiplerinde çalışmak bütün o aslında ben çok erken başladığım için yani hani neredeyse üniversiteyle paralel şekilde Aslında çalışmaya başladım üretmeye başladım gibi bir şey oldu o yüzden de bütün onların Aslında toplamı bir şekilde
çilingir sofrasına yansıdı ama biz onu yaparken mesela onun şöyle bir büyüsü oldu Biz onu çok beklentisiz yaptık Çünkü etrafımızda o kadar çok negatif ses vardı ki içeriğinden ötürü yani düşünüyoruz da şimdi sedal bir kişi de demedi ki ya Evet olur ya o kadar çok negatif şey duyduk ki filmin geleceğiyle alakalı ve şey noktasında yaptık tamam ya o en kötü YouTube’a koyarız Tabii tabii ama zaten bunu ben biliyorsun ki Lola ve B kit’i 1999 yılında yapmış bir yapımcı olarak bazen görüyorum ki hiçbir şeyin çok da değişmediğini Yani bu
dünyada ve hatta Hani seni daha başla larken genellikle de insanlara diyorum ki Yeni Kuşak arkadaşlara yani o kıstaslara girmeyin Sizinki başka bir şey hani hemen fikrin değiştirme Yani tam da buna çok iyi bir örnek Bu arada sana şunu sormak istiyorum sen ben seni tanıdığımda öğrenciydim e Amerika’dan gidiyordun geliyordun filan peki burada sektörde e nerelerde çalıştın çalıştın mı Yoksa kendin yapa yapa mı öğrendin nasıl geldi bu iş Aslında şöyle oldu bana sektörde ilk profesyonel işimi veren çağırmak harika Eee Az önce
bahsettiğimiz Cahide dev Kuş’un açık evliliği kısa filmini izledi o zaman onun çektiği sinema filminde oynayan ve aynı zamanda Cahide’nin açık evliliğinde oynayan Sevil akı vardı oyuncu Sevil akı Evet arkadaşım Ona da selam olsun Ev Evet selam olsun çok severim Sevil de Sevil işte ona filmi izletti bir araya geldik izledik ve dedi ki Okey güzel Amerika’dan da yeni dönmüşsün O Amerika Rüzgarı da biraz hissediliyor filminde Ama senin şimdi burayı anlaman ve buraya film üretmeyi deneyimlemiş yazıyordu Gülizar diye Gülizar’ın
ekibine aldı beni A ne güzel Evet Evet oradaki Junior yazar olarak başladım senaryo ekibinde ve oradan başlayarak Aslında hanii E ne bileyim işte Kıvanç Şah tutunun oynadığı Hadi be oğlum diye bir film vardı O filmin senaryo ekibinde çalıştım Ay yapımın bir dizisinde çalıştım böyle birazcık Aslında Yazım ekiplerinde çalıştım çal Peki ne hissettin orada çalışırken o enteresan bir deneyim Çünkü şunu soracağım Aslında sorum bu burada biz her şeyi konuşuyoruz iyi deneyimleri de konuşuyoruz Hayal kırıklığında çünkü Çünkü aslında biraz
kariyer hikayeleri konuşuyoruz burada şimdi Orada mesela öğrenmek her şeye deneyim diyoruz ama mesela hayal kırıklığı yaşadın mı o deneyimler sırasında Aslında Hayal kırıklıkları yaşadım tabii yani çok fazla yaşadım Hatta Hayal kırıklıkları yani o olmadan bir yere gidemiyoruz Çünkü olmadan şimdi Aslında o hayal kırıklıklarını yaşarken çok üzülüyordum Tabii Eee bayağı üzülüyordum ama şimdi geriye dönüp bakıyorum birazcık da benim tecrübelerim Başka insanlara göre sert geçmiş Yani benim tecrübe ettiğim Tabii ki de çok
iyi tecrübelerim de oldu hani iyi Ah ne çok iyi andığım birlikte çalıştığım insanlar da oldu böyle anarken fenalık geçirdiğim insanlar da oldu ama bunların hepsinin bir faydası var Aslına bakarsan tabii tabii bir nedeni var bir nedeni var ve onlardan geçmeden de bir olgunluk da gelmiyor aslında insana hala Bu yaşımda hayal kırıkları veya şaşırmaları ve Diyorum ki hani kendime şaşırmıyorum çünkü başka türlü de olmuyor demek ki duygularım hala çok güçlü bizi de biz yapan o dipsiz kuyulardaki duygularla bir yüzleştiğim zaman sanıyorum o başka
şeyleri çok daha geliştiriyor bir nedeni var diyorsun ve Benim bir lafım vardır Ben bütün Hayal kırıklara hep teşekkür ediyorum yani İyi ki diyorum İyi ki bunu yaşadım Çok ağır bedelleri olabiliyor Maddi manevi bedelleri olabiliyor ama iyi ki diyorsun Çünkü oradan bir yere geçebilme şansın oluyor Bir de siz şey anlamında istisna birisiniz yani yeni sektöre gelen gençlere bu kadar çok destek olmanız iletişimde olmanız akıl vermeniz onları kabul etmeniz eğitmeniz şimdi herkes böyle değil genelde benim tecrübelerime Herkes çok kapalı yeni
insanlara ve hiç kimse içeriye yeni insan almak istemiyor herkes hani sadece kendi var olmak istiyor ama aslında ben hep şey örneğini veriyorum yani Sezen Aksu diye bir gerçek var bir sürü insan el verdi ama Sezen Aksu’dan hiçbir şey kaybetmedi tam tersine büyüdü Hatta Eee Bu benim kendi bakış açımdan baktığımda Başka türlüsü de gelmiyor çünkü bu bir Devri daip hepimiz o yolları geçiyoruz Ben aynı sıkıntıları e sektöre girdiğim zaman e özellikle sinema sektörüne girdiğim zaman yaşadığım için buna bir karar vermiştim ve 2010’da da bunu e
başlatmış oldum Dolayısıyla hayal kırıklığı olacak reddedil mesela reddedildiğin zaman Ne hissediyorsun ya da yaptığın bir şey beğenilmediği zaman Ne hissediyorsun Eee şöyle eğer ki o yaptığım şeye güvendiysem ve Evet elimden gelenin en iyisini yapabildim ve ben bundan eminim diyorsam beğenilip beğenilmemesi çok takılmıyorum Çünkü orada Emin şeyinde oluyorum ama başka başka etkenlerden ve faktörlerden dolayı istediğim yapamadı İsam ah vah diyorum Tabii ki reddedilmekle ilgili Ben e reddedilmeyi seviyorum Bunu şu anlamda
söylüyorum şimdi genelde Hani sektörden konuştuğumuz için bizim sektörde bir şeyi kabul etmemek ya da reddetmek sessizliğe gömülmek eşittir sessizliğe gömülmek Halbuki ben birisinden Hayır çok teşekkür ederim Bunu yapmak istemiyorum Çünkü ya da çünkü sen de gerek yok O benim için büyük bir nezaket Hatta böyle öyle güzel bir şey teklif ediyorsunuz mesela Redd ediliyorsunuz Hayır diyorlar A ne güzel diyorum ama karşılık alamadığım zaman sessizliğe gömüldüğü zaman karşı taraf onu şey buluyorum unprofessional buluyorum yani
o Evet hem profesyonel değil Hem de kaçak güreşmek birazcık Aslında birbirimize duygularımızı açık bir şekilde Yani bir iyi şeyi paylaşmak kadar iyi olmayan bir şey de paylaşma hakkımız her zaman için var Önemli olan açık olmak o anda belki insanın hoşuna gitmeyecek ama sonradan anlayacaktır bundan sonraki sorum da zaten ona çok bağlı geldi hayır deme konusunda sorunların var mı geç mi öğrendin Sen de ben biraz az geç öğrendim aslında bana faydas hala Öğrendin mi tam olarak güzel Ben geçenlerde seninle bir toplantıda e
bulundum ve Eee orada Tabii ki başka bir gözle de değerlendirdim ve çok iyi buldum Çok iyi net kararlı bir şekilde gördüm seni tebrik ediyorum söyle ne yapması lazım insanların Ya ben eskiden Hayır diyemiyordu bazen iç sesim bana Mesela diyelim ki bir iş geliyordu onu yapmamam gerektiğini biliyordum ama Hayır diyemiyordu şimdi mesela artık ben B hayır demek de lazım Yani bazen çok pırıltılı ve hayırlı gibi duran bir şey Sizin için çok hayırsız olabilir o yüzden de hayır demek iyi bir şey bence İnsanların ve her şey de evet dememek
gerekiyor her işi de yapamayız Yani aslında sınırlarını bilmen gerekiyor Yani senin sınırların kırmızı çizgin neresi benim kırmızı çizgim neresi Nerede birbirimizi tolore edebiliriz edemeyiz yani o ortak alanımızı iyi seçmem bütün ilişkilerde öyle bence Kesinlikle burada sana şeyi soracağım tekrar eee gördüğüm E ailen destekledi vesaire senin filmlerini izlediler mi izledikleri zaman ne yaptılar ya benim annem annemden bahsedebilirim Annemin en sevdiği işim Aslında Özgürsün Bir Kadın İşi olduğu için işte şehirde şık
kadınlar geziniyor Tabii canım harika Ben de onun çok beğenmiştim zaten annenle ben aynı yaşta değil miyiz Siz daha genç gözüküyorsunuz bunu her seferinde söylüyorum boş ver yaş kız böyle Evet aynen e Vallahi yani O mesela hep şey diyor ya şöyle güzel bir aşk filmi mi çeksem falan diyor ya ona çilingir Sofrası falan çok bir şey ifade etmiyor Aslına bakarsan ama beğeniyor Tabii mutlaka hatırladığım anneannen çok önemli figürdür senin hayatında Anneannem benim için çok çok önemliydi Anneannem Çünkü aslında Mesela ben
sanatı çok seven bir aileden gelmiyorum derken aslında orada anneannemi atladım Anneannem çok severdi biz onunla oyunlara giderdik müzikallere giderdik tiyatroyu çok severdi İstanbul’a gelirdik İzmir’den işte Yıldız Kenter oyunu seyrederdik birlikte dönerdik falan böyle hakikaten Hani okumaya izlemeye çok meraklı Kosa dalı Benim anneannem Kosa dalıydı Allah rahmet eylesin Evet oradan İzmir’e gelmişler çok severdi yani o Cahide deve kuşunun açık krini izleyip anlayabildiği artık daha sonraki şeyleri
anlayamadı maalesef Çünkü 14 yıl önce bana ilk geldiğinde birtakım yazdıklarında çizdiklerini de görsellerinde Anneannenin etkisini ben çok görüyordum Aslında ve bunu konuşmuştuk anneanneler kıymetlidir güzel bir yerden senin yaptıklarını görüyordur em İnşallah inşallah Peki biraz da şun Geleceğim şimdi siz aslında bir taraftan da Seda la iki arkadaş olarak geldiniz İki Kafadar bizim atölyeye rolleriniz çok netti Sen yazar ve yönetmen o yapımcı yani Seda’dan Hiç ben de şu filmi çekeyim duymadım senden de bu filmi yapayım duymadım ama 14 yıl
önceydi yani İkiniz de çok daha gençsiz ve gelişiyordu öğreniyordu ve Birbirinize daha çok tutundun çok güzel kurumsal bir yapı yarattınız Şimdi burada sana aslında bu yapımcı yönetmen ilişkisi ve çok da iyi Ar şın Tab Ama bu ikisinin sınırları zaman zaman birbirine girebilir sıkıntı olabilir Sizde nasıl işliyor buet Ya aslında bizde bize çok şaşırıyorlar nasıl İşte bu kadar yıldır hem arkadaşlığınız zedeleniyor Aynen vuralım arkadaşlığınız Çünkü biz onu Aslında daha çocuktuk tanıştığımızda neredeyse o gün yani O andan itibaren
[Müzik] ayırabilmek çok saygı duyduk Tabii ki de anlaşamadığımız çok anlar oldu ama çok fazla kötü gün de paylaştık çok fazla Red paylaştık çok fazla projeye Hayır denmesini paylaştık işte ya olmayacak mı acaba dediğimiz anlarda ya da kötü bir toplantıdan çıktığımızda mesela hep korkunç bir toplantıdan çık diyelim ki ya adama ben bir sürü hikaye anlatıyorum adam geç diyor beni dinlemiyor telefonuyla oynuyor falan ama ben inatla anlatmaya devam ediyorum y Bundan yıllar önceden bahsediyorum çıkıyoruz mesela Krizantem sokaktaydı hatta hiç
unutmuyorum Her gittiğimde de bu anı geliyor aklıma Seda böyle omzu dokunup iyi toplantıyı ya dedi mesela aslında kötü bir toplantıyı ama bir şekilde o Evet o motivasyonu vermek Ama bu şey demek değil yani buralarda eksiğiz buralarda iyiyiz yani her zaman objektif baktık kendimize mesela kendimizi O da ben de kendimize karşı çok acımasızı Aslında ve işlerimize karşı birbirinize karşı acımasız eleştiri yapıyor musunuz E hiç acımasız eleştiri yapmıyoruz ama net eleştiriler yapıyoruz yani acımasız derken E biraz şimdi netlik de bazen
acımasız gibi algılanır ya sizin net mesela Seda Ben buradaki ekibi Hiç Sevmedim Bir daha bunlarla çalışmak istemiyorum dediğin oluyor mu Tabii tabii onun da bana dediği oluyor benim de ona dediğim oluyor Ama genelde biz ilk Tanıştığımız günden itibaren birçok kararı ortak aldığımız için bir şey kötü çıktı ya bir durum kötü çıktığı zaman o artık Ortaklaşa bir karar olmuş oluyor Evet aslında yani çok eskiye gideceğim ama yapımcıyla yönetmenin kesişen kümelerinde yazarın yönetmenin e ortak alanı ve o anayasayı diyeyim Evet
kurduktan sonra zaten yürüyor yani benim için şu enteresan Hani şimdi uzun Ben de çalıştığım insanlarla uzun süreli çalışan bir insanım ama orada o dengeleri kurmak Ama belli bir yaş vesaire Şimdi siz bunu çok genç yaşta başladığınız için merak ediyorum Peki Eee mesela proje öncelikleri konusunda Mesela sen ona bunu önce çekeceğiz Ne yaparsan yap Ben bunu önce istiyorum diyor musun yoksa Seda’nın sana getirdiği Çünkü siz birkaç projeyi aynı anda yürütüyorsunuz duruma göre birlikte bir strateji mi geliştiri musunuz Aslında birlikte bir
strateji geliştiriyoruz hiçbir zaman şey olmuyor yani Ne o bana ne ben ona İlk önce bunu yapacağız ondan sonra bunu yapacağız gibi bir şey demiyoruz hep aslında bir şekilde bir ortaklaşa o yolculuk devam ediyor evet evet bir şekilde ortaklaşa kararı veriliyor aslında ama mesela birbirimize şu şeylere saygı duyuyoruz Eğer Seda bana işte Mesela bu diziyi 88,5 Haftada 8 bölümü 8,5 haftada çekeceksin diyorsa ben onu 8,5 hafta artı bir gün yapmıyorum mesela onu o sürede çekiyorum çünkü biliyorum ki O bana onu söylüyorsa
Onun bir sebebi var hani ya Ya da ben ondan mesela ya Seda ben bu görüntü yönetmeniyle çalışmak istiyorum diyorsam Seda biliyor ki o görüntü yönetmeniyle gerçekten çalışmamız gerek O da mutlaka onun olması için uğraşıyor Ya birbirimizin Aslında isteklerinin hep manasız olmadığının farkındayız ve bir sebebi olduğunun farkındayız karşılıklı hep Onlara saygı duyarak Ama tabii ki de takıştı zamanlar olmuyor mutlaka oluyor zaten olmazsa ilişkiniz Gerçek değil anlamına gelir Evet yani ama günün sonunda her zaman şey artık aile gibi
aile gibiyiz aileyiz yani witchcraft Ailesi gibi bir şey oldunuz witchcraft sizin ortak şirketiniz ve orada çok güzel e gerçekleştirmek istediğiniz projeler varet Evet adını perian maden koydu bu arada Evet onu on concentration is witchcraft demişti bir gün Ondan sonra konsantrasyon şeydir witchcraft diye biz dedik ki Evet ya hani hatta bizim ilk derse hiç unutamadığımız bir Sizin lafınız var lazer gücünü tek yöne gitmesinden alır diye Bu ilk ilk derste öyle bir ev Biz bunu Evet farkı farkı bir i yapıyoruz ama lazer tek yö gidece
ve bütün o işleri nasıl aynı potada eritip tek yöne doğru ilerletecek lazerin en önemli gücünü Ama siz bir arada olarak yapıyorsunuz yani İkiniz de o witchcraft olan vermiş olduğunuz o enerji o adanmışlık çok önemli Peki witchcraft başka yönetmenlerin de filmleri olacak mı uzun vadede düşünüyor musunuz istiyoruz istiyoruz biz yani bunu kesinlikle istiyoruz Şimdi şu anda daha Butik ş çok Evet ve çok güzel şeyler de yapacaksınız biliyorum ben biraz olduğu zaman duyulur İnş siz biliyorsunuz zaten Aynen öyle Eee şimdi
birazcık daha İlerleyen zamanlarda Aslında şimdiden konuştuğumuz şeyler var yani sadece ben yazayım yönete gibi bir şeyimiz yok aslında biraz böyle ama onlarda da şimdi bizimkisi çok uzun süreli ve çok grift ve çok şey sağlam bir ortaklık şimdi bu ortaklığın içine yeni birisiyle yeni bir ortaklık yapmak için çok emin olmamız lazım Çok kolay olmuyor işler yani deneyim konuşuyor zaman eğer öyle bir şey olursa oluyordur yani o biraz akışa bırakmak diye bir tabir var ya şimdi öyle gitmesi gerekiyor çilingir Sofrası hakikaten 2021 yılının benim
için en iyi Hatta şöyle söyleyeyim hiç e kulaklarını çınlat buradan onu da konuk alacağım inşallah Burak Göral la Biz Adana festivalinde karşılaştık ve Burak dedi ki Zeynep Bravo yani çocuklar çok güzel bir şey yapmış dedi ben filmin gösterimini kaçırmıştım Evet Evet iki gün için gelmiştim bir work şopa Sağ olun sonra sizin sayi izledim filmi ve çok çok beğendim Şimdi orada Barış gönenen Ahmet Rıfat şungar Ecrin Bolkar Adnan Devran Gülhan Kadim Evet bu oyunulan beş kişi var E ve Bir Meyhanede çekiyorsunuz toplam ne kadar zamanda
çektiniz bu filmi beş gecede çektim beş gecede çektiniz ve bir saatlik bir film Evet tam bir saatlik Evet aslında süresi de bana çok yani öyle bir şey için ne uzatmak ne daha kesmek çok ideal gelmişti Şimdi o beş gece girip yapmak senin üzerinde Hani masa başı çalışmala çok mu Detay çalıştın oyuncularına nasıl çalıştın biraz da onu konuşmak istiyorum Eee şöyle masa başı çalışması ön hazırlığı çok uzun tuttum ve hani en önemli konu değil mi Evet yani teknik ekibimle kare kare ne çekeceğimiz biliyorduk biliyorlardı ben ne
çekeceğimi biliyordum orada hiçbir teknik aksaklığa mal yi verilmemesi gerekiyordu kesinlikle 5 gecemiz vardı ama o 5 gece de şöyle 5 geceydi saat 99’da mı Ne 10’da mı ya o civarlarda hesaplar toplanıyordu Haydi ışık kuruluyordu falan filan yani Happy topu bizde kalıyordu 3-4 saat O yüzden tekniğin çok hazır olması gerekiyordu oyuncu konusunda da sadece bir Cold Reading yaptım onlarla hani kimyaları var mı yok mu anlamak için soğuk okuma Evet soğuk okuma yaptım hiçbir şekilde hani şey bir oyunculuk duymak
istemediğimi söyledim sadece bir Evet orada bıraktım ve zaten hani uzun yıllardır bir araya gelmeyen iki kişiyi oynayacak lardı Bir de kronolojik çektim Ben o işi O yüzden böyle birbirlerinin seslerine birbirlerinin tepkilerine Alışık olmasınlar istedim yani böyle bir yabancılık duygusu olsun karşılıklı istedim Bir de sadece diyaloğa dayalı bir şey olduğu için çok prova edildiğinde bir anda tiyatral bir şey de dönüşebilirdi o yüzden de onları hiç bir araya getirmedim hiç prova yapmadım İkisi de son derece gergindi o yüzden
sadece karakterlerini konuştuk ve karakterlerinin kim olduğunu bilerek oturdular o masaya ama hakikaten de böyle bir şey başlıyorlar birbirlerine böyle bir gergin böyle ne diyor falan hani böyle bir ondan sonra da zaman aktıkça da ısınıyorlar aslında istediğim o oydu Peki diyalogları hazır verdin ve ezberledin Evet yani orada Mesela hadi bıraktım Ak akıtıyorum yapmadın her Hiçbir şey şansa bırakılmadı Hiçbir şey şansa bırakılmadı Hatta Barış’la Her gittiğimiz q&a de Barış’a gelen soru şu işte doğaçlama yaptınız mı Barış da her
seferinde diyor ki virgül bile doğaçlama değil yani o kadar Aslında her şey birebir yapıldı ki ama doğaçlama sanmaları insanların benim çok hoşuma gidiyor çünkü çok doğal geliyor onlara Evet Zaten bence filmin en önemli başarısı Yani bu zaten sinema kolektif bir sanat Yani senden bir şey çıkıyor ve paylaşarak herkesin emeğiyle yen bir şey bence orada herkes şahane bir iş çıkarmış tekrar kutluyorum ama ben başka bir şey istiyorum senden buradan onu bir şekilde çözelim Bence çingiz sofrasının senaryo kitabının çıkması lazım ya bunu
gerçekten bu çekimden önce konuşmadık ister inansın dinleyenler ister inanmasınlar ama öyle bir planımız var Bununla birlikte Seda’nın notları yani yapım notları Çünkü aslında neden filmimi çekemiyorum a bir cevap Aslında Siz o filminizi çekebilmek için uzun yıllar 10 yıl çalıştınız kısa filmler mutluluklar mutsuzluklar hayal kırıkları kabuller redler arayışların içerisinde bunu yaptınız bu da bence çok önemli bir şey bunu da buraya not atalım ilk burada mı duyurmuş olalım o zam duyurmuş olalım Vallahi benim içimden Ben bunu not
olarak almıştım e burada söylemiş olayım dedim Doğru evet evet yok öyle bir planımız var çünkü sen aynı zamanda yazarsın yazılmış bir oyunun var Eee Bence senaryolarının da yazılmış olması çok önemli ve Aslında tiyatro oyunu yazmak da bence senaryo yazarları için çok iyi bir egzersiz olduğunu düşünüyorum mesela biliyor musun Aşkar farhadi mesleği ilk başladığında radyo tiyatrosu yazarmış ve o çok tabii onun için de şimdi Hani diyaloglar şunlar bunların neden yani o o bambaşka bir şey alıp yoruyor şunu soracağım nelerden
ilham alıyorsun yani sinemaya tutkunun nelerden ilham alıyorsun ve sorunun ikinci bölümü de neler izliyorsun aslında senin çok etkilendiğin dönemler var Eee biraz onlardan da konuşmak istiyorum yani ilham aldığın yerleri az biliyorum ama biraz dinleyiciler de alsınlar Ya ben aslında Tabii Eee DVD döneminden geldiğim için daha netflix’in olmadığı bir er Ç geldiğim için o kadar çok o DVD’leri almak benim için oyuncak almak yerine DVD ya da VCD işte vhs almak vardı hani filmlerden Tabii ki çok etkileniyorum ama hani farklı
disiplinler arası işler yaptığım için ama hepsinin Aslında kökü bir şeye dayanıyor hikaye anlatmak yani sahnede filmde ya da işte kitap bir şekilde hikaye anlatmak yani hikaye anlatan herkes ve her Medya beni aslında bana ilham veriyor Yani bu bir istediğim reklam filmi de 90’larda Madonna’nın çektiği bir ppsi reklamı da bir anda bende bir ilham kaynağı olabilir okuduğum bir Virginia wolf kitabı da büyük bir ilham kaynağı olabilir çok farklı farklı her şeyden beslenmeye çalışıyorum sadece bir şeye kendimi
kısıtlamam çalışıyorum ya Bu şey gibi yani Mesela bazen dalga geçiyor arkadaşlarım benimle yani harika avcıyı da dinleyip Sürünüyorum diye efkarlanmak güzel Marina abramovich’in performansına gidip gözlerinin dolması da okey Yani farklı farklı her şeyden % y00 ben de Aynı fikirdeyim O yüzden çok anlaşıyoruz ama ben senin çok sıkı bir tiyatro izleyicisi olduğunu biliyorum hiç durmadan bütün oyunlara gidiyorsun izliyorsun konserlere gidiyorsun Bu da seni besliyor ve Aslında oyuncu tanıyorsun galiba değil mi Evet ben
aslında birazcık Hani kast ajanslarının bana sunduğu insanlardansın Evet bulmayı seviyorum oyunları takip etmek istiyorum Yeni insanlara yeni şanslar Yani mesela aslında Özgür sünde oynamış birçok insan aslında tiyatroda bilinen ve oynayan insanlar ama ilk kez bir dizide oynadılar Bu benim için önemli Mesela yani hani Yeni insanlar yeni soluklar yeni yüzler olmasına önem veriyorum ama hani Evet dediğiniz gibi canlı performans bana çok ilham veriyor veriyor yani Aslında her şeyi konuştuk ama benim her konuma Sorduğum bir şey
var biliyorum ki siz queer filmler yapıyorsunuz yapmaya devam edeceksiniz Tabii ki sinemada kadın rolleri işte kuir roller bir takım şey Erin Eee durumu hakkında ne düşünüyorsun Çünkü genel olarak bunu herkese söyleyeyim çünkü bu Bir de farkındalık ve ister istemez farkında olmadan hep ayı bazen aynı hikayelere doğru insanlar sürükleniyor Eee bu konuda ne düşünüyorsun Evet yani Zaten aslında Türkiye’de maalesef yılda kaç tane quir temalı filmden de geçtim kuir karakterlerin olduğu herhangi bir film izleyebiliyoruz Belki bir belki iki
zaten bunun Ekonomist de yaratılamıyor ekonomisi yaratılamıyor Çünkü fonlar zaten yok ülkemizde fon diye bir şey yok işte öteki başvuracağım mecralar belli oralardan alınabilecek alınamayacak şeyler belli yani bu bu birazcık Hani Türkiye’de neredeyse imkansız Kendi öz kaynaklarına Ancak ve ancak Yapabileceğin ya da yurt dışı ortaklıkları la hayata geçirebileceğin filmler ne düşünüyorum ümitliyim Aslında Tabii canım yani Yani Ümidim Var evet ümitliyim Mesela biz şimdi witchcraft olarak bir kısa filme destek verdik
Merhaba anne Benim adım Lulu diye İzmir kısa film festivalinde onlara şey vermiştik witchcraft ödülü vermiştik o film çekildi Şimdi biz sadece destek olduk on onlar kendileri yaptılar mesela orada da birir hikaye anlatılıyor Ben mesela o filmin o filmin yolculuğundan çok umutluyum yani yeni seslerin yeni insanların gelmesini umutluyum ama kadın ve kuir karakterlerin genel olarak kurban olarak gösterilmesinden şikayetçiyim diyeyim yani biraz daha Hani kurban rolünden çıkartılıp Hani Çünkü bir sürü hikaye var Ve bir sürü
durum var yeni hikayeler anlatılması yeni bakış açılarının gelmesi gerektiğini düşünüyorum y mutlu sonlar arıyorum bir birazcık bu tarz hikayelerde Senin o dünyanı çok hani iyi anlıyorum ve görüyorum Aslında filmlerinde de Eninde sonunda onu bir şekilde yaratıyorsun baktığın zaman Aslında sen de Prime time’a iş yapan bir yönetmen değilsin yani E biliyorsun ki Prime time’a Eğer iş yapmıyorsan fiyatlar değişir ekonomisi değişir o değişir bu değişir ama yılmı musun E ben de yıllar boyu oradan yürüyen bir
yapımcı olduğum için Dolayısıyla yılmamak lazım bu konuda ne nersin ya Mesela biz orada sizin işte yapım Lee geldiğimizde Lola ve Bild Kit anılarını anlatıyordun orada şöyle bir şey anlatmıştın istiklalde o bobini taşıyordum kendi elimle taşıyordum hani kimse taşımıyordu ben o filmleri taşıyordum bobinleri taşıyordum demiştiniz yani şimdi biz de zorlandık ama Sizler daha çok zorlandınız çok yani şöyle orada Hemen Lola ve Billy Kit’in Ben ortak yapımcısıyla çıkıp gidiyorlardı inanılmaz Eee istemiyorlardı sonra büyük
bir şans olmuştu o dönemki bütün yöneticilerine de selam olsun İstanbul film festivalinde halk ödülü aldı film ve Eee o zaman bir dağıtımcı telefon etti ve dedi ki Tamam gelin biz bunu işte Haziran ayında 8iz kopya yapalım Fakat o zaman şimdiki bilet sistemi yok bir şey yok a Tabii bambaşka bir dünya dönüyordu Ama büyük bir deneyimdi her şeyi çok adım adım öğrendim ama kolay değildi Eee şimdi de kolay değil değil ama o günlere göre biraz daha iletişim açık daha yatkın filan gibi diyebilirim tabiii Tabii Yani aslında o ben şeye çok
inanıyorum yani Mesela bana bir şekilde çilingir Sofrası bir ilk dedikleri zaman hep itiraz ediyorum ve bu filmleri anıyorum Yani aslında Tabii ki de bir ilk film asla değil ve bizden önce gelen birçok kuir temalı Türk sinemasında önemli film var ve o filmlerin açtığı yol sayesinde çilingir Sofrası var yani o filmleri bir anda bırakıp da işte bu bir ilk film Hayır hiçbir zaman öyle bir şey ben demedim diyene de zaten karşı çıkıyorum ama biz işte hani o yapım Lab eğitiminden geçtikten sonra o bütün bu sizden duyduğumuz Hani anekdotlar
hikayeler ve her şeyler o kadar çok kendimizi zora hazırladık ki bir nevi bir asker gibi bir şey olduk Yani o yüzden de oradan aldığımız güçle hiç vazgeçmedik harika çok seviniyorum bunları duydukça böyle bu da benim aslında benim için ödül bu şu an Bana bir ödül vermiş gibisin öyle söy Gerçekten de öyle hala Evim salonuma yapım la Cahide çerçeveli Duru kendi hayatımdan örnek verirsem 90’lı yılların ikinci yarısında sinema dünyasına giren biri olarak ne destek Ne o Ne bu yani e kadın sayısı çok çok az birkaç kişi var filan Şimdi o günlere
göre bakınca bazı şeyler değişiyor ama dünya da çok hızlı değişiyor bu dünyanın değişimine ayak uydurmak işte bir takım şeyleri yapmak ve benim için senin en önemli yanın Yani sen de e herkes şunu soruyor yapay zekalar ne yapacak Hayır o duygular hiçbir zaman bir şey olmayacak Tabii ki O yüzden de önemli Peki son sorum neden filmimi çekemiyorum diyenlere ne dersin yani ne derim aslında bir filmi bazen de çekememek iyi bir şey güzel harika bazen de çekememek iyi bir şey ben bazen Eskiden yaptığım işte filmlere bakıyorum Hani Tabii ki de
amatörüm ve öğrenciydim ama Aman Allah’ım diyorum ama yani şöyle onları da i ki yapmışım Çünkü yaparak öğrenilebilen bir şey yönetmen gerçekten maalesef Hani yaparak doğuştan bir Genius değilsen Orson wells değilsen yapar O da yaparak öğrenmiştir büyük ihtimalle bil Hani o çok gençken Hani sizin ki çektiği için bana hani doğuştan bir daha iyi gibi geliyor ama ben doğuştan daha iyi değilim yaparak öğrenmem gerekiyor o kötü kısa filmleri de yapmam gerekiyordu öğrencilik zamanındaki bahsediyorum Ama neden filmimi Çekemiyorum ya bence bu
devirde Ben filmimi çekemiyorum mu kabul etmiyorum Aslında işin şakası bir yana Çünkü gerçekten her türlü imkan var bir kere telefonlar var Telefon olduğu sürece iyi bir senaryo ve hikaye olduğu sürece iyi bir oyuncu olduğu sürece o filmin önü açıktır her zaman yani Bu devir bence tam tersine filmi her şekilde çekebilme Devri ve tabii başarı Hemen de gelmiyor yavaş yavaş deneyimleyecek mızda o kadar uzun yıllar ve o kadar büyük hayat Ama iyi ki de varlar Tabii canım öbür türlü de anlamı olmaz zaten Evet yani biraz sabır biraz çalışma ve Birazcık da
kendine inanma ama kendini de bilme bunu patas şey anlam değik ya da güçlü yanlarını iyi tanımak fırsatlarını bilmek tehditlerini bilmek yani çok önemli bir şey bütün hepsi bir matematiksel hesap gibi Aslında ilerliyor Peki Ali Kemal Çok teşekkür ediyorum şahane oldu seninle böyle güzel bir sohbet yaptık bana her zaman ilham verirsin ve enerjimi getirsin Umarım dinleyenler için de öyle olur Çok teşekkürler Teşekkür ederim Siz de benim için her zaman çok önemlisiniz hiçbir zaman ayrılmamak dileğiyle canım benim
Sağ ol