Skip to main content
Biz orada Shakespeare falan oynamaya başlamıştık ve Ankara’ya geldiğimiz zaman gerçekten a Diyarbakır geliyor oldu Güneydoğu gezdikçe gördükçe İnsanları tanıdıkça terör olmasına rağmen çok olumlu etkilerle bırakarak Ben döndüm İyi ki gitmişim dedim gerçekten dedim sonrasında kaybettiğim şey neydi bilmiyorum ama kaybetmeliyim mişim sanki gibi bir duygu da yaşadım yani isteniyor ki Ben kafamda bir şey oluştu Hadi oturayım Ben buna Hop diye böyle bir yaım Yok öyle dünya a Güzel [Müzik] [Müzik] soru Merhaba Neden filmimi çekemiyorum
Podcast bugün konuğu güzar Irmak gülzar Irmak oyuncu senaryo yazarı kitap yazarı bir sürü marifeti var aslında gülizar’la bugün karşı karşıya geliyoruz ama yıllardır da birbirimizi gayet iyi biliyoruz bir şekilde Aynı zamanda aynı yerlerde olamamış Ama onun tiyatro yıllarından arkadaşlarının birçoğu Benim de çok iyi arkadaşım ve o hep sevgiyle bahsettikleri gülizar’ı bugün burada ağırlamaktan çok mutluyum Çok teşekkür ederim ben de çok mutlu oldum yıllar sonra karşılaşmak çok güzel bir duygu oldu Harika bir şey oldu aslında ne
kadar belli bir kuşak insan aslında sanat dünyasında Ben öyle biliyorum yani 9 eylüller Ben İstanbul’da da Marmara güzel sanatlardan filan Biz aslında birbirimizi çok tanırdık destek de olurduk daha eski yıllarda diyeyim 80’lerin ortası 90’lar filan dayanışma öyle dayanışma vardı Evet peki Gülizar Eee biraz sana bırakacağım Aslında İzmirlisin 9 Eylül güzel slar Fakültesi tiyatro oyunculuk bölümünü yapıyorsun sonra Diyarbakır’a gidiyorsun Eee mezun olduktan sonra Ankara’da Çocuk ve Gençlik tiyatrosuna Turgut Özakman
zamanında Bizi aldılar o zamanlar devlet tiyatrosuna gsf lileri İzmirliler almıyorlardı bizi sınava tabi tutuyorlardı biz sınava girdik ve işte Ankara Devlet tiyatrosunda çocuk birimi kuruldu ve oraya girdik sonra o turkut öz Akman’dan sonra o dağıtıldı Eee ve benim yolumda Diyarbakır diyak yani çok genç bir yaşta Diyarbakır Çünkü senin birçok Sınıf arkadaşın Evet bursa’dayız trabzon’dayım o dönemden İstanbul’da olanlar nasıl bir deneyimdi Diyarbakır doğum yapmıştım bir aylık bebekle gittim ben Diyarbakır’a ev hem annelik hem
diyak Evet evet ve terörün çok yoğun olduğu da zamanlardı önceleri Çok zorluk çektim Gerçekten çok zorlandım ve hatta pişmanlık noktasına bile geldim diyebilirim Aldığım bu kararla ama Sonraları Biz orada çok güzel bir kadro y devlet tiyatrosunda ya o kadar güzel bir ekip olduk ki Diyarbakır’da işte Bülent Emin Yarar vardı Ahmet mümtazlar vardı Coşkun vardı yani biz böyle kendi Havamızı çalıp söylemeye başl bir ekip haline olduk ve adımız gerçekten Diyarbakır Devlet Tiyatrosu oldu yani a Diyarbakır geliyor Ankara’ya falan gibi
böyle oldu bu bu bizi çok besledi Biz orada Shakespeare falan oynamaya başlamıştık ve Ankara’ya geldiğimiz zaman gerçekten a Diyarbakır geliyor oldu ya o Bizi besledi gerçekten çok besledi beni de besledi yani ben de oradan bes ve ben yöreden çok beslendim yani benim tabii o zamanlar ben bunun farkında değildim ama benim Daha sonra yazacağım senaryolara doğunun çok büyük etkisi oldu ve ben çok sevdim aslında Doğuyu yani o Önceden çok zor gelen Doğu Güneydoğu gezdikçe gördükçe İnsanları tanıdıkça Eee terör olmasına rağmen çok
olumlu etkilerle bırakarak Ben döndüm o iyi ki gitmişim dedim gerçekten dedim sonrasında kesinlikle Orada öyle bir büyü olduğuna kesinlikle inanıyorum çünkü ben de film çekimleri nedeniyle Eee 90’ların sonundan itibaren O bölgeyi tanımaya başladım ve hatta Tayfun Pir Simon’un hiçbir deresini çekerken Mardin’de çekiyorduk Diyarbakır Mardin yani diyordum ki İnsanlık ölmüş diyen buraya gelmeli Bence çok güzel çok paylaşımcı ve ruhumu ısıtan diyebilirim Öyle bir duygu Sen de onu aldın Çünkü aslında malzememiz insan insanla
çalışıyoruz ve ne kadar Tanışsak ve belki de yani o bana öncülük etti bilmiyorum Hayat bazı insanlar için çok zor batıdan baktığın zaman yani hani o dertler tasalar onlar bunlar yani hani onlar bana E yani anlamsız hafif gelmeye başladı Yani acının damarına girdiğiniz zaman Yani onunla da uğraşmak istiyorsunuz ve ben onunla da uğraşmaya başladım yani hani geçmişe baktığım zaman bunu da görüyorum tiyatro okuma kararın nasıl oldu izmir’dir ve oyunculuk yapmak yoksa Nasıl yani bu da çok tabii yani insanın kendini bilmesi
bulması e Mesela benim Varol Yaşaroğlu Benim 3 numara kardeşimdir onun kendini bulması 5 yaşında başladı 5 yaşından beri çizmeye başlamamıştır Varol Hı hı Yani evde Biz dergi satardı kitap satardı onu satardı bunu satardı ve biz evin içinde yani o zaman Vural en küçük numara yoktu ama ü kardeş onun dergilerini okurduk onları canlandırırken evin içi böyle bir sirk alanı gibi falandı yani böyle büyüdük ama ben ortaokuldayken tiyatro Hiç aklımda olan bir şey değildi spora çok meraklıydım ya sporcu olmak ya da balerin olmayı çok istiyordum çok arzu
ediyordum ortaokuldayken de spor derslerine yani seçmeli spor derslerine yazıldım Annem gitmiş okula beni oradan çıkartmış dramatizasyon ve güzel konuşma dersine yazdırmış Annem yapmış bunu ben tabii çok öfkelendim çok kızdım Bu dramatizasyon nedir güzel niye güzel konuşacağım ben o da güzel konuşayım diye çok tatlı Ben tiyatroyla orada tanıştım yani orada Hatta orada bir oyun bile yazdım orada oyunlar oynadım orada tanıştım ondan sonra da zaten o süreç benim peşimi bıraktı Üniversite sınavlarına girdiğim zamanda da tiyatro
bölümünü kazandım ama bu sefer de annem beni başka taraflar yönlendirmeye çalıştı direndim ve orada kaldım ne tarafa yönlendirmek istedi E tabii yani şimdi tiyatrocu olacağın yani hani orada bir gelecek göremedi anlatabiliyor muyum yani fen bilimlerine Çünkü fen okumuştum fen bilimlerine yöneltmek istedi Doktor olamadım Yani çoğu ailenin e hala da var yani sanatla ilgili bir bölüm seçince Türkiye’de bir böyle e tedirginliği oluyor yani gerçi hani bu ki Anne bu kadar vizyoner çünkü var da burada bizim konuğumuz oldu ve anneyi anlattı anne
muhteşem çizgi romanlarını destekliyor işte seni dramatizasyon ve güzel konuşmaya götüyor yani bu kadar vizyoner Bir annenin Aslında çocuğu olmak da bir şans herhalde değil mi Çok şans gerçekten ben benim yani olur muydu olmaz mıydı Bilmiyorum ama annem beni oradan alıp da dramatizasyon dersine sokmas saydı ben dramayla tanışamadım yani Burası bir gerçek haberim yoktu çünkü onun da haberi yoktu da o güzel konuşma Ailenizde bir gen var herhalde hani hepiniz sanatın bir dalıyla işte çiziyor oynanıyor yazılıyor Bu böyle bir aile
çok güzel yani Bu bence büyük bir zenginlik birbirinizle de iyi bir ilişkiniz olmuş belli ki o çocuk da beslen Hani varolun Çizi romanlarını alırdık dedi ben onunla konuşurken dedim senin kıkırdak dergin varmış dedim Ay sen de Nasıl bildin çok güzel bir şekilde Evet peki çocuk oyunu yazıyorsun oyunlar yazıyorsun ya Çocuk oyununu yıllar önce yazdım onu da ne zaman yazdım hamileyken yazdım çünkü yapacak hiçbir şey bulamadım ya sahneye çıkamıyordu sahneden alınmıştı boş oturmak da olmadı E ben dedim oyun yazayım o zaman dedim Çünkü ta yıllar
öncesinden o dramatizasyon dersinde oyun yazmıştım beni oraya götürdü O zaman Coşkun Irmak’la da ya evliyim O da oyunlar yazıyor tabii onun yazdığı oyunları okuyorum e Devlet tiyatrosunda yazılan oyunları okuyorum o aynı zamanda dramaturg onun dramaturjisi yapılıyor ister istemez bir şeyler öğreniyor insan yani Hani yani eğitiliyor unuz orada siz yani Usta Çırak ilişkisi gelişiyor T % Öyle olunca da E ben oturdum oyun yazdım ve oyunla ödül aldım o oy aldım ama sonrasında bıraktım Yani devam edemedim yine oyunculuğa döndüm çünü çocuk doğdu
Ondan sonra oyunculuk Ama olsun bir yazarlık meselesi yani oturmak onu yazmak aslında bütün o çocukluktan gelen Çünkü benim hep söylediğim bir şey var yani işte film Çekemiyorum ya da beni filme çağırmıyorlar oyuncu olarak Ama yapılacak hep başka bir alan başka bir şey olduğunu düşünüyorum ben çok haklısın yani insan o aralanacak bir kapı bulmalı dediğim gibi yani Diyarbakır’a gittim Aa Diyarbakır böyle çok kötü Bilmem ne Ama sen orada ayrı bir dünya yaratabilirsin Hani bu böyle şey gibi gelir hani çok ütopik bir şey
gibi geliyor ama değil aslında Bence bütün Ailenizde bir yaratma ve ortaya koyma cesareti var yani bir şey yaratıyorsunuz bunu da ortaya koyun işte oyunculukla da karakter yaratıyorsun yani yönetmenin istediği bir karakter ama onu da ortaya çıkıyorsun icra ediyorsun işte aynı şekilde diğer bütün Kardeşler bir şey şeyler sürekli yapılıyor bu aslında böyle bir Hani reddedilir beğenilmeme yani şimdi de eskisi için de soruyorum yani beğenilmeme kaygısı var mı Mesela yaptığın şeylerde onaylanma duygusu ya bu Olmadı baştan öyle
başlandığı için olmadı galiba yani ben baştan bir bilinmezin içine daldım ve orada çok mutlu oldum yani ben aslında onun peşinde koştum Onun peşinde koştuğu zaman insan Yani kendini mutlu etmenin peşind de koştuğu zaman diğer şeyler biraz önemini yitiriyor y ya kendim için konuşabilirim yani Han Tab Aslında biz öyle Aynen evet yani ben kendim için konuşabilirim ya ya ben bunu yapmaktan mutlu oluyorum ve bunu yapacağım ya dediğim zaman diğer bütün unsurlar Belki de çok kötü yapıyorum yani hani anlatabiliyor muyum muhteşem bir şey
çıkmadı ama o bir cesaret yaratıyor ya onun peşinden koşmalı İşte insan kesinlikle ben hani bu % y00 imzamı atacağım bir şey Çünkü ben de hayatımı öyle yapan birisiyim her gün kendime farklı ne olabilir onun içinde ne olabilir Bun tarafta ne olabilir yani hep bir buradan buraya ne geçirebilirim bakıyorum ve hayatta çok o anlamda inatlaşmayla bir şey görüyorum çünkü Gittiğin her yerde biraz böyle güzel bir e alan yaratıyorsun gibi değil miet yol bulmaya çalışıyorum aslında yani hani İçinizde o yaratıcılık ruhu varsa bir o
tıkandıysa kendinize Belki de aynı kapıya yine çıkacaksınız ama ama yani hani böyle Kulvar değiştirip yol değiştirip ara sokaklara dalıp tekrar aynı yere çıkmaya çalışacağım yani böyle özetleyebilirim hayatım Aslında çok güzel özetledim Bence harika e söyledin ve buradan geliyoruz ki aslında öyküsü Coşkun ırmağ ait olan Öyle Bir Geçer Zaman Ki yani Efsane bir dizi yani Öykü de Muhteşem ve onun Tabii geliştirme senaryoları kaç bölüm yazdım dedin 120 bölüm geliştirme Eee Senar Evet evet ve ilk deneyimim de ama işte
Bu cesareti de nereden aldım belki coşkundan aldım bilmiyorum yani onun tecrübesinden aldım yani onun tecrübesine dayanmış olabilirim Yani hani Çünkü o Hem bir dramaturg Hem oyun yazarıydı Hiç daha önce böyle bir şey denemem yani hani ve sadece ikimizdik Yani yani 120 bölümü sadece ikimiz yazdık ne ekip var arkamızda ne bir şey var hiçbir şey yok arkamızda çok yoğunlaştım çok dayak yedim ama biraz onu konuşacağız ama şunu dayak yedim derken yani zorlandığım andan yani Zaten öyle oluyor Aslında şöyle bir şey de var yani spor yaparken
yaptığın söy işte zorluyorsun birdenbire o yük koca yükü kaldıramıyorsun kaldırdığında nefes nefese kalıyorsun Sonra yavaş yavaş yavaş yavaş altında kalıyorsun altında Evet daha güçlenerek Evet ilerliyorsun Peki geliştirme Benim için özel bir alan Çünkü ben sinemada da Her sanat eseri yaratılırken Ne olursa olsun sinemada dizide tiyat geliştirme sürecini çok önemsiyorum yani bana göre öyle ben öyle hissediyorum ve genel olarak da böyle olduğunda iyi sonuçlar alınabiliyor şimdi geliştirme senaryosu yani öyküden alıp 120 bölümü geliştirmek
nedir dinleyenler için birazcık anlatırsan Öncelikle hikayenin nereden başlayıp nereye gideceğini nerede sonuçlanacağını çok iyi bileceksiniz omurgasını çok iyi oturtacak sınız bir bütünü o omurgayı oturttuk sonra bir balı Ondan sonra o kılçıklar zaten o geliştirme senaryoları oluyor onları yani TR manları oluyor şimdi tretman başladım bu giderek bende geliştirme senaryolarına döndü geliştirme senaryonun tretman lardan Yani artık senaryoya daha yakın bir yerde durur karakterlerin Neyi niçin söylediklerini söyleme nedenlerini oraya varış
etkilerini hepsini detaylandırma Bence esas olan hikayenin çok iyi kurulmasıdır baştan İy omurgası bölüms devamı gelir gelmiyor olmuyor o o yani yürümüyor O İstediğiniz bir iş olmuyor o yüzden şey önemlidir Yani bir şeyin hikayesini yazacaksınız üşenmeyin baştan sona kadar 10 sayfa mı oluyor 50 sayfa mı oluyor Bunu yazacaksın ha sonra üstünde değişiklikler yapabilirsin tabii bu olabilir Ama o omurgadan sapmadan yapıyorsunuz o değişikliği oraya gidiyorsunuz Aslında ben eee senaryolarda bir Eee karakterin senaryonun bütünün de bir karakterinin
olduğunu düşünüyorum yani bu senaryo insan olsaydı ürettiğin şey bir bütün olarak işte ne yerdi ne iani hakim olmak Yani senaryoya hakim olmak Eee hakim olmadığınız zaman hem durma noktanız hem savunma noktanız ve çabuk etkide kalır insan hemen değişebilir Peki şunu soracağım Öykü yazarı e coşkun ırmak sonra geliştirme senaryosu sonra da senaryoyu yazan var üçünüz hemfikir olma noktası nasıl oluyor yani üçünüzü de yani öykünün yazarı mesela diyebiliyor mu bu geliştirmede bu böyle olsun diyor mu Ya da senden öbür tarafa senariste
gidince o yorumluyor dediğin noktada nasıl bir şey oluyor ev Elbette ki esas asal kararı yani son noktayı Senarist koyar bana göre yani biz coşkunla çalışırken son noktayı Coşkun Ama şu oluyor tartışmalar oluyor aramızda fikir ayrılıkları oluyor o Tabii iyi bir şey aslında o çatışmalardan başka bir şey de doğuyor Başka bir şey de bulabiliyorsunuz yani o çatışma her zaman için olumsuz yönde sizi etki etmiyor olumlu yönde de etki ediyor E tabii zor oluyor o süreçler olay olmuyor ama bir şey doğuruyor o çatışmalarda ya başka bir şeyi de
doğuruyor başka ya Daha bir geliştiriyor sizi yani dibe çekmiyor Aslında çatıştığını çok zamanlar oluyordu Ama son kararı her zaman için Coşkun verdi Oradan sonrası yapımcı ve yönetmen okuduğunda nasıl bir noktaya gidiyor Çünkü yapımcının aslında çok zor bir şey yapıyorsunuz her hafta işte 150 dakika 120 dakika 180 dakika senaryo yazmak Belki o yıllarda böyle değildi ama şimdi hemen hemen aşağı yukarı böyle bu çok zor bir şey yani neredeyse iki tane uzun metrajı her hafta yetiştirmek bile diyebiliriz üç bile olabilir gene benim
konuklarım Ali Kemal Güven benim konuğum Mela srı dakikalık bir film yani baktığımız zaman film eder O şekilde Tabii çok kolay bir şey değil bütün geceye yayılacak işte izleyicinin dikkatini de tutacaksın Çünkü yapımcının da başka kaygıları var işte reytingi var Ertesi gün ne olacağı var şu var bu var yönetmen onu görsel bir hale getirecek mesela yönetmen karakterin yapısına ne kadar müdah oluyor olmuyor bu tip şeylerde ki Bence oluyor Belli aşamada Çünkü formattan formata değişiyor hikaye değil mi Evet ama Öyle Bir Geçer Zaman
ki de biz Yani ilk işimizde talihliye Biz 17 bölüm senaryo yazdık Yani bu şu an Yapılacak bir şey değil 1718 bölüm senaryoyu yazdık ve hikaye elimizdeyken neep Günay tan’la Biz hani birlikte iş yaptık Tabii o da çok şansı Bizim kendi adıma konuşayım Yani aslında çok güzel bir uyum ve birliktelikte e başlandı ilerledi iş ve hep karşılıklı paslaşarak ilerlendi bu çok değerli bir şey Kimse kimseyi önüne geçmedi İşte o iletişim çok kıymetli değil mi kesinlikle zaten onu sağladığınız zaman yani askari müşterekte
birleşiyorsa Hani bu kesişen kümeler gibi işte yazar var yönetmen var yapımcı var Bunların ortak alanında ilkeler net olduğu zaman hiçbir sorun çıkmıyor iletişim açısından da değil mi kesinlikle çıkmıyor ve iş tıkır tıkır yürüdü Hı hı hı hı yani 17 bölüm senaryo yazdık ve 17 bölüm senaryo gerçekten de revize görmeden gitti önceden oturuluyor konuşuluyordu o 17 bölüm yani yayına girmeden Elbette ki üstünde konuşuldu tartışıldı bazı değişiklikler yapıldı karşılıklı mutabık kalınarak Ama bizim de onayımızın yani coşkunun da onayı
alınarak yapılmıştı ve milim şaşmadan o aynı o 17 bölüm Aa evet ya 10 bölümde biz şunu şöyle yapalım Bak bu böyle olmuyor demedik o zamanlar Yani aşağı yukarı 2010’lar değil mi 11 12 filan eee şey zamanlar biraz daha farklı zamanlar şimdiye göre çünkü şimdi özled Evet onun özle hale geldik Aynen öyle Öz Vallah müthiş bir şey çünkü sonra hikaye ve tasarımlarını yaptığın projeler yapıyorsun çey tek başıma yazdım Çoban Yıldızı diye bir dizi yazmıştım bula çalıştık Eee Onu yazdım Ondan sonra da Ömer Ömer Evet onu tek başıma Yazdığım
senaryodur Bu bu da shitsel dizisini çok severek izlemiştim çok seviyorum ben de çiteli tabiii ki izledim Ömer’i de çok heyecanla merakla ve çok beğenerek izledim sonra böyle 30 bölüme doğru bir Koptum ya böyle seyahatten sonra devam etmedim zaten sen de 32 bölümden sonra yazmamışsın değil mi öyle bir şey var ama o da sanıyorum İki dönem oynadı ve yapıldı Ama bir de uyarlama dediğimiz şey çok kolay bir şey değil İşte burada şunu sormak istiyorum Senin oyunculuk Bilgin işte dramaturji Bilgin ende sonda oyunlar yazmışsın ortaya çıkmış o 120
bölüm geli senaryosu yaz sanıyorum Bütün bunların hepsinin bir özeti gibi burada çok kendini gösteriyor Çünkü çok iyi olduğu oyuncu olmanın bunda çok büyük etkisi var bir dramaturg la yaşamanın da yani dramaturg Yani hani bunun da çok büyük etkisi var En önemlisi tiyatroda oyunculuk yaptım Yönetmenlik yaptım görsel olarak yani herhangi bir şey yazmak değil de o görselde nasıl canlandırılır ve bunun görseli en iyi nasıl olur aslında öyle yazıyor benim püf noktam orası Ben bir şey aldığım zaman ben bunu görselde en etkili
şekilde nasıl verebilirim mi düşünerek yazıyor ama Özden de kopmuyorsa Esasen o özü özümsemiş olduğun için belki oraya kadar görüntü aşamasına kadar geliyor değil mi ya o eylem ve davranış o sahnedeki o eylem ve davranış en iyi şekilde görselde yani görselde derken en iyi şekilde nasıl dramatize edilir dramatize bunu söyek bunu Ben de bunu demek istiyorum açığa çıkar Nasıl canlanır metinde çok beğenirsiniz siz onu ama çalışmaz Evet evet ya da sahneye çıkarsanız Sahn olmaz oyunculuk Mesela bu aslında diyalog yazarken de karakteri
düşünürken de Ben oyunculuk eğitiminin çok değerli bir eğitim olduğunu düşünüyorum ve Aslında ben hani kendi atölyem de mesela diyorum ki yönetmen de olacaksan yapımcı da olacaksan senin mutlaka bir oyunculuk eğitiminden geçmen lazım Çok haklısınız ya da yani izlemeleri lazım yani onların çalışmalarına girmeleri lazım bu bu çok önemli bir şey Biz İzmir’de okurken Eee dramatik Evet yazarlık sahne tasarımı ve oyunculuk iç içelik ve sinema televizyon Benim şansım da oydu T şimdi hepimiz içeceğiz ve hepimiz birbirlerinin
derslerine girerdik Tabii ben şeyi hatırlıyorum Fransız kültürde kısa filmler E gösterilirdi benim kuşağımın çok da değerli isimler var o kuşaktan Sizler oynuyordun tiyatro bölümünden Arkadaşlar hep oynuyorlardı bizizi oynatır lardı Biz oynardık ne kadar katkısı olmuş aslında bunun yani bunu şimdi Şimdi anlıyorum yani çünkü siz orada sahne tasarımının derslerine girdiğiniz zaman o sahnenin görselini de görüyorsunuz dramatik yazarlık derslerine girdiğiniz zaman biz girerdik mesela dramatik yazarlık öğrencileri de
oyuncuların çalışmalarını izlerler İşte aslında Zaten bu bir bütün yani 360 Yani hiçbiri birani buna artı şunu koyabilirim katılacak mısın işte sosyoloji felsefe psikoloji tarih ve bütün bunlar Çünkü bir dünya görüşü ve Aslında biz bugünün dünyasına sanat yoluyla geleceğe işte mektuplar yolluyoruz Dior Ben öğrencilere biraz öyle yaptığımız bir şey değil mi kesinlikle kesinlikle Peki şunu soracağım mesela yönetmen olmayı hiç düşünmedin mi yani bir şey Yönetmeyi devlet tiyatrosunda oyunlar yönettim ama sinemada mesela düşünmedim yani demek ki
yani onun peşinden koşmak hiç içimden gelmedi iyi bir hikaye anlatıcısı olduğun yani öyle galiba galiba düşünmedim yani burada kapılar kapansa oraya gider mıy bilmiyorum Bence hikaye anlatıcılığı çok önemli yani Yüzyıllar önce Ben de mesela farklı hikayeler dinlemeyi anlamayı çok istiyorum birbirine benzemeyen Ama güzel bir şeyi güzel anlatmak işte masallar öyle değil midir şunu sormak istiyorum Yani genel Eee Türkiye’de ve dizilerde Eee sinemada da aynı şekilde kadın meselesi Hani kadın karakterler dünyada da insanlar
Sen de bir kadın oyuncusun aynı zamanda bir takım şeylere kıstaslara oturuyorlar işte yaş grubu olarak kıstaslara oturtuluyor ya da işte seni ağlayan kadın olarak belirlemişler dizi de o kişiyi onu yapmak istiyor biraz o konuyu konuşmak istiyorum Çünkü aslında kadın rollerine daha çok şans tanınması gerektiğini düşünüyorum ki zaten Öyle Bir Geçer Zamanki de kadın rolleri çok önemliydi sizin Yazdığınız senaryolarda bu kadın karakterler çok önemliydi Eee bunun için ne düşünüyorsun genel olarak yani o karakterleri yaratırken Tabii
senin oyuncu olman bir kadın oyuncu olman duyguları içselleştirme ve hayata geçirmen çok önemli Ama genel olarak bir klişeye sokma derdi var sizin sen senaryolarını baktığım zaman yani seninle ilgili bugün çalışırken buna hiç rastlamadım hepsinde böyle kadınlar tak tak tak ayakları yere basıyor bunun sırrı ne sen ve Coşkun mu diyeceğiz yani Belki de bu benle ilgilidir Yani sürekli hayatında çıkış aramaya çalışan bir yapım olduğu için bu ister istemez Benim karakterlerim de yansımıştır ya da öyle olmalarını Arzu
etmişimdir yani öyle Söyleyebilirim ama bu demek değildir ki mağdur olmay kadın yok yani anlatabiliyor muyum Özellikle bunu İstanbul’dan Çıktığım zaman daha çok hissediyorum yani çünkü ister istemez meslek gereği çok yer dolaştım var çok öyle kadın var Ama şu bir gerçek ki bütün kadınlar Aslında o çıkışı arıyorlar erkeklerden farklıları o yani bıraktığın zaman yerinde durmuyor kadın Tabii durmuyor Aslında çok güçlü Evet yani evet Türkiye’de kadınlar Öyle güçlü ama işte bunu gösterirken Aslında bunun
dizilere veya bu işte farklı şekilde Sanat eserlerine yansıdığında da bunları daha çok görmek çok daha önemli aynı şey hani bir uyarlama olmasına rağmen Ömer’de de öyleydi yani diyaloglar Bir takım şeyler hepsi çok bize anlatıyordu bunu özellikle söylüyorum Her konumla Çünkü konuya da biraz dikkat çekmek istiyorum Ben uzun bir zaman Eee avupa görsel kişisel kadın ağında kadınların kamera önündeki fır ve arkasındaki fırsat eşitliğine çalıştığım için bu çok değerli bir şey Ve o yüzden buradan bir geçmek istedim yani sen onu yaparken
kendi içindeki bulduğun güçten ilham aldığını söylüyorsun evet evet Tabii bir de Karadenizli olmamın da çok büyük etkisi olduğunu düşünüyorum orada kadınlar çok farklı gerçekten yani ayrı bir dinamik işliyor orada harika Peki şunu soracağım bunu merakımdan şimdi Coşkun ırmakla evlisiniz ve beraber çalıştınız çalışıyorsunuz artık beraber çalışmıyoruz Evet Peki beraber çalıştığınız zaman o biraz önce söyledin ama duygu olarak nasıl bir şey mesela beraber e eşlerin aynı işi üretmesi Bazen çok verimli olur Bazen de çok zor
olur yani sınırları bilmek değerli bir şey tabii kim ne yapıyor ama evet evet ben Coşkun ırmakla biz beraber çalıştığımız zaman Eee üretim gerçekten güzel şeyler ürettik yani dönüştü Evet ama çok da yıpratıcı yani eşlerin bir arada çalışması bence yani eksisi de bu oluyor çünkü çok iç içe oluyorsunuz ve sürekli Yani ben çünkü 24 saat senaryoyu yaşayan bir insanım kafam sürekli oradadır ben ya o çok zor bu ilişki zedeleyen bir şey yıpratıcı bir şey Peki şunu soracağım 2024 yılında eksik parça yayınlarından çıkan engelli koşu
parantez içinde bir senaryo Hikayesi isimli bir kitabım çıkıyor şimdi bu benim aslında çok ilginç buldum çalışırken de sağ ol B da hediye ettin okuyup hemen sana geri dönüş yapacağım benim bazen hem fikir eserlerini korumak hem Kendi hikayeni biraz e kontrol altına almak için çoğu zaman danışanlara öğrencilerime önerdiğim bir şeydir yani yazdığın şeyi kitap haline ge sonra senaryoya dönüşürsünüz o bir eser olarak çıksın sizden Çünkü öbür türlü tükeniyor Hani ben bunu senaryo yaptım yolladım oraya yolladım buraya yolladım buraya
Yani aslında iş böyle masada birdenbire bir sürü yerde halbuki böyle çıktığında mutlaka çok daha fazla görülecek ve bir noktaya varacak diye düşünüyorum kişisel olarak biraz o kitaptan konuşmak istiyorum Bu senin ilk kitabın mı ilk Kitab kitabın Evet ilk kitabım Evet ilk kitabım kitap yapma Fikri nasıl gelişti Şimdi ben bunu Aslında yıllar önce bir oyun olarak yazdım bundan 253 yıl önce ve ben oyunu bilgisayar kullanmayı daha yeni öğrenmiştim bilgisayarımda kaybettim H oyun yok oldu Ben bunu sonra tabii yine oyunculuğa daldım ondan sonra
işte dizi film senaryolarına daldım öyle oldu böyle oldu falan ömer’den sonra yani hani senaryolar yazmaya başladıktan sonra Şunu fark ettim ki ben o oyuna dönmeliyim onu başka bir şey yapmalıyım Çünkü Yazdığınız hikayeler yani onu zaten kitabın Arkasına da yazm ya ekranla buluş aşamasında Hani öyle bir geçer zamank kiden sonrasından Söz ediyorum ister istemez sizin kafanızda canlandırdığınız hikaye nihayete ermiyor anlatabiliyorum Yani ben bunu göremedim çok iyi anlıyorum ben bunu göremedim ve bunun e acısı B de yer etti bir arayışa
girdim ben Kafamdaki hikayemi yazmalıyım bu okuyucuyla buluşmalı Ondan sonra ne oluyorsa oluyor aslında bu bence bu muhteşem bir şey çünkü insan etki altında kalan birisi ve Aslında sektör seni sürekli bir yere gittiğin zaman bir formata sokmaya Çalışıyor yani şurası mı burada o çıktı çıkmadı Evet ve ana akıma Yazdığınız zaman siz o formata göre düşünmeye başlıyorsunuz şimdi o aslında Eee yazanı engelleyen bir şey Siz o sınırlar içinde dolanıyorsun zihnimin o sınırların dışında dolanmasına ihtiyacım olduğunu hissettim
Aslında E işte ben bunu çok değerli buluyorum o yüzden de hani bunun üstüne biraz konuşmak istiyorum çünkü uzun zaman bir ortak yapım marketi yönettim Antalya’da orada böyle işte senaryo doktorları gelirdi işte uzun metraj film senaryoları için konuşuyorlar vesaire bizim Aslında mesela çok ilginç bir şey olmuştu Bir sene televizyon kanallarından da insanlar davet etmiştik o markete ve birkaç tane uzun metrajlı senaryo televizyon bu dizi olabilir dediler ve format birden oraya döndü bazen insan kendi kafasındaki formatı da
doğru koymayin onun için böyle vermek Belki de başka bir formata giderken bir jenerasyon değişirken evet evet ev daha esnek düşünmeyi sağlayacak Evet şöyle de diyebilirim okurla da buluştu ama bu beni besledi bunu yazmak beni besledi dediğim gibi yani zihnimin Özgür kaldığını hissettim ya bu bu bu tadı aldım ben bu doyumu aldım anlatabiliyor muyum o kalıplar o şeyler yoktu artık istediğim gibi y mesela hikaye kronolojik işlemiyor Hani bu bu bu senaryo hikayesi Ama bu ana akıma olacak bir iş değil Ben bunu biliyorum ya asla
olacak bir i ama sanki böyle bağımsız film senaryosu yazıyor tadında ve böyle heyecanında öyle kendi kendine tabi dünya Eee Aslında şimdi çok böyle farklı formatlar bakış açıları o şeyler değişiyor Hani Kim bilir Ben okuduktan sonra daha iyi söylerim ama belki çevrilir belki uluslararası olur Çünkü hiç birir kıstas koymadan kendi dediğini koyman çok değerli bir şey diye düşünüyorum Evet iç içe geçmiş Hikayeler var Yani zihnimi çok zorlayan bir kitap oldu bu Benim yani şöyle söyleyeyim şu şu bana zor geldi kadın kendi
gerçeğinden kaçmaya çalış kendi gerçeğini arıyor aynı gerçeği arıyor kaçtığı gerçeğin farkında değil ve onu arıyor işte Evet hep böyle ve bu Ben bunu yazarken O beni kronolojik bütünlükten de koparttı beni bambaşka yerlere götürdü ben o dehlizlerin içinde gide gide gide gide gide gide kitabı oluşturdum ve Aslında örnek olacak Dai şey ben bunu öğrencilerimle de paylaşacağım Çünkü bazen günlerce senin söylediğin şuydu ben ta bunu Şu zamanda yazmıştım bunun hikayesini dediğin bir şey Bazen o çekmecelerde duracağına
kalkıp farklı formatlarda insana ulaştırmak çok daha değerli bir şey sanki değil mi Kesinlikle katılıyorum Kesinlikle ve siz Aslında 20 yıl önceki siz değilsiniz yani Bir de onun farkına varıyorsunuz kaybettiğim şey neydi bilmiyorum ama kaybetmeliyim mişim sanki gibi bir duygu da yaşadım Siz o yüzden cesaret Etmeli İnsan yani o ona gideceksiniz ona döneceksiniz ve tek tavsiyem şu O masadan kalkmayacak çok a işte siz orada oturabiliyor o ilk önce bir saat oturursunuz 2 saat oturursunuz ama orada oturmayı başarıp da artık o
akışın içinde olduğunuz zaman Tamamdır orada oturmak o kadar kolay bir şey değil Eee çok tahmin edebiliyorum yani şey açısından da tahmin ediyorum mesela her şey kafamda derler Benim en çok takıldığım şey onu yaz Şimdi benim proje geliştirme e çalışmalarım var ama bu senaryo geliştirme değil proje geliştirme Biraz önce senin dediğin hakim yapmak için ne düşündün nasıl düşündün ne kadar bunun sınırı nedir bu karakter ne Evet ya buraları sorgulamadan yapmak çok zor Çünkü ben mesela bir şeye baktığım zaman bir şey ürettiğim zaman bana gelebilecek
en kötü 50 soru ne olur derim ve onlara Eğer cevap verebiliyorsa tamam yani demek ki onun bir şeysi var şimdi o kafamda dediğiniz şey gelişmiyor çıkması gerekiyor aynı bir terapiste gittiğinizde bir cümle konu aslında hiçbir şey yapmadık anlattım diyorsun ama aslında çıkmış oluyor ve artık değişmiş oluyor gali öet Aynen öyle yani bir de Mesela şöyle şöyle oturuyorsunuz Ah Tamam ya bu benim kafamda diyorsun oturuyorsunuz Yok olmuyor işte O noktada vazgeçiyorlar o noktada vazgeç ya o noktayı açtığı zaman birey yani yazar
ondan sonrası gidiyor tıkandı mı Kalk dolaş yürü Bilmem Yine oraya gel yine gel yine gel yine gel 10 kere 100 kere 1000 kere geleceksin O noktaya aştığını göreceksin Oraya aşı çok kararlı bir şey Evet ama bu şey istiyor sabır istiyor yani isteniyor ki Ben kafamda bir şey oluştu Hadi oturayım Ben buna Hop diye böyle bir yazayım Yok öyle dünya sü kesin yok Ben O Kadar Kolay Olsa zaten bir saatte senaryo yaz Aslında bu kararlılık Ya aslında şöyle bir şey söyleyeceğim siz dört kardeşin en büyüğüsün sen en büyüğüm Eva büyük abla
olmak hep denge kurmak ve Eee esneklik sahibi olmak anlamaya çalışmak Aslında o ilk doğduğumuz ailedeki bir sürü şey ne kadar hayatımızı etkiliyor değil mi yani ne kadar çok e Burada da onu görü olmı yap karde ablalar biraz da kardeşlerinin annesi olurlar ufak değil mi özellikle en küçüğümüz hepimiz annesi gibi olduk Evet evet Peki oyunculuk kısmında da sen dizilerde rol aldın oyunlarda oynamaya devam ediyorsun Şu aralar Yani daha çok hani en sonda Hani Yönetmenlik yönetmen yardımcılığı daha çok o tür işleri
yaptım Hani ekranda da çok fazla artık oynamaya zamanım ve vaktim olmadı olmuyor yazmaya daldım E yani oynamak hani böyle ne bileyim ben yani isterim istemiyor değilim o içimde var ama ama galiba yazmak daha ağır basıyor s Ya şu an için evet yani fırsat da bulamıyorum diyeceğim Aslında fırsat da bulamıyorum ama bu doğru bir cevap mı bilmiyorum istesem yapar cevapı değil senin durumun Yani aslında senin doğrun senin e cevabın senin doğrun Çünkü bu bazen insanın mesleğiyle olan ilgili iştahı Mesela bana da diyorlar ki şu anda film
ya neden filmi çekemiyorsun neden film yapmıyorsun Aslında diyorum ki ben yani bir şeyler var ama şu anda bambaşka bu dijital dünyada bir takım şeylere kafayı taktım yapmadığım denemediğim şeyleri denemek istiyorum iş iştahınız burada şimdi iştah buraya E o 40 seneye yakın devam eden bir şey E çok normal değil mi yani tekrara düşmemek Çok önemli çünkü Aslında benim gözlemlediğim biraz senin böyle hareketli canlı Eee çok rutinleri içinde kalmaktan değil hep o rutinleri değiş farklı şeyler yaratmaya çalışan bir yapı var Dolayısıyla bazen
oyunculukla Özellikle de hani İşte devlet tiyatrosunda vesaire oyunculuk olduğunda bu böyle bir tek düzelik olduğunda Pek böyle seni kesmez demiş gibi geliyor var o tarafı tabii a bir Evet kesinlikle Çünkü o bir başka bir şey Ve de ben şuna çok inanıyorum artık Bu yaşımda diyorum ki e Evet ben buna karar verdim büyük bir tutku vardı hani aşklar gibi aşklar da geliyor geçiyor oluyor AŞ o aşkın dönüştüğü şeyler çok güzel dönüştürdüğü şeyler çok güzel bence Evet ya eksik parçanın devamı gelecek gibi Sanki değil mi Başka
kitaplar sanki geliyor böyle hazır gibi görüyorum bilmiyorum ama yani bilmiyorum derken yazmayı çok arzu ediyorum engelli koşudan sonra mesela kafamda bir kitap daha var ama şimdi bu aralar yine senaryo yazmaya devam ettiğim için evet yani fırsat bulur muyum bulamaz mıyım ondan çok emin değilim yani Mesela bu bir yıl içinde bir kitap daha yazmayı çok arzu ederdim ve kafamda o kitap da var aslında ama ama buna zaman kalacak mı yani ana akıma yazarsam ve ona başlarsam Maalesef öyle hiçbir şey yapmaya vakit kalmıyor bu Tabii sevimsiz
bir durum benim açımdan Ama öyle olursa da bilmiyorum Bunun kararını vereceğim kararını verere şöyle bir şey var aslında bu e Podcast amacı İşte en az Eee İşte bu üretimleri yapan insanların hikayelerindeki değişimi dönüşümü biraz kariyer hikayelerine Eee girmek Şimdi aslında neden filmimi çekemiyorum da biraz da metaforik bir şey yani neden İstediğimi yapamıyorum Yani burada ben seni gördüğüm zaman böyle giren meraklı geliştiren geliştirdikçe karar veren ve Aslında bu kitaba kadar engelli koşuya kadar oyunculuk oradan oraya Oradan
oraya yükselten çıtayı hep yükselten birini görüyorum Yani evet öyle oldu bilmiyorum herhalde senin Evet aslında bir şeye saplanıp hiç kalmıyorsun Hani hep oradan başka bir şey de olabilir yani böyle multidisipliner bir yapının içinde çerçevenin içinde Geziyorsun öyle Evet evet o disiplin içinde dolaşıyorum ama yani Zaten hep buna Yani aslında hani eğitimimin bir parçası Yani oyunculuk eğitimi aldım yazarlarla çalıştım işte hani sinemacılar La birlikte oldum yani Aslında o bütünün bir parçası yani ortak küme ven kümesi
oluşturmuş or Evet ama hepsi birbirini beslemiş aslında Peki şunu çok merak ediyorum Siz ailede Birbirinizin işlerini nasıl eleştiriyorsunuz Aa Güzel soru şimdi şim orada Kral çık mesela benim diğer kardeşlerim de sanatçı bili 3 numarada Devlet Tiyatrosu Gülçin o da o da oyuncu e Vural da öyle o abisiyle zaten çalışıyordu Vural O da zaten Bilkent Üniversitesi tiyatro oyunculuk bölümünü bitirdi o da aynı zamanda senaristlik yapıyor ya on da daha çok şey yapıyoruz cebelleş öyle olmaz bu böyle olacak şim böyle olacak
on şimdi Yani herkes bir şey üretiyor şimdi bizim ailede de var yani Benim ablam da yapımcı Ben de ama biz tamamen iki farklı uçta işler yaptığımız için birbirimize Hatta şöyle Bazen oluyor Ben diyorum ki Ay bunun Ben bunda işte biraz şey gördüm bence E aman biraz daha değiştirin Yani ben çok beğenirsem korkuyoruz ki reytinglerde bir sorun olabilir diye böyle bir esirimiz var aramızda o bana diyor ki sen çok uzun işler yapıyorsun kes şunları kısalt filan ama bizimki tabii çok dayanışmayla da gidiyor iki fark uçta işler yapınca
sizde de biraz öyle herhalde ama kardeş olmanın da şansı var işte yani birbirine karşı çok daha dürüst oluyorsun yani çok nesnel bakıyorsun Hani onun iyiliği için çalışıyorsun Aslında onu görüyorsun Sen tabii ve de yani Çok da gururlanıyor Yani aslında birinin başarısıyla herhangi biri olabilir ailem dışında da çok mutlu olan biriyim Mesela işte Varol buraya 2015’de ben kral Şakir Aslında ondan dinliyordum sonra kocaman bir şey haline dönüştü böyle bütün bir dönüşümlü süet Dolayısıyla insanlara yani burada
bizi dinleyen oyunculuk bölümünde olan olabilir oyunculuk okuyup senaryo yazmak isteyen olabilir ne önerirsin neler önerirsin Yani aslında ben tek bir alandan ziyade geneli bakmalarını işte film izlemelerini filan falan diyorum ama sen ne dersin ilk başta ne yapmaları gerektiğine iyi karar vermeleri gerektiğini düşünüyorum yani ne yapacağım ben ne yapmak istiyorum A iyi karar vermeleri gerekiyor Ondan sonra o yan taraflara yönelebilir ama yaptığı iş ilk önce Mesela ben Oyuncu olacağım dedim ve Oyuncu oldum ondan sonra
kendime farklı alanlar açtım ama o zaten bir bütünün parçasıydı oyunculuk ama hala orada ilerliyor ne yapmaları gerektiğini iyi saptamaları gerekiyor ne istiyorum Ben ne istiyorum Yani bunu bildikten sonra arkası geliyor ve sabırlı olmaları gerekiyor esas o bence süreç odaklı Evet süreç odaklı olmaları gerekiyor Hadi bugün oldum Hayır öyle bir dünya yok Olsa bile o çabuk patlayacak yani çabuk düşeceksiniz Yani bunu bilin ve Bunu görün yani birikim oluşturmak bir sabır işi deneyim işi tecrübe işi sanatın her alanıyla her
alanıyla ilgilenme işi de ayrıca Eğer sanattan söz ediyorsan Ben aynı fikirde Siz de ay Yani o kadar kolay bir şey değil bu şimdi Tabii şöyle bir şey var ben de öyle düşünüyorum ve Aslında yaş almanın bizim mesleğimizde avantajlı bir şey olduğunu düşünüyorum çünkü duygular oturuyor bakış açısı oturuyor deneyimler oturuyor Çabalar O işte 20’ler Deek 30’larda Çabalar otet Mela şu anda en zevk alarak işimi yaptığım zamandayım Çünkü onaylanma beklemiyorum kaygım yok istediğim şeyleri yapıyorum filan falan onu
yapabilmek için de bütün bir donanım Çünkü insanın kişisel Kendine yaptığı donanımın da önemli olduğunu düşünüyorum işte okumak yazmak izlemek filan gibi Evet evet Bunların hepsi size bir iz bırakıyor ve o İzlerin peşinden Koşun yani o tecrübeleri değerlendirmeye çalışın yani Mesela Metin yazmak isteyen yani ya da sen senaryo yazmak isteyenlere yani hani oyunculuk dışında Yani şunu söyleyebilirim Çünkü onların çok da okulları var ama burada e söyleyeceğim şey kafanızdan geçenleri kağıda dökün Evet disiplinli bir şekilde
Evet disiplinli bir şekilde ve sonra sonra onları tekrar tekrar okuyun aklınıza onları geliştirin ama sabredin yani gençler çok sabırsız oluyor oraya oturmak çok zor ama sabredin ve oyun kitapları okuyun ve o o kitapları sadece Okumakla değil Onun onun dramaturjisi çözmeye çalışın yani dramaturjik olarak onu bir masaya yatırın yani Bunu da öğrenin öğrenmek o kadar zor bir şey değil Bu kitap ne anlatıyor neyi anlatıyor nasıl anlatıyor Nereden Nereye gelmiş Niye böyle gelmiş çünkü yaza yaza bir süre sonra bu bir yapboz tahtası
gibi oluyor Siz bir bütünü yani Mesela bir parçayı yapbozu yapıyorsunuz bir parçası eksik oraya hangi parça geleceğini artık yani o tecrübeni size gösteriyor Bundan sonra bu parça gelecek diyorsunuz ve onu koyuyorsun kesinlikle ben şeye çok inanıyorum o sabır ve süreç odaklı olmak ve kendine yapmak mesela okumaktan hiç vazgeçmemek e öğrenmekten Mesela en iştahlı neye dersen öğrenmeye Yani ben özellikle farklı şeylerde öğrenmeyi çok önemsiyorum çünkü o Farklı şeylerin de farklı yararları olabiliyor Tabii ki Tabii ki Tabii ki yani ben de
kesinlikle yani bu bu bu bu bu bes ama güncel yazmak ve çizmek ve onu oraya koymak ilk en önemli adım o geldik g Evet evet ve orada mesaini Eee yani fazlalaştıran gerekiyor ve Okuduğunuz her romanı ya Her kitabı izlediğiniz her filmi Bunu niye böyle anlatmış Çünkü dünyadaki her şey aslında yani bir çiçek resmi çizer ressam Yani herkes o çiçek resmini çizer ama o başka türlü çizer O nasıl başka türlü çizmiş ve buradaki mihenk taşı ne yani bunun derdine düşmemiz lazım orada zaten bütün hikayeler birbirinin aynı Tab asında var
hayatta Yaşanan her şey ya insana dair olan her şey birbirine Aynı bu adam bunu yazarken bunu farklı kılan neymiş bunu yakalam Yani bunu bunu yakaladığı zaman zaten başlıyor iş Hara tamamen imzamı atacağım şeyler söyledin harika Ben de öyle bakıyorum Hani E ben de öyle bakıyorum ve Tabii o farkı yaratmak Çünkü ben bir sergi gezmişim Fransa’da Paris’te Picasso and his Masters diye dünyada bakıyor işte del crois el grekov ve Picasso As hepsi aynı konuyu üçü de bambaşka bir şekilde yapmışlar yani Ve bunu ben Bazen derslerde gösterim yani
var olalı biri Aslında 25 tane tema var atıyorum Dön dolaş içinde aynı şey aynı çatışmalar ama yaratacağını ne olacak E son şeyi soracağım Dünyada ve Türkiye’de izlediğin filmler diziler var mı özellikle son dönem Hani böyle çok beğendim etkisinde kaldım dediğin bir şey var mı Son dönemde değil ama benim aklımda kalan mesela David Lynch’in e mul hol Çıkmazı diye fil var ya Mesela yani Hani bunu belirtmek isterim yani engelli koşuyu yazmamda onun çok büyük etkisi vardır ya o bana referans olmuştur O film O filmdeki o kronolojik olmayan
dağılım yani o beni Mesela ben öyle filmleri çok severim Çok severim ama yani o filmden sonra yani hani böyle yani işte dizilerde Breaking badler şunlar bunlar yani onlar da Elbette ki çok beni etkileyen diziler hilel tabii Zaten oradan aldın Evet oradan da aldım mesela öyle Naif işleri Naif ama derinden duygusal İnsanların iç dünyalarını yansıtan ve bunu son derece Başarılı bir şekilde veren dizileri yani Breaking bread de de öyledir yani Adamın iç dünyasını o kadar iyi veriyor ki zaten olayı götüren o baktığın zaman
hikayede ne var diyorsun değil mi y Bence öyle Ne var yani hani düz anlatsa birisi o hikayeyi işte bir adam var efendime söyleyeyim işte yani ölmek üzereyim işte uyuşturucuya Ee yani Ama ama işte hikaye öyle anlatılmıyor yani işte hikayenin onlarca içe ve dışa dönen onlarca yüzlerce hikayesi var o hikayeleri iyi bilmek gösterm sende de hissettirmek Çünkü ben bazen e şunu çok yapıyorum yani göstermek mi önemli hissettirmek mi Ben hissettirmenin çok değerli olduğunu düşünüyorum çünkü göstermek herkese göre çok Görece bir şey çok farklı bir şey
kesin ya mesela mul Hun çıkmazında bir kadın var Kadın Hollywood dünyasında var olamamış var olması engellenmiş bir kadın iş ama adam onu öyle bir işlemiş ki yani hani çok basit bir şey bu aslında ama işte ona nasıl baktığın ve onun iç dünyasını nasıl yansıttığını ilgili her şey çok çok % y00 katılıyorum Eee Dolayısıyla o karakterler ve kolay bir şey değil aslında diziye girmek kitaba girmek o dünyaya girmek Vallah Şahane eee bir sohbet oldu seni ağırlamaktan çok mutlu ben de çok mutlu oldum çok keyifliydi benim için Çünkü
aslında yaşamın içinde hayatla bu kadar yaşayan yaşayarak hissederek yani şurada konuşurken bile anlattığın şeylerdeki o heyecan çok değerli o hiç bitmesin Teşekkür ederim ben teşekkür ederim çok sağ ol Çok sağol.