Neden filmimi çekemiyorum Podcast inin bugünkü konuğu Can Evrenol Can Hoş geldin benim için aslında buraya gelirken biraz Anılarım canlandı ilk
2010’da seninle tanışmışız Sonra sen bana iki tane Mail atmışsın Tamam görüşelim demişiz görüşememişiz görüşememişiz ama sonra çok güzel bir şekilde reklam sektörü ardından da zaten baskınla tanışmışız ve benim için çok güzel bir şey çünkü aşağı yukarı bütün hikayeni biliyorum gibi E neden filmimi çekemiyorum da Aslında biraz kariyer hikayelerine ve ben film yapamıyorum imkansız diyenlere biraz ilham olmak için yapılan bir şey şimdi senin çok güzel bir Hikayen var böyle acayip canlı ve heyecanlı bir çocukluk gibi görüyorum
çocukluğundan beri bir takım figürlere işte Kara Şimşek dizisi yok konan Roman nuru filan bunları seviyordun nasıl bir çocuktun Hareketli bir çocuk muydun Evet hep hep sınıfın en yaramazlar Bandım aktif vaziyette EVP annemler çağrılır dı görüşme görüşelim Hani Karnenin yanında görüşelim yazardı ya Böyle hep ben de 4 be tane görüş elim olurdu hep güzel meraklısın bu işe Yani şey çizgi filmler şunlar bunlar bayağı bir merakım vardı görsel şeyler an Tab Tabi bir yandan da böyle Aslında ilkokulda notlarım da çok
iyiydi Ondan sonra da ben işte e 12 yaşında bu sınav sistemine deli gibi hazırlanan jenerasyondan böyle hani bir buçuk sene böyle özel hocalar ve işte bahçeye çıkma saatleri sınırlı falan bir şekilde şey ondan sonra Bayağı da bir derece yaptım Üsküdar Amerikan Lisesi’ni kazanmışsın en zor okullarda biri ve de oraya girdiğimizde Biz Hani daha da farklıydı yani Şimdiki gibi değildi gerçekten o zaman böyle bizim dönem şimdiki bakıyorum Aslında benim kendi Çocuklarım da okul çağı geldiği için hep de bunları düşünüyorum hani Şimdiki gibi kesinlikle
değildi o zaman başka bir vibe vardı ama yani Biz şöyle idik yani Tamam üskü amerikan’a girdim Ben hayatım boyunca artık bir daha ders çalışmayacağım yeter yani yeter illallah gibi o 1 buçuk sene Hatta annemler beni psikoloğa falan götürüyorlardı çocuğumuzun acaba psikolojisini bozduk mu diye ki biraz da bozulmuştur kesin yani Yok o o süreçlerde geçen bir Çocuğun psikolojisinin bozulmaması mümkün değil Evet yani ben senden çok büyüğüm ama ben de hatırlıyorum o okulda bir de benim dönemimde Merkez sistem de yok Tek tek
her okulun sınavına ayrı giriliyordu Düşünebiliyor musun ve yani her biri bir şey gibi çok zor bir şey yani şimdi mesela şimdiki çocuklara da üzülüyorum fakat üzülürken Kendi oğlumu da benzer bir süreçten geçirtti yani mecburen öyle söyleyeyim ben galiba geçirmeme tarafında olacağım ama bakalım oraya gelince Valla onu konuşmak lazım aslında Tabii doğru Peki ama sen Tabii okula gir ve çok güzel senin web sitende Paylaştığın bir şey var notların böyle 78 kırığın olmasına rağmen edebiyat dersin acayip iyiymiş ve O sayede de
Okulu bitirmişsin öyle okudum biraz öyle Evet çünkü yani bizim hem yabancı edebiyat hocalarımız böyle zaten Ölü Ozanlar Derneği gibi hocalarımız vardı Biz Shakespeare okuduk işte Ray bradburry okuduk George Orwell okuduk yani bilim kurguyla çok haşır neşir ola ola o derslerde büyük bir keyif geçiyorduk bir yandan Türkçe edebiyatımız da çok sağlamdı Peyami safhaları sevdirdiler bize Yup Kadri var Tarık Dursun Faik yani muhteşem bir edebiyat şeyi yazıyor aslında bu çok güzel bir siten var ve seni Takdir ettiğim bir şey daha var
bana ilk 2010’da yazdığım mailleri gördüm o zaman da sitem varmış ne kadar güzel Şu anda ben herkese çok bunu söylüyorum bu aslında Çok da güzel bir şekilde kendini ifade etme biçimin ve de burada Aslında ilgimi çeken bir şey oldu belkader başvurduğu diyorsun canterbury de Kent Üniversitesi’nde sanat tarihi ve film studies bölümlerinden çi niye Has belkader başvurdun yani sinemacı olmayı düşünmüyor muydun planlam yordun ha esas onu Evet merak ediyorum düşün düün yani ben Ortaokulda Sulhi Dölek kısa hikayelerini okuduğumdan beri hani bir
gün şu vidaların kısa filmi Aslında ne güzel olur diyordum ve ve de bir yandan da diyordum ki hani bir gün böyle çok param olursa kenara böyle hiç Kar amacı gütmeden o tamamen o parayı istediğim gibi film yapmaya harcayacak şekilde bir şekilde bir gün bir film yapmak istiyorum ben idealist bir şekilde bu hep vardı içimde Ama bu başka meslek başka Tab Eee meslek olarak bir yönetmen olacağım demeyi asla cesaret edemezdim Ben Hobi olarak kendi kendime kısa film çekmeye başladım ama ondan da önce Aslında Eee işte üskü Amerika’dan mezun
olduktan sonra işletme kazandım bilgi işletme bilgi işletmeye notum tam yetmedi bilgiyle işletmeyle derslerinin çoğu aynı diye uluslararası Finans seçtim ve ilk iki seneyi de geçtim ama 3 sene geldim baktım olacak gibi değil yani o türevler integraller falan hani oralarda bırakmıştım Ben matematiği Hani tekrar oraları ne yapacağız istatistik falan tam o sıralarda Hani 34 sene önce imkanı olmayan bir şekilde Tam o sırada Annemlerin beni İngiltere’ye yollama imkanı vardı süper ve de benim bir kız arkadaşım vardı İngiltere’de okumaya
gitmiş olan yeni ve Onu ziyarete gittim Bir baktım harika bir Kampüs futbol Sahaları cimnazyum okul Kulübü harika bir kütüphane dedim Hani ben buraya gideyim baktım Orada film studies var Ve seçtikten sonra fark ettim ki o film statis teorik bir bölümmüdür Eee konular üzerinden kompozisyon yaza yaza onları da web siteme koydum E şimdi hala Eee 25 senelik onlarda oradan o şekilde mezun oldum mezun olduktan sonra dedim ki yani hani ben sinema mezunuyum sinema mezunuyum diyorum ama elime doğru düz kamera almışlardı parasını bir daha kullanayım
diye ny F’ye gitmiştim işte ve o yaz orada sulh ın kısa film ol vidalarını çekince O işte Hisar Boğaziçi üniversitesi’de mitat alamak hisara seçildi ve Hisar’da hisara seçildikten sonra orada Yamaç okurla tanıştım Orada işte bir sürü birileriyle tanıştım falan o benim önümü açtı Bir yandan da bununla beraber Eee başka bir daldan böyle B mleri çok seven ve devamlı film izleyen bir tarzım vardı ve Oradan da işte öteki sinema.
com mu buldum Evet orada ne güzel yazıların var harika orada 180 tane falan yazı yazdım oraya zamanında orada Murat Tolga Şen ve e masis ve Serdar Kökçüoğlu vardı o zaman da Murat Kızılca onlarla harika bir orada çok gerçek başka bir sinema var biraz da işte hep bu bizim Festival camiasındaki Bazı işte şeyle çakışan hem fikir olarak hem biraz çıkar olarak çatışan orada bir yapı var Ben de felsefe ve dünya görüşü olarak öteki sinemaya çok daha yakın buluyorum kendimi ama hani ikisiyle de beslenip yani burada bizim bizim festivallerde de özellikle kısa film jürilerinde ve kısa
film taraflarında harika bir bir sinema dönüyor yani ne zaman sen de bilmiyorum katılır mısın Antalya Film Festivali Malatya Film Festivali Hatta nesin Ben Joya oradayken e falan Adana buralara kısa film jürisine bir bakıyorsun harika sinemacılar uzun metraj jürisine bakıyorsun biraz daha mainstream bir tavır var orada Yarısı sinemacı Yarısı falan o yüzden çok bu sinema camiasından da asl Festival camiasından da bir yandan çok ilgiliyim haşır neşir öteki sinama.
com ve bir yandan da böyle bu kısa filmlerimi festivallere yollayarak böyle bir 3ün kısa film 4 kısa film derken 5 kısa filmimde sete Baktım tamam dedim belki ben yönetmen olabilirim dediğim öyle bir an şey bu anneme ve babama mı bu Evet E ben kendi anımı burada anlatayım Çünkü ben o kısa film İzmir’deki festivalde jüriyi Eee gördüğüm en kalabalık jüriyi yani yok Yoktu diyebilirim Hani bu kadar hani herkes vardı akademisyen de vard şimdi tam olarak hatırlamıyorum kimlerdi Çünkü 14 sene falan oluyor neredeyse 15 sene olacak Eee seni hatırlıyorum orada Çünkü
filmin Çok ilgimi çekmişti Annem ve babam yani Allah Allah bu çocuk yani onu ne koşullarda çektiğini tahmin edebiliyorum ama çok profesyonel bir duruşu vardı filmin ve bir türdü Hı hı şimdi hep aynı meseleden giderken ilk defa bir tür görmek çok ilgimi çekti Biz orada seninle e tanıştık ve de Eee sonra da tabii ki benim radarıma hep takibe aldığım bir insan oldun gerçekten Peki şunu soracağım sinemacı olmak istedin zaten e sanata meraklı bir ailem var Bunu biliyorum Mimar Annen ve baban çok değerli insanlar işte annenin en sevdiği
yönetmen pasolini babanın işte e Espace odyssey en sevdiği film filan ama senin sinemacı olma fikrin nasıl gelişti onlarda Çünkü bu aile direnci çok insanda olabiliyor sizde nasıldı bizde de vardı ki yani benim annem babam bu kadar açık görüşlü ve sanatçı olmasına rağmen bu kadar direnç yaşadıysan başka aileleri direnç gösteren insanlara % 10000 sempatim var Yani çok yani anlıyorum Hani ben bile bu kadar direnç yaşadıysam diye düşünüyorum ama küçükten beri İşte biz mahallede hep en çok sevilen şey sinemayı Yani yani beraber
Evet film izlerdik evde veya sinemada dönüşte de hani en çok hangi sahneyi sevdin en çok neyi sevmedin gibi arabada konuşarak Aslında bir nevi böyle film okumalarının temeli gibi de orada bir sohbet ve o bakış oluyor bu çok önemli yani tabii ailelerin direnç gösteri Çünkü bir aile mesleği var çok aile oraya devam etsin istiyor E Mimarlık da çok önemli bir e sanat Yani insanlar açısından Peki bu sır da aslında güzel bir şey oluyor gene Okuduğum kadarıyla seni bizim Atlantik film Evet Reha ve Ömer keşfediyorlar Benim de seni
keşfettiğim filmin bayağı keş Yani ben seni keşfettim ya bu çocuğu takibe alalım diye Ama onlar çok güzel bir şekilde reklam sektörüne giriyorsun onlarla birlikte Bu nasıl oldu yani sit gazde film gösterirken gelip sana teklifte mi bulundular biraz onu merak ediyorum ben gittim onlara Çünkü E sjz repertuarı çok geniş bir festival ve Eee şimdi şimdi bir tık daha da böyle biraz da çemkir yim Sayarı almadılar Çünkü bir tık daha böyle ana akıma yakın buluyorum onu Onları böyle 10 sene önce Daha da misfits Club da onlar Hatta 15 sene önce
2010 biraz daha da yani çok garip filmler çok sivir çok karanlık filmler de vardı ama çok daha kozmos da oradaydı mesela Reha Erdem kozmos da oradaydı enteresan bir seçkisi var hala öyle Evet hala öyle ben gittim Reha erdeme orada beş vakiti de çok seviyorum galiba Hayat varı da izlemiştim ve gittim Reha erdeme re abi dedim Bir de internetten baktım reard frankofon olduğunu okudum biraz dedim Benim kelime haznem de ne var hani benim Zula kiyi çok severim mesela hani falan yani kendimi nasıl ifade edebilirim Reha abi dedim ben mesela bak
zulawski çok severim bilmem ne falan filan ben bir korku filmi yaptım ama yani sanat sinemasından gelen bir tarzım var falan filan bir bakarsan şu kısa filme bana bir iki satır email yazarsan çok sevinirim diye dvdms Ömer ataya da ona da onlar da beni davet ettiler ve benim kariyerimde aslında bir daha hiçbir zaman çıkamayacağım bir Zirve oldu o Çünkü o kadar sinemacı Bir Ana akım şirket bilmiyorum var mı hala yani o zamanlar olabiliyordu Ben girdikten sonra da önce Reha Erdem sonra Can ulkay yavaş yavaş bıraktılar ve yani Atlantik
düştü demiyorum ama reklam Zaten ben girdiğimde de Ömer Atay onun sinyallerini veriyordu bana Tab yavaş yavaş çok değişti yen her şey Ömer ev benim çok eski arkadaşım Zira Reha öyle Eee Tam da doğru bir zamanda doğru bir şey olmuş Çünkü onların Aslında ben de hemen hemen Eee reklamı tamamen bıraktım atmıştım ben yoksa Aslında ben de mutlaka böyle bir o sistem değişmemiş olsa E orada bir işaret vardı yani ben onu görmüştüm onlar da görmüş bu süper olmuş Peki bu ondan sonra seni çağırdılar Atlantik filme Peki ilk
gittiğin yani Türkiye’deki reklam seti veya o set senin hayatında nasıl bir şey y şöyle ben ne alaka reklam falan diyorum bir yandan içimden ama reklama uygun değilim ki ben falan diyorum ama bir yandan da kesinlikle dediğin gibi bana dediler ki bir kokuk reklamı var çeşmede onun kamera arkasını çek Ben de 3 günlük Çeşme ve de bir setin kamera arkası olarak gittim yani hayatımdaki en güzel setlerden biriydi Çünkü kamera arkası olmak demek Hem her yere akses’in var jokersin hem de hiyerarşinin dışındasın Bir tık şahsına münazır bir
yerdesin çok güzel bir şey yani kamera arkası ben de hani zaten bir şeyler çekeyim aktüel bir şekilde ve onları kendimce kurgulayınız bir şey yaptım çok hoşlarına gitti Bana da oradan 12.000 L mı 7.500 L mı ne bir para vermişlerdi Vay falan filan Ondan sonra bir reklam geldi ilk defa ve yemek sepetinin ilk reklamı Türkiye’de tbw ile konuşmaya gittim Hatta ben tbw w tanıyorum ne il k’yı tanıyorum falan bilsem Belki biraz daha heyecan yapardım hiç heyecan yapmadan gittim Bir de o zamanlar social Network’teki kürek çekme sahnesinde
Greg’in şarkısı vardı Ve ben o şarkıyı devamlı dinliyorum o şarkıyla beraber bir sunum yaptım Hani Bakın bu şarkıyla beraber motorları yarıştır alım falan filan ve bu şarkı telifsiz Sonuçta bunu elektro bir şekilde bir arkadaşıma yaptırayım ben ucuza 3 Liraya size çok hoşlarına gitti ve o şekilde yaptık ve o reklam böyle kristal elma falan kazandı Evet orada da şöyle iki şey söyleyeceğim birincisi sete gitmeden önce Ömer Atay beni çağırdı karşısına dedi ki Can dedi Ajans dedi en ufak bir şey karışırsa en
ufak canını sıkarsa dedi şu andaki politik doğucu ortamda söylenemeyecek bir laflar edip bana devir masayı gel dedi tamam mı Belki ben O masayı devirip gelsem de bir daha bana reklam vermezdi Onu bilmiyorum ama onu bana söylemesi o kadar dedim ki ben doğru yerdeyim E ama Ömer şimdi buradan analım çok iyi bir yapımcıdan burada benim ilgimi çeken bir şey mesela şimdi senin belli bir tür sinemasına farklı şeyler yapmaya dönüşüm var ve ben şöyle düşünmüştüm senin artık reklamda çalıştığını bilince Türkiye’nin
en iyi şirketlerinden birinde Yani gerçekten çok e her bakımdan çok iyi bir şirket yani yazık Hani sinema yapar mı acaba diye düşündüm ve senin film yaptığını duyunca da çok sevinmiştim Eee bu eee meseleyi nasıl ayırabilir Çünkü orada çok hızlı İnsanların kafası karışabilir ve Tamam burada artık bir Konfor alanına girdim diyebilir Halbuki sen o Konfor alanını zorluyorsun ya ben o yani İlk o sete girer girmez Yemek Sepeti olsun diğer setler olsun yine yemek sepetine şanslıydım ilk gün Ajans gelmedi mesela falan bugün olamaz artık
öyle bir şey ilk Gündem dedim ki bu böyle yapılmaz yani sinema Hani sinema çok daha verimli yapılabilir Hani iki kişinin yapacağı kişi burada 9 kişi kulaktan kulağa yapıyor hem çok daha fazla para harcanıyor hem sanat tasarımı adına hiçbir şey yok bu işlerde Ben daha sanat tasarımı olan işler yapmak istiyorum ve de hani böyle çok anti sinema her şeyle anti sinema bir hava var ve de bakıyorum yani o ajanslara Çok akıllı çok kaliteli tipler en benim tanıştığım bugüne kadar en akıllı Tatlı seksi tipler böyle ve hepsi o kutuların
içine girmişler ama çok da güzel para kazanıyorlar ve akıyor benim hep şöyle bir avantajım vardı tabii böyle bir bir Mercedes araba veya bir kıyafetler mı yafet değil ama her zaman kira hiçbir zaman kira ödeme derdim olmayacak bir ufak bir Konfor alanım vardı Ben de ufak Konfor alanımın içinde kalıp olduğum yerde sayarak devam etmek etmeyi tercih ettim reklam dünyasına kapılmaya O çarklara çok da denedim Bu arada Çok denedim Atlantik Sonra gittim film kolony to Erer denedim ama yani çalıştığım her yerle köprüleri yakıyor
gibi oluyorum Çünkü bir noktada zaten onu konuşacağız Yani birazdan öyle bir bölümüm öyle bir yere geleceğim ama şöyle bir şey var aslında Tabii Reklamın Yani ben de çok uzun yıllar reklamda çalıştığım için ve o ara geçişi de çok hızlı Vermedim yani 2004’ten 5’ten sonra ben tamamen sinemaya döndüm Çünkü hayatımı kazanmam gerekiyordu öbür tarafta oturmuş bir şey vardı Ben hiç unutmuyorum bu söylediğini Ajans prodüktörlüğü yaptığım yıllardan bir tanesinde bir kere bir müşteri böyle biralar cipslerle Hani bizi seyretmeye
gelmiş gibi durumlarla bile karşılaşıyordu yani o yüzden Eee ama benim beni reklam çok geliştirdi birçok açıdan hepimizi aynen bu arada mesela Can ulkay gelirdi benim kurgum yorumlar yapardı hani orada beni atlantik’te olduğum için Türkiye’nin en iyi Işık şefleri yle Türkiye’nin en iyi gripleri yle Türkiye’nin en iyi şe Harika Yani ve bana harika bir Network sağladı o yüzden yani harika hatırlıyorum onu sadece ondan sonra dijital platforma şimdi kaymış olan şekilde o oradaki o ortam çok zordu hepimizin öyle ben şöyle
diyordum her sete girdiğimde belli bir şey e Ben 10 yıl sonra Reklam yapıyor olmayacağım ben 5 yıl sonra Reklam yapıyor olmayacağım Hani sinema bu kadar yapacağım sinema Çünkü yapımcılık alanını seçtiğim için ve kendimi orada i hissettiğim için sinemayı da henüz kestiremiyorum amaama başka bir şey yani sanatla ilgili başka bir şey yapacağım Çünkü ben de sinema okudum ama işin e organizasyon yani yaratıcı yapımcı kısmını çok önemsiyorsun Türkiye’de bilinmeyen bir meslekti onun üstüne gittim şunu soracağım Peki orada mesela
şu oldu mu Mesela reklam çekince heyecanlandı mı yani bunu ya müşteri hiç beğenmeyip çöpe atarsa böyle bir korkun oldu mu Hayır olmadı Vallahi yani gerçekten ben işin en iyisini yapmaya her zaman çok çalıştığım için ama şöyle de bir şey oluyor mesela hani tek tük bazı reklamlar oldu Çok keyif aldığım her safhasından Anlaştık mı kreatif direktörle ben onun vizyonuna hizmet etmeyi çok da keyifle yap yapıyorum Yandım Hani burada egonu güzel yönetiyorsun aslında evet yani karşı taraf ne dediğini bilen ve içi rahat ve
belli Bazı yerlerde olsa o zaman ben çok varım ben aslında birçok kreatif direktörü var beraber çalışmaktan çok keyif aldım o da ayrı konu Fakat senin şöyle bir yanın var aslında senin çok önemli bir şey var bir yapı meselesi iletişimi kuvvetli birisin Yani a kişisi le B kişisi ilişkimi kurarken bir kere en sevdiğim şey eşit ilişki kuruyorsun Hani o benim saygını hiç kaybetmiyor musun eşit Türkiye’de genelde daha kendini aşağı konumlama gibi bir şey vardır E bunu kendi deneyimim de seninle olan iletişimim dolayı da biliyorum ama
benim için bütün bunları yaparken birdenbire baskın böyle bomba gibi düştü hayatımıza Çünkü Hatta Toronto’da beraberdik filmin e uluslararası film festivalinde Midnight Madness seçkisi ve ne kadar ilgi gördüğünü ben bizati biliyorum devamda bir sürü ödüller kazandın ve benim için de Yani yaklaşık 10 yıl oluyor neredeyse 9 2015 9 sene olmuş Demek ki benim için de çok önemli bir şey sadece kendi olan bir şeyi taklit etmeyen etki alanlarını çok net cömertçe söyleyen Ama kendine göre yorumlayan sanat da öyle bir şeydir ya
öyle bir işti baskın Çünkü bu tür fantastik şeylere biraz daha mesafeli bir insanım ki birdenbire Ben bir izleyici olarak senin bütün işlerini izler hale geldim Çünkü bir senaryo var bir hikayeyi takip ediyorsun işte o lise yıllarındaki edebiyatla ona ilişkin kesinlikle senaryolarına yansıyor Çünkü müthiş bir öykü anlatımı var ama baskını nasıl yaptın Esasen bu şimdi dinleyenler için de çok önemli çünkü hani baskın ben aşağı yukarı biraz biliyorum hikayeyi ama yoklukların içinden var ettiğin O işte oyuncusuyla vesair esiyle tamamen
bir araya getirdiğin bir E iş ve çok başarılı biraz onu konuşmak istiyorum Nasıl yaptın nereden başlayacağımı bilmiyorum gerilerden Hep içeriden beri gelen bir hikayesi var Çok da anlattım ama mesela şuradan gireyim Bu sefer konuya Seda diye harika bir Focus pım Vardı bizim Alp korfalı h e Focus pı Seda da böyle hani çok yetenekli hoş Cevval bir tip falan belli ki hani böyle birçok böyle kalıp işlerin içinde çalışa çalışa devam ediyor kariyerinde de yükseliyor falan bizim sete de böyle Geldiğinde çok sessiz sakin ve
mesafeliyim sonlarına doğru mu ortasında mıle bana dedi ki ya Can dedi Yani ben böyle bir işte olmaktan çok mutluyum e ve ben seni ne yapmaya çalıştığını ikinci 3üncü gün anladığımda çok sevindim ilk geldiğimde biz ne yapıyoruz ki ya burada nasıl bir Yani bu kim acaba nasıl bir film yapıyoruz şu an hani gişeye mi hizmet ediyor Bu nedir falan Seda’nın bana söylediğine eminim setteki insanların % 0’ı hissediyordu ve benim için baskında en zor olay ki hala biraz var ama artık daha farklı daha şanslıyım
o konuda ama yani öyle Birçok insana hani biz ne yapıyoruz şu an bu film deyi anlatmak ve onlara bunu hissettirmek Tabii kelimelerle de olmuyor bu hissettirmek işin en zor kısmı Yani ben en çok baskında orada zorlandım açıkçası zat filmi yapmak o zaten bu nereye gidecek ne olacak klişelere Çok girmeden Klişe yapımcılarla Klişe görüşmeler yapmadan aslında bana göre baskın tam bağımsız bir film öyle görüyorum açıkçası çok kişisel bir film ama orada mesela Eee diyaloglar her filmindeki diyaloglar benim en çok ilgimi çeken
şeylerden bir tanesi Hani diyalogların hepsi seni hikayenin içine alan ve takibe almanı sağlayan ki birazdan geleceğim sayar’da da bunu gördüm açıkçası müthiş bir yapısı var bir de üstüne üstlük Hani gerilim korku işte kanlar dövüşler o koreografiler filan Öyle her dakika olabilecek bir şey değil tabii Asya filmlerine de çok meraklı olduğum için Orada bir takım yapılan şeyleri gördüğüm için hani buradaki Aslında zenati de çok beğendiğim yani yaratıcı sanat kadar o senin filmlerin içindeki zenati ve dünyanın her yerinde
gösterilebilecek bir zenati olduğunu görüyorum o da hani bu baskında vardı burada sayara da çok daha güçlü bir hale gelmiş ama baskında da onu sen çok güzel kullandığın için hiçbir zaman değil Burada daha cesaret büyümüş artık bir sürü işler yapıldıktan sonra olmuş bir şey baskınla bayağı bir dünyayı gezdiniz ama Evet ben şahsen 40 ülkeye falan gittim galiba 40 şehre gittim şe de Toronto niagaraya beraber gittik ya Niagara hatırlıyor musun Çok müthişti Peki sonra hemen arkasından housewife geliyor Bunu böyle İtalyan korku
sinemasına bir aşk mektubu diyorsun güzel aslında o sevgiyle çekilmiş sonra post apokaliptik çocuk maca Perry bunu da bu da bunların hepsini izlediğim için rahat rahat konuşuyorum ve ardından the Field Guide to Evil diye bir çalışma yapıyorsun Evil şey se yönetmen se se yönetmenden birini yapıyorsun Evet yani orada olmak da benim için büyük başarı bu çağın yönetmeni diyeceğim yani reklam filmi çekiyorsun kendi istediğin filmlerini çekiyorsun atıyorum dijital platformlara çekiyorsun sonra aklına bir şey geliyor pat oraya gidiyorsun ve
burada e müthiş bir yaratma Cesaretin var Ve bunu ortaya koyma Cesaretin var bu çocukluğundan beri olmuş biraz da gelişmiş ama bunu ortaya koyarken Kendi tedirginlikler hani Biraz önce reklam konusunda onu sordum ama nasıl oluyor çünkü burada ilk orijinal netflix dizisini yapıyorsun giriyorsun bütün kuruyorsun hikayeyi E sonra ayrılıyorsun Bir Hayal Kırıklığı var herhalde Anladığım kadarıyla mesela reklamda yaşamadığın bir şeyi orada yaşıyorsun enteresan Çünkü reklamda mesela müşteriye Hani benzer Kafalar oluyor ama
aynısı aslında ya reklamda yaşadın y direkt Hani netflix’e girer girmez dedim A tbw Burası dedim hem i manada Hem kötü manada anl Hani kötü manada demeyeyim de işte yani anla yani hani Gökhan Tiryaki görüntü y Deniz sanat yönetmenimiz Işık şefimiz Durmuş cingiz bile Türkiye’nin en iyisi Çağatay Okan Yalabık falan ben Hazer güçlü var Ben kardan hastayım kendisine falan ya dedim biz Harika bir şey çekeceğiz ve Dark gibi Almanya’dan la de papel gibi İspanya’dan Türkiye bir baktım yani onu istemiyorlar Hani anl
hani reklamcı dememin sebebi bir Hani hiç onu zaten istemiyorlar biz öyle bir şey yapmak istemiyoruz Ben zannettim ki oradan biz böyle Art House Marvel işi gibi bir şey yapacağ keza Marvel de zaten öyle bir şeye dönüştü yani 15 sene önceki marvel’ le şimdiki Marvel farklı e o yüzden böyle benim için birçok manada biçim olarak ve tavır olarak ve senaryo olarak çok hayal kırıklığı oldu ama o netflix’in ilk işi devam falan dediler e bakıyorum ondan sonra devamlı üzerine koyarak daha da daha da daha da daha da Migros gibi bir şey oldu Evet
ama aslında Zaten yaratıcılık ve Aslında toplumun biraz bunu hani seyirci alışkanlıklarını öyle bir alıyor ki hanani bu hollywood’dan beri başlayan bir şey eee Biraz önce seninle dışarıda konuşurken a film çok güzeldi hızlı geçti yani bu şimdi güzel bir şey mi Bunu anlamak biraz insanların Aslında Konfor alanını zorlayıp bir şeyi izlemeye bir hikayeyi anlamaya çalışmaları da değerli bir şey yani bu başka bir yere bu genel bir bence yani netflix diyoruz ama netflix bir timsal yani Bu spotify’da da böyle Apple’da da
böyle yani her sektörde de biraz böyle sanatın her dalında da böyle yani Nuri Bilge Ceylan diyor ya hani böyle benim filmim seyirci gittiği zaman biraz bir kendisiyle muhakeme ve Yüzleşme istiyor tamamen Dur bir rahatlayın bakayım yani Bu sadece bir Nuri be gec elan filmi değil Yani bu tarz her film satılabilecek ideal ürün olma konusunda hep geride kalıyor ve diğer tarz daha Recep i vedik işler veya daha ktan Amerika 5 tarzı işlerden birçok birçok birçok varken Bunlar çok daha az kalıyor O yüzden yani böyle Bence sinema
tarihinde Bence değil zaten sinema tarihinde sinemanın bu kadar zaten Entertainment tahttan indiği bir zaman olmamış Hem de öyle de bir dönem geçiyoruz millet tiktoku var osu var busu var E Dünya çok değişti e tüketim alışkanlıkları değişti dikey prodüksiyonlar var aslında bir taraftan da çok genç bir sanat sinema Eee yani şöyle düşün ki hani 19 yüzyılın Sonu Gelmiş yani öbür sanatlara göre bakarsan Eee daha pek çok değişim Bir de teknolojiyle çok ilişkisi olduğu için teknolojiyle çok ilişkisi olduğu için evet Eee Ve tabii ki Eee ekonomiyle de
ve politikayla da bunların hepsi bir paket aslında Bence öyle görüyorum Yani bir geçiş dönemi Aslında bence şu anda biz ona evet denk düşü yani Mesela Kent ve sinemanın aynı şey olmadığı ve ayrıştığı biraz daha oturdukça ama bence bu platformlar tarafından değil alıcı tarafından bu oturdukça Çünkü biz her istersek reklama istersek netflix’e ne dersek diyelim Aslında tüketicinin Sonuçta bu şey oluyor Tab ama işte Algoritma dediğimiz şey çok fena bir şey çok F mesela öyle bir duyduğum an algoritmayı duyduğum an kaç Ben öyle bir
deney yaptım kendim bir dijital platformda başka bir profil açtım ve önüme gel ş b şeyler ve o zaman öğrencilere de diyorum ki Siz kendi algorit göre bir şey üretmeye çalışıyorsunuz ama acaba bunun Hani durumu nedir Nereye gidiyor kalıcı şeyler var orada bambaşka bir bağımsız kafanın olması gerekiyor ki burada senin çıplak var Ve gene çok cesaretli bir iş onu Merve yöntemle yazmışsınız ve de aslında Dogma 95’ten galiba hissederek ilerlemiş Şimdi orada da telefonla yun Eee Bu benim çok önerdiğim bir şey yani
Mesela çıplak girip bakma nedenim bunun telefonla teknolojiyle nasıl entegre olup hikaye anlatımına nasıl katılır görmek Burada mesela diyorsun ki biz böyle bir şey olsa Hani bütçemiz de olsa biz bunu Alexa la çekmezdim zaten Yani o formatı öyle yaşamak istedik biraz bunu konuşmak istiyorum Yani sen oturup bir şeyi bekleyen bir adam değilsin yani karar veriyorsun ve yapıyorsun aslında beni ilgilendiren bölüm Burası Eee orada nasıl bir eee yol haritan var hani o dürtü geldikten sonra ne kadar geliştirme yapıyorsun mesela projeni Hadi yapayım
dediğin anda Yani bu işte kendime Deadline koyup o Deadline lın kölesi oluyorum açıkçası E öyle yani Hepimiz gibi bu yani evet o ama bak bir şey söyleyeceğim ana akıma yakın bir Prodüksiyon şirketinde Geçen yaz bir flörtüm oldu Olmadı Sonra baktım ya Deadline Konsept yok Deadline diye bir şey yok Hiç yani hiç o öz disiplinle ilgili bir şey Evet ya ama sektörümüzün böyle bir disiplini pek yok Mesela bu o çok zor ve ben ben mesela e tamamen öyle yaşayan biriyim Yani aslında ona Deadline demiyorum da Hedef zaman koymak
kendime diyorum o ana kadar da biraz duygularıma da bakıyorum gelişmiyorsa Demek ki motivasyonum git götürmüyor başka bir yere dönüşebiliyor bu böyle sanki iyi bir şeymiş gibi eğer iş iyi olacaksa daha da son dakikada da daha fazla para harcamaya daha fazla gün harcamaya okeyiz gibi bir anlayış var herkeste bu ufak ölçekte baktığın zaman güzel bir anlayış ama büyük ölçekte baktığın zaman çok zararlı bir anlayış B Çünkü her şey böyle yürüyor zararlı h kadarıyla ben tam onun tersine Benim de yani genel yapım şu Eee mesela Eee
geçenlerde bir yerde Konuşuyorduk bana göre bir filmin gelişmesi yani Tamam sen onu yapabilsin ama yapımcının daha doğrusu yönetmeni tanıyorsa çok kısa zamanda çıkarır Ama onun developman süresini yani geliştirme süresini kendi içinde yapar yani onu hisleriyle ilerletir ve yapar gelişme süresi olmadan bir projenin sağlıklı olabileceğini düşünmüyorum Şimdi senin projelerine baktığım zaman da Aslında bayağı özümsemiş hakim olduktan sonra çıkıyorsun İşte o Hakimiyet süresi kendi Deadline içinde mi gerçekleş zaten ama
çok böyle hayatım zaten bunlarla geçtiği için devamlı kafamda bir şeyler kurmakla geçtiği için hani böyle damıtılan şey kafamda bir yere bir geliyor Ondan sonra ondan sonra biraz Çetin inanç gibi ondan sonrası ne ne kadar hızlı yaparsak o kadar iyi ama yani bir senaryoyu ilk draftta bitirmemek Story boarda çalışmak mekan bulduğumuz zaman o mekana göre sahneyi gerekiyorsa bir daha yazmak kurguda gerek çektiğim şeye tamamen ihanet etmek gibi şeyleri hep birinci şeyde tuttuğum için özellikle kısa vakitte de yapsam Hani bu
anlayışla biraz daha iyi ve verimli olabil veriyorsun güzel peki Şöyle bir düşünce geldi mi sana ya Ben bu filmi niye çekemiyorum neden yapmıyorum oralara para bekliyorum buralardan para bekliyorum böyle bir durumun oldu mu Tabii ki oldu devamlı ama yani ben bu bu bu programın başlığına göre Aslında çok istediği filmleri Dem demin Saydın o filmleri hiçbiri şu an Türkiye’de gösterilmiyor bak hiçbiri D tane uzun metrajın var ev ve bir tane de antolojinin bir parçası olarak bir uzun metrajın daha var hani 5 beşi de
Türkiye’de hiçbir platformda legal olarak gösterilmiyor Neden filmini gösteremiyorum dememiz lazım Evet ya bu bu filmini yapmak yapmakla da bitmiyor Onla ilgili bil çok uzun bir süreç Norveçli bir sinema öğretmeni arkadaşım şey demişti bak demişti Can bizim sınıfta mesela Nuri y Yeni jenerasyon bak sınıfta Nuri Bilge Ceylan’ı bilmiyorlar bilmem neyi bilmiyorlar bir dünyayı kurtaran adamı biliyorlar Cüneyt Arkın Bir de sınıfta mesela 4 be kişi baskını biliyor demişti yani baskının kendi başına müthiş bir şey hala
Amerika’da İngiltere’de dijital platformlarda oynuyor Avustralya’da dijital platformlarda oynuyor Japonya’da işte sayara Şu an hem e Kore’ye hem Almanya’ya satıldı şu an festivallerde geziyor bizde ama hani mesela Sayarı hiçbir dijital platform almıyor maalesef Bana da şunu soruyorlar Şimdi ben 90’ların sonunda yapımcılık sinema alanında yapımcılığı başladım ve işte 2020’ye kadar şimdi ortak yapımlar falan yapıyorum ama bir filmi alıp baştan sona yapmıyorum çünkü o 20 seneyi çok verimli
geçirdim 22 2 seneyi eee bir sürü danışmanlık yapıyorum onu yapıyorum ama şimdi alıp riske attığın şeyin karşılığı Hem para olarak yok Hem de nerede olacak bilmiyorsun şimdi problem o Yani aslında bu noktada Eee farklı bir şey yaptığın zaman yani sürüden biri değilsen Eee biraz durumlar değişiyor maalesef yani öyle söyleyeyim şimdi burada tabii Ben Sayar’ı Sağ ol bana Link attım ve hemen izledim ve dediğin gibi izledim ışıkları kapatmamı ekranda filan dediğin şeyleri yaparak Çünkü hakikaten bir filmin izleme koşulları da çok değerli Onun
için sinema salonları kıymetli Çünkü orada girip karanlıkta ortak dünyaya tanıklık ediyoruz yani şimdi Sayar da tabii çok beğendim benim dediğim gibi hep mesafeyi durduğum Hani o psiko sert sahneler psikolojik sahneler işte kanlar vesair eler çok da Spoiler vermeyeyim buradan ama bir yapımcılık var yapımcıyla çalışıyorsun her filmde yapımcıların vardı Onları biliyoruz ama burada intermedya La birlikte yapmışsın bunu mesela onlara da Bravo nasıl karar verdiler buna Vallah orada doğru zamanda doğru yerdeydim ve onlar böyle bir
prodüksiyona ayaklarını sokup bir deneme E aşamasında dengeleri yapıyorlardı dengeleri yaparken Ben onları aslında ben böyle bir liste yapmıştım kendi kendime gidip herkesten para dileniyordu açıkçası ya para ya post desteği ya bilmem ne desteği ya bana şunu yapar mısın ya Bunu bana kiralar mısın falan ve oraya da öyle gittiğimde onlar baktılar bak yani Nedir o bütçe falan ben onlara gösterdim Hani ben bu şu kadar parayı bu filmi çekeceğim herkesle de % üzerinden anlaştım ama yine de sete çıkmak için bana bu kadar bir para lazım
falan derken onlar dediler ki Madem bu kadar ufak paraya çekiyorsun bu kadar ufak paraya çekeceğini taahüt et bize H taahüt ediyorsan Biz tamamına girelim Aa müthiş bir şey olmuş bir ama orada senin Tabii prodüksiyona çok hakim biri olmanın çok büyük faydası var bir de orada blue TV’den oraya geçen ve çıplağın Blue TV’de olmasının Sorumlusu olan sebebi olan Sarp Kalfa oğlu’nun küratörlüğü var aslında yani onun Bana değer verip daha sonra intermeda sunması interm medyada da Can Okan’ın bakıp Tamam biz bu topa girelim Bir de
çıplaktı dolayı onlar bana çok pozitifleri çıplağın da dağıtımcısı çünkü dünyada intermedya çok güzel denk geldi Yani aslında ama şimdi mesela sayara böyle olduktan sonra başarılı da olduktan sonra E hadi bir tane daha gibi bir ortam yok yok tabii çıplak da mesela çıplak çok başarılı oldu bilmem ne oldu şöyle oldu böyle oldu şimdi çıplağın yapım şirketine gidip hadi bir tane daha yok Hayır yani Bun hep çok bireysel oluyor bunlar O yüzden çok zor Yani aslında bu sektörün içinde var olmak çok zorlu bir şey yani ben şimdi neredeyse
40 seneye yaklaşıyor hep aynı şeyleri konuşuyoruz bir taraftan ama Can evrenol işte bir marka isim oldu ve Aslında biliniyor sana şeyi soracağım burada y Bu kadar iş yapıyorsun Tabii ki çok sevenler var ama sevmeyenler var yani olumsuz eleştiriler nasıl geliyor sana bizim sektör genelde motivasyonu yere indirmeyi çok sever Yani şöyle Eee Ben demin söylediğinden de başlarsam Kendimi hep sektör dışı konumlardan O yüzden de reklamda hiçbir zaman oraya kapılmadım ve kendimi sektör dışı konumlayıcı olan bir sürü arkadaşım var hiç o
toplara girmeyen h h Eee o açıdan da kendime şey yapıyorum yani h h Bravo hayr bir dünyan var canım O çok kesin ama şöyle bunun da işte yan etkisi Bunun bedelini Hani gerçekten hiçbir filmimin Türkiye’de legal bir şekilde gösterilmemesi le ödüyorum ama benim hep böyle bir Master planım var Yani bunlar işte birbirine eklenen şekilde git gide git gide o zamanlar gösterilmedi için belki daha değerli bir şekilde karşımıza çıkacak diye düşünüyorum Tabii Eee ama yalnız değilsin böyle birçok yönetmen var yani eee dünyada işleri Eee çok
güzel çalışıp Türkiye’de çünkü Türkiye’de Yani bir noktada Eğer Eee ana akıma bağlayan tek bir şey bile Yoksa seni bambaşka bir yere Eee konumlu isti de mesela mubi çok hiçbir para neredeyse hiçb para almalarına rağmen mde falan gösteriyorlar hani sayara mesela mde bile tam uymuyor gibi durum var veya Sayar’ı geç mesela Peri Mesela ben en çok Mesela ben aslında sayara baskın housewife Hem bu ülkede hem dünyada işte hak ettiği değeri buldu bulamadığı hak ettiği değeri bulamayan film yasaklanmış hiçbir yerde gösterilmemiş veya falan
benim daha bile hoşuma gider daha bile pun ev ama Per böyle düşünmüyorum Per de çok üzülüyorum açıkçası Çünkü Per hakikaten AVM’lerde olmalıydı netflix’te olmalıydı reklamıyla bilmem ne mesela ben mbiye veya netflix’e neden Sayarı göstermiyorsunuz Türkiye gibi bir ortamda diyemem demem ama periyi göstermemeleri periyi katmalı bence bir vizyonsuzluk ve beni kendi filmini öven yönetmen olma şeyine rağmen periyi göstermedikleri için çok vizyonsuz ve hatta yani işlerinde başarısız oldukları kanısına varıyorum açıkçası peki Yani
şunu sormak istiyorum Türkiye’de iyi bir şey yaptığın zaman Eee derhal yerle bir olma ihtimalin çok yüksek Hani bunu hepimiz Eee yaşıyoruz görüyoruz Eee sen bunu nasıl Yaşıyorsun çünkü hem genç birisin hem e kararlı birisin Ama bence Eee iyi yönetiyorsun yani elimden geleni yapıyorum diyeyim Eee Ben Türkiye’de açıkçası mesela çıplakla ilgili mesela Twitter’da başıma gelen bir iki linçten biri ve o linçler aslında benim işlerim de ilgili değil de söylediğim bazı başka laflar olmasına rağmen mesela birçok
kale almayacağım insan istediğini söyleyebilir ama bazı sinema eleştirmenleri bana laf ederken Senin görevin sinema eleştirmenliği Sen benim Bugüne kadar yaptığım filmleri de bilip ona onun ışığından buna beni öyle yorumlamalı sın diyeceğim ama bakıyorum tam tersine zaten baskını bir şiddet pornografisi ve çıplağı da işte kator etme çok yanlış yerden kategorize ettikleri için aslında benim o linçlemek var demesi gereken konumda Aki insanlar çok sığ ve zümre Hepsi değil bir kısmı olduğu için İyice böyle o kar topuna
dönüşüp yani çok yakınımdaki Bazı insanların da aynı şekilde böyle söylemesi de birçok şey söyleyebilirsin onlara girmek istemiyorum O yorumlara pek de zaten muhatap almıyorum yani e aslında kendi yolunda yürüyorsun Evet yani onu devam etmekten başka çarem yok çünü çünkü sen üreten bir adamsın bir de bak şöyle bir şey söyleyeceğim Bütün bunlardan önce ben ilk kısa filmimde vidalardan sonra ilk kısa korku filmle sandıkla fright fest’te gösterildiğinde ertesi gün o zamanlar devir Forum Devri tamam mı forumlarda 10 yorumun yedisi
sandıkla ilgiliydi Ve çoğu nefret etmişti filmden bu ne böyle işte sadece şok değeri shok value kovalayan sadece şiddet pornografisi bu ne falan filan h h ve ben orada an ya freight fest’te bile böyle isem ben onu anladım Yani hani ben Fransa’da da yaşasam İsviçre’de de yaşasam bilmem nerede de yaşasam filmlerim de tepki çekeceğim ve zaten benim rol model aldığım ve ilham aldığım birçok yerli yaban H ama önemli olan sen önüne yani odaklandığını çünkü birinden onay almak için yapmıyorsun bunları karar
veriyorsun ve yapıyorsun Bence bu da çok bunun da çok değerli bir şey olduğunu düşünüyorum Ben mesela olumsuz eleştirileri Elbette yani taş değiliz insan üzülüyor üzülebiliyorsan ki Evet o da Onun fikri yani oraya gelebilmek zaten Eee Bence bu sosyal medyada takipçi meseleleri filan var ya ya beğenmeyen takip etmesin meselesi var Yani senin devam eden bir grubuna gidiyorsun yani biraz öyle bakmak da gerekiyor Birileri hep birilerini kendine benzetmeye çalışıyor ama öyle oldu ama böyle oldu ama böyle açısı oluyor Yani evet Evet orada böyle
birdenbire Hayır yani bay doğru baya bayağı yanlış bayan Doğru Bayan gibi hani benim de sevmediğim bu kategorik eee Seninle biraz önce konuştuk ya Yani bir şeyi sevmek bütünüyle olur iyi huyuyla kötü huyuyla iyi alışkanlığı yani böyle her şey bir format gereği yapmak ve silmek çok yani Özellikle bizim toplumlarda çok yapılan bir şey ama ben de sevmiyorum ben de senin gibi bakıyorum Aslında şunu soracağım Tabii Bütün bunların içinde acayip bir şey var İki tane de bir tanesi de bana getirdin Teşekkür ederim kitap yazmışsın yazmak
zaten hani 2022’de çıktı ama bence sen e Senin öteki sinemadaki yazılarını okudum şahane bir dilin var şimdi bu kitabın da okuyacağım bana getirdiğini Bence edebiyat da önemli şimdi bütün bunları niye söylüyorum Bir taraftan da Elif var eşin Domaniç O da hem sanat yönetmeni hem tasarımcı İki tane de çocuk var hı Yani bütün bunlar var bir de üstüne pandemi geçmiş Sen film çekmişsin yazarlık yapmışsın Ondan sonra yani bunların hepsinin yani art arda olması ve bütün bunlar için de yaşın çok genç nasıl başardın ama hepsi birbirini
besliyor Bence biraz Evet bence de olabilir ama yani bunu Sonuçta baktığın zaman galiba Eee kendi alanını güzel koruyarak Hani o yaratıcı alanı ev y yani Elif Domaniç le olan beraberliğim de öyle bir beraberlik olan ilişkim de öyle bir ilişki yaptığım filmler de yani hepsi birbiri içerisinde var ol Hepsi çok sivri ve farklı gibi gözüküyor ama aslında o bir dünya oluyor kendi içinde açıkçası oluyor e Herkesin kendi Dünyası olunca ama şey çok güzel şeyi hatırlıyorum sanıyorum Siz Elif’le setten mi gittiniz doğuma öyle bir
şeyler hatırlıyorum yanlış Evet değil mi Evet Hakan muhafızın setinden gittik e Biz doğuma ve de mesela bak bir filmde bir çocuk doğarsa o filmin sonuna set babies diye bunu yazmak bir sinema adabı dır kesinlikle mesela onun yazılmaması bile Hakan muhafızla başlı başına iyi bir sinemacı yı küstürmek ki senin netflix ne derdin var Ben desem ki oğlum sette benim çocuğum doğdu Ve yazmadılar sonuna hiçbir şey diyememesi lazım karşı tarafın ama o kadar öyle bir adap ve öyle bir şey yok ki yani Antalya film Forumu yaparken o 5
yıl böyle bebeğiyle gelen annelere özel bir kota açıyordum Çünkü insanlar çocuğum oldu diye eve kapanmamı ve hayata devam etmeli diye Ama o gelen bebeklere de beç veriyorduk Biz boyunluk veri Peki şunu söyleyeceğim neler seni besliyor yani ilham kaynaklarını pek çok yerde söylemişsin ama güncel yaşamda seni besleyen şeyler ne mesela Vallah Yani hem sanatsal hem politik her şey açıkçası yani hani o ufak detaylar Hani bir mizahçı bir şeyden beslenmesiyle Bence protest Art yapan korku filmi yapan birinin beslenmesi çok benzer
oluyor açıkçası ve bir yandan da hani böyle her korku filmi yaptığında Kendini Kendi ölümüne hazırlar bir korku film yönetmeni diye lafı var stuart gordon’un H Ben mesela bu lafı çok seviyorum çok uyuyor Çünkü bazı şeylere Çünkü Mesela ben her filmimi son filmimi yapıyormuş gibi ve bir yandan da ilk filmimi yapıyormuş gibi yapmaya çalışıyorum bu böyle söyleyince çok böyle yok Hayır hiç öy deil bunu çok iyi anlıyorum ben Yani bu en ufak her şeyde öyle Eğer işini seven ve İşini Yapmaya kendini adamış tutkulu bir insansan böyle oluyor ya
kardeşim bana Mesela bir sohbet esnasında şey demişti Can demişti Sen hiçbir zaman senden beklenen gibi bir devam filmi yapmadın demiş mesela baskının devamı housewife değildi baskın housewife devamı Peril hiç değildi çıplak 1’in devamı çıplak 2 değildi Çok gülerek konuştuk bunu yani Hakikaten o yüzden ben aslında orada bir kariyer planlaması belki var şahsına münazır bir şekilde Çünkü her birinin tek bir bir debu filmi gibi her birinin bir ilk film olması gibi bir biriciklik atamaya çalışıyorum açıkçası ev Mesela ben hani
baskını çok seven biriyim Hani aradakiler hepsi birden farkı Hani sayara başlarken Hatta baskının senin bana Eee Ekim film ekiminde Vermiş olduğum bir kitabı var bak baskının bütün işte çizimler bir şeyler bir sürü bir sürü çok değerli bir kitap Bence iyi ki de olmuş orada mesela hani başlarken dedim ki acaba hani baskından Buraya ne geldi diye baktım hiçbir şey tamamen bambaşka bir film ama tabii ki ortak şeyler var yani Mesela senin en bana göre gördüğüm hik hepsinde var bütün filmlerin de bir Eee hikayenin dönüşmesi
karakterin dönüşmesi ve o şeylerin hepsini görebiliyorum Peki Çocuklar iyi öğretmendir Aslında onlardan bir şey gözlemliyor musun nasıl bir etkisi oluyor senin işle Mesela bizim evde böyle film izleme günleri yapıyoruz uzayın arkadaşlarını çağırıp Toy Story falan izliyoruz e öncesinde de herkes koşuşturan falan filan böyle yuva gibi oluyor mesela bazı Birkaç arkadaşım veliler bana ya Can Nasıl yani Nasıl rahat ediyorsun Biz evimize Herkes bu kadar çağıramayan fazla çocuk falan Ben dedim ya o anda bir anda ağzıma geldi
laf dedim ki Aslında benim setlerim de böyle dedim yani o kontrollü Kaos çocuklardan biri de sensin belki de o ruhundaki Evet benim set Bu arada M yani gerçek benim setlerim en mütevazi olmayacağım şey setlerim harika oluyor setlerimiz Ve de her setimin sonunda sayarının sonunda da yani en az 34 kişi gelip ağlıyor Gerçekten biliyor musun set sonundaki Parti Yani gerçekten öyle ve yani Per Peri çalışmış bir arkadaşımla da Geçen gün karşılaşt dedi ki bir daha öyle bir set görmedim dedi Yani hem çok fiziksel oluyor bizim
setlerimiz set ekibinin % 0’ın kariyerinde hiç görmediği enteresan bir şey yapıyor oluyoruz Neredeyse her gün bir yandan da senin demin dediğin şekilde çok Ar Arkadaşça bir ortam var Kimse kimseyi Hiyerarşik olarak asla ezmi ama çok ciddi bir Hiyerarşi de var yani ve ben özellikle herkesi şey topluyorum yani Mesela sen demin görüntü yönetmenini sordun Sayar’ın ve çok da Teşekkür ederim Sayar’ın görüntü yönetmenliğini takdir etti için Bayıldım çok beğendim tebrik edelim kendisini buradan Evet Umut Turan hakikaten yani
Can canımız filminde bir görüntü yönetmeni keşfetmiş oldum yani Bak Umut Turan daha önce hiçbir kısa filmi bile olmayan birisi Dilay diye bir asistanım vardı daha önce hiçbir uzun metrajı olmayan birisi eee e işte çıplaktı baş rolümüz Müge sayarak baş rolümüz Duygu Sayar’ı oynayan Özgül ve daha hangisini sayayım ama bunların hepsi baktığım neredeyse hiç tecrübesi yok veya çok farklı tecrübeleri var falan filan ama hepsinin içinde bir sinema hayvanı var ve onu bulup bir araya getirmeyi çok seviyorum yani benim setlerim sirk gibi
oluyor o kadar garip tipler oluyor ki ve onlar birbirlerinin garipliğin de etkilenip çok güzel bir ortam yaratıyoruz açıkçası benim en sevdiğim şey ben mesela mesela bunu başka podcastler de söyledim Burada da söyleyeyim ben hani karakter mi tutku mu yetkinlik mi en son yetkinlik arıyorum çünkü öğrenilir yani hani yapılır ama işte karakter o duygusu o işe tutkuyla bağlanması o filme yani o filmin içinde olma duygusunu istiyor olması benim için çok değerli bir şey y bak Sayar’ın dövüş koreografisini yapan benim Jitsu hocam
Özdemir var benimle beraber bütün koreografileri yapan mesela Özdemir abi istediğin zaman buraya getirebilirsin oyunc oyuncuları falan filan dedi Ben de bir gün sete gelirim falan dedi sonra sette 6 çekim gününün 6’sında da oradaydı galiba Bir gün gelemedi ve Özdemir için büyük bir şey bu hani ve her gün geldi Ondan sonra kurguya da geldi ve yani çünkü oraya gelen herkes böyle birbirinden etkilenip bir kafaya giriyorduk Biz o 6 günlük dövüş şeyini bitirdik Pazartesi günü başka bir yere sete gittik başka bir eve ve ev setin
ortasında bir baktık öğle vakti Bir önceki evin sahibi anne oğul Baklavaları La Bize gelmişler falan yani gerçekten çok güzel bir ortamımız oluyor çok karlık bir içerik yapmamıza rağmen Eee aslında işte onu paylaşmak çok çok acayip güzel bir şey eee Bu biraz bizim kuşakta böyle biz geceleri e arkadaş evlerinde işte çok oturup hikayeler anlatırdık kendi kendimize Yani oradaki o takım ruhuyla Bir takım şeyler geliştirir diiktiraf sana tamama Partisi Evet evet evet pijama partisi gibi hissettim evet Peki mavi kuşakta 10 yıldır rijit su
yapıyorum diyorsun mesela bu çünkü o mavi kuşu aldığımdan beri doğru dürüst devam edemedim hala yerinde sayıyorum ama hala da b kopmadım gibi bir esprili bir şey diyebiliyorsun Bir de bir şey daha var çok sağlam bir koleksiyonerin yani figürler biriktiriyorsunuz sana bir tane birkaç tane dah dah DVD yollayacağım bugün Ondan sonra evet e Evet Kış uykusunun ona bir DVD Blu rayni hediye ettim can koleksiyon yapma bence hayatında insanları da dostlarını da hikayeleri de böyle bir koleksiyoner gibi zihninde tutuyorsun sanki Evet
olabilir yani bu hafızası çok iyi olan insanlar yaşadığı e vakit geçirdiği hiçbir mekanı unutmadan hepsini özleyerek ve özlemle ölürler gibi bir laf duymuştum Yani bu çok böyle karanlık bir laf bir yandan da ama a bana çok doğru geliyor Çünkü böyle gerçekten bir o bir koleksiyon hissi var ve koleksiyon daha hep böyle Aslında biten şeylere bir özlem demek aslında o kendi içinde kaçamayacağın bir Melankoli şeyi Sarmalı Sarmalı son olarak şunu soracağım neden filmimi çekemiyorum diyenlere ne diyeceksin ben şimdi Bahçeşehir
Üniversitesi’nde öğretmenlik de yaptım birkaç sene ifa da yaptım falan orada hep öğrencilere diyordum Yani şimdi ben Esas biraz sizden de şeyi öğrenmeye geliyorum buraya diyordum Siz bu devirde 2023’te 2024’te neden sinema öğrencisin tam Hani e ve onlardan onu hissetmeye çalışıyordum tam bunun cevabını Bulamıyorum senin demin söylediğin gibi o tutkuya ve oradaki diğer o özel şeye bağlıyorum biraz yani neden filmimi çekemiyorum diyenlere Aslında nedenin çok aşikar değil mi Hani aslında senin de dediğin gibi hem ekonomik hem politik
hem birçok şey senin filmini çekmemenin zaten bir yere gidiyor çekmeni Daha doğrusu çekmem için demeyim de çekmeni umursamadan gidyor gidiyor hani Ona rağmen yapacağın her şey aslında ne kadar güzel o yüzden hani böyle defolu film yapmaktan işte % hedefine ulaşamamaktadır bir tretman sonra senaryoya sonra projeye dökememek Aslında çok güzel fikirler var kafada ama Han oturup yazma konusunda plan program yapma konusunda polem Bilmem neme konusunda kırtasiyeye gidip kendine bir düzen kurup duvarında bir çıkartma
konusunda çok sınıfta kalıyor herkes Evet doğru bu bir ve yazma konusunda paragraf paragraf yazma apostrof D’yi ayrı yazma yani yemin ediyorum buralarda başlıyor birçok insanın Bence sinema yapamaması İkincisi de oyunculuk olsun Yönetmenlik Olsun yapımcılık olsun yazarlık olsun Aman işte Laf yemeyeyim Aman kötü duruma düş Aman komik duruma düş o onaylanma derdi Bence çağımızın genel olarak da bence insanlıkla ilgili her zaman böyle bir problem olmuş ama onaylanma derdi ve benimle ilgili yanlış bir şey söylenmesin aman ık vermeyelim
Aman yani o şekilde sanat yapmak bence çok zor zaafların ve sorunların senin avantajından olmayana onun üstüne giderek yaparsın ve de birinden onay beklemek için iş yapıyorsan hiç yapmamak lazım diye düşünüyorum çünkü hiçbir sanatçı da aslında kendi çağında çok büyük takdirler Görmüyor yani eski çağlara baktığımızda yazarlar için böyle şuna ne diyeceksin bugünkü imkanlar Mesela benim neredeyse 35 sene önceki imkanlarda bir başka Hiyerarşi vardı yani 35 kam kameralara gideceksin yani hakikaten bir başka durum söz konusuydu
bir setin içerisine girmek bile bir meseleyi O yüzden ben mesela üniversite 1 sınıfta attım kendimi ama şimdi E işte çıplağa sen cep telefonuyla yaptım diyorsun yani birinin kendini gösterebilme şansı daha kuvvetli diye düşünüyorum ortaya koyma şansı ne dersin Kesinlikle öyle yani Mesela cep telefonuyla çekilen kısa filmler geliyor bana h y cep telefonuyla çekmesinin hiçbir anlamı yok aslında kamerayı nereye koyduğun alakalı ya olay bunu söy Evet telefonu varsa abi Dur bakayım kamerayı İstediğim yere koyabilirim ve
çok Çalakalem bir şey çekebilirim kurguda sonra içinden avlanır yapmayacaksan kamerayı Sen yine görüntü yönetmenin göğüs hizasına koyacaksan sıkıcı bir şekilde o zaman yani ne anlamı kaldı telefonla çektiğin risk alacaksın ve kendi dilini hikayeni o görsel dile doğru dökeceksin ve bunu bol bol deneyip yapacaksın yani denemeyi Hani bir şeyi bekliyorum o olmadı bu olmadı değil Yani aslında deneyip kendi bir tane iş çıkardığında o devamı geliyor Sonuçta Tamam sen eee filmlerin işte Türkiye’de gösterilmemesi ötürü
böylesin Ama bir gün gösterilecek bir gün olacak ama onları ürettin üretmesin ya gösterilmezse diye yapmasaydın daha kötüydü İyi ki yaptın Evet Bir de ben zaten bütün Kariyerim ve öğrencilik Kariyerim boyunca hep yasaklanmış filmler hiç izlemediğiniz en iyi 10 bilmem ne filmi falan hep bunlar üzerinden beslendiğim için aslında filmlerim de böyle bir yoldan başlamış olması hiç şey gel şaşırtıcı gelmiyor ev çok güzel Peki senin eklemek istediğin bir şey var mı benim eklemek istediğim şey en son söylediğim cümle çok bütün
sinema bu özellikle mesela bunu buraya kadar izleyen insanlar varsa özellikle sinema öğrenciliği konusunda hangi yaşta olursa olsun tutkulu insanlardır Demek ki yani en önemli şey kamerayı nereye koyduğunuz Çocuklar arkadaşlar demek istiyorum çünkü yani her hikaye bin bir kere zaten anlatılmış ama kamerayı nereye koyduğun ve İşte bu kamerayı nereye koyduğun Tabii bir örnek ya bununla beraber sesi nasıl kullandığın karakteri Ne yaptığın falan senin onu nasıl yaptığın çok değerli ya o yüzden hani buna değer vererek Hata yapmaktan
çekinmeden lütfen Evet Evet hatalarımız güzel yani çok eğitici en iyi okul orası hataların O hataları bir kompozisyona çevirmeye çalışmak diyeyim y bilmiyorum çok böyle kulağa Çok şey geliyor bunlar böyle Entel Dantel laflar gibi geliyor ama aslında gerçekten doğru yerden yaklaştığında Aslında en önemlisi y bir kez geçtikten sonra Büyüyor yani bir gün sete girmek çıkmak bile Bir kamerayı alıp bir Sokağın başından sonuna kadar çekip onu Hadi kurguluyorum dediğinizde bile Can Çok teşekkür ediyorum Süperdi Benim
için ya seni ağırlamak muhteşemdi Çünkü ilk tanıdığım günden beri hep takdirle izlediğim bu kararlılığını hep birinci günde vardı yani bu Sen de yeni 3 be sene değil yani daha üniversite öğrencisiyken bile bu kararlılığını görmüştüm aynı kararlılıkla Elif uzay ve Mars’la harika bir yolculuk diliyorum Ay çok teşekkür ediyorum Çok sağ ol