Herkes diyor ki ya senden bir [Müzik] cıcıklar sıkıldık yemekler bir yerden uçurumdan aşağıya düşebilir ekip aç kalabilir ve sen o sütü gerçekten sağlamak zorunda kalabilirsin saak zor Sadece senaryoyu iyi yazarak sektörde var olabilmek de mümkün değil bir korktum kendim için değil ekibim için korktum film zaten çok ödül almıştı başka filmcilerin ortaya çıkmasını istedim öne çıkmasını istedim [Müzik] [Müzik] neden filmimi çekemiyorum Podcast inin bugünkü konuğu Gürcan keltek Gürcan keltek benim çok sevdiğim saygı duyduğum
yaptıklarını hayranlıkla izlediğim ve güvendiğim bir dostum En önemlisi de sonuncusu bu sektörde güvendiğim dostlarımdan bir tanesi Hoş geldin Gürcan Hoş bulduk Zeynep neden filmimi çekemiyorum da ilham hikayeleri ve Aslında bu sektörün içinde yaşadığımız Maceraları biraz konuşuyoruz bence çok güzel bir şey olacak çünkü senin film Çekme metotların kendin fikirlerin duygunu ortaya koyma biçimin Adalet hislerin filan bunların her biri benim için çok önemli ve sözü sana bırakacağım ama şunu söyleyeceğim neredeyse okuldan
beri çalışıyorsun 9 Eylül öyle 9 Eylül Güzel Sanatlar sinema okulu mezunuyum Hıı ya okulluyum ama Eee şöyle bir okuldan geliyorum ben İstanbul’daki sinema okulları gibi böyle böyle dev malzemelerin olduğu ve teknolojiyle halleşelim yoğun olarak öğretildiği bir Okuldan geldim o yüzden benim için aslında mezun olduktan sonra o o zaman sen de çok iyi biliyorsun format filmdi Tabii ve bizim en büyük hayattaki Aşkımız film formatını öğrenmek Eee bunun nasıl yapıldığını hangi nasıl kameralarla nasıl lenslerle çekildiğini
ve Yani aslında olayın mutfağını anlamaktı Bir de çok böyle imtiyazlı bir aileden gelmedim ben Yani babam memurdu ve Biz üç kardeş Üniversitede okuyorduk Benim için o yüzden İstanbul’a gelip hemen asistanlığa başlamak kaçınılmazdı ama İki Yol şeyi vardı Bunun hem ekonomiki hem de öğrenmek Yani bizim o zamanlar 90’ların ortaları böyle işte bizim için bir kompleks T bu bilmemek O yüzden o 6 ay 8 aylık O bir senelik süreç bizim için deli bir öğrenme süreciydi okulda öğrenemedik demimiz alaylı bir şekilde Tabii e Aslında
benzer bir hikaye Benimki de yani ben de sinema televizyon mezunuyum Marmara Güzel Sanatlar Ama şu güzel sanatları hep koyuyorum Çünkü Güzel Sanatlar eğitimi almak biraz daha farklı bugünkü iletişim Eee eğitimi alıp hani sinema yapmak isteyenlere göre o zamanki anlamıyla şu anki değişti katılıyorum değiş Evet ama e İzmir 9 Eylül Güzel Sanatlar Fakültesi aslında bir reol çıkardı Diyebiliriz Çok değerli yönetmenleri çıkardı Ben daha kendi öğrenciliğim de burada Fransız Kültür İstanbul’da kısa film günleri olurdu ve
İzmir’den gelen filmler böyle hayranlıkla seyrederdik çok yaratıcı yani Tab Tab Mela Sabali diye bir arkadaşımız vardı O vefat etti mesela o dünyanın en kısa filmini çekmişti ve mamanın arşivine girmişti o dönem hatırlıyorum yani böyle bir kazanımlar o dönem vardı daha böyle deneysel çok önemli isimler var sinemada mesela Ümit yünal var Semih Kaplanoğlu var Oğuzhan abian terc benim çok da sevdiğim ekip arkadaşım bur dan ona güzel bir sevgi yollayalım uzaklara Ayrıca setlerde Hani asistanlık yapan vesaire çok ciddi anl
dizi sektörüne çok ciddi insan girdi o yüzden de İzmir Aslında çok e öğrencilerinin Hani şimdi çok yeni bir moda var ya hani bir şeyin performans açısından çok iyi bir performans gösterdi İstanbul’da doğru doğru benim şöyle o kısmı çok kolay oldu o dönemde sine 5 diye bir özel kanal vardı Kısa Film Yarışması düzenlemişti böyle Biz de işte para ödülü gelir Evet kazanalım falan diye okulda çektiğimiz böyle saçma sapan kısa filmleri oraya yolluyordu sonra orada bir ödül aldı ve bir gösterim sonra sine 5 bu işi abarttı
habire bir Reklam Arası döndür gibi bu filmleri döndürmeye başladı oradan Füsun hanım ve Ezel Akay vardı o zaman tde onların dikkatini çekti ve beni Evden aradılar Ben daha böyle son sınıfa gelmişim ne yapacağım iş yok para yok yani ne olacak derken birden ben kendimi IDE buldum Sonra bana hiç unutmuyorum Ezel Ezel Kay böyle karşısına aldı beni dedi ki sen dedi reklamda mı akmak İstiyorsun işte eee Sinemada mı akmak istiyorsun o dönemde de işte eee yaşim Ustaoğlu la Kutlu Ataman uzun metraj yapıyorlar bir departmanda orada bir de
bir çok aktif bir reklam şe var tabii Ben o dönemen çıkmışım böyle küstahın o sinema okulundan her şeyi ben biliyorum falan ben Tabii ki sinema dedim böyle biraz böyle bir güldüler bana çünkü o zaman sinema sektörde böyle değildi yani Çok az film çekiliyordu reklamla bir aktım ve olay o süreç işte Hep reklam sektöründe asistanlık la Eee sonra Yeşim ustaoğlu’nun yanında da filmlerde asistanlık yapmaya Başak devam etti ama dediğin yıllar çok kıymetli Çünkü benim sektöre girdiğim 80’li yılların ortası bir yılda 7 film çekiyordu mecburi
reklam ve yine söylediğin 90’lı yıllar Reklamın altın yılları o zamanlar birazdan konuşacağız Benim de ortağı olduğum bir yapım şirketi var Ben ben orada asan geldim sen Yukarıda uzun metraj Yapı o zaman yani ne güzel diyorduk sinema yapıyor böyle reklam yapmak zorunda değil ama reklam yaptığımız için sinema yapıyorduk aslında bir taraftan da ekonomik olarak Peki sana şunu soracağım ailene döneceğim E bu sektörde çalışmak isteyen veya okumak isteyen insanların aileleri haklı olarak tırnak içinde bir direnç gösteriyor neredeyse 40 yılıma
giriyorum sektörde hala sektör tam olarak kendini Hatta bir endüstriye dönüşmek diziyi dışında tutuyorum olamadı bir sürü problemler varam ben ilerleyen yıllar içerisinde ailem benim çok tatlı davrandı yani çok destek oldular Hatta ben o dönem Mimar Sinan’ın da sınavlarına girme gireceğim diye tutturdum sonra E şey sırasında sınavda Sasa intervyu sırasında hoşlanmadım oradaki hocalardan ve babama dönüp şey demişti Tamam ben İzmir’de okuyacağım ama o haliyle yani o üç çocuk okutuyor para kısıtlı Yani hep şey kaygıları
vardı oğlum yani bir mezun olunca maaşlı bir şey olabilecek Ben yıllar içerisinde söyledikleri şeyin önemini anladım Şu anda bana insanlar dediklerin de ya Gürcan İşte bu çocuk sinema bölüm girisi Ben hep şeye cesaretlendiriyor yani bakın Türk sinemasında başka başka eğitimler alarak sinemaya geçmiş pek çok değerli yönetmen var mülkiyeli var mühendisi var Yani bu İlla da bir yol değil Tabii bizim zamanımızda Akademik eğitim çok ii kalitesi çok yüksekti Evet kesinlikle şimdi fark ediyorum ben onu Şimdi artık o ya o hocalar vefat ettiler
ya da bu işleri bıraktılar Eee çok az böyle ya o o heyecanı göremiyorum yani O yüzden de o Eğer imtiyazlı bir aileden gelmiyorlar İsa ya imtiyazlı aileden gelen insanlara karşı bir şeyim yok ama gelmiyorlar İsa ben gitmemeleri e söyle şey yaparım yani hayat Çünkü sen çok iyi biliyorsun sinema biraz hayatı öğrenme sanatı Aslında Eğer hayatta belli becerileriniz varsa film yapabiliyorsunuz ama yoksa olamıyor O yüzden de x bir eğitim alıp cebine yani Şimdiki aklım olsa derim ki ya Gürcan Sen kendini bir sağlama al yerine bir
gün ekonomi çöker bir şey ol bir kriz çıkar ekonomik kriz çıkar az mı Yani reklam Mesela ben çok hatırlıyorum asistanlık yıllarında Biz çok parasız kaldık Tabii canım hepimiz hepimiz bir kriz çıkıyor ödemeler duruyor bir şey oluyor Yani ben asistanlık zamanlarında da parasız kaldım patron oldum gene parasız kaldım batmalar çıkmalar Çünkü bir istikrar As senin destekleyecek bir şey söyleyeyim biliyorsun benim oğlum Ali var ve Ali İtalyan lisesini bitirdi üniversitede Ben dedim ki sinema ile ilgilenebilirsiniz Hayat ki ilgileniyor o da kendi alanında
çok güzel ilerliyor ama bence Türkiye’de sinema eğitimine alma çünkü Mesela bizim dönemde biz resim sanat tarihi sanatın her dal çok felsefe Yani bütün bunları çok derin yapıyorduk yine yapıyorlardır ama biz e neredeyse bir sene mi ben öyle hatırlıyorum bunlara adamış Tabii tabii ya biz mesela sinema kromu dersinde bert bread Tiyatrosu okuduğumuzu hatırlıyorum Bir sene ya da efendime söyleyeyim fotoğraf dersinde borges öyküleri okuyorduk Yani bu şey vardı o derinlik bizde vardı tabii Dolayısıyla Hani Eee
zaten bu iş diplomaya bakılarak yapılan bir iş değil her zaman söylüyorum eğitimin bittiğini düşünmüyorum ben hala sayfalarca okuyorum Hala takip ediyorum hala izliyorum ve fil çıkıyor tamamen zihnimizi değişti değiştiriyor buradan anlıyorum ki Ailen destek olmuş senin çok oldu E yani bu Az önce konuştuğumuz konu bir çok önemli bir şey daha eklemek isti istiyorum bu çocukları bu okullara yollayınca Buna bir anlam yüklemeye başlıyorlar Oysa sinema Hayal kırıklığıyla mutluluk arasında gidip gelen hep bir şey yani hep bir şeyi
başarabilecek miyim başaramayacak mıyım olacak mı olmayacak mı Hani derenin tünelin ucunu görüyor muyum görmüyor muyum mevzusu olduğu için sinema O yüzden bu anlamların yüklenmesi çok yanlış yani Hani hiçbir şey olmayacakmış ve başarısız olacakmış gibi yola çıkmak aslında hep daha böyle şey oluyor o yüzden O hayal kırıklıklarını yaşamanın kimse bir faydası olduğunu düşünmüyorum Peki daha da geriye gideceğim yani sinemacı olma fikri o yıllarda nasıl gelişti s yani okumayı izlemeyi meraklı bir çoc çok meraklı olduğunu biliyorum
her şeyi Evet çok Eren Film seyrederek mi istedin böyle bir şey yapayım sanatla ilgileneyim y Ben ortaokul yıllarından itibaren Fransız Kültür Merkezi Vardı bizim İzmir’deki sinema tikimiz orasıydı yani ne kadar İtalyan yeni gerçekçiler yeni dalgacılar varsa Fransa’dan bütün klasikleri orada izliyorduk 35 mim print derden izliyorduk TRT2 2 de o dönemin çok kanalsız döneminde bizim için yine bir sinematek gibiydi O yüzden de o filmleri izleye izleye ben kendi içimde bir böyle E bir sinefil oldum ama sinefilin anlamını bile bilmiyorum ve
başka sinefiller de tanımıyordum Üstelik Eee ama o zaman süreli yayınlar sinema dergileri de çok Yüksek kalitede eydi Türkiye’de yani bakıldığında az sayıdı ama belli bir entelektüel derinlik vardı okuya okuya izleye izleye ben bu işe HES sardım Yani hala da buraya gelmeden önce İzmir’deyim Fransız kültürde Albert sera’nın yeni filmini bir tekrar izlemeye gittim o zamanları düşündüm gerçekten yani bu çok güzel Mesela ben de bazı sevdiğim filmleri tekrar izlemeyi çok tercih ediyorum kendi yaptığım şey var Bir Film güncel var
mesela beni çok etkileyen bir filmin Belli bir zaman sonra daha az etkilediğini sonra tekrar gene döndüğünü Çünkü bu aslında bizim işimizin Belki de güzel yanı bu duygu alışverişlerinin dönüyor olması ya zaten o söy dediğin şey çok önemli bir film yapmak yetmiyor Acaba onun ömrü uzun olacak mı olmayacak mı Hep içimizdeki yanan soru hep bu oluyor Hani mesela diyelim ki sen yapımcı olarak çok başarılı bir film yaptın Bundan 7 yıl önce Hani aklının kenarında o filmin yönetmeni de yapımcısı da hep şunu düşünür Yani bunun
ömrü olacak mı bir ömrü olacak mı Hep bu bu duyguyla yapılır Yani bir gece o yüzden E bir filmi tekrar bakmak revisit etmek hala daha o tazel i Koruyor mu korumuyor mu yoksa yaşlanmış mı diye gör ilginç oluyor Gerçekten hem o Hem de aslında benim mesela dedin ya Filmin ömrü raf ömrü ne kadar diye sinemaya geçtiğim zaman Reklamdan raf ömrü uzun filmler yapayım dedim yapmaya da çalıştım yapmaya da çalışıyorum hala devam ediyorum o süreç bitmiyor zaten bitmiyor Burada da zaten hani tercihler durumu çok belirliyor zamanları belirliyor Yani
pek bir standarta sokulabilen bir meslek değil Bizimkisi bir film yapmak Aylar yıllar ve ne istediğin çok çok orantılı o dönem şimdi bakıyorum senin de filmografi belli ki sen o zaman görmek istediğin yönetmenlerin filmlerini tercih etmişsin ya da bu karşılıklı böyle izlemek istediğin yönetmenlerin filmlerini tercih etmesin zaten aslında Eee Yönetmenlik de de yapımcılık da bu var Benim de şimdi yeni bir film bitirmek üzereyim bakıyorum yani Benimki yerine de x yz ortak yapımcılara da bakıyorum onlardan gelen hep şey Duygu
da onlar da bu tarz bir film gör istedikleri için bu kadar işin içindeler y o duyguyu çeks Onun da bir yapısı var ve ona göre gidiyor peki şimdi ben tekrar İstanbul’a gelme yıllarına döneceğim büyük bir cesaret var kalkayım İstanbul’a geleyim Geleyim çalışayım Tabii şöyle bir şey vardı e o yıllarda iyi asistanlar iyi Prodüksiyon elemanları senin ismin bir kere İstanbul’a gelir gelmez dolaşmaya başlamamıştı onu söyley çalışıyordun ve zaten o yıllarda İşte bizim Co production işte ifr Atlantik film bunlar böyle ev sen
sürekli Evet bunlarla geziyordun ve sen aslında ben o hiçbir yerdeyi yapıp bitirdiğim dönemlerde İstiklal Caddesindeki ofiste üst katta bir yerimiz vardı Evet hatta o dönem iksv de o binanın tam karısıydı tam karşısı ydı çok güzeldi işte ladeste öyle yemekleri herkes buluşur filan O dönemi de B sektörünün beyoğlunda olduğ beyoğlunda olduğu dönemde Tabii ben sinemaya geçtim ama sinemada Tabii çok bocalıyorum o yıllar O yüzden pek Hani Reklamdan da böyle bir ben artık bu taraftayım deyip geçmiştim ve o zamanlar ne kadar değerli
insanlarla işbirliği yapmışım ve sonra biz seninle zaten sektörden Biliyorsun çok iyi arkadaş olduk Tabii tabii olduk Sonra be Biz de büyüdük sizlerin yanına yaklaşabilir olduk Tabii orada şey de var Yani bu söylediğin Aslında şurada sinemanın aslında ne kadar demokratik bir sanat olduğunu Yani orada yaş kuşak ya da şey değil Eğer belli bir tutkuyla o mesleğe dalıyorsa Rüzgar ya da Deniz seni birbirine çarpıyor insanlarla çar bu Podcast aslında etiketsiz bir Podcast kimsenin yaşını vesair esini çok konuşmuyoruz önemli şeyler Çünkü Diyoruz
ki yaptığımız işle buradayız yaşsız ve Zamansız diyoruz ama şunu söyleyeceğim Şimdi mesela ilk işini bulma meselen gene bir cesaret Çünkü sine 5’e gidiyorsun bir film çekiyorsun bir bakış açısı ki hani orada orada diyorlar ki gel bizle çalış şimdi bu çok değerli bir şey Dolayısıyla buradan sonra da acele etmiyor giriyorsun işte sahada Ne oluyor ne bitiyor bunları anlamaya baş Ya ben aslında yapmam gereken öyle bir normal devlet okulundan mezun olmuş Bileydim Lisede İngilizce bilmiyordum sonra bir bbc’nin bir dramas anda çalıştım ve
orada dedim ki ya Gürcan senin bu dil meselesini halletmenin mesela dil bilen asistanlar o zamanlar yabancı yönetmenlerin çok geldiği bir sektördür reklam o zaman onların yanında da çalışabiliyor oldun yani sadece sinema okulunda öyle yok şunu biliyorum bunu biliyorum demek de bu işin olmayacağını bu işin bir yaşam pratiği ile alakalı olduğunu yavaş yavaş anlamaya başladım şimdi çok ii İngilizce biliyorsun konuşuyorsun bütün işlerini görüyorsun bütün ortaklarına çalışıyorsun arkadaşların var ve ben bunun aşıl K kendim öğrendim Evet
aşılabilir bir şey olduğunu düşünüyorum Aslında hepimiz lisede gördüğümüzün üstünde çalışa çalışa ama dilin uluslararası alana çıkmakta önemli bir bariyer ya çok önemli bir bariyer Hatta bunu da konuşuruz belki ilerleyen zaman dakikalarda yani eee Ben mesela bu son filmi bir yer dışında birebir gidip kendim o ülkenin fonundaki jüriye ya da yapımcılara savundum tabii zihnimin hep bir köşesinde o kezbanlık olduğu için yani acaba becerebilir muyum acaba yapabiliyor muyum e o çok Evet o da böyle insanı diri tutan bir şey oluyor
Kendini ifade etme şey yapma ama o zaman da bir artı değerdi Türkiye’de yani Çünkü bizim sektörümüz çok dardı Aslında reklam iyi sofistike bir sektördür ama mesela belli alanların yönetmeni görüntü yönetmeni henüz yoktu şimdiki kadar oturmuş bir yapı yoktu çok fazla yurt dışından insan alan bir şey vardı Yabancılarla o zaman yabancıların setlerini yani BBC gibi böyle oturmuş drama sistemlerinin olduğu yapılarda çalışm benim için şöyle de bir önemi vardı Ben bir set nasıl yönetilir bir K sheit nasıl yazılır onları da
öğrendim ha dedim Tamam oky bunların hepsini saat burada O sistematiği İngiliz asistanlardan öğrendim ve sonra anladım ki bu çok önemli bir şey aslında Eğer böyle bir dağın başına gidip bir film yapıp onu belli bir sürede yapıp İstanbul’a döneceksiniz bu tamamıyla sinema bilmekle değil organizasyon becerisi ve şeyle alakalı bir şey olduğunu Yani işin Prodüksiyon kısmını da öğrenmeye başladım ya zaten bunun bir bütün olduğunu düşünüyorum ve Eee sinemanın Aslında 360 derece yani bir yapımcının da senaryo okuyabilmesi
oyuncu yönetiminden anlaması mesela Bazen benim atölyelere işte a siz Ben yapımcılık anlatmıyorum diyorum Ben bütün dünyayı bu bu evrenin Yani bu sinema evreninde nasıl var olunabilir onun üzerine bir şey yapıyorum diyorum ha Biz yapımcılık düşünmüyoruz senaristi o zaman yani sadece senaryoyu iyi yazarak sektörde var olabilmek de mümkün değil yani değil Onu insanlara işte anlatmaya çalışıyor işte o werner hogun meşhur minesota deklarasyon unda manifestos unda yazar ya sinema yapmanın kurallarını yazar ve orada inek inekten
süt sağmayı öğrenen yazar Evet aynen şunu Biz birebir sonradan yaşadık mesela Karadeniz’de Bir gün gelebilir e yemekler bir yerden uçurumdan aşağıya düşebilir ekip aç kalabilir ve sen o sütü gerçekten sağmak zorunda kalabilirsin yani Belki bu kadar akut durumda olmazsın ama ona gelebilir iş Ben yaş aldıkça şeyi de görmeye başladım ha dedim tamam bu süt sağma meselesi aslında çok önemli y lens bilmek kadar önemli bir şey Tabii kesinlikle Peki şimdi ilk girdiğin seti gördün neet hayalindeki gibi miydi set setteki
Hiyerarşi durumlar vesaire Aslında biz Tabii reklam setlerinde başladığımız için biraz şanslıydık sanki doğru doğru neden e reklam sektöründe çalıştığım için şanslıydım Eee Tabii ki film sektörü çok erkek Egemen Eee fakat reklam sektöründe kadınların yani eee karar verici pozisyonda olmaları ben pek çok kadın yapımcıyla çalıştım sinemada da sonra bir kadının yanında asistanlık yapmaya devam ettim bir kadın yönetmenin genel bir böyle bir eee Maço cinsiyetçi bir tavır vardı o yüzden bir o gözlem benim için çok enteresan oldu ama ben
daha çok fokusu teknik işlere Vermiştim işte SF bda bir filmin yıkanması ne kadar zaman alıyor telesine de ne yapılabilir neden telesine giriyoruz neden bu yıkanıyor o neden o belli kimyasallar bütün bu süreci öğrendim yani aslında zaten başta da konuştuk sinema okullarının bunu öğretmem Esi zaten dev bir sorundu o zamanda Ama bu hani yapılabilir en iyisi olduğu için gözlemim şuydu Aslında o sektörde çok fazla nepotizm vardı Tet kesinlikle film üretimi demokratik değildi etrafta mesela sürpriz ve bağımsız çok güzel iş
yapan tek Türk insanlar vardı o dönemde yine fakat onlar hep kendi kesitsel becerileriyle de kendi arkadaşlarını toplayarak film yapıyordu Eee ve oturmuş bir film Eee fonlama sistemi yoktu Hı hı Yani hala bazı yapımcılardan E paralar alına film yapılıyordu ve ben şeyi de öğrendim yani film ilin ekonomi politiğin de yavaş yavaş öğrenmeye başladım yani B Birazdan geleceğim Çok güzel kendi filmlerini yapabilen birisin Yani her koşulda film üretiyorsun Aslında filmograf de baktığımız zaman bir dolu İşte klip var kısa film var
orta metrajın var yani hiç acelen yok üretmeye devam ediyorsun aslında bu sabır konusu seninle ilgili gördüğüm en önemli şeylerden bir tanesi ya benim için şey çok önemliydi Eminim şu anda o pozisyon olan bir sürü meslektaşım da ne demek istediğimi anlayacaktır Ben bir dönem Ömer Faruk sorak yanına geçtim Eee o dönem o böcek yapımı kurdu Kendisi de sinema filmlerine başlamamıştı Ömer’le e film stokları la oynamayı da öğrendim ya Ömer görünü yönetmenliği kökenli bir yönetmendir ve çok hakimdi teknolojiye
onun yanında çok şey öğrendim bana çok anlattı yani kaç asayla ne yapılır ne olur e kendi kamerasını kendi operate eden bir yönetmi o kadar önemliydi ki şeyin ABC’si di o yani o işin Aslında bizim kuşakta bir öğretme şeyi vardı yani bir usta çırak ilişkisi Ben ona hala çok inanıyorum Birinin yanında yetişme onun deneyimlerinden faydalanma ama kendin yapmaya başladığın zaman kendi şeyini katma yani ona ben çok inanıyorum şimdi bakıyorum Aslında Tamam klipler reklamlar vesaire eee ama 1994’ten başlıyorsun 95 96 2011 2014 ve
meteorlar yani uzun metraj olarak yaptığım filme gelene kadar Bayağı bir zaman geçiyor yani 94’ten 2017 Ç yen yönetmen olarak var olmaya çalıştım Zeynep mesela düşün ki o dönem Ben senin yanına gelmiş bir yönetmen olsam yönetmenliğe geçmek isteyen Hani o zaman da herhalde aynı şeyi konuşurduk O zaman şey çok önemliydi o zaman Prodüksiyon şirketleri ve yapımcılar vardı o yapımcılar ve Prodüksiyon şirketleri taşın altına ellerini koyarlardı mesela o reklam ajansına giderlerdi derlerdi ki Gürcan diye bir çocuk var bence bu işi
güzel Ben de bu konuda riskimi alıyorum ben bu çocuğa güveniyorum demeleri gerekiyordu Şimdiki gibi öyle bilmem ne çektim çıktım yok izin verilmiyor yani birinin sana bir proje g vermesi vermesi lazım ama Zaten ondan sonra da çok hızını alamadan gidiyorsun çok güzel işler yapıyorsun fakat şimdi şurada şuna geleceğim bir aldığın her iş mütevazı davranıyorsun ama eğer bir sürü ödül alıyor ödül alıyor ödül alıyor ödül alıyor ödül alıyor fakat ben seni tanıdığım kadarıyla hiç Bu ödüllerin arkasına yaslanma Bazen diyorum ki çok
ödüllerin arkasına yaslanmak belli bir lanet de getiriyor insanın hayatına diye düşünüyorum Sen düşünüyor musun böyle Aslında Mesela bu söylediğin meteorlarda bir örnek vereyim sana meteorlarda sanırım Locarno da filmi açtıktan sonra galiba Bir bütün dünyada belgesel ve normal Fiction gösterilen biraz hibrit bir filmdi biliyorum O yüzden de bütün bu festivallerde gösteriyordu Biz 30 en iyi film ödülünden sonra şey dedik ya bunlar artık artık duyurmayı Aslında finalde hiçbir önemi yok yani Senin yönetmen olarak sinemada başardığın ya da belli
bir şeyi becerdi başardığın duygusunun gösterdiğin festival ve kazandığın ödüllü Aslında önemi yok senin onu kendin içselleştirerek yani Ne yapabilirim Onu öyle yapsam olur mu bu konuda şöyle bir deneysel takılayım mı gibi tabii ki çok büyük önemi var ve motivasyon en önemli motivasyon yani şey duygusunu bende doğurdu Özellikle o kafaz mesai başlayan ve belgesel devam eden süreçte çünkü daha önce çektiğim Kısalar mesela çok okul filmiydi ama ilk benim için fazla Mesaiyi profesyonel olarak bir uluslararası festivalde yarışmaya
girdiğim bir kısa filmdi film formatıyla ilgili öğrendiğim her şeyi O filmde kullandım yani bir şey sağlıyor ha diyorsun Tamam OK Yani o kadar da korkunç şeyler yapmıyorum birileri izleyip beğeniyor Çünkü sektör genel olarak seni bir şeylere cesaretlendirmek genel olarak seni düşürüyor Hah burada bir araya gireceğim Tam da bunu istiyorum Çünkü bunu dinleyen takip eden insanlar aslında ben bir kitap yazmak yerine İşte bu deneyimleri söylüyorum aslında seni düşürürken aldığın o ödül büyük bir motivasyon değil mi yani Tabii
doğru yoldayım diyorsun yani Mesela ben geçen gün e sektör buluşmalarında sinematek’te konuşurken bu konu o sırada aklıma geldi o dönem Sen de hatırlarsın dog Lab diye bir şey yapılmıştı e if İstanbul ve Anadolu kültürün ben hiç unutmuyorum Zeynep meteorlardan bahsederken yapımcıların böyle Merdivenden yukarıya doğru kaçtığını hatırlıyorum Yani tam dah anlatacağım yok kaçıyorlardı istemiyorlardı yani bunu bir nasıl diyeyim yükselen değer olarak da görmüyorlardı ticari da görmüyorlardı yapılır gelmiyordu Oysa çok basit bir
fikre dayanıyordu Yapması da o anlamda kolaydı Ben orada şunu anladım dedim ki Ya ben aslında yapacağım konuyu onu yapabilite kolaylığına göre şu anda seçtim fakat orada şeyi de gördüm dedim ki burada bir zihniyet problemi var Tab yani birinin çıkıp böyle hiç tuhaf bir fikri film yapmak isteyeceği Eee fikrine ve bu insanla Bunu konuşup acaba deme soru işaretimi kaybetmiştik Biz Hı hı belgeselin b’s sinin adı geçmiyordu Yani şu anda bütün bu tartışılan belgesel yarışmaları bilmem ne Hatta benim yine hibrit bir filmdi fazla mesay hiç
unutmuyorum Antalya film Festivalindeki jüri bana gelip şey demişti sen ne yapacağına karar vermemişsin Ben dedim ki ben ne yaptım Özellikle bunu yaptım ya ben belgesel çektim Oradaki kadın işçilerinin arasına oyuncuları koydum E bana dediler ki niye oyuncu kullan Ben de Böyle içimden şimdi diyorum ki ya aslında bunları çok nedens ştir miyorsun O yüzden de hep yani burada izleyen insanlar varsa film yapmak isteyen ve birileri hiç parlak fikir değil diyorsa iki kere düşünsünler ü kere düşünsünler hemen düşmesinler Çünkü Birileri hep
kaçacak ya da bunu yeterli bulmayacak ya da daha önce yapılan formülleri uygulamak isteyecek ve bir film yapmanın Aslında formülü yok sen hepimizden daha şeysin bu konuda rütbelisi Şimdi burada birisi gelse ikimize dese ki ben bunu böyle böyle yapacağım Hani akıllı hiçbir yapımcı yönetmen ona sen bunu yapamazsın diyemez mümkün değil Çünkü yapılabilir yani sinema o kanıda ben olanakların vahşice açık bir alan olduğunu düşünüyorum aık Tam da burayı söyleyeceğim Çünkü ben mesela Ee genel olarak şunu söylüyorum benden formül
istemeyin Atölyede de bunun bir formülü yok formülü yaratıyorsun herkese hep söylediğim bir şey var Yani bu şehir efsanelerine takılırsan film hiçbir zaman yapamazsınız doğru ve ikinci bir şey daha var buraya geleceğim şikayet et etmek yani kalk bir şey yap yani şikayet edeceğini Şimdi burada seninle ilgili Tabii çalışırken Benim de çok canım arkadaşım olduğu için çok özel bir yanını burada belirtmek istiyorum Seni hayatım boyunca hiç şikayet ederken Görmedim yani film yapamıyorum diye tek bir Şikayetini duymadım her koşulda işte
pandemi oluyor o oluyor bir şey görüyorsun ve o dürtüyle gidip film yapıyorsun şimdi bu iki tane şeye bağlayacağım yani şikayet etmeme durumun birinci sorum karakter olarak şikayetçi bir ben hiç genel olarak da öyle görmedim seni ikinci dde onay bağımlısı değilsin değilim Evet şimdi Birinci de Bence bütün sinemacılar yapımcılar ve yönetmenler için bunu sadece yönetmenler için değil yapımcılar için de söyleyim hani kimse onay almak zorunda kimsenin kimsin Ha şu güzel bir duygu x bir ekip gelip sana bir senaryo verir ya da bir
proje dosyası verir senden çok güzel olumlu bir feedback alır mutlu olur o ayrı bir konu Ama kimsenin kimseye onay vermesine gerekiyor Mesela ben sen açık konuşayım mesela ben bu işlere başladığımda Yani kendi filmime başladığımda o zaman uygun görülen işte sizin o ilk dönem Nuri Bige Ceylan’la yaptığınız film fonlama ve film producing formülünün formülünün Çok doğru bulunduğu bir dönemde Fakat insanların unuttuğu şey şuydu Eee şimdi sinemada var olmak için Aslında önce kendi sesinize ihtiyacınız var O Ses
lazım önce o bir cepte olması lazım yani kendinize ait bir tarzınız üstü ve sesiniz olması gerekiyor Aslında film F etmenin de öyle bir yanı olduğunu ben düşünüyorum ya da bir film gerçekleştirme hiç fonsuz da olsa her zaman şunu tartışıyorduk O zaman ya onlar o şekilde yapıyorlar Çünkü onların geldiği yer birikimleri mesleki kazanımları farklı o dönemki konjonktür Eğer sen kalkıp o formülü o konjonktürü kendinde uygulamaya kalktığında ya onun başarısız bir kopyası oluyorsun sonuca ulaşamıyorsunuz ya da olayın ekonomi
politiği sana uymuyor sen orada değilsin henüz Ben tam böyle bir dönemin çıkarttığı bir yönetmenim y arkada O zaman şeyi anladım ben Tamam dedim bu production formülü zor Şu an orada değilim Ben ben kankalarımı toplayıp film yapacağım yakın olduğum İnsanları neden onlar bana güven Duyar onlara Nazım geçer Evet yani senin mod establish olmuş bir yönetmenin ya da yapımcının o anlamda film yapma arama yollarıyla ki ben onu çok değerli buluyorum o şimdi biliyorsun bu mesela ortak yapım yaptık son filmi her şeyde
Sana soruyordum doğru mu yapıyoruz Zeynep bunu böyle mi yapalım Zeynep ya onu çok değerli buluyorum ama hala daha sinemada kankalarını toplayıp film yapmanın değeri ve önemi birazcık şey oluyor Tabii İstanbul gibi bir yerde ben İzmir çıkışta olduğum için İstanbul’da kankalarını toplayıp bir film yapm artık o kadar kolay değil çok zor bir ekonomisi olan bir şehir çok Evet ama güzel örnekler olabiliyor yine de çok güzel örnekler oluyor tabi ki tabii ki bu bu da tek model değil işte Yani asla değil ya Bizim seninle şu an
konuşmadığımız aklımıza gelmeyen düşünemediğim x bir formülü genç bir sinemacı yapıp yürüyebilir ben buu bunu çok seviyorum zat % 100 katılıyorum ve ben sana ilginç bir şey söyleyeyim Hani her şeyin de bir dönemi var benim içinde ben şimdi 97’de itibaren hep sinemanın içinde oldum ama en verimli Yıllarım diyeceğim 2000 ve 2020 arasındaki yıllarda film fonlama modelleriyle Bugün yeni bir film yapıyor olsam e Hatta şu an yaptığım iki ortak yapılmayan b başka kaynaklar var ve Aslında ortak yapımları yapma nedenim de sahayı daha iyi anlamak
ve yeni yapıları görmek aç do İnsanlar yeni insanlar geliyor yeni tüzükler geliyor bir de orada Mesela bir şey eklemek istiyorum demin şeydi yine benim çıktığım yani film yapmayı nasıl yaparım diye sormaya başladığım dönemde de o dönemde insanlarda şunu görüyorum herkes sonuca çok odaklıyım b bendeyse Gerçekten bunu samimi söylüyorum sürecin kendisi ve o sürecin Kendisinden bir şey öğrenmek ve çok Ç önemliydi Sen mesela yanında yetişen ya da bütün bu workshoplarda hep insanlara bunu şey yaptığını biliyorum ve sene sık sık
konuşuyoruz bunu sürecin kendisini nasıl değerli ve zevkli olduğunu sonuç güzel olursa zaten razı olsun diyip C koy sonu bitirip perdede seyrettiğin an ben bunu bitirdim demek Evet Yani aslında bu çok Görece bir şey nereden baktın ve koyduğun amaç hedefle de ilişkili doğru y hayatımın büyük bir kısmını ben zaten reklamda sektörde yönetmen olarak var olmaya ve başarılı olmaya çalışarak [Müzik] birl Ya ben başarıyla ilgili Dertlerimin hepsini çöpe atıyorum zaten ne kaybedebilirim ki hani filmler yapıyorum birileri izler izlemez Hani hiçbir
sıkıntı yok burada önemli olan Ben sinemacı olarak bir şey öğrenebiliyor muyum yeni bir kafamda bir şey açabiliyor muyum ya da bu sürecin kendisi bana bir şey öğretiyor mu zevk alıyor mu Ona bakmaya başlayınca o derdi insanların tamamen en arkaya atmaları gerekiyor sinema çok genç bir sanat ve çok başında diğer sanatlara göre düşündüğümüz zaman Bazı şeylerin çok başında Hani aslında herkes öğreniyor Yani bugün bundan işte 120 sene önceki hiçbir şey kullanılmıyor Bırak her şey 10 sene önceki kullanılı bırak her şeyi
5 sene önceki kullanılıyor terminoloji değişiyor Yaşımız Bak ilerliyor deneyimlerimiz artıyor ama hiçbirimizin ağzına şu cümle g gerçekten iyi bir filmin formülü yok ve film yapmanın da aslında formülü Yok yok aslında Ben formülün şuradan başladığını kaynak eden bir duygudan bir durumdan bahsedelim Tutku Yani eğer Tutku varsa bu bir şekilde oluyor şimdi burada sana E şöyle söyleyeceğim Hani tutkuyla yaratma cesaretini ortaya koyacağım yi bir şey yaratma cesareti var ve bir de ortaya koyma cesareti var şimdi genellikle
insanların pek çoğu yaratma cesareti var ama ortaya koyarken gitler geler Mesela bende ortaya koyma cesareti çok kuvvetli değildi git gide güçleniyor Onun için belki yapımcılığı seçtim yani anlatabiliyor muyum şimdi sende bu hiç yokat çatır çatır yapıyorsun şimdi bunu biraz bunu konuşmak istiyorum Yani bu yaratma cesaretin ve bunu ortaya koyarken demin onay Ya müdanam yok dedim Bunun etkisi var büyük ihtimalle ve de öyle tabii var var yani şey dersem Tabii ki yalan söylemiş olurum hepimiz yani yönetmen yönetmen tayfasından
bahsediyorum içimizin bir yerinde yaptığımız şeyin sevilmesi insanlar tarafından o Duygu O hep var ya Olmaz olur Ondan kaçamıyorsun Ama onla ne kadar umurunda ve değil o konuda kendi kendini güzel bir pozisyonda bırakman ya etkisi kaç gün sürecek Yani mesela ev ya Bende şu var ya ne zaman bir Şimdi yeni bir tane işte bitirmek üzereyim Tabii ki içimde hep şunu diyorum Aman diyorum yani inşallah insanlarla ilişki kur İnsanlar insanlara geçer ve o ilişki kurulur fakat şey de var yani Olmazsa da şey yaşlarımı geçtim ben yani Ama
eskiden de yoktu yani o o şöyle o söylediğin çok önemli bir yere değini yorsun aslında Sadece bir film yapmayı istemek ve Ondaki bütün donanımı donanım sende varsa yoksa o ayrı yaptığın şeyin arkasında durmak Orada insanlar bazen çünkü sana gelip diyorlar ki ya bu böyle olmaz tamam mı Ve sen böyle her seferinde karşına geçen insana saygıyla böyle sabırla Hani olur olur bak y olacak ya da oldu bak falan demen gerekiyor Bunun için de arkasında durman gerekiyor ya da ben o yüzden mesela Türkiye’de üretilen kendim belgeselden
geldiğim için Türkiye’de üreten belgesellerin Bir kısmıyla ilgili benim bu böyle Bir derdim var yani bir mevzuya giriyorsun git onun sonuna kadar o zaman ya da girme ha Tab başka bir şeyin filmin yap yani Aslında o söylediğin o Yönetmenlik tavrıyla çok orantılı yaptığın şeye karşı olan içtenliğin ve mesafen O filmin ne kadar iyi olamayacağına da bir karşı bir ölçü oluyor şöyle bir şey var mesela Antalya film Forumu yaparken ortak yapım marketini hemen fikir değiştirmeye çok mailli oluyorlar işte formül aramadan
onaylanmadan onu yaparsam daha çabuk olacak demekten ve ben diyorum ki bunun Peki hocam diyorlar Nasıl anlayacağız Bunun olup olmadığını o size Zamanı gelince olacak o zaten o his o sana anlatacak başına gelenler sana durumu söyleyecek yani Ha bu arada şey kısmı da çok önemli O zaman o dedin ya o süreç diyorsun ya soranlara yani o zaman bir filme kalkıştan Sonra onun olup olmayacağına ilişkin şey yaparken senin başına gelenler Aslında onun bir alameti oluyor alameti aynen negatif anlamda da pozitif anlamda da yani gerçekten
Buradan böyle yeni yeni film yapmak isteyen insanlara aslında söylemek istiyorum yani dev pahalı şeylerle bu işlere girmemeleri gerekiyor Ben hep aynı şeyi söylüyorum yapabileceğinin En iyisini yaparak birinci iş En iyisi ikinci iş O öyle olsun bu böyle monitörüm olsun bilmem ne olsun ben ilk hatırlıyorum ilk belgeselleri gerçekten monitör ses çektim çünkü başka çarem yoktu oraya malzeme taşıyabilecek sokabilecek bir halim yoktu yani monitör olmayacak dönemlerde çalıştım monitör Tabii hiç olmayacak sette doğru sette
monitörüm yok Ee bir tane küçük bir klip geldi 1988’de yani ben 22 yaşındayken bir set kurulmuş bir tane böyle bir jip bir tane kamyonetçi Bir de küçük masa açılmış hani orada Hem makyaj hem ütü yapılıyor filan böyle bir dünyadan geldiğim için Ama iyi ki de öyle bir dünyadan geliyorum bunu deneyimlemek de şu an benim için çok güzel yine o söyle yine bu konuştuğumuz finalde şeye dayanıyor Yani hiçbir kabul edilme onay görme ve tırnak içinde başarılı olma Duygun olmadığında aslında Daha rahat bir şekilde Eee geçiyorsun
yapabiliyorsun yorsun Şimdi meteorları ben senin kısa filmlerini belgeselin her şeyini izlemiş birisiyim meteorları bana izletme ofise gelmiştin Evet ve Eee ben de işte güzel zaman ayırdım oturduk senin bilgisayarından Eee filmi seyrettik Mesela bende bir his var Bu film çok yürür gider dedim sana onu çok iyi hatırlıyorum ama benim en ilgimi çeken şey o biçimle Özün ilişkisini birbirinin içine çok dengeli ve çok güzel bir şekilde geçirmiş olmı sonra düşündüm Hani meteorların senaryosu nasıl olurdu diye H Eee ya da işte ondan
sonra işte gly baniye bakıyoruz bambaşka bir yerden yürüyorsun aslında senin biçim ve özle olan ilişkini sormak istiyorum çünkü biçim senin estetik boyut senin filmlerinde çok önemli bir rolde Ama bu arada da Özden kopmuyorsa da bir şeyden feragat etmemiş oluyorsun bu dengeyi kurmak nasıl oluyor biraz ilham vereceğini düşünüyorum çünkü hiç hiç değişmeyen yani güncelliğini hiç kaybetmeyen bir soru yani bir sinemacı için yani çünkü birinden birini çok fazla öne geçirdiğinizde o böyle formül Bir bozuluyor bir şey oluyor belgesel
özelinde gidersem ben hep şuna dikkat ettim sen diyelim ki memleketinden bir sosyal mevzuyu ya bir adaletsizliği ya da x bir mevzuyu Hani İlla bir siyasal bağlama olmak zorunda değil bir konuda film yapıyorsun fakat ben belgesel festivallerinde film gösterirken hep şunu anladım y bu insanların çoğu diğer ülkelerde Yani eğer bir community olduğunu düşünürsek Eee film işinin Eee bilmiyorlar Yani oradaki siyasi angajmanları bilmiyorlar Oradaki bir şeyleri bilmiyorlar Ben de orada şu hemen kafamda öyle bir lamba yandı bir
üst bakışı olmak zorunda şey meteorlar niye bu kadar başarılı oldu bence orada bir deox Machina mevzusu vardı Tanrının Eli Türkiye’deki mevzuyu ya da o anlattığım konuyu bilmeyen insanlar oradan ilişki kurdular filmle ve ben buna özen gösteriyorum hep bir şeyin bağlamını anlatıyor olabilirsiniz bir hikaye anlatabiliyorsa bir şey anlatabilirsiniz Hatta folklorik bir şey bile anlatabilirsiniz Ama onun insanların başka başka coğrafyalardan insanların da onunla ilişki kurmasına izin verin bu olsun diye buna oturup çok
çalışmayın hesap yapmayın ama o o kapının olmasına izin verin böylece bir film mesela 90 dakika işte ben Zeynep’e izletiyorum yorum Zeynep hakim konuya burada yaşıyor çünkü ama x bir insan Mexico city’den izlediğinde ya o da başka bir e katmanıyla ilişki kuruyor film Ben hep ona özen gösteriyorum Aslında biçimle kurduğum ilişki benim orada evrensel bir dil yaratmış oluyorsun aslında bir taraf Evet neden yani çünkü orada insanların yarattığın şeyle ilişki kurmasına izin veriyorsun biz meteorlarda hiç unutmuyoruz bu
Locarno ilk gösterdiğimizde böyle tepelerde yaşayan İtalyan köylü aileler vardı da onlar aşağı film izliyorlardı bir aile vardı Böyle üç kez meteorları izledi Biz de böyle kendi aramızda gülüyoruz Yani üç kez bu yaz sıcağında diyoruz yani meteorlar Yani diyorum ki izlediniz diyorum niye geldiniz yine falan diyorum ya çok sevdiler sonra anladım ki aslında sonradan onlar o filmin hiç e şeyiyle e güncelliği le ilgili bir fikirleri olmayan insanlar o hayvanları anlatma şekli mi E onları gösterme şekli mi Bir de mesela Orada
bir hayvanlar ve doğa üzerinden benim kurmak istediğim bir şey vardı yani Savaş denilen kelime Yani savaş hiç doğada bitmez Doğa savaştır Savaş doğadır mevzusunu çok iyi anladıklarını düşündü ve Bence oradan ilişki kurdular E zaten ama filmin bir mottosu var zaten onu geçirdiğin noktada E ben hep onu söylüyorum yani projeye hakim olmak dediğim bir kavram var Evet o yüzden benim için e bir belgesel yapmak çok e yüksek bir kavram olarak ben hep görüyorum yani ben bunu kurmaca için de söyleyim şimdi yeni bir ilk kurmaca
filmimi bitiriyorum benim için aynı şey bir yüksek O yüzden bir öğrenci protestosunu çekip belgesel olarak koymak onu belgelemek ve saklamak açısından benim için önemlidir Ama orada bir Ben hep bir üst bakış arıyorum seyirci olarak bunu arıyorum zaten ben seyirci olarak bunu ararken filmmaker olarak da bu konuya çalışmam gerektiğini düşünüyorum Bu sorduğun her şey yani Eminim sende de öyledir Buraya gelen başka sinemacılara da öyle çok iç güdüsel gelişiyor hesapsız bir şekilde yapıyoruz buna özen göster iyoruz ama
yani Hani bunu böyle yapayım da böyle olsun gibi bir şey yok orada Aslında o iç güdünün gelişmesi de film izleyerek yani okuyarak ve hakikaten kendi içinde demlenerek gelişen bir süreç Mesela ben sergilere gidip kavramsal sanatçıların yaptığı işleri de seyretmeyi seviyorum felsefe kitabı okumayı da çok seviyorum geçenlerde bir yazar keşfettim Mesela şimdi bütün kitaplarını aldım okuyacağım Çünkü dünyanın Değişimi de bir taraftan var yani hiçbir şey aynı sinema gibi yani ben zaten sinemayı biraz ekonomik politik vesaire okumak tarihle eş zamanı
okumak gerektiğini düşünen birisiyim Dolayısıyla dünya da değişiyor ve içerikler de değişiyor tüketim hızı ne kadar artsa da işte o kalıcı raf ömrü uzun şeyler yapmak için biraz zaman harcamak gerekiyor bir şeyin bir filmin yapacağınız bir mevzuyu bulmak Aslında zor değil filmini yapacağınız mevzunun etrafındaki o kozı örmek çok zor Yani yine ver hogun o minesota deklarasyon fosun dam dein inek süt mevzusunda konuşmuştuk orada çok güzel birinci madde var mesela always deliver ne yap et o işi bitir ve teslim et Yani bütün
süreç bunu bitiremem yol açıyor olabilir o olabilir bu olabilir ama sen onu bitir teslim et kendine teslim et iyi kötü de olabilir Bir sonrakinde daha iyi yaparsın ama always del ya bu Bu çok doğru aslında yine kendine teslim et cümlesi Çok önemli çünkü önce onun için değil Ben önce kendimi ikna etmek zorundayım Yani bu çok o kadar bir şey söylüyorsun ki şu anda Evet evet Peki sana şunu soracağım aslında senin filmlerinde olan bir şey var hafıza da biriktiriyorsunuz bu dünyaya getirdiğin şey bu noktada bunu gerektirmek için yapmıyorsun ama bu
da senin gene dünyadan işte politikadan dünyanın halinden etkilendiği bir noktayı Anlatıyor değil mi Doğru okumuş muyum bunu siyasi belgeseller de yaptım şimdi bitirdiğim uzun metrajda olduğu gibi hiç direkt bir si siyasi angajmanı olmayan tamamıyla insan Zihnine dayalı şeyler de yaptım ya ben mes sorları mesela şeyden yapmıştım hiç unutmuyorum annem vefat etmişti çok üzülüyordu kardeşlerimle kahr olmuştuk böyle ve ilk defa yetişkin olarak yani bir yakınlığını kaybetmenin insanda ne kadar büyük bir yara ve ize
yol açtığını o dönem hissetmiştim ve meteorların Aslında neden yapmak biraz oradan çıktı dedim ki ya ben bir annemin vefatı beni bu kadar sallıyorsa düşün kü dedim ya orada yaşanan mevzu şu anda oradaki community’yi orada bu insan kalıbını ne kadar sallıyordu Aslında tamamen çok net saf ilkel o primitif duygudan çıktı yani eee oturup da ben bir hesap yapayım şu sorunlu coğrafyada şöyle bir mevzu var onu yaparsam bu bana şöyle bir şey getirir gibi bir duygudan çıkmadı hep ben garip garip şeylerle ilgim yöneliyor Hayatın belli Ala bir
oraya bir buraya Hani hepimiz gibi öyleyiz filmi çekeceğimiz konular da ona göre seçiyorum hepimiz için aynı şey e geçerli burada söyleyeceğim bir şey var Annenin ruhuna da buradan Işıklar yollayalım Çünkü e Aslında sana aracı olmuş ilham vermiş yani öyle düşünelim Old oldu yani o kendi çok şahsi yaşadığınız bir bir şey bir travma ya da üzücü bir dönem bambaşka bir dışa vurma Expression dönebiliyor bir filme dönüştüğünde yola çıktığınız şeyler alakası olmayabiliyor işte ık da anneni belki meteorların hayatı kedy Evet yani
Çünkü oradaki temel Olay şu şuydu birini kaybetmek bir yakınını kaybetmek birinin arkasından yas duymak Eee şimdi baktığıma mes meteorların konusuyla alakalı yok ama böyle bir ağır yas duygusu hakim filme yani o böyle Neden böyle bir cenaze zaten evet evet var galiba öyle yapıyoruz Öyle yapıp onları sistemimizden atıyoruz galiba i ama Çok cesaretlisin dediğim böyle kararlar da alıyorsun stratejik kararlar alıyorsun mesela meteorları Türkiye’de göstermedin festivallerde Evet top istemedim Ha şimdi bu da aslında benim için çok Eee
önemli ve bu o zamandan beri önemli ve şimdi bu Podcast yaptığım için de aslında bu riski aldın ama dünyanın her yerinden ödüller aldın tanınan bir yönetmen haline Geldin tabii mobid de ilk girdi Türkiye hariç Global olarak her yerde aynı anda girmiş aynı anda Evet Dolayısıyla o yani o topa girmemenin aşağı yukarı e nedenlerini düşüncelerini burada sana sormayacağım herkesin Aslında bildiği şeyler ama buradan başka bir şeye geçeceğim senin başından itibaren Eee daha konuşmanın başında da söyledin işte kadın konusu bu
erilliğin çok hakim olması Eee sektörün sorunlarından bir tanesi ve tabii Eee Mesela bir queer film yapmak mümkün değil Bugün artık çok kolay değil yapmaya çalışanlar yapm yani ancak bugün konuştuğumuz şekilde yapılabilir gibi geliyor banaen ö gibi şimdi burada hayatın böyle her yerine yayılmış bir Eee hele benim yani neredeyse işte deim 3738 sene önce yayılmış bir erillik işte senaryolar senaryo işte biraz çalışarak 10 122 yıldır senaryolarda biraz bunlara bakılıyor testler filan Ama genel olarak durumu nasıl değerlendiriyorsun yani bu
kadar E şimdi Tabii ki çok farklı şeyler e yapılıyor Mesela ben son Avrupa film akademisinin ödül törenine gittim e son derece ön yargılardan uzak aslında burada sormak istediğim klişeler dediğimiz Aslında ön yargılardan oluşan şeyler Doğru O ön yargıların durumunu şu an nasıl görüyorsun hem dünya sinemasında hem Türkiye’de ya bu şeyle başlayayım hemen orası eksik kalmasın Aslında ben bir filmcinin yapması Gerekeni yaptım filme oturdum bir avukatla izledik Avukat bana bazı feedbackler verdi Film yurt dışında
zaten kendi konseptinde gayet başarılıydı e burada gösterip bir sansürle ilgili bir sıkıntı ya dahası şöyle o kadar duygusal olarak yorulmuştum ki Film bittikten sonra yür bu tarafa şey yapmak istemedim Bir de dedim ki ya Zaten sen belli bir başa Yani bir dağıtım şirketin var heretik gibi istediğin bütün festivallerde gösterebildiği Yok buraya gelip bu mağduriyeti kendine yaratma ve bundan da faydalanma dedim ama bunu başkaları yapıyor diye demiyorum Altını çiziyorum ben kendim bu topa girmek istemedim Tabii ki çok
eleştirildi niye bunu yapmak istemedim açıkçası şimdi sinemacılık olarak biz bir sürü şeyle dürüst olmak İst bir korktum kendim için değil ekibim için korktum Bütün paramı meteorlara harcamışım Cebimde bir avukat tutacak yani Anladın mı uğraşacak gücün kaldı uğraşacak gücüm yoktu arkamda güçlü bir producer ya da böyle bir yapım şirketi yoktu biraz ondan kaçtım ön yargılara gelince filmi burada göstermeyerek Aslında dev önyargılara Maruz kaldım yani otosansür dediler Hayır ben otosansür alakası yok Ben legal olarak
bir legal danışmanlık aldım ve bunun karşıs filmi kesmek yerine Ha şeyde Bana çok güzel geliyor Yani eskiden hani TRT Ömer kavuruyordu otelin Sen kendin kes biz kesmeyelim şey kuş gibi olmasın gidermiş Ömer Bey kendisi kesermiş falan ben bunu da çok değerli buluyorum ben e kendimi sansürlemek istemedim Bunun yerine hiç göstermedim ha meslek bileşenleriyle sektör bileşenleriyle filmi paylaştım siada da linkimi yolladım Hani ondan geri kalmad Oradan da ödül aldın siyahan ay de şunu istedim Bu da burada ilk defa
sim bu duyulsun ve bilinsin film zaten çok ödül almıştı başka filmcilerin ortaya çıkmasını istedim öne çıkmasını istedim kalkıp o yarışmalara girip oradan da şey yapmak Ben almak istemedim çünkü ben hani istedim ki o dönemde 3 be film vardı Böyle belgesel onlar öne çıksın istedim o yüzden de göstermedim ama Hatırladığım kadarıyla siat ödülünü aldın çünkü o gece biz de beraberdik Evet evet evet şunu söyleyeceğim Tabii ki bu önyargıya maruz kalma durumu başarı kazandıysan derhal bir düşman kazanmış durumdasın sanıyorum tam cümle böyle
olmasa da Oscar Wild söylemiş bunu Tabii sen de o başarılarla birlikte sektörün içinde bir yalnızlaşmak gittin mi full onu sormak is yani şeyi anlayamadım yani böyle hep dönüp şey diyordum mesela Ayvalık Festival dediği Ç dedim ki yani sizi niye ilgilendiriyor ki Bu konu benim bu filmi göstermeme e kararım demin açıkladım neden olduğunu İkincisi de yani Çok da umurunda değildi böyle o yasaklanmış gösterilmiş ben derdimi anlattım burada başka bir bir konu daha var Orada da şey işte otos sansürle suçlanıyor Evet ama Eee şöyle bir şey de
var ama o zaman şunu da istemeyebilirsiniz başına bir sıkıntı gelmişti bu sefer o sıkıntıyla anılacaktır filmin kendisi ikinci plana gidecekti Bir de bu da bir sorun dir olarak bu o sıkıntıyı anılmak istemedim Üstelik bunu atıyorum aynı anda New York’ta Güney Amerika’da Paris’te orada burada gösterirken bana çok dev bir şımarıklık gibi geldi yani eğer şu olmasa olsaydı ama gelir yine sizlerin fikrini alır bir sorardım yüksek ihtimal yani baktım hiçbir yer almadı Bu film olmadı açardım internetten untitled unknown anonim
olarak filmi oraya jener xiz koyardım Çünkü benim için önemli olan zaten onu paylaşmaktı şimdi de mesela Türkiye bazen insanlar soruyor Ben diyorum ki ya girin diyorum vpnle işte Amerika’da Mesela şimdi Amazon’da film diyorum ki girin Amazon varsa vpnle girin diyorum Amerika Amazon prime’da var diyorum oradan izleyin Tabii ki sansür hepimizin önünde böyle kafamızın üstünde bir şey ot sansür de öyle Bu arada diğer taraftan kendimizin kendimize yaptı Sansürün kendisi filmlerin çok filmlerden daha fazla konuşulmaya
başlayınca Ben orada böyle bir community guideline hissediyorum y orada bir yanlışlık hissediyorum Peki Eee sana şeyi soracağım yani bunun Aslında konuşman içinde birçok o yerde cevabını verdi ama hani neden filmi çekemiyorum diye düşünen insanlara Yeni Kuşak insanlara ve ben aslında Yeni Kuşak derken Buradan da söylemiş olayım burada asla yaşı kastetmiyorum insan istediği yaşta film çekmeye başlayabilir ben böyle düşünüyorum ne yapmasını önerirsin bir kere neden film çekemiyorum diye Hayıflanmak gerekiyordu bizim o eski
dönemleri hatırlarsın Eskiden böyle şeyler demek Biraz ayıptı tabii yani film çekmek istiyorum ama çekemiyorum değil yani onu bir söylememen gerekiyordu mızmızlanıyor muu gibi şey oluyordu şimdi bunu ifade ediyor insanlar ama gerçekten de yalnız başına ya da birkaç kankanla e o tam o sinema kalem esprisi gibi film yapılabilir Yani şunu tavsiye ediyorum E abilerinin ablalarının çok gittiği Yolları denemesin ama o abilerinin ablalarının sinemanın ekonomi politiği ile olan bilgileri ve deneyimlerinden her zaman
faydalansın buçi diye arada fikir soruyoruz yurt dışından ya da buradan özellikle yapımcılar için söylüyorum hem o işin klasik ekonomi politiği öğrensinler ama bir yandan da şu duygudan uzaklaşmasını şahsi bir eylem bizim dönemimizde yani film formatını düşünürken o hantal malzemeleri her şeyi düşünüyorum Gerçekten şu anda daha demokratik her şey kimsenin söylediğini çok ipleme yani sen bunu yapamazsın sen iyi yetenekli değilsin Ben benim baş motton başkasının olumsuz deneyimi Sana bilgi olmasın Sen kendin yaşa o deneyimi diyorum Evet ya
bazen Mesela jüri Ken de bir festivalde en son Porto’da çok sevdiğim bir belgesel festivalinde jüriyi bir şey seyrettim ve Yani gerçekten hiç benlik değildi fakat o yönetmenin çıkıp onu yapabil tesi bu kadar ileriye gitmesi ram’da açılmış bir filmdi hiç unutmuyorum jüri ikiye bölünmüştü böyle fakat Yani onun onu o Fikri yapma konusundaki Tutkusu enerjisi ve onu yapma şekli Bizi gerçekten ağzımızı beş Kaş açık bıraktı neden O inat yani o in Çünkü film hep şöyle oluyor Bütün dünya Bazen sana karşı oluyor Herkes diyor ki
ya senden bir [Müzik] cıcıklar sıkıldık cart curt neyse ne dedim ya Doc lapte insanlar kaçıyordu benden bir böyle film olmaz falan diye Sonra biz o senenin en başarılı Türkiye için de dünya için en başarılı doküman filmi oldu yani o yüzden de gerçekten orada bir kere daha anlaşılıyor ki Belki onlar da haklı çıkabilirdi Bu arada Ona da bir şey demiyorum y o öngörüye de bir şey demiyorum ama sadece insanlara şunu söylüyorum bu bir inat meselesi sinema hep bir inat ve o inadın da bir formülü yok E Mesela biz seninle bir böyle
gözlerimizi kaldırırız bir konuda mesela bir fikir konusunda o Film 3 sene sonra en parlak fikir olabilir Tabii tamamen asa birey sunmakla önemli Kon Nasıl paketledi mesela meteorlar low resolution bir filmdir biliyor musun Sadece grenleri sen iyi biliyorsun sadece grenleri 4k’da açmadan ki ben önce festivalde açıp sonra Sales Agent olmuş bir yönetmenim derler ki gürc bu görüntü kalitesiyle Biz bunu nereye satacağız Hayır Yo biz işte Amazon bütün o 4 klerin arasında bir tane kar kooyun gibi duruyor orada Ben onu hep söylüyorum o
Sabancı Vakfında Sen de ikinci yarışmada jürilik yapmıştın Orada mesela hep bana gelen Bize gelen sorulardan bir tanesidir teknik sorunlar Ben diyorum ki ben tekniğe hiç bakmayacağım Ben tekneye bakmıyorum ben o Fikri Fikri hayata geçiri biçimi ki bugün Artık teknik sorun diye bir şey yok telefonlarla bile neler yapılabiliyor ya dua etsinler Aslında bunu genç kuşak için söylüyorum gelip de ya biz neden film çekemiyor Zeynep Hanım diyebilecek birileri var bizim zamanımızda onlar da yoktu yani eee birine yanaşmak şey yapmak ya ben
hiç unutmuyorum Yeşim Ustaoğlu la tanıştığımda diyordum ki ya Yeşim Yani ben diyorum hani sektörde şey yapıyorum ama yanında e sinema yapan Birinin yanında onun sinema yaptığını gözlemlemek istiyorum ve Yani bu bu eksikliğim var Belki sektörün dünyanın en iyi araba filmi çeken adamın yanında asistanlık yapıyorum ama sinema bir şey daha söyleyeceğim Aklıma gelmişken Birinin yanında bir şey öğrenmenin değerini lütfen azımsamak işi bu bir cepte ama gidip de Birinin senden daha uzun deneyimler yaşamış Birinin yanında benzer
deneyimlerden geçmek o deneyimlerden farklı bir şey öğrenmek ve kendi Yapacağın şeyi ona yansıtmak çok değerli ben o yüzden 2024 2 yılında hala bir kadının ya da bir adamın yapımcı olsun yönetmen olsun fark etmez ya da bir departmanda gidip o işin nasıl yapıldığını öğrenmeyi çok değerli buluyorum Kesinlikle evet şimdi ilk kurmacanın yaptın Bayağı da uğraştın 3 senedir adı Yeni Şafak solarken Evet başladığı isimle devam eden fil isimle devam ediyor evet bazen filmlere isim bulmak da zordur Şimdi Tabii bu bambaşka
bir deneyim oldu Ben şuradan tabii ki biliyorum bugüne kadar burada da konuştuğumuz her şeyin içinde kendin onu yaratırken yaparken Bu kez bir yapımcıyla çalıştın doğru e ortak yapım yaptın uluslararası Hatta şimdi burada şey olmasın Bana yurt dışından telefonlar geldi ya işte e Gürcan keltek diye birinin e projesi geldi çok beğendik vesaire diye Eee Evet ben orada şey oldu aslında tam da senin konun aslında seni de çok buradan sana resmen resmi olarak teşekkür edeyim Bu sürecin bütün aşamalarında ya biz saçmalıyor
muyuz Buraya böyle mi yapalım şuraya Ne yazalım diye hep seni aradık ve böyle bir senin bir bize resmen hep böyle bir ablalık yaptın ya o konuda çok önemli ya ben şeyi öğrenmek istedim Zeynep yani ortak yapım nasıl yapılır hani kendi ülkenin Bakanlığından para almadan nasıl olur bu işler gerçekten öğrenmek istedim Biz şeye başvurduk o zaman şimdi kan onu kaldırdı kan Film Festivali sine fasyal hatırlıyorum ve çok yorucuydu gerçekten giden yönetmen arkadaşlar biliyordur böle sabahın 8’inde oturuyorsun masaya yapımcılara anlatı
yun anlatıyorsun bitmiyor böyle öğlen üçek artık çenem ağrıyordu benim fakat orada birkaç şey öğrendim Bir insanları filmi anlata anlata filmin fikrini Aslında resmen geliştiri musun kafanda Aynı zamanda da kimlerle akıp kimlerle akamca da insanların eğilimlerini de anlamış oluyorsun benim tabii şöyle meteorlar çok dolaştığı için o Rüzgarı bir arkama almak istedim dedim Hani yeni bir filme para arayacaksan çok da niç bir işle giriyorsun zaten meteorlar öyle bir iş olduğu için Ama şu da oldu olmadı değil Almanya median boardda da böyle
oldu sfa da direkt böyle oldu ben Güney İtalya’da da böyle olduğunu düşünüyorum orada herkes şey dedi Yani bu dedi yapılma yani film yapı yani yapım şekli olarak Radikal duruyor kağıt üzerinde E hadi bakalım yaptılar yani o anlamda şans verilmiş bir yönetmen olduğumu düşünüyorum ha Aslında şans verilmiş diyorsun çok mütevazisin bence E şansını yaratmış bir yönetmesin şunun için Ben her zaman şunu söylerim yani öğrencilere de senaryonun istediği kadar iyi olsun istediğin kadar iyi dosya hazırla Eğer yönetmen faktörü çalışmıyorsa Bunların
hepsi çalışmaz yapımcı ve yönetmenin faktörünün olmadığı şimdi hem kendi şansını yaratmışsın Hem de yeni kuşakta değerli bir yapımcıyla yola çıktın Eee O da bence önemli bir şey çünkü hani kendi filmini yapan yönetmen durumunda E bir takım fonlar Tabii ki yapımcılarla çalışıyorlar ve o o da çok büyük bir şey yaratıyor Tabi tabii tabii yani yine şeye dikkat et yani arda’da da aynı şey oldu Manuela da Ya arkadaşım olamaz ve zaten birlikte aktım ya da Normalde oturup böyle bir film hakkında konuşup Kakar kiri yaptığım insanlarla akmayı
yine tercih ettim Mesela Arda la şey oldu o yolda Biz kendimiz de bir sürü şey öğrendik hani böyle kendimiz Duvarlara çarpa çarpa öğrendik Ama mesela şimdi bakınca bazı hatalar yaptığımı da görüyorum Mesela kana senaryosuz gittim ta medium boarda kadar Alman şeyine kadar senaryosuz gittim gittim sonra en sonunda bir tane hiç unutmuyorum bir Senarist Adam bana dedi ki ya Gürcan şu senaryoyu Lütfen yaz bırak İnsanlar bir şey okuyup ona göre karar versinler sen sonra yine onu çöpe at Sonra dedim ki Gürcan dedim bu kadar
artistlik yeter Otur Oturdum Berlin’de senaryoyu yazdım ve insanlara bir şey prezente edecek hale getirdim artık son Aşam Aslında otör sinemacıların genel böyle bir şeyi oluyor Hani anlatıyorsun bir taraftan kafanda bütün film var Ben şimdi Biliyorum bana anlatıyorlar Ben de mesela diyorum ki bir yazılı görmem lazım buu anlamam Ha şunu söyleyeceğim satabilmek Yok Onların hepsi deneyim ve sana çok daha güzel şeylerle dönüyor deneyim Ha şu Ne oldu orada ben e senaryosuz Ak Çünkü belgeselden geldiğim için asa senaryo takmak istiyorum B
artistlik olsun diye yapmıyorum onu e filmi de hakikaten öğre çektim uzun improv zasyon lardan oluşan bir film aslında yani baktığında editlenmiş bir film fakat sonra şeyin önemini Anladım Evet bunu prezente etmenin bir yolu var ve bu yol insanların bunu böyle okumayı isteme isteğine saygı duyman gerekiyor ha ama şeye de yol açtı fazladan çok konuştum o çok konuşmak filmi kafanda netleştirdi konuş Allah Konuş 15 gün boyunca git sor fonda konuş Git kanda konuş Git Almanya’da medium boardda birebir insanlar aslında çok net bir
şeyi var yani Eğer onu çıkarmazsan o kafanda büyüyor ve geliştiremiyorum yani çıkarıyor olman zaten Ortak yapım Marketlerinin en önemli etkisi projenin artık artık çıkarıp üncü insanlarla konuşabiliyor olman gerekiyor Bu çok önemli bir şey Tabii ve sen yokken de onun konuşulmaya devam etmesi için insanlar şey yapması için o yüzden biz de konvansiyonel olmayan yollarla başladık sonra konvansiyonel bir yere kaydık sonra filmin kendisini yaparken o konvansiyon liklerin birçoğunu yine çöpe attık ve kazalara mesela kendimizi açtık
mesela Peter zeit lerle çektim Ben çok sevdiğim bir görüntü yönetmeni o bunu yapmaya benim gibi çok eğilimli bir görüntü yönetmen birbirimizi çok ş filme baktığımda yani o Ana Konu ya da bütün O senaryosunu yazdığım şey dışında filmin içinde çok güzel kazalar var ve en güzel yerler o kazalardan geld ama o zaten işin o tiyatro gibi biliyor musun sahnede o ge olaya Sen yine Aslında başladığımız y dön yine formül yok işte Sen ne kadar o konuda atıp tutarsan tut yine o onu sinema yapan şey o kazaların kendisi oluyor ama hepsin başlatacak iyi
çekirdek bir fikir gelişecek bir fikir ve Şunun gibi bir film Bun gibi bir film olacak dememek Çünkü sen kendin gibi bir şey yaratırsa bu iş oluyor diye düşünü Hatta sana sorsalar da söylememek Neden Çünkü yani bu mesela bu Podcast ana konusu aynı zamanda işte dinleyenler için yine tekrar edelim film yapmanın birincil koşulu Evet Ayşe’den fahan Ahmet’ten Mehmet’ten etkilenmek ama kendi sesinle film yapmak Aynen aynen ve dolayısıyla kendi sesini duymak kendi istediğini isterse hiç kimse Onun arkasında durduğunda mutlak mutlaka
görecek birileri çıkıyor Ben ona inanıyorum çünkü özgünlük konusunda etkilenme le özgünlüğü kaybeder bir hale geldik bu kadar hız dünyasında farkında olmadan bir şeyi çok severken o konuda çok temkinli olmak gerekiyor Aynen ben hep şey diyorum projelerinizle aranıza mesafe koyun Evet Eee duygusal mesafe etkisinde olduğunuz insanat akımı olur yönetmen olur yazar olur hiç kimse bir şeyin gibisini sevmez Yani biz de dahiliz buna yani eee Ben her zaman bazen bir şey oluyor böyle bir şey seyrediyorum bir yerde jüri oluyorum ya
da bir tanımadığım biri bir link atı filmini izliyoruz ediyoruz e Bazen çok uçmuyor olu insan ya da psikolojim olu günkü psikolojim onu anlamıyor sonradan jeton düşüyor bir şey hepimiz yani işte o sinemanın şeyleri ama hep şunun hakkını veriyorum diyorum ki ya ben çok kopmadım buna Fakat çok şahs mün hasır bir şey yapmış Evet bunun önemi ve değeri o kadar önemli ki ya sevmek zorunda değilsin ama iyi film yani senin sevdiğin film iyi filmdir değil hiç kötü bir filmi de sevebilirsin Ama sevmediğim bir film olabilir ama çok iyi bir
filmdir Ben yapımcılar için de geçerli olduğunu düşünüyorum bunun sadece o otör dediğimiz departman için değil yapımcıların da mesela filmograf bakarak eğilimlerini görebilirsin ya da ne yapmaya çalıştığını görebilirsin O yüzden aslında film bizi dinleyen yönetmenler kadar yapımcılar da yani aynı şe onlar için de geçerli da seçtiği projeler Ya ben şunu yapacağım bunu yapacağım Arkasından da şunu yapmak istiyorum İnşallah demek he bir beğeni meselesi bir dil meselesi o kadar güzel bir şey söyledin ki benim de şöyle bir
şeyim var E bazen öğrencilere söylüyorum Ben bir filme bakarak yönetmenin karakterini sana söyleyebilirim bir yapımcı olarak Dolayısıyla bugün çalışırken de aslında sen filmlere bir tekrar baktım öyle geldim şimdi sana çok teşekkür ediyorum Çünkü bugün Biz bu podcasti 27 Haziran 2024 bu ne zaman birkaç ay içinde yayınlanmış olacak evet ve Sen aslında Yeni Şafak sol arkenin post Prodüksiyon çalışmasından ara verip gelip burada bana konuk oldun Evet evet Sen çağırınca hemen geldin sen bizim için değerli bir insansın yani arkadaşım olan dışında
yani o deneyimlerini paylaşman Ben mesela bu konularda tembel bir adamım ya beni çağır böyle senin kadar sabırla yani böyle Metanet Bunları anlatmak kuşaklara aktarmak Çok önemli çünkü en başta onu konuştuk ya Birilerinin yanına çalışmak ya da onlarla konuşmak bile Eskiden bir işti tabii Ben o erişilebilirlik durumunu açtım yani Mesela Türkiye’de Hani oraya da onu da söyleyeyim Türkiye’de herkeste Benim cep telefonum var Yani tabii ki böyle acayip bir saat aramak değil vesaire ama bana arayan WhatsApp’tan mesaj atan herkese
dönüyorum bu beni çok zorlamıyor Yani belki 15 yıldır filan arada telefon bağlanan biri yok herkes beni arayabiliyor Bunu herkes arayabiliyor yani e üst düzey bürokrat da arıyor Bir holdingin CEO’su da arıyor uluslararası önemli Festival dyor ama kısa filmci ya da bir öğrenci de arayabiliyor Dolayısıyla burada erişilebilirlik meselesini attım önemli olan o saygı sınırı olduğunda hepsi kolay ve de bu böyle abartılacak bir şey değil bu da eski dünyaya dair bir söylem Tabi yani bir deneyimini bir birikimini aktarmak
ona bir şey söylemek o kadar önemli ki bu işlerin özellikle başlarda uzun bir serüven Çünkü o yüzden birinden bir şey duymak ya işte ben konuştum Açtı telefonu işte Bana öyle söyledi o bilgiyi zihnin kenarında tutmak Bunlar çok değerli Değerli oluyor Yani ben mesela Yeşim ustaoğlu’nun yanında asistanlık yapıyordum uzun metrajlı Özcan Alper’le birlikte asistanı diı E ben çok değerli muhabbetler yaptım hatırlıyorum Ondan çok şey öğrendim ve bu Bunda hiçbir sıkıntı yok yani o bize aktarıyordu sabırla bir şey soruyoruz
Salak saçma ble Teknik bir şey soruyoruz izah ediyordu kadın bize biz ö bu çok çok önemli Dolayısıyla Yeni Şafak solarken tamamlanıyor ve çok yakında umuyorum çok güzel festivallerde göreceğiz Eee konamam Evet Podcast yayına girdiğinde göstermiş ol gösterilmiş Büyük ihtimal gösterilmiş olacak Eee ama olsun bu da onun sürprizi olur E ona göre Hatta Keşke denk getirebilsem arkasına gelirse Podcast girişi Evet o zam K koyarız bir Yok öyle tatlı güzel şeylerimiz olacak inşallah Evet şu anda öyle bir heyecan içindeyiz
Evet evet çok E biliyorum ki çok güzel bir kariyer ve şunu her zaman biliyorsun ki benim film yapma konusundaki motivasyonumu en iyi tanıyanların birisin her zaman senin projelerine her zaman bak Burada açık kayıttan da söylüyorum açık olduğumu Öyle ya da böyle geleceğim biliyorsun zaten geleceğimi Sana da hakikaten Bunu samimi söylüyorum senin karşılığında değil ya Ben diyorum ki ya çocuklar Ben bir dahaki filme ben daha çok şey bilen bir yapımcıyla gitmek istiyorum yani hani birlikte öğrenelim Tamam akalım edelim
de hayır bu giremediğim kapıların içinden girmek değil Burada söylediğim bir şey bu reklamda da böyleydi mesela çok deneyimli bir yapımcının yanında reklam yaptığında böyle bir kendini daha başka bir güvende hissediyordum daha böyle şey otomatik otopilota oluyorsun o zaman Aslında güzel bir şey söyledin mesela o kapıdan girmek di herkes girer mesele o kapıdan girdikten sonra yönetmek galiba insan yaş aldıkça bu meslekte yaş aldıkça Eee en iyi dönemlerini de bu gene bu yaşta Çünkü artık biliyorsun dibe vuracağın kadar
vurmuşsun çıkacağın kadar çıkmışsın yaşadı çözmediği kriz kalmamış Bütün bunların deneyimi kıymetli yoksa e kapıdan herkes girebilir ve yapabilir zaten benim için de e sınırlı kontenjanımız senen Redd edebilirsin biz yine dostluğumuz bakisin her zaman ben teşekkür ederim İyi ki çağırdın ne güzel oldu Seni de görmüş oldum ben de seni Hadi bay bay canım benim görüşür b bay